Vissen voor de voeten
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
Vissen voor de voeten
U kent ze waarschijnlijk wel, zo'n vieze bak met vissen erin die de voeten 'schoonmaken'. Je ziet ze overal in TH, ik bleef er toch uit. Je kan beter in de riool gaan zitten.
Vandaag werd dit even aangekaart op P&P : http://www.radio1.be/programmas/peeters ... h-foot-spa
Vandaag werd dit even aangekaart op P&P : http://www.radio1.be/programmas/peeters ... h-foot-spa
-
- Erelid
Re: Vissen voor de voeten
Waar heb je die dan gezien, overal in TH ?west schreef:U kent ze waarschijnlijk wel, zo'n vieze bak met vissen erin die de voeten 'schoonmaken'. Je ziet ze overal in TH, ik bleef er toch uit. Je kan beter in de riool gaan zitten.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu een vieze bak is het niet maar er zijn inderdaad geruchten dat ze ziektes over kunnen brengen.west schreef:U kent ze waarschijnlijk wel, zo'n vieze bak met vissen erin die de voeten 'schoonmaken'. Je ziet ze overal in TH, ik bleef er toch uit. Je kan beter in de riool gaan zitten.
En om het nu met het riool te vergelijken gaat ook een beetje ver,je speelt nu voor papagaai je herhaalt alles of het uit jou mond komt inplaats vanuit dat radio programma.
In de UK is het gewoon toegestaan.
Wist je trouwens dat de gevangenen die aan de beruchte Birma spoorlijn hebben gewerkt in de rivier gingen zitten om hun wonden schoon te laten eten door visjes.Nu was er toendertijd natuurlijk niet veel keus maar het scheen goed te helpen.
Ik heb ze hier in Udon Thani ook zien staan maar of je er nu over struikel in Thailand dat durf ik niet te beweren.
Maar misschien ben jij wel in heel Thailand geweest in een korte tijd en ben jij er wel over gestruikeld dat kan natuurlijk.

"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Inderdaad in Hua Hin kwam je ze op verschillende plaatsen tegen, zelf een keer aan deel genomen, je moet uiteraard alles mee maken nietwaar, maar het bekoorde me niet.
Weet niet of het niet schoon was. Maar er zijn al weer een paar gesloten.
Weet niet of het niet schoon was. Maar er zijn al weer een paar gesloten.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
Maart 2010 waren ze in de Mall in Hua Hin
Maart 2011 ware ze (al) verdwenen.
Maart 2011 ware ze (al) verdwenen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
Pal naast de winkel van mijn vrouw hier in het winkelcentrumpje zit ook een juf met die vissenbakken. Ik constateer dat die bakken zeer schoon worden gehouden, dagelijks de filters worden verwisseld zodat het water kristalhelder blijft.
Maar het aantal klanten is na de eerste hausse na de opening, alweer aardig gezakt. Het meisje helpt nu vaak mijn vrouw in de winkel, dan heeft ze tenminste te eten.....
Maar het aantal klanten is na de eerste hausse na de opening, alweer aardig gezakt. Het meisje helpt nu vaak mijn vrouw in de winkel, dan heeft ze tenminste te eten.....
-
- Volwaardig lid
Denk ook dat het wel schoon moet zijn anders sterven de vissen toch?
-
- Volwaardig lid
Dutch dat was in Market Villa! Inderdaad allang weer weg.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Heb twee van die bakken gezien in Chang Mai, alweer een jaar geleden.
Winnen op dit moment ook aan populariteit in Nederland.
Sommige schoonheidsslaons, massagesalons en pedicures hebben ook van die bakken.
Uiteraard moet het water schoongehouden worden, da's beter voor vis en voet.
In de medische wereld worden de larven van onder meer de groene vleesvlieg gebruikt om gangrene wonden schoon te krijgen.
De maden eten namelijk uitsluitend dood vlees.
Bij niet genezende gengreneuze wonden helpt het heel goed!
Nu geen vliegen uit de natuur halen, want de maden moeten geheel steriel zijn voor gebruik.
Bovendien zijn er heel veel groene vleesvliegen en die zijn zonder microscoop niet van elkaar te onderscheiden.
Slechts één soort is geschikt voor dit doel Lucilia sericata, die er ongeveer zo uitziet:
De soort komt overigens ook in Nederland voor.
Winnen op dit moment ook aan populariteit in Nederland.
Sommige schoonheidsslaons, massagesalons en pedicures hebben ook van die bakken.
Uiteraard moet het water schoongehouden worden, da's beter voor vis en voet.
In de medische wereld worden de larven van onder meer de groene vleesvlieg gebruikt om gangrene wonden schoon te krijgen.
De maden eten namelijk uitsluitend dood vlees.
Bij niet genezende gengreneuze wonden helpt het heel goed!
Nu geen vliegen uit de natuur halen, want de maden moeten geheel steriel zijn voor gebruik.
Bovendien zijn er heel veel groene vleesvliegen en die zijn zonder microscoop niet van elkaar te onderscheiden.
Slechts één soort is geschikt voor dit doel Lucilia sericata, die er ongeveer zo uitziet:

De soort komt overigens ook in Nederland voor.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Zeer veel ervaring
Misschien omdat sommige reacties daar ook van mij komen en misschien omdat ik een dokter meer vertrouw en geloof dan 'ervaringsdeskundigen TH' en misschien omdat je geen groot wonder moet zijn om te beseffen dat dit niet proper kan zijn.nbreeker schreef:Nu een vieze bak is het niet maar er zijn inderdaad geruchten dat ze ziektes over kunnen brengen.west schreef:U kent ze waarschijnlijk wel, zo'n vieze bak met vissen erin die de voeten 'schoonmaken'. Je ziet ze overal in TH, ik bleef er toch uit. Je kan beter in de riool gaan zitten.
En om het nu met het riool te vergelijken gaat ook een beetje ver,je speelt nu voor papagaai je herhaalt alles of het uit jou mond komt inplaats vanuit dat radio programma.
Een riool in een bak, dat is het, meer niet. BAH. Vissen schijten ook hoor.
-
- Zeer veel ervaring
elst99 schreef:Denk ook dat het wel schoon moet zijn anders sterven de vissen toch?

- RuudThai
- Expat
Last van smetvrees of zoiets? Dan ga je zeker ook nooit in de zee zwemmen of in een zwembad, dus eigenlijk nooit. Want daar stikt het ook van de bacterieen en viezigheden.west schreef:Misschien omdat sommige reacties daar ook van mij komen en misschien omdat ik een dokter meer vertrouw en geloof dan 'ervaringsdeskundigen TH' en misschien omdat je geen groot wonder moet zijn om te beseffen dat dit niet proper kan zijn.nbreeker schreef:Nu een vieze bak is het niet maar er zijn inderdaad geruchten dat ze ziektes over kunnen brengen.west schreef:U kent ze waarschijnlijk wel, zo'n vieze bak met vissen erin die de voeten 'schoonmaken'. Je ziet ze overal in TH, ik bleef er toch uit. Je kan beter in de riool gaan zitten.
En je eet vast nooit in Thailand in een restaurant want de Thai staan erom bekend dat ze schoon zijn op hun lichaam maar smeerpoetsen in de keuken.
En ik stel me niet voor als ervaringsdeskundige maar constateer gewoon het feit dat de boel goed proper wordt gehouden in de "Fish Spa" bij ons in Sakon Nakhon.

-
- Zeer veel ervaring
Last van smetvrees of zoiets? Dan ga je zeker ook nooit in de zee zwemmen of in een zwembad, dus eigenlijk nooit. Want daar stikt het ook van de bacterieen en viezigheden.RuudThai schreef:wonder moet zijn om te beseffen dat dit niet proper kan zijn.nbreeker schreef:Nu een vieze bak is het niet maar er zijn inderdaad geruchten dat ze ziektes over kunnen brengen.west schreef:U kent ze waarschijnlijk wel, zo'n vieze bak met vissen erin die de voeten 'schoonmaken'. Je ziet ze overal in TH, ik bleef er toch uit. Je kan beter in de riool gaan zitten.
En je eet vast nooit in Thailand in een restaurant want de Thai staan erom bekend dat ze schoon zijn op hun lichaam maar smeerpoetsen in de keuken.
En ik stel me niet voor als ervaringsdeskundige maar constateer gewoon het feit dat de boel goed proper wordt gehouden in de "Fish Spa" bij ons
tuurlijk, tuurlijk. Maar daar ging het niet over jongen, Je begrijpt het niet. Je kan dat gewoonweg niet proper houden.
in Sakon Nakhon.

Ik heb voor de rest uitstekende antwoorden, wetenschappelijk onderbouwd zelfs om de rest van uw 'betoog'. Maar geen zin in, de uil weet je wel....
Drink uit de bak als het toch geen kwaad kan, de vissen sterven toch niet,....

En tot slot : ik vertrouw op een dokter, en die kwam tot dezelfde conclusie als ik : een vuil boeltje is het die allerlei zieten kan overdragen.
- RuudThai
- Expat
Ik weet niet wat voor een uitstekende antwoorden je hebt, maar voorlopig slaat dit antwoord nergens op.west schreef:Ik heb voor de rest uitstekende antwoorden, wetenschappelijk onderbouwd zelfs om de rest van uw 'betoog'. Maar geen zin in, de uil weet je wel....
Drink uit de bak als het toch geen kwaad kan, de vissen sterven toch niet,....![]()
En tot slot : ik vertrouw op een dokter, en die kwam tot dezelfde conclusie als ik : een vuil boeltje is het die allerlei zieten kan overdragen.
Waarom zou ik van dat water moeten drinken?
Het leidingwater van de gemeente drink ik ook niet maar ik was mezelf er wel mee. En als je dus je benen in dat vissewater doet waarom zou je er dan ziek van worden als je geen wondjes hebt? Dat is precies hetzelfde.
Ach, en sommige dokters bekijken het soms als een theoreticus en die overdrijven ook wel eens. Er zal wel eens een bacterie aan je been blijven hangen maar dan kun je ook niet meer ademen.
- Ben
- Expat
Thaise doktoren die allerlij nevenhandel hebben klanten werven op hun spreekuur in het ziekenhuis om ze dan buitenwerktijd Amway produkten aansmeren zg goed spul en de dokter geloven ze . zakkenvullerij niet meer dan dat .west schreef:
En vis is toch gezond. Een hondentong schijnt ook erg proper te zijn .