gezocht planten/zaden

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tong
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 oktober 2011, 12:42

Re: gezocht planten/zaden

#16 Bericht door tong » vrijdag 11 november 2011, 13:00

prajak schreef:Meneer Tong, het envelopje met zaden nummer 3 gaat morgen naar NL per luchtpost. Met de andere zaden kan ik je niet helpen. Laat svp weten of het binnenkomt over max 10 dagen.
Beste Prajak,

Ik zal proberen die te laten ontkiemen, maar volgens mij alleen de zaden die al "rijp" zijn, dus gedroogd zijn op de planten mogelijk te laten ontkiemen, anders zijn de zaden nog niet volrijp.
Ik zal toch je zaden proberen eerst te drogen en dan kijken of ze ontkiemen zoals je suggereerde in je briefje.

groeten
Tong

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: gezocht planten/zaden

#17 Bericht door Edje » vrijdag 11 november 2011, 13:47

tong schreef:
prajak schreef:Meneer Tong, het envelopje met zaden nummer 3 gaat morgen naar NL per luchtpost. Met de andere zaden kan ik je niet helpen. Laat svp weten of het binnenkomt over max 10 dagen.
Beste Prajak,

Ik zal proberen die te laten ontkiemen, maar volgens mij alleen de zaden die al "rijp" zijn, dus gedroogd zijn op de planten mogelijk te laten ontkiemen, anders zijn de zaden nog niet volrijp.
Ik zal toch je zaden proberen eerst te drogen en dan kijken of ze ontkiemen zoals je suggereerde in je briefje.

groeten
Tong
Een open prullenbak met gaten. Bodem en zijwanden bedekken met jutte, opvullen met een klein laagje goede vochtige potgrond. Zaden bovenop de potgrond. Het geheel afdekken met donkere plastic (afvalzak, niet geheel afsluiten), niet in de zon plaatsen. 3á4 dagen wachten en ze zijn ontkiemt. De rest weet je zelf natuurlijk wel.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: gezocht planten/zaden

#18 Bericht door Gardensafari » dinsdag 06 december 2011, 23:55

Edje schreef:
tong schreef:
prajak schreef:Meneer Tong, het envelopje met zaden nummer 3 gaat morgen naar NL per luchtpost. Met de andere zaden kan ik je niet helpen. Laat svp weten of het binnenkomt over max 10 dagen.
Beste Prajak,

Ik zal proberen die te laten ontkiemen, maar volgens mij alleen de zaden die al "rijp" zijn, dus gedroogd zijn op de planten mogelijk te laten ontkiemen, anders zijn de zaden nog niet volrijp.
Ik zal toch je zaden proberen eerst te drogen en dan kijken of ze ontkiemen zoals je suggereerde in je briefje.

groeten
Tong
Een open prullenbak met gaten. Bodem en zijwanden bedekken met jutte, opvullen met een klein laagje goede vochtige potgrond. Zaden bovenop de potgrond. Het geheel afdekken met donkere plastic (afvalzak, niet geheel afsluiten), niet in de zon plaatsen. 3á4 dagen wachten en ze zijn ontkiemt. De rest weet je zelf natuurlijk wel.
Wat jammer nou dat hier de topic eindigt.
Misschien is Tong zodanig verjongd dat hij kwijlend in een wiegje ligt?
GRAPJE.
Ik ben echt nieuwsgierig naar hoe dit verder gaat.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

tong
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 29 oktober 2011, 12:42

Re: gezocht planten/zaden

#19 Bericht door tong » vrijdag 09 december 2011, 19:39

Gardensafari schreef: Wat jammer nou dat hier de topic eindigt.
Misschien is Tong zodanig verjongd dat hij kwijlend in een wiegje ligt?
GRAPJE.
Ik ben echt nieuwsgierig naar hoe dit verder gaat.
Beste Hans,

Ik wist niet dat er nog steeds interesse is naar deze topic.
die zaden zijn nog steeds niet ontkiemd, helaas....


Tong

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”