Hoe dom kun je wezen!
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Hoe dom kun je wezen!
Een van de dames van de houskeeping in ons hotel, ze werkt er sinds januari, 26 jaar, 2 kinderen, afkomstig uit de buurt van Surin.
Ze begint een relatie met een Noor, aardige man van 40, zij heel "verliefd", Noor geeft haar geld om in Hua Hin cursus Engels te volgen en wil haar evt. In augustus mee naar Noorwegen nemen voor een paar maanden. Noor maakt iedere maand 12.000 Bht over, goed geregeld dus.
Nu komt het, Noor naar huis, van cursus geld een gouden ketting gekocht. Na 1 maand nieuwe
Farang, tijdens een uitstapje met farang naar thakiab (apenberg) gaat ze de aapjes voeren waar overal staat omdat niet te doen en wordt in d'r arm gebeten
Naar Bangkok Hospital in Hua Hin, de eerste injectie en schoonmaken 28.000 Bht .
Iedere dag terugkomen voor schoonmaken en nog 4 injecties te gaan à 5800 Bht per stuk.
De rekening heeft ze naar haar baas gestuurd, die zegt je bent verzekerd voor het Hua Hin Hospital, dus ik betaal de rekening niet, de farang zegt ik heb gezegd dat je de apen niet moet voeren en vertrekt.
Nu gaat de rekening naar de Noor, met de mededeling dat ze een ongeval heeft gehad of hij de rekening wil betalen.
Ze is hier wel ontslagen, zit zonder werk nu!
Ze begint een relatie met een Noor, aardige man van 40, zij heel "verliefd", Noor geeft haar geld om in Hua Hin cursus Engels te volgen en wil haar evt. In augustus mee naar Noorwegen nemen voor een paar maanden. Noor maakt iedere maand 12.000 Bht over, goed geregeld dus.
Nu komt het, Noor naar huis, van cursus geld een gouden ketting gekocht. Na 1 maand nieuwe
Farang, tijdens een uitstapje met farang naar thakiab (apenberg) gaat ze de aapjes voeren waar overal staat omdat niet te doen en wordt in d'r arm gebeten
Naar Bangkok Hospital in Hua Hin, de eerste injectie en schoonmaken 28.000 Bht .
Iedere dag terugkomen voor schoonmaken en nog 4 injecties te gaan à 5800 Bht per stuk.
De rekening heeft ze naar haar baas gestuurd, die zegt je bent verzekerd voor het Hua Hin Hospital, dus ik betaal de rekening niet, de farang zegt ik heb gezegd dat je de apen niet moet voeren en vertrekt.
Nu gaat de rekening naar de Noor, met de mededeling dat ze een ongeval heeft gehad of hij de rekening wil betalen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Re: Hoe dom kun je wezen!
Lijkt me wel duur zelfs voor het BKK hospitaal.
Dus daar liegt ze ook over.
Maar je hebt gelijk; dom, dom, dom.
En ze is niet de enige.
Maar je hebt gelijk; dom, dom, dom.
En ze is niet de enige.
pluk de dag (carpediem)
- RuudThai
- Expat
Half jaar geleden aangevallen en gebeten door een woeste buurkater in de muis van mijn hand. Diepe wond, bloedde als een rund. Naar het plaatselijk particulier ziekenhuis, wond schoongemaakt en gehecht, direct 2 injecties in de wond (auau) tegen bacterieën, 1 tetanus- en 1 rabiesinjectie in de arm plus nog een soort pepmiddelinjectie in het bovenbeen. Daarna nog 2 weken dagelijks wond verschonen en verband vernieuwen, 4 rabiesinjecties en 1 tetanusinjectie. Kosten totaal: rond de 12.000 baht.carpediem schreef:Lijkt me wel duur zelfs voor het BKK hospitaal.
Die injecties kostten allemaal per stuk ongeveer 250 baht. Dus die mevrouw lijkt me niet de waarheid spreken over de kosten.
- joepattaya
- Expat
Een bekend etablissement in Thailand; er werken diverse dames in de bediening. Het is geen typische meiden-bar maar een hotel-bar en restaurant. De focus ligt niet op het offen van de dames, maar service verlenen aan de hotel- cq. restaurant gasten.
Eén van de dames krijgt een relatie met een farang. Ze doet haar best om de taal te leren, doet een inburgerings-examen, slaagt daarvoor en niets staat een kortere of langere periode in het buitenland in de weg............behalve de financiele crisis dan. De farang heeft het nu even moeilijk en kan haar niet laten overkomen. Dame pissig en neemt ontslag.......huhh?
Met de volgende net zo, ongeveer rond dezelfde tijd krijgt de ander een relatie met een hotelgast; deze belooft gouden bergen en ook zij mag over komen, totdat de farang het licht ziet en mails, telefoontjes en dergelijke niet meer beantwoord. Ook deze dame pissig........en neemt ontslag.......huhh in het kwadraat.
Beide werkten in het zelfde restaurant........er is hier waarschijnlijk meer aan de hand.
Uiteraard is het allemaal niet zo netjes van de beide farangs, dat ze de dames laten zitten (gebeurd o zo vaak), maar iets of wat onbegrijpelijk, dat ze dan ontslag nemen.........waarschijnlijk uit pure frustratie.
Eén van de dames krijgt een relatie met een farang. Ze doet haar best om de taal te leren, doet een inburgerings-examen, slaagt daarvoor en niets staat een kortere of langere periode in het buitenland in de weg............behalve de financiele crisis dan. De farang heeft het nu even moeilijk en kan haar niet laten overkomen. Dame pissig en neemt ontslag.......huhh?
Met de volgende net zo, ongeveer rond dezelfde tijd krijgt de ander een relatie met een hotelgast; deze belooft gouden bergen en ook zij mag over komen, totdat de farang het licht ziet en mails, telefoontjes en dergelijke niet meer beantwoord. Ook deze dame pissig........en neemt ontslag.......huhh in het kwadraat.
Beide werkten in het zelfde restaurant........er is hier waarschijnlijk meer aan de hand.
Uiteraard is het allemaal niet zo netjes van de beide farangs, dat ze de dames laten zitten (gebeurd o zo vaak), maar iets of wat onbegrijpelijk, dat ze dan ontslag nemen.........waarschijnlijk uit pure frustratie.
-
- Volwaardig lid
Zelf de rekening gezien van het Bangkok Hospital, dus niet via de meiden. De eigenaar is een hele goede kennis, daar wordt zeker niet over gelogen. De dames zijn allemaal verzekerd, maar natuurlijk niet voor een privé-Hospital, dat weten ze ook.
Wij vinden het ook een gigantisch bedrag, maar ze was met een farang, vandaar misschien!
Wij vinden het ook een gigantisch bedrag, maar ze was met een farang, vandaar misschien!
-
- Waarschuwing!
Een apenbeet is niet zomaar een beet hij hapt gewoon een stuk uit je ledematen dus niet alleen een beet.
Was ze naar een lokaal hospitaaltje geweest koste het der niks.
Had een probleem met mijn rotweiler beet een thai in zijn been is naar een zieken huisje geweest en gratis behandeling, heb hem voor de geleden pijn 1000 baht gegeven.
En de hond een flinke kluif :

Was ze naar een lokaal hospitaaltje geweest koste het der niks.
Had een probleem met mijn rotweiler beet een thai in zijn been is naar een zieken huisje geweest en gratis behandeling, heb hem voor de geleden pijn 1000 baht gegeven.

En de hond een flinke kluif :

-
- Volwaardig lid
Dat het bedrag gigantisch hoog is , ben ik volkomen met iedereen eens, maar het gedrag, de Noor die haar erg goed behandeld, hij wordt enorm belazerd.
Haar collega's lachen erom, ach de farang heeft geld genoeg!
Haar collega's lachen erom, ach de farang heeft geld genoeg!
-
- Volwaardig lid
elst99 schreef:Een van de dames van de houskeeping in ons hotel, ze werkt er sinds januari, 26 jaar, 2 kinderen, afkomstig uit de buurt van Surin.
Nu komt het, Noor naar huis, van cursus geld een gouden ketting gekocht. Na 1 maand nieuwe Farang
Som Nam NaZe is hier wel ontslagen, zit zonder werk nu
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei