Het staat er ! Miljaar ! En wat dan ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Het staat er ! Miljaar ! En wat dan ?
Er lopen in Thailand nu twee strafprocessen tegen personen inzake het publiceren van dingen die hier verboden zijn. We weten allemaal waarover. Een meneer A had in zijn eigen thuisland iets gezet in een forum, en een meneer B is eigenaar van een website in dit land waar iemand anders iets onvriendelijks in had gezet. En beide heren staan voor de rechter.
Meneer A heeft bekend in de hoop een milde straf te krijgen waarna hij gratie kan vragen en dit land wordt uitgeschopt. Meneer A heeft dubbele nationaliteit en heeft de boosheid begaan in de USA, niet hier. Toen kwam hij naar hier voor medische behandeling en werd in zijn kraag gevat. Hoe ver gaat het recht van dit land ?
We weten allemaal dat Ome Sam’s wetten ver over de grenzen heen gaan en wellicht kan dat in Thailand ook. We horen het wel van de rechter. Over pedo-zaken heeft NL (en BE ?) ook dit soort wetten ! Maar over meneer A wil ik het niet hebben. Het gaat om meneer B.
Meneer B is eigenaar van de website “Keuterleut” (met dank aan Andre van Duin…) en die website gaat over koeien, melk, vlees en vlaaien. Koevlaaien, ook wel flappen genoemd, keutels, enfin, je wilt er niet in trappen. En die website is geregistreerd in Koeland en daar heeft men strenge wetten inzake wat je wel en niet mag schrijven over koeien. Meneer B houdt dat streng in de gaten en haalt stukken weg die niet gepast zijn.
Maar toch, het kan gebeuren. Onno Onschuld of Geert Galbak kunnen zich aan de regels vergrijpen en dan, ineens, de eigenaar of moderator staat op, zet het machien aan, en ziet … ! Daar staat rotzooi !
Daar staat een uittreksel uit de in Koeland streng verboden boekwerken van Keuterboer Krelis Kaaskop en zijn vrouw Klaar Koomen.
Wat nu ?
Dat is nu aan de rechter in dit land en die heeft een zware techneut uit de USA laten over komen om haarfijn uit te leggen…..
- kun je dit als eigenaar van een website voorkomen….
- welke tijd is aanvaardbaar om het ‘foute’ stuk te beoordelen, weg te halen….
- moet je het zelf weghalen of de plaatser die kans eerst geven…
- en tenslotte: hoe het zich verhoudt tot de persvrijheid als je plaatst vanuit een ander land met andere regels als in Koeland…
Men is er nog lang niet uit. Interessante zaak.
Meneer A heeft bekend in de hoop een milde straf te krijgen waarna hij gratie kan vragen en dit land wordt uitgeschopt. Meneer A heeft dubbele nationaliteit en heeft de boosheid begaan in de USA, niet hier. Toen kwam hij naar hier voor medische behandeling en werd in zijn kraag gevat. Hoe ver gaat het recht van dit land ?
We weten allemaal dat Ome Sam’s wetten ver over de grenzen heen gaan en wellicht kan dat in Thailand ook. We horen het wel van de rechter. Over pedo-zaken heeft NL (en BE ?) ook dit soort wetten ! Maar over meneer A wil ik het niet hebben. Het gaat om meneer B.
Meneer B is eigenaar van de website “Keuterleut” (met dank aan Andre van Duin…) en die website gaat over koeien, melk, vlees en vlaaien. Koevlaaien, ook wel flappen genoemd, keutels, enfin, je wilt er niet in trappen. En die website is geregistreerd in Koeland en daar heeft men strenge wetten inzake wat je wel en niet mag schrijven over koeien. Meneer B houdt dat streng in de gaten en haalt stukken weg die niet gepast zijn.
Maar toch, het kan gebeuren. Onno Onschuld of Geert Galbak kunnen zich aan de regels vergrijpen en dan, ineens, de eigenaar of moderator staat op, zet het machien aan, en ziet … ! Daar staat rotzooi !
Daar staat een uittreksel uit de in Koeland streng verboden boekwerken van Keuterboer Krelis Kaaskop en zijn vrouw Klaar Koomen.
Wat nu ?
Dat is nu aan de rechter in dit land en die heeft een zware techneut uit de USA laten over komen om haarfijn uit te leggen…..
- kun je dit als eigenaar van een website voorkomen….
- welke tijd is aanvaardbaar om het ‘foute’ stuk te beoordelen, weg te halen….
- moet je het zelf weghalen of de plaatser die kans eerst geven…
- en tenslotte: hoe het zich verhoudt tot de persvrijheid als je plaatst vanuit een ander land met andere regels als in Koeland…
Men is er nog lang niet uit. Interessante zaak.
-
- Zeer veel ervaring
Re: Het staat er ! Miljaar ! En wat dan ?
Inzake verdachte B.
Voor alle duidelijkheid, mijnheer B is wel eigenaar van de website, maar verwijdert geen berichten. Een van de gangmakers is een persoon die ongevraagd berichten in de vuilnisbak heeft gedaan. Echter vanaf de start, 6 juni, zijn alle berichten separaat opgeslagen en zullen dus als bewijsmateriaal dienen. Ook wordt thans de commerciële activiteiten onderzocht.
Voor alle duidelijkheid, mijnheer B is wel eigenaar van de website, maar verwijdert geen berichten. Een van de gangmakers is een persoon die ongevraagd berichten in de vuilnisbak heeft gedaan. Echter vanaf de start, 6 juni, zijn alle berichten separaat opgeslagen en zullen dus als bewijsmateriaal dienen. Ook wordt thans de commerciële activiteiten onderzocht.
-
- Volwaardig lid
Xerox, je hebt een andere meneer B voor dan ik. Ik bedoel de meneer die voor de rechter staat omdat hij niet of niet snel genoeg berichten heeft verwijderd (van forum of chatbox) die in dit land verboden zijn, je weet over welk wetsartikel ik het heb. Zijn naam komt even niet binnen, ik ga zoeken.
-
- Zeer veel ervaring
Prima zo, als je naar een land gaat moet je je maar aanpassen.
- Pieter
- Volwaardig lid
Pluk nog een banaan of zeepaardjewest schreef:Prima zo, als je naar een land gaat moet je je maar aanpassen.
Tuurlijk dat zeg ik ook altijd aan mijn 20 illigale birmezen die voor mij werken voor 100 THB per dag
Pieter

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
West het ging om een persoon wiens vriendin vond dat ze niet genoeg geld kreeg. Ze heeft hem aangegeven vanwege wat hij geschreven had op dat forum. Toen hij de eerstvolgende keer het land binnenkwam is hij onmiddellijk gearresteerd op basis van dat beroemde wetsartikel
-
- Zeer veel ervaring
Bedankt voor deze informatie, ik wist niet dat ze het ernstig menen. En ook Prajak bedankt voor deze post.chelobechek schreef:West het ging om een persoon wiens vriendin vond dat ze niet genoeg geld kreeg. Ze heeft hem aangegeven vanwege wat hij geschreven had op dat forum. Toen hij de eerstvolgende keer het land binnenkwam is hij onmiddellijk gearresteerd op basis van dat beroemde wetsartikel
Dat sterkt me nog meer in iets,....
- joepattaya
- Expat
West, ze menen het zo serieus, dat je als buitenlander hier het advies krijgt om je NIET in het openbaar uit te spreken over politiek, het geloof/religie en degenen die hier de bovenste sport van de sociale ladder bewonen.west schreef:Bedankt voor deze informatie, ik wist niet dat ze het ernstig menen. En ook Prajak bedankt voor deze post.chelobechek schreef:West het ging om een persoon wiens vriendin vond dat ze niet genoeg geld kreeg. Ze heeft hem aangegeven vanwege wat hij geschreven had op dat forum. Toen hij de eerstvolgende keer het land binnenkwam is hij onmiddellijk gearresteerd op basis van dat beroemde wetsartikel
- Pieter
- Volwaardig lid
zeker is die Prem nu van jouw klub of nietjoepattaya schreef:West, ze menen het zo serieus, dat je als buitenlander hier het advies krijgt om je NIET in het openbaar uit te spreken over politiek, het geloof/religie en degenen die hier de bovenste sport van de sociale ladder bewonen.west schreef:Bedankt voor deze informatie, ik wist niet dat ze het ernstig menen. En ook Prajak bedankt voor deze post.chelobechek schreef:West het ging om een persoon wiens vriendin vond dat ze niet genoeg geld kreeg. Ze heeft hem aangegeven vanwege wat hij geschreven had op dat forum. Toen hij de eerstvolgende keer het land binnenkwam is hij onmiddellijk gearresteerd op basis van dat beroemde wetsartikel

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Waar het bij meneer B om gaat is waar de verantwoordelijkheid ligt van een EIGENAAR van een website of chatbox of forum zoals dit. En die vraag gaat nu beantwoord worden door die expert die uit de USA komt aanvliegen in november.
Het kan ieder forum overkomen dat iemand een verboden bericht plaatst, of een verboden weblink, en natuurlijk weet de eigenaar in dit land waar de grenzen liggen al zijn dit niet duidelijk, maar wanneer ben je nalatig ?
Na een uur ? Een dag, twee dagen ? De meeste forums hier hebben mods in Europa en hier en kunnen zo het tijdsverschil annuleren. Maar ook een mod heeft wel eens een weekend vrij en dan staat die rommel daar.
Daarom vind ik deze casus zo interessant. En dat het onderwerp in beweging is, ja, dat heb ik al gezegd. Het heeft ook aandacht in dit land.
Het kan ieder forum overkomen dat iemand een verboden bericht plaatst, of een verboden weblink, en natuurlijk weet de eigenaar in dit land waar de grenzen liggen al zijn dit niet duidelijk, maar wanneer ben je nalatig ?
Na een uur ? Een dag, twee dagen ? De meeste forums hier hebben mods in Europa en hier en kunnen zo het tijdsverschil annuleren. Maar ook een mod heeft wel eens een weekend vrij en dan staat die rommel daar.
Daarom vind ik deze casus zo interessant. En dat het onderwerp in beweging is, ja, dat heb ik al gezegd. Het heeft ook aandacht in dit land.
-
- Zeer veel ervaring
Waar maak je je druk over ? De eigenaar blijft hoedanook verantwoordelijk voor het verspreiden/in stand houden van niet te dulden prietpraat, is hier niet anders.
Wat is eigenlijk het punt van dat soort gasten die kritiek spuiten op een land (en op de rest van de wereld en haar inwoners), en er dan naartoe gaan ? Ik ken op een ander 'forum' nog van dat soort die kritiek hebben op alles en nog wat, daarom heb ik zo'n interesse in dit topic.
Ik overweeg dus ook om het vuur aan hun schenen te leggen, heb voldoende bewijzen.
En als je goed nadenkt Prajak, weet je wel over welke personen het gaat. Alleszins niet op dit forum, hier gat het er deftig aan toe.
Wat is eigenlijk het punt van dat soort gasten die kritiek spuiten op een land (en op de rest van de wereld en haar inwoners), en er dan naartoe gaan ? Ik ken op een ander 'forum' nog van dat soort die kritiek hebben op alles en nog wat, daarom heb ik zo'n interesse in dit topic.
Ik overweeg dus ook om het vuur aan hun schenen te leggen, heb voldoende bewijzen.
En als je goed nadenkt Prajak, weet je wel over welke personen het gaat. Alleszins niet op dit forum, hier gat het er deftig aan toe.
- Jim
- Volwaardig lid
mooie manier om je politieke tegenstanders op internet monddood te maken.
je logt in op hun forum, post 'illegale' dingen en wacht tot ze worden op gepakt.
je tegenstanders worden zo bang dat ze zich niet meer op internet durven te verzamelen.
dit is hetzelfde als zo'n tka prikbordje bij de appie heijn waar dan iemand een gestolen wasmachine op zet en dan appie heijn de bak in slingeren voor heling.
je logt in op hun forum, post 'illegale' dingen en wacht tot ze worden op gepakt.
je tegenstanders worden zo bang dat ze zich niet meer op internet durven te verzamelen.
dit is hetzelfde als zo'n tka prikbordje bij de appie heijn waar dan iemand een gestolen wasmachine op zet en dan appie heijn de bak in slingeren voor heling.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- Jim
- Volwaardig lid
over de universele rechten van de mens misschien?west schreef:Waar maak je je druk over ?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
West, ik heb het niet over het forum dat jij kent. Ik bedoel het breder.
Ik heb het over de vraag, kan de EIGENAAR van een forum aansprakelijk worden gesteld, de bak indraaien, voor wat een ander post, en indien 'ja', wanneer is hij schuldig of schuldig nalatig. Een uur, een dag, twee dagen, mag die persoon misschien eens een dag vrij nemen ? Of wordt het zo eng uitgelegd dat je niet eens naar de wc kunt gaan of gaan pitten als forumeigenaar ?
Tenslotte; ben je wel schuldig of schuldig nalatig als de regeringscommissie die het internet afstruint naar dit soort zaken en heel veel websites blokkeert het artikel wel toelaat of in casu gewoon heeft zitten pitten ?
Denk er aan, men controleert ook dit forum doch alleen op steekwoorden. Daarom zal ik nimmer de naam noemen van een lid van die familie. Zelfs de naam van meneer Zandbak noem ik niet en zijn zusje noem ik Guusje Geluk......
Ik heb het over de vraag, kan de EIGENAAR van een forum aansprakelijk worden gesteld, de bak indraaien, voor wat een ander post, en indien 'ja', wanneer is hij schuldig of schuldig nalatig. Een uur, een dag, twee dagen, mag die persoon misschien eens een dag vrij nemen ? Of wordt het zo eng uitgelegd dat je niet eens naar de wc kunt gaan of gaan pitten als forumeigenaar ?
Tenslotte; ben je wel schuldig of schuldig nalatig als de regeringscommissie die het internet afstruint naar dit soort zaken en heel veel websites blokkeert het artikel wel toelaat of in casu gewoon heeft zitten pitten ?
Denk er aan, men controleert ook dit forum doch alleen op steekwoorden. Daarom zal ik nimmer de naam noemen van een lid van die familie. Zelfs de naam van meneer Zandbak noem ik niet en zijn zusje noem ik Guusje Geluk......
-
- Erelid
YSkoningin ook leukprajak schreef: Zelfs de naam van meneer Zandbak noem ik niet en zijn zusje noem ik Guusje Geluk......

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was