Hotels hier of in Thailand boeken.....

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
daande28
komt net kijken
komt net kijken

Hotels hier of in Thailand boeken.....

#1 Bericht door daande28 » zondag 20 november 2011, 11:50

Wij willen eind Januari naar Thailand. Dan willen we hier in Nederland de eerste 2 overnachtingen boeken voor in Bangkok. Daarna willen naar koh Samui en nog een eiland en dan gewooon ergens een hotel boeken. Gewoon koffertje pakken en op zoek naar een hotel. Ik vind het eng omdat het in het hoogseizoen is en vraag me dus af of er ergens plek is. Zijn er mensen die ook gewoon op de gok in Thailand hotels hebben gezocht en geboekt?? Graag zou ik uw ervaring hierover willen horen... Alvast bedankt....

Para
komt net kijken
komt net kijken

Re: Hotels hier of in Thailand boeken.....

#2 Bericht door Para » zondag 20 november 2011, 12:22

Voor Bangkok heb ik het al twee keer meegemaakt dat een internet boeking inderdaad goedkoper was geweest dan achteraf ter plekke regelen. Vorig jaar dan ook via internet geboekt, en het is ook wel lekker om je adres voor overnachting al te hebben als je daar op het vliegveld aankomt, en niet te hoeven zoeken. Op de eilanden, en ook in het noorden, heb ik altijd alles op de bonnefooi gedaan, hoog- en laagseizoen, en dat is nog nooit mis gegaan. Als je geen haast hebt, en een strak schema is dat makkelijk te doen, en het meest relaxed mijns inziens.
เฮ็ดในสิ่งที่เชื่อ
เชื่อในสิ่งที่เฮ็ด

Edje
Expat
Expat

#3 Bericht door Edje » zondag 20 november 2011, 12:33

Bij verschillende reisburo's krijg je 1á2 nachten hotel gratis :cheesy:
Dit zijn 333travel en BMAir zover ik weet. Probeer er je voordeel mee te doen.
Groetjes; Edje

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door afra » zondag 20 november 2011, 12:56

Klopt wat Edje zegt. Bij BMair en 333 travel krijg je bij een ticket 1 gratis nacht en transfer naar het hotel.
Het Eastin hotel, bij het pakket van 333, vonden wij heel erg goed.
Greenwoodtravel geeft twee nachten maar is geen Nederlandse touroperator en dus niet aangesloten bij anvr en sgr.

Je kunt ook op Agoda of booking.com kijken of er nog veel vrij is. Wij hebben voor december wel alles geboekt. We zijn met 8 en het viel nog niet mee, er was al veel vol. Met zijn tweeën is het natuurlijk veel makkelijker.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Pieter » zondag 20 november 2011, 13:11

Als je 1 of twee nachten hotel erbij boekt dan is het geheel bij ANVR verzekerd mocht het reisburo op de fles gaan
(moet natuurlijk wel aangesloten zijn) bij alleen een vliegticket geeft de ANVR niet thuis.)

In thailand zelf kun je prima zelf of via internet alsnog boeken en eind jan is het hoog seizoen al weer voorbij

Pieter :crazy:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

daande28
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door daande28 » donderdag 24 november 2011, 14:28

Bedankt voor jullie reacties... Groetjes

Florine
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door Florine » donderdag 24 november 2011, 21:02

Ikzelf ben half/eind januari en begin februari ook in Thailand
en heb wel ervaren dat er verschillende accomodaties waren die ik in een 'favorieten lijstje' had geplaatst en wellicht alvast wilde boeken..
en die nu! al weg waren...

dus; natuurlijk kun je op de bonnefooi reizen, alleen zul je misschien concessies moeten doen. Maar als je dat geen probleem vindt kan het natuurlijk gewoon, alleen ik vond het jammer dat net die accomodaties die ik zo leuk vond, nu al weg bleken te zijn.. dus ik neem het risico toch maar niet, ben er te veeleisend voor denk ik haha.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door carpediem » vrijdag 25 november 2011, 15:16

Verschillende booking sites gekeken?

Komt nogal eens voor dat de ene uitverkocht is en de andere nog voldoende heeft, net zoals soms grote prijsverschillen.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”