Kleren kopen grote maten in Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Kleren kopen grote maten in Thailand
Hallo forum,
Beetje vreemde vraag, maar ik heb een discussie met mijn mijn ega over het kunnen kopen van kleren in Thailand. We hebben begrepen dat het allemaal erg goedkoop is daar, echter zijn daar ook de grotere maten goed te krijgen. Als dat zo is dan beginnen we met weinig mee te nemen als we vertrekken..
Graag jullie ervaringen!
Burst
Beetje vreemde vraag, maar ik heb een discussie met mijn mijn ega over het kunnen kopen van kleren in Thailand. We hebben begrepen dat het allemaal erg goedkoop is daar, echter zijn daar ook de grotere maten goed te krijgen. Als dat zo is dan beginnen we met weinig mee te nemen als we vertrekken..
Graag jullie ervaringen!
Burst
-
- Zeer veel ervaring
Re: Kleren kopen grote maten in Thailand
Mijn laatste bezoek is alweer bijna 3 jaar geleden en toen was een XL t-shirt best redelijk te krijgen.
Ik had alleen de pech dat ik vaak op shirts viel die net niet groter verkrijgbaar waren dan maat L.
Met shorts ook geen probleem, veelal tot zeker maat 38 gezien.
Alleen riemen in mijn omvang van toen waren wat lastig
Ik had alleen de pech dat ik vaak op shirts viel die net niet groter verkrijgbaar waren dan maat L.
Met shorts ook geen probleem, veelal tot zeker maat 38 gezien.
Alleen riemen in mijn omvang van toen waren wat lastig

- nbreeker
- Standaard Lid
XX-L is wel te krijgen maar kom je in de XXX-L dan moet je er toch naar zoeken en is niet overal verkrijgbaar.Ik heb het nu over vrije tijds kleding zoals T-shirts.Burst schreef:Hallo forum,
Graag jullie ervaringen!
Burst
Korte broeken en als ondergoed gebruik ik boxershorts en die laat ik bij de kleermaker maken,ik weet niet wat voor maat je hebt maar ik ben ruim 100 kg en het is niet zo makkelijk om wat te vinden.Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- weten
- Volwaardig lid
Hier in cha am en hua hin kan mijn vrouw niets kopen mijn vrouw heeft maat 46/48 en schoenmaat 41.
Heeft pas herensandalen moeten kopen, ziet hele leuke dingen maar helaas past niet.
Je moet er rekening mee houden dat alles hier een maatje hoger is dus M wordt L- L wordtLX.
Gr.Weten
Heeft pas herensandalen moeten kopen, ziet hele leuke dingen maar helaas past niet.
Je moet er rekening mee houden dat alles hier een maatje hoger is dus M wordt L- L wordtLX.
Gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
- RuudThai
- Expat
Ik ben lang (1.90 m.) en niet bepaald licht (108 kg.), heb broekmaat 58, shirtmaat 43/44 en schoenmaat 45 maar kan desondanks zelfs in een plattelandsprovinciestadje als Sakon Nakhon regelmatig redelijk slagen.
Thaise broekmaat is dan Amerikaans, dus iets van 42-44 en daar kan ik aardige korte broeken in krijgen. Een lange broek is moeilijker maar soms komen er in kleine winkels wel eens partijen uit Bangkok binnen en daar zitten meestal ook grotere maten bij.
Shirts moeten tenminste XXXL zijn voor mij en de ene XXXL is beslist de andere niet. Maar ze worden tot wel XXXXXXXL aangeboden voor de neckermannetjes/michelinmannetjes...
En ook schoenen maat 45, zowel dichte als sandalen, zijn redelijk verkrijgbaar, bijv. bij de Bata.
Altijd passen, niet op de bonnefooi kopen, want ze kunnen hier niet zo goed rekenen met de maten....
Thaise broekmaat is dan Amerikaans, dus iets van 42-44 en daar kan ik aardige korte broeken in krijgen. Een lange broek is moeilijker maar soms komen er in kleine winkels wel eens partijen uit Bangkok binnen en daar zitten meestal ook grotere maten bij.
Shirts moeten tenminste XXXL zijn voor mij en de ene XXXL is beslist de andere niet. Maar ze worden tot wel XXXXXXXL aangeboden voor de neckermannetjes/michelinmannetjes...

En ook schoenen maat 45, zowel dichte als sandalen, zijn redelijk verkrijgbaar, bijv. bij de Bata.
Altijd passen, niet op de bonnefooi kopen, want ze kunnen hier niet zo goed rekenen met de maten....

- nbreeker
- Standaard Lid
Ja zals wij hier wonen weet je op een geven moment waar je moet zoeken maar als je hier op vakantie bent valt het niet mee om het te vinden.RuudThai schreef:Ik ben lang (1.90 m.) en niet bepaald licht (108 kg.), heb broekmaat 58, shirtmaat 43/44 en schoenmaat 45 maar kan desondanks zelfs in een plattelandsprovinciestadje als Sakon Nakhon regelmatig redelijk slagen.
Shirts moeten tenminste XXXL zijn voor mij en de ene XXXL is beslist de andere niet. Maar ze worden tot wel XXXXXXXL aangeboden voor de neckermannetjes/michelinmannetjes...![]()
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- weten
- Volwaardig lid
Wij wonen hier 5 mnd. per jaar maar nada niks te krijgen alles afgelopen op de markt, markt village om ons heen gevraagd helaas.Ja een tshirt oke maar een leuke rok japon of noemen ze zoiets ,dus een beetje leuke kleding, niets maar als jullie tips voor me hebben graag (ik heb het wel over een vrouw)mannenkleding is hier ook geen probleem.Mannen broeken voor een vrouw is ook geen succes.
Dit voor het geval er een van de twee hier zonder kleding loopt.
Dit voor het geval er een van de twee hier zonder kleding loopt.
-
- Volwaardig lid
Je hebt denk ik de beste kans van slagen als je in Bangkok gaat shoppen op/rond plaatsen als Khao San Rd ( komen veel toeristen) of bij Bayoke Skytower (kledingmarkt) in de wijk Pathumwan. Stel je er echter niet te veel van voor. Grote maten zijn zeldzaam. Degenen die hier al antwoord hebben gegeven wonen vaak permanent in Thailand en hebben de tijd om te wachten tot er iets van hun gading is, die luxe heb je als tourist helaas niet. Een optie: kleding laten maken. Goedkoop en naar je eigen wens. Je kunt ook passende kleding meenemen en na laten maken. 

Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
-
- Volwaardig lid
Ze verkopen hier jurkjes met aan de voering een bikinibroekje want de Thaise dames zwemmen gekleed. Helaas tot maat 40-42 schat ik. Nee, ik kan niet zo goed slagen hier, een enkele keer een bermuda of een t-shirt.
- nbreeker
- Standaard Lid
"Thaise dames zwemmen gekleed" dan vraag ik me af welk Thai's moslim strand jij ga zwemmen.Jeanette schreef:Ze verkopen hier jurkjes met aan de voering een bikinibroekje want de Thaise dames zwemmen gekleed. Helaas tot maat 40-42 schat ik. Nee, ik kan niet zo goed slagen hier, een enkele keer een bermuda of een t-shirt.
Je bent toch toevallig niet in India beland.Ik kom al vanaf 1980 in Thailand en woon er nu 7 jaar maar dat heb ik nog niet gezien.dat jurkje wat jij bedoel is een vol badpak met een rokje er aan,maar nu begint de bikini al aardig door te breken.
Nee voor westerlingen hebben ze op dames gebied niet veel je moet al naar een zaak die tenten verkopen.

Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- weten
- Volwaardig lid
Beetje teveel in pataya geweest?hier in cha am en hua hin prakties ale mannen en vrouwen in spijkerbroek en tshirt daar verbaasden we ons in het begin nog het meest over, ook al hebben ze niets aan dan zie je nog niks.Is maar goed ook anders krijgen al die oude mannetjes misschien een hartkwaal.

-
- Volwaardig lid
Hier zijn meer Thaise toeristen en ze zwemmen echt met t-shirt en bermuda aan, ook de vissers lopen zo het water in.nbreeker schreef: "Thaise dames zwemmen gekleed" dan vraag ik me af welk Thai's moslim strand jij ga zwemmen.
Weet je zeker dat jij beter weet wat ik gezien heb dan ik?nbreeker schreef: dat jurkje wat jij bedoel is een vol badpak met een rokje er aan,maar nu begint de bikini al aardig door te breken.

Sprak hij blijmoedig met zijn 100+ kg zware lichaam.nbreeker schreef:Nee voor westerlingen hebben ze op dames gebied niet veel je moet al naar een zaak die tenten verkopen.

De Thaise meisjes die een bikini dragen zijn ondergeschikt aan de wensen van een farang, veel balen er zichtbaar want ze willen zo blank mogelijk bljven.
Voor toppic starter.... als je er flink tijd aan wilt besteden en de juiste plaatsen kunt vinden is er wel wat goedkoops te koop. Maar ik raad je vrouw af met te weinig weg te gaan.

- jodokus
- Volwaardig lid
Sukhumvith area op straat XXXL volop verkrijgbaar, vergelijkbaar met Hollandse maat XL.
Ook op chatuchak steeds meer grote maten.
Vorige week op Khaosan road stevige kwaliteit teenslippers mt 48 gekocht, thb 200.
Ook op chatuchak steeds meer grote maten.
Vorige week op Khaosan road stevige kwaliteit teenslippers mt 48 gekocht, thb 200.
Toch wel...
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu jeanette ik heb net even naar je foto gekeken jij doe voor mij niet onder als ik naar die armen van je kijk plus je gemoed kon je nog wel eens zwaarder zijn dan ik,Jeanette schreef:Hier zijn meer Thaise toeristen en ze zwemmen echt met t-shirt en bermuda aan, ook de vissers lopen zo het water in.nbreeker schreef: "Thaise dames zwemmen gekleed" dan vraag ik me af welk Thai's moslim strand jij ga zwemmen.Weet je zeker dat jij beter weet wat ik gezien heb dan ik?nbreeker schreef: dat jurkje wat jij bedoel is een vol badpak met een rokje er aan,maar nu begint de bikini al aardig door te breken.
Sprak hij blijmoedig met zijn 100+ kg zware lichaam.nbreeker schreef:Nee voor westerlingen hebben ze op dames gebied niet veel je moet al naar een zaak die tenten verkopen.![]()
De Thaise meisjes die een bikini dragen zijn ondergeschikt aan de wensen van een farang, veel balen er zichtbaar want ze willen zo blank mogelijk bljven.
Voor toppic starter.... als je er flink tijd aan wilt besteden en de juiste plaatsen kunt vinden is er wel wat goedkoops te koop. Maar ik raad je vrouw af met te weinig weg te gaan.

Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Toch nog iemand gelukkig gemaakt.nbreeker schreef: Nu jeanette ik heb net even naar je foto gekeken jij doe voor mij niet onder als ik naar die armen van je kijk plus je gemoed kon je nog wel eens zwaarder zijn dan ik,en ik zie hier in Isan genoeg vrouwen in bikini in het zwembad zonder dat er een farang bij is,dus die dwang valt wel mee.

Ik had het over Thaise families aan het strand, niet over de meisjes in het zwembad die al een farang hebben of nog op jacht zijn.