Provincies van Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Provincies van Thailand

#1 Bericht door driver » maandag 15 augustus 2011, 21:15

Ik heb in mijn Garmin Nuvi een kaart van Thailand zitten die meegaat morgen ri BKK.

Zojuist wat zitten oefenen ermee maar hij vraagt om welke provincie het gaat alvorens ik bijv. Chiang May of Bandung kan intikken.

Maar ja....op de zoek functie zie ik ook niet zo snel hier iets erover staan dus blijft over de vraag hoe vindt ik de provincies of ...hoe mijn navigatie te gebruiken in Thailand ?

mvg Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Provincies van Thailand

#2 Bericht door driver » maandag 15 augustus 2011, 21:21

Dit vindt ik wel via Google maar ja...wat is wat en waar ?
zit wel een genummerde landkaart bij die zou ik kunnen uitprinten maar voordat ik weer iets doe wat niet hoeft ?

Noord-Thailand Noordoost-Thailand Centraal-Thailand
Chiang Mai
Chiang Rai
Kamphaeng Phet
Lampang
Lamphun
Mae Hong Son
Nakhon Sawan
Nan
Phayao
Phetchabun
Phichit
Phitsanulok
Phrae
Sukhothai
Tak
Uthai Thani
Uttaradit
Amnat Charoen
Buriram
Chaiyaphum
Kalasin
Khon Kaen
Loei
Maha Sarakham
Mukdahan
Nakhon Phanom
Nakhon Ratchasima
Nongbua Lamphu
Nong Khai
Roi Et
Sakhon Nakhon
Sisaket
Surin
Ubon Ratchathani
Udon Thani
Yasothon
Ang Thong
Ayutthaya
Bangkok
Chainat
Kanchanaburi
Lopburi
Nakhon Nayok
Nakhon Pathom
Nonthaburi
Pathum Thani
Phetchaburi
Prachuap Khiri Khan
Ratchaburi
Samut Prakan
Samut Sakhon
Samut Songkhram
Saraburi
Singburi
Suphanburi

Oost-Thailand Zuid-Thailand
Chachoengsao
Chantaburi
Chonburi
Rayong
Prachinburi
Sa Kaew
Trat
Chumphon
Krabi
Nakhon Si Thammarat
Narathiwat
Pattani
Phang Nga
Phattalung
Phuket
Ranong
Satun
Songkhla
Surat Thani
Trang
Yala

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jim » maandag 15 augustus 2011, 23:39

handig..
je moet dus eerst gedetailleerde topografische kennis van een gebied hebben voor je ergens naar toe kan rijden :giggle:

gebruik je toevallig de rotweiler map?
Hi Rob, thanks for all your help. I have my Garmin 200w with the Rotweiler Thailand map and it is working absolutely brilliantly. I do have two question for you. Should it tell me the name of the streets that I am turning onto? Also the "Where To" function "Address" just asks me for a state or province and then does not accept anything typed in. am i missinf something? Thanks again, Kevin

The Nuvi will not speak the names of the streets you turn into, it will just say "turn left in 200 feet".
The Rotweiler maps do not support entering addresses at this time, but you can browse the map and point to a destination.
"Where to" "Browse Map" drag your finger around the screen to move it, use the + and - signs to zoom in and out, the tap where you want to go, then press "go" (or save if you want to put it in favourites).
You could also navigate to lat / long if that’s easier.
http://www.sciuridae.co.uk/garmin_nuvi_200_250.htm
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door nbreeker » dinsdag 16 augustus 2011, 00:07

driver schreef:Ik heb in mijn Garmin Nuvi een kaart van Thailand zitten die meegaat morgen ri BKK.

Zojuist wat zitten oefenen ermee maar hij vraagt om welke provincie het gaat alvorens ik bijv. Chiang May of Bandung kan intikken.

Maar ja....op de zoek functie zie ik ook niet zo snel hier iets erover staan dus blijft over de vraag hoe vindt ik de provincies of ...hoe mijn navigatie te gebruiken in Thailand ?

mvg Arie
Arie Thailand is heel goed te rijden op de nummers van de wegen,ik ben in heel veel plaatsen geweest en schreef dan de nummers van de wegen op een kladje s'morgens zodat ik niet steeds op de kaart hoefde te kijken,de wegen zijn heel goed benummerd en het staat goed aangegeven.
Zelfs op de witte kilometer paaltjes staat het nummer van de weg.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Duncan » dinsdag 16 augustus 2011, 01:31

Je kunt in NL een wegenkaart kopen van Thailand, ben je meteen klaar ( en uiteraard niet vergeten mee te nemen, zoals ondergetekende, zodat je alsnog van de Isuzu-map afhankelijk bent :oops: ), maar wat nbreeker zegt, de wegens zijn overzichtelijk en genummerd, je vriendin leest Thais voor dat ene bord waar niet de plaatsnaam in het Engels staat of dat je Saai of Kwah moet, dus TomToms en aanverwante artikelen zijn niet perse noodzakelijk in Thailand.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Loe » dinsdag 16 augustus 2011, 02:45

Hallo Arie,

zelf heb ik ook al meer dan een jaar de Garmin Nuvi. Je moet er een beetje mee leren spelen. Er zijn diverse mogelijkheden om een bestemming te zoeken. Soms is het handig via Pont of Interest, Soms via de naam. Maar deze worden op veel verschillende manieren geschreven. Kom je er niet uit ga dan met je vinger over de kaart naar de plaats van bestemming en tik daar op bewaren. Dan kun je daar ook komen. Overigens slaapplaatsen en warenhuizen ed zijn ook heel gemakkelijk te vinden.
Let wel op zet in Thailand hem NOOIT op de korste weg als je niet bekend bent in de buurt. Ik heb me tweemaal vastgereden een keer letterlijk de modder in gezakt. Hij weet ieder modderpad te vinden maar hij weet niet hoe breed die is :evil:

Ik wens je een fijne vakantie toe. Overigens zijn wij pas de 20e in bangkok dus dan zal jij al lang ON ROUTE zijn.

groetjes Loe

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » dinsdag 16 augustus 2011, 02:51

Wat IK hier doe met mijn Ovi in combinatie met mijn Nokia is mijn trip voorbereiden met behulp van Google:
- lokatie opzoeken op Google
- op de lokatie, rechts klik met muis en kies: "What's here?"
- schuif met muis naar lokatie (nu groene pijl) en je ziet de coördinaten
- voer de coördinaten in in je GPS en klaar is Klara.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door driver » dinsdag 16 augustus 2011, 06:35

Okee, aardig wat reacties dus gewoon netjes vindt ik.

Jim ......blijkbaar moet je idd een aardige top. kennis hebben om de Garmin te bedienen :mrgreen:

Loe .....de 18 de gaan we trachten bij de Ambassade Suks papieren in te leveren en ik verwacht ze dan na het weekend pas terug dus rond de 21/22 tigste Aug.
De Nav. staat inmiddels ook op ..vermijd zandwegen dat leek me handig ;)

Aan alle anderen ...Een goede wegenkaart zal ik zeker aanschaffen ,Had het plan er wat in Thailand te kopen heb er nu 1 van heel Thailand maar zag ook provinciekaarten van bijv. Chiang Mai of Rai etc.
Maar zal straks als het droog is even naar de ANWB fietsen.

Dat de wegen goed aangegeven zijn hebben jullie gelijk in had ik niet aan gedacht als ik eerlijk ben die paaltjes zie je idd bijna overal.
En Suk. spreekt idd aardig wat Thais :angel: dus dat moet goed gaan komen allemaal.

Maar ik ben toch nieuwsgierig hoe de Garmin werkt dus vandaar mijn vraag erover .

mvg Arie

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Singtoo » dinsdag 16 augustus 2011, 09:29

Ik Leo doe het net als Loe :thumbsup:

Een Thaise wegenkaart kun je prima in Thailand, bij ieder benzinestation, kopen.
Maar up 22 you.

Ik rijd al nu ik denk sinds een jaar of 5 met mijn Garmin Nuvi door Thailand.
Ik ben in Thailand eigenlijk pas echt zelf gaan rijden sinds ik de Garmin heb.
Dan rijd ik net als een ervaren BKK taxidriver door de stad.
Behalve als ik een enkele X in de knoop kom met een elevated higway en ik dus boven of juist onder terecht kom i.p.v. de andere die bedoelt werd.
Want met de EHs gaat het wel eens een enkele X mis.
De straatnamen worden vaak toch weer net anders geschreven in de Garmin als dat wij fonetisch denken dat het geschreven zal zijn.
Dus daarmee via die zoekoptie kom je er meestal niet goed op adres zoeken uit.
Daarom gebruik ik heel vaak ook de scrol-optie met de kaart.
Gewoon de kaart uitzoomen en grof weg heen schuiven waar je heen wilt.
Dan weer inzoomen en een locatie aantikken.
En gaan.

En inderdaad als ik iets interessants, leuks etc, wil bezoeken dan kijk ik vaak in de POI lijst (points of interest)
Zo heb ik al heel wat leuke plaatsen parken etc gezien die ik zonder de Garmin zeer zeker nooit gevonden had.

Als ik soms in BKK toch in een Taxi stap dan start ik meestal de Garmin en zeg tegen de chauffeur volgt u mijn Mia Noi maar. :mrgreen:
Want ik noem mijn Garmin altijd mijn Mia Noi.
Ik heb daarvoor de Thaise stem gedownload van de Garmin update site.
Op de nieuwere modellen, de mijne is iets van 5 a 6 jaar alweer Nuvi 970, staat de Thaise stem er al standaard op dacht ik.
En dat werkt prima.

Maar inderdaad de kortste route heeft mij ook al regelmatig op onverharde c.q. onbegaanbare wegen gebracht.

Maar verder niets dan lof over het gebruik van mijn Garmin.
Al merk ik dat deze nu wel erg traag word.
en het dus waarschijnlijk bijna tijd is om eens een nieuw model te gaan kopen en dan in BKK bij de shop een nieuwste Thailand map te kopen.
De prijzen zijn al dramatisch lager als dat ik de mijne kocht voor € 500,-- :Whistle:
Dit zelfde is ook het geval met de Thaise map.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » dinsdag 16 augustus 2011, 10:57

Singtoo schreef:Behalve als ik een enkele X in de knoop kom met een elevated higway en ik dus boven of juist onder terecht kom i.p.v. de andere die bedoelt werd.
OK, daar heb kun je dus ook last van hebben met een echte GPS

De straatnamen worden vaak toch weer net anders geschreven in de Garmin als dat wij fonetisch denken dat het geschreven zal zijn.
Dus daarmee via die zoekoptie kom je er meestal niet goed op adres zoeken uit.
Daarom gebruik ik heel vaak ook de scrol-optie met de kaart.
Gewoon de kaart uitzoomen en grof weg heen schuiven waar je heen wilt.
Dan weer inzoomen en een locatie aantikken.
En gaan.
Naast Google/maps inderdaad ook een oplossing

en het dus waarschijnlijk bijna tijd is om eens een nieuw model te gaan kopen en dan in BKK bij de shop een nieuwste Thailand map te kopen. De prijzen zijn al dramatisch lager als dat ik de mijne kocht voor € 500,-- :Whistle:
Volgens mij heb ik ergens een aanbieding van Garmin gezien voor THB 3700......Nüvi 250 of zo?
Ik weet dat de navigatie systemen in Thailand vaak duurder zijn dan die in Nederland.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door driver » dinsdag 16 augustus 2011, 11:55

ik heb de 250 w nuvi uit 2007 .

Thaise stem kan ik helaas niet downloaden omdat ik dat nergens vindt op de Garmin internet site en hij pakt niet alles alleen tegen betaling net als bij TomTom.

Voordat ik extra kosten voor noppes maak eerst maar eens zien of mijn Nuvi in Thailand het gaat doen dan kan ik misschien ter plekke nog wat erbij zetten als ik iets mis.
En anders ouderwets op de kaart rijden met een Thaise tolk naast me :thumbsup:

mvg Arie

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”