sporten voor kinderen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
orawan123
heeft ervaring
heeft ervaring

sporten voor kinderen

#1 Bericht door orawan123 » vrijdag 30 september 2011, 14:45

Wie kan mij eens haarfijn uitleggen waarom er zo weinig sport activiteiten voor kinderen in Thailand zijn , na de school is er bijna niets en de meeste thaise kinderen doen extra class en weekend studie , dus van spelen met andere kinderen komt ook niet veel , jammer toch , is het niet zo dat kinderen ook hun vertiertje nodig hebben, wie weet waar dit door komt?

RuudThai
Expat
Expat

Re: sporten voor kinderen

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 september 2011, 14:59

Op scholen wordt hier nauwelijks gymles gegeven of aan sport gedaan. Terwijl ze 1 dag per week in sportuniform moeten verschijnen, soms met een soort van wandelstok wat er erg koddig uitziet vooral omdat ze er niets mee doen.
Nee, men vindt het hier belangrijker om urenlang les te geven in het Koninklijk Huis en in Boeddha...... :crazy: :oops:

orawan123
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door orawan123 » vrijdag 30 september 2011, 15:02

ben het met je eens , ze worden volgepompt met allerhande lesstof , meestal ook nog eens veel te hoog wat betreft niveau en dan na school nog eens , ik blijf het op de nederlandse manier doen en de kinderen zijn blij dat ze naschool andere dingen kunnen doen dan school alleen , filmpie , spelletje , voetballen , vissen dat hoort toch oook bij opvoeding of zit ik daar verkeerd

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » vrijdag 30 september 2011, 16:13

Hier moet je zelf voor de 'lichamelijke opvoeding' van het kind zorgen. Dus zet hem/haar op voetbal, judo, volley,..., enfin wat er meer is in jouw buurt. En anders maak je zelf halters en doe je samen simpele krachtsportoefeningen; en verder: hardlopen/fietsen is ook mogelijk. Gratis.

orawan123
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door orawan123 » zaterdag 01 oktober 2011, 12:47

prajak schreef:Hier moet je zelf voor de 'lichamelijke opvoeding' van het kind zorgen. Dus zet hem/haar op voetbal, judo, volley,..., enfin wat er meer is in jouw buurt. En anders maak je zelf halters en doe je samen simpele krachtsportoefeningen; en verder: hardlopen/fietsen is ook mogelijk. Gratis.
yep maar hier dus alleen thai boxing , geen andere sporten , helaas , en we wonen aan de phetkasem road fietsen is gevaarlijk we gaan wel vaker naar een zwembad of speeltuin dat is het zo'n beetje hahah halters ze zijn 5 en 7 jaartjes das niet zo geschikt nog

orawan

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Pieter » zaterdag 01 oktober 2011, 14:12

orawan123 schreef:Wie kan mij eens haarfijn uitleggen waarom er zo weinig sport activiteiten voor kinderen in Thailand zijn , na de school is er bijna niets en de meeste thaise kinderen doen extra class en weekend studie , dus van spelen met andere kinderen komt ook niet veel , jammer toch , is het niet zo dat kinderen ook hun vertiertje nodig hebben, wie weet waar dit door komt?
Net als koreanen en Jappen is vooral een kunstje leren om de mier te worden voor de grote mierenhoop

De gedachte dat door spelen en of sporten de creative geest ontwikkelt wordt is niet daar

het aantal zelfdodingen onder kinderen in Japan is het hoogste van de wereld.

verder is het mooi schrijven natuurlijk veel belangrijker dan dat beetje sporten

een nichtje van mij heeft trouwens voldoende sport gedaan op school en is/was daar 1 van de tamboerijn meisjes
en die gaan samen met de show brass band elk jaar voor de Thaise kampioens strijd wat ze al 3 keer op een rij gewonnen
hebben

padvinders en andere neo -nationalistische organisaties hebben wel genoeg aanhang

ze zijn gek op uniformen laten we maar zeggen

al met al Ies kultuur

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

orawan123
heeft ervaring
heeft ervaring

#7 Bericht door orawan123 » maandag 03 oktober 2011, 08:09

Pieter schreef:
orawan123 schreef:Wie kan mij eens haarfijn uitleggen waarom er zo weinig sport activiteiten voor kinderen in Thailand zijn , na de school is er bijna niets en de meeste thaise kinderen doen extra class en weekend studie , dus van spelen met andere kinderen komt ook niet veel , jammer toch , is het niet zo dat kinderen ook hun vertiertje nodig hebben, wie weet waar dit door komt?
Net als koreanen en Jappen is vooral een kunstje leren om de mier te worden voor de grote mierenhoop

De gedachte dat door spelen en of sporten de creative geest ontwikkelt wordt is niet daar

het aantal zelfdodingen onder kinderen in Japan is het hoogste van de wereld.

verder is het mooi schrijven natuurlijk veel belangrijker dan dat beetje sporten

een nichtje van mij heeft trouwens voldoende sport gedaan op school en is/was daar 1 van de tamboerijn meisjes
en die gaan samen met de show brass band elk jaar voor de Thaise kampioens strijd wat ze al 3 keer op een rij gewonnen
hebben

padvinders en andere neo -nationalistische organisaties hebben wel genoeg aanhang

ze zijn gek op uniformen laten we maar zeggen

al met al Ies kultuur

Pieter

tJA dan weet ik het wel , zal dus never nooit anders worden , jammer toch want de verveling bij kinderen hier is groot waardoor ik denk dat ook hier zoveel problemen rond kinderen ontstaan , helaas niet veel aan te doen dus

had het al eens op school gehad over sport op school met de directie , EP programma , maar ze lachten erom

jumbo
Expat
Expat

#8 Bericht door jumbo » maandag 03 oktober 2011, 09:17

Men onderschat de sociale waarde van sport en club/groepsactiviteiten.
De meeste kinderen en dus latere volwassenen zijn dan ook contact gestoord..
De ouders zijn daar ook debet aan want die weten niet beter...
De buitenlanders leven van wat ik gezien heb ik hun eigen sociale wereldje
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Edje
Expat
Expat

#9 Bericht door Edje » maandag 03 oktober 2011, 13:15

[quote="prajak"] en verder: hardlopen/fietsen is ook mogelijk. Gratis.[/quot

Ook gij meneer Prajak weet even goed als ik dat ze zo jong mogelijk al op een fiets(je) kruipen met HULPMOTOR. Luiheid wordt aangeboren. :giggle:
Groetjes; Edje

orawan123
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door orawan123 » maandag 03 oktober 2011, 13:23

Edje schreef:
prajak schreef: en verder: hardlopen/fietsen is ook mogelijk. Gratis.[/quot

Ook gij meneer Prajak weet even goed als ik dat ze zo jong mogelijk al op een fiets(je) kruipen met HULPMOTOR. Luiheid wordt aangeboren. :giggle:
we doen zelf wat van deze zaken zoals zwemmen , wandelen fietsen maar sport activiteiten in groeps verband dat zou er moeten zijn is ook goed voor de sociale vaardigheden , maar hier werkt dat jammer genoeg niet na school huiswerk of helpen thuis dat is wat telt toch

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 03 oktober 2011, 16:16

Die straat waar je woont nodigt niet uit tot fietsen, zelfs niet voor volwassenen. De ouders van mijn dame wonen daar al is het aan het einde, soi 81/6 nota bene. Nee, dan zul je de sportplaatsen elders moeten zoeken en het in gezinsverband moeten doen..

orawan123
heeft ervaring
heeft ervaring

#12 Bericht door orawan123 » dinsdag 04 oktober 2011, 04:33

prajak schreef:Die straat waar je woont nodigt niet uit tot fietsen, zelfs niet voor volwassenen. De ouders van mijn dame wonen daar al is het aan het einde, soi 81/6 nota bene. Nee, dan zul je de sportplaatsen elders moeten zoeken en het in gezinsverband moeten doen..
klopt en toch is het jammer , ik merk aan mijn kinderen dat ze graag met andere spelen doch door de thaise leefwijze is dat moeilijk te verwezenlijken dus gaan we enkele malen per week vooral de weekenden erop uit , speeltuinen , zwembaden en natuur is wat we dan meestal aangaan al is ook de natuur ver zoek waar wij wonen ....

jumbo
Expat
Expat

#13 Bericht door jumbo » dinsdag 04 oktober 2011, 04:39

De werkende expats en dus ook de Nederlandse hebben vaak hun eigen sociale kringetjes onder meer te vinden bij de NVT en van daaruit verder kijken..
Daarnaast is de school een middel, er zijn toch wel activiteiten die via de school worden georganiseerd, maar de vraag is of de kinderen het doorgeven aan de ouders...
Als ik zelf opgroeiende schoolgaande kinderen zou hebben dan zouden de nevenschoolse activiteiten doorslag geven, het onderwijs is toch van hetzelfde bedenkelijke nivo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door afra » dinsdag 04 oktober 2011, 08:47

Toen wij twee jaar geleden in Thoeng waren was iedereen daar in de avond aan het sporten/spelen op het veld bij de school.
Kinderen maar ook ouderen. Tot dat het te donker werd.
Afbeelding

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door pong » dinsdag 04 oktober 2011, 10:43

wat vreemd-is er dan zo'n enorm verschil tussen BKK en het platteland?
In de grote stad hebben eigenlijk alle scholen-prathom, dus lagere, wel een sportveld of trapveldje, En vrijwel dagelijks zijn er wel toernooien, wedstrijden of wat dan ook, wat ''leuk'' is ofwel sanook om die enorme druk van dat vervelende lesgeven wat te minderen. Veel prijzen en winnaars ook, zodat er weer wat gefotografeerd kan worden en dolgelukkige winnaars maandenlang ergens in de scholgangen kunnen worden getoond. Hele boze tongen fluisteren dat dat ook onder de tafel wordt geritseld.........wat is deze wereld toch wreed!
Van engelse les gevende kennissen hoor ik geregeld dat hun lesssen moeten vervallen, vanwege alweer een of ander toernooi in de ''keelah''=sport.
Maar het uis waar-dat verenigings/clubleven dat hier in NL zo floreer/t/de is er bijna niet. Kost bahten en nog meer: vrjwilligers-iets heel un-Thai.
Wel zijn er verspreid door de stad enorm veel particuliere sportscholen oid, die allerlei trainingen offreren. Heb ook een tijdlang kennis gehad aan een zwemleraar-die enkel particuliere lessen gaf.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”