vakantie naar Thailand ..... Niet DOEN !!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

vakantie naar Thailand ..... Niet DOEN !!

#1 Bericht door Pieter » woensdag 19 oktober 2011, 01:25

Op dit moment staat minstens 1 derde van Thailand onder water

nu is het zo dat water meestal naar de zee stroomt

Dus al het water ten Noorden van Bangkok zal uiteindelijk naar zee moeten

nu proberen ze dat tegen te houden totdat dat echt niet meer gaat

zandzakken enzo raken verzadigd en dan kun je wachten totdat het fout gaat.

De informatie voorziening is zelfs voor Thais totaal een chaos

Niemand weet waar hij aan toe is.

Onze ingevlogen waterhulp van Nederland vreest ook:
http://www.bangkokpost.com/news/local/262012/govt-wrestles-with-telling-truth-or-lies-about-floods schreef: The same source said experts from the Netherlands who came to assist in flood relief efforts said that if runoff is not drained fast enough, the extent of the damage will become more widespread and Bangkok's inner areas will eventually be affected.
Ik vind als je als NL iemand deskundig laat zijn laat die dan ook even de NL mensen waarschuwen

Ik snap niet dat de show door moet gaan

wat vooral goed fout kan gaat is eind van de maand .. dan is het weer hoog water
vooral evacuatie plannen zijn er niet of te slecht gecoordineerd.
Voedselvoorziening gaat ook een probleem worden.

Nee ... Prettige Vakantie.

jumbo
Expat
Expat

Re: vakantie naar Thailand ..... Niet DOEN !!

#2 Bericht door jumbo » woensdag 19 oktober 2011, 01:41

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

joepattaya
Expat
Expat

#3 Bericht door joepattaya » woensdag 19 oktober 2011, 02:45

Pieter schreef:Op dit moment staat minstens 1 derde van Thailand onder water

nu is het zo dat water meestal naar de zee stroomt

Dus al het water ten Noorden van Bangkok zal uiteindelijk naar zee moeten

nu proberen ze dat tegen te houden totdat dat echt niet meer gaat

zandzakken enzo raken verzadigd en dan kun je wachten totdat het fout gaat.

De informatie voorziening is zelfs voor Thais totaal een chaos

Niemand weet waar hij aan toe is.

Onze ingevlogen waterhulp van Nederland vreest ook:
http://www.bangkokpost.com/news/local/262012/govt-wrestles-with-telling-truth-or-lies-about-floods schreef: The same source said experts from the Netherlands who came to assist in flood relief efforts said that if runoff is not drained fast enough, the extent of the damage will become more widespread and Bangkok's inner areas will eventually be affected.
Ik vind als je als NL iemand deskundig laat zijn laat die dan ook even de NL mensen waarschuwen

Ik snap niet dat de show door moet gaan

wat vooral goed fout kan gaat is eind van de maand .. dan is het weer hoog water
vooral evacuatie plannen zijn er niet of te slecht gecoordineerd.
Voedselvoorziening gaat ook een probleem worden.

Nee ... Prettige Vakantie.
Pieter, 30% staat onder water. Dat betekent dat 70% niet onder water staat. Er zijn nog talloze gebieden goed tot zeer goed begaanbaar. Het is met name de gebrekkige informatie (tegenstrijdig en in-compleet) die het leven hier maakt tot wat het is. Is het niet onder andere daarom dat mensen zielsveel houden van dit land en er zelfs wonen?
De show moet kostte wat het kost doorgaan............. :neus:

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door stevenl » woensdag 19 oktober 2011, 03:05

Hele gedeelten van Thailand staan niet onder water, waarondser het hele zuiden. Chiang Mai en wijde omgeving kennen ook geen problemen meer. Grootste probleem is in Issaan, niet echt een toeristenbestemming. Bangkok wordt waarschijnlijk niet geraakt, wat de Nederlandse expert ook mag zeggen.

Dus om nu te zeggen: 'kom niet' lijkt mij een tikkeltje overdreven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » woensdag 19 oktober 2011, 04:09

Hoezo Isan probleem ?

Kijk eens hier....

http://flood.longdo.com/en

Het valt bij ons reuze mee. Ik reken Ayuthaya niet tot de Isan. Isan, dat is de lijn Bangkok-Khorat-Nongkhai-Mehkong stroomafwaarts-Ubon R-zuidgrens-Bangkok.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Pieter » woensdag 19 oktober 2011, 04:31

prajak schreef:Hoezo Isan probleem ?

Kijk eens hier....

Het valt bij ons reuze mee. Ik reken Ayuthaya niet tot de Isan. Isan, dat is de lijn Bangkok-Khorat-Nongkhai-Mehkong stroomafwaarts-Ubon R-zuidgrens-Bangkok.

Als de noord dijk van BKK breekt en dat idee is niet zo vreemd dan zitten ze in BKK als ratten in de val

en dan kun je ook niet meer vliegen hoor

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » woensdag 19 oktober 2011, 04:41

Kijk eens hier....

Daar kan ik alleen maar en volledig mee instemmen :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door chelobechek » woensdag 19 oktober 2011, 05:18

Khon Kaen is wat hoger gelegen en geen problemen hier; wel merk ik dat in allerlei winkels sommige producten nauwelijks nog worden aangevuld. Vooralsnog geen belangrijke dingen maar het lijkt er wel op dat de logistiek begint te haperen.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Pieter » woensdag 19 oktober 2011, 05:37

chelobechek schreef:Khon Kaen is wat hoger gelegen en geen problemen hier; wel merk ik dat in allerlei winkels sommige producten nauwelijks nog worden aangevuld. Vooralsnog geen belangrijke dingen maar het lijkt er wel op dat de logistiek begint te haperen.

Toeristen die toch komen zullen wel hun eigen aardappelen appelmoes en hagelslag meenemen

Pieter :worshippy: :clap: :crazy: :happyno: :neus:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » woensdag 19 oktober 2011, 05:49

Wel of niet met vakantie naar Thailand ? Dat is de grote vraag.

Persoonlijk geef ik geen advies – behalve aan de familie en kennissen die binnenkort komen –

Maar we moeten de feiten wel onder ogen nemen.
Op dit moment staat een “olifant met zijn slurf “ te zwaaien naar een aantal “muizen”.
De muizen weten niet en begrijpen niet dat de olifant veel sterker is. Nog steeds worden muizen aangevoerd. De olifant heeft nog geduld, waarschijnlijk krijgt hij nog hulp van boven.
Zodra zijn slurf onder water dreigt te komen doet hij een stap voorwaarts en stapt hij over de muizen heen.

En zo is de toestand rondom Bangkok. De mahouts zitten nog hoog en droog op het voormalige internationale vliegveld, maar zeer veel vliegtuigen zijn reeds gevlogen, echter een paar vliegertjes staan paraat om er voor te zorgen dat de mahouts geen natte voeten krijgen.

De tijd van “Sparta en Athene” is weer actief gemaakt met de leuzen “Brood en spelen”.
Op grote schaal worden voedselpakketten uitgedeeld. Op de tv zijn inmiddels programmatjes waar men kan leren hoe men van oude kleding bv maandverband kan maken. Maar ook zwemvesten door legen plasticflessen aan elkaar te binden.

Van lege 200 l oliedrums worden vlotten gebouwd.
Op grote schaal worden thans – 10.000 – bamboe vlotten gemaakt.

Ziekenhuizen hebben te kampen met een medicijn tekort, er is sprake van veel personen die last hebben van stress, nog erger die suïcidaal zijn.
Meer dan 8000 rai waarop kippenfarms waren, zijn onder water komen te staan, Kippen vliegen niet meer, maar drijven.
De kans op uitbraak van besmettelijke ziektes is er groot. De riolering werkt niet meer.

Doordat de grote industrie terreinen onder water staan komt ook de voedselvoorziening in gevaar. Bepaalde ketens hebben de deuren al moeten sluiten. Op die terreinen zijn ook de distributie centra en centrale keukens.

Toch zijn er nog wel plaatsen en gebieden ( 70% werd eerder genoemd) die nog geen last hebben, althans waarvan het niet bekend is, omdat de nieuwsvoorziening uitsluitend gaat om Bangkok en omgeving. Via lokale informatie en oa Twitter is bekend dat in sommige andere provincies ook problemen zijn en kunnen komen.
Bv. Het waterreservoir in Khon Kaen is voor 130 gevuld. Er waren al problemen in de stad en de aanvoerwegen en dus wordt er momenteel nauwelijks water gespuid.

Het is bekend dat de noodtoestand niet zal worden ingesteld om paniek te voorkomen, doch de juiste nieuwsvoorziening blijft dus achterwege.

Ik doe een oproep aan alle hier wonende forumleden om een juiste voorstelling te geven van het gebied waar men woont.

Later meer.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Duiker » woensdag 19 oktober 2011, 05:57

Je kunt wel zeggen dat touristen niet moeten komen, maar de tickets zijn al lang geleden gekocht, en betaald. 28-10 is het mijn beurt. Dus ik wacht vol spanning af. Misschien landen ze wel ergens anders dan op BKK. ALS er maar gevlogen wordt. Zelf wil ik eerst naar Hua Hin. Maar van hieruit heb ik geen idee hoe ik er zou moeten komen. Normaal gesproken zou ik eerst naar Sai tai mai gaan, en dan met de minibus naar Hua Hin. Maar hoe het nu moet?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door nbreeker » woensdag 19 oktober 2011, 05:58

Pieter schreef:

Kijk eens hier....

Als de noord dijk van BKK breekt en dat idee is niet zo vreemd dan zitten ze in BKK als ratten in de val

en dan kun je ook niet meer vliegen hoor

Pieter
pieter we hadden het over de Isaan,en als m'n tante kl**tjes had gehad dan was het m'n oom geweest. :happyno:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » woensdag 19 oktober 2011, 06:00

Ik kan kort zijn. Hier bij Chiang Mai is er niets aan de hand. Wel af en toe regen, maar geen wateroverlast. wat wel zou kunnen is dat het in de bergen wat aardverschuivingen zou kunnen gebeuren. Het probleem is eigenlijk het vervoer van en naar Chiang Mai. de bussen rijden wel, maar met een omweg. En hoe lang rijden die bussen nog? Vliegen is ook nog mogelijk. Ik woon redelijk dichtbij het vliegveld en zie regelmatig de vliegtuigen opstijgen en landen. Treinen naar Bangkok rijden niet meer.

Gisteren kwam mijn huisbazin vanuit Zwitserland hier. Geen probleem met "Swampie" en geen probleem van Bangkok naar Chiang Mai vliegen.

De winkels zijn hier nog goed bevoorraad. Geen tekort aan levensmiddelen. Maar voor hoelang nog?

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#14 Bericht door nbreeker » woensdag 19 oktober 2011, 06:02

stevenl schreef:Hele gedeelten van Thailand staan niet onder water, waarondser het hele zuiden. Chiang Mai en wijde omgeving kennen ook geen problemen meer. Grootste probleem is in Issaan, niet echt een toeristenbestemming. Bangkok wordt waarschijnlijk niet geraakt, wat de Nederlandse expert ook mag zeggen.

Nee je hebt gelijk die Nederlandse expert die snapt nergens wat van die l*lt maar wat,weet je uberhaupt wel waar Isaan is. :happyno:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#15 Bericht door stevenl » woensdag 19 oktober 2011, 06:05

nbreeker schreef:
stevenl schreef:Hele gedeelten van Thailand staan niet onder water, waarondser het hele zuiden. Chiang Mai en wijde omgeving kennen ook geen problemen meer. Grootste probleem is in Issaan, niet echt een toeristenbestemming. Bangkok wordt waarschijnlijk niet geraakt, wat de Nederlandse expert ook mag zeggen.

Nee je hebt gelijk die Nederlandse expert die snapt nergens wat van die l*lt maar wat,weet je uberhaupt wel waar Isaan is. :happyno:
Ja hoor, ben daar regelmatig.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”