Geacht forum,
In onze Thailand rondreis wil ik met Lomprayah retour vliegen en varen van Bangkok naar Koh Tao.
In de voorwaarden zie ik:
"Total baggage allowance 5 kgs.per person.*Excess baggage charge at rate 70 baht/kg."
Lees ik dit goed? Gaat het met twee "dikke" koffers dus behoorlijk extra kosten? Of zijn er nog andere creatieve oplossingen denkbaar?
Groet,
Burst
Met Lomprayah van Bangkok naar Koh Tao
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Met Lomprayah van Bangkok naar Koh Tao
Dat noemen ze nou een lage kosten maatschappij. Zo werkt dat wel op meer plaatsen. Het staat er dus echt. Soms kan je voor 100 bath een paar kilo extra meenemen. Hier kennelijk niet. Neem dus mee wat je echt nodig hebt, en koop eventueel wat kleding ter plaatse.
Tip, je hebt vast grote binnenzakken / jaszakken.
Tip, je hebt vast grote binnenzakken / jaszakken.

We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Ik ben een beetje verbaasd een 2de vraag te lezen zonder dat er een reaktie geweest is op de eerste vraag.
Van 5 kilo naar 20 kilo = €25.- pp extra, doe het of doe het niet.
Ter plaatse 15 kilo kleding kopen is vast duurder en een rondreis maken bijna zonder je eigen spullen .....?
Of ga met de trein en de boot.
Van 5 kilo naar 20 kilo = €25.- pp extra, doe het of doe het niet.

Ter plaatse 15 kilo kleding kopen is vast duurder en een rondreis maken bijna zonder je eigen spullen .....?

Of ga met de trein en de boot.
-
- Volwaardig lid
het is natuurlijk zeer makkelijk overal meteen op af te duiken en af te kraken als je iets niet zint of -niet begrijpt- en op 1 hoop te gooien. Maar: wat je dus moet weten, omdat je vliegen noemde; Lom vliegt helemaal niet zelf-ze hebben een contract met een van die superkleine airlijntjes die TH heeft- ik meen hier Happy of Kan of Solid air, die met die vliegende vlooien (hele kleine prop planes) Bkk-Chumphorn vliegt, je wordt dan door Lom met hun bus naar hun boot gebracht.
Als je ooit het nogal twijfelachtige genoegen hebt gesmaakt met van die vliegende speelgoeddingen mee te gaan (ik wel-totaal zo'n 4-5 x, maar niet dit lijntje) dan weet je dat zowel gewicht als aantal personen zeer nauw luisteren-je wordt meest ook zelf gewogen, om een verdeling in dat vl-tuigie te krijgen. En bagage is altijd zeer beperkt-grote dingen KUNNEN er niet eens in. Tja-dat krijg je als je denkt zelf voor reisagent te kunnen spelen en denken dat alles is zoals thuis. Dus het is heel goed mogelijk dat er een (nog geen 2eurie/kg) extra prijs aan vastzit. Thai benutten die dingen-de zeer weinigen die dat doen, met gewoon wat handbagage voor een dag of 2 on holiday.
Als je ooit het nogal twijfelachtige genoegen hebt gesmaakt met van die vliegende speelgoeddingen mee te gaan (ik wel-totaal zo'n 4-5 x, maar niet dit lijntje) dan weet je dat zowel gewicht als aantal personen zeer nauw luisteren-je wordt meest ook zelf gewogen, om een verdeling in dat vl-tuigie te krijgen. En bagage is altijd zeer beperkt-grote dingen KUNNEN er niet eens in. Tja-dat krijg je als je denkt zelf voor reisagent te kunnen spelen en denken dat alles is zoals thuis. Dus het is heel goed mogelijk dat er een (nog geen 2eurie/kg) extra prijs aan vastzit. Thai benutten die dingen-de zeer weinigen die dat doen, met gewoon wat handbagage voor een dag of 2 on holiday.
-
- komt net kijken
Ik veroordeel niemand, en begrijp inmiddels wat er allemaal achter zit.
Ben gewoon op zoek naar beste oplossing.
Volgende idee: we vertrekken en komen terug op Don Meuang airport. we willen een dag of 5 op Koh Tao blijven.
Zijn er op Don Mueang bagage lockers aanwezig om een gedeelte van de bagage achter te laten gedurende 5 dagen?
Burst

Volgende idee: we vertrekken en komen terug op Don Meuang airport. we willen een dag of 5 op Koh Tao blijven.
Zijn er op Don Mueang bagage lockers aanwezig om een gedeelte van de bagage achter te laten gedurende 5 dagen?
Burst