2000 bochtenweg oid ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
2000 bochtenweg oid ?
Morgenavond zit ik rond deze tijd in een Eva vliegtuig op weg naar BKK.
Omdat ik wat wil rond gaan rijden in Thailand met een auto hoorde ik vandaag iemand over een 2000 bochten weg ergens boven in Thailand ?
Ri Chiang May /Chiang Ray denk ik dan zelf aan
Weet iemand hier misschien waar dat zou kunnen zijn ?
mvg Arie
Omdat ik wat wil rond gaan rijden in Thailand met een auto hoorde ik vandaag iemand over een 2000 bochten weg ergens boven in Thailand ?
Ri Chiang May /Chiang Ray denk ik dan zelf aan
Weet iemand hier misschien waar dat zou kunnen zijn ?
mvg Arie
-
- komt net kijken
Re: 2000 bochtenweg oid ?
Hallo Driver,
whats in a name,
Het kan niet anders of het moet de weg van Chiang Mai via Pai naar Mae Hong Son zijn. Ik heb deze route niet zelf gereden maar wel met de bus afgelegd. Een groot deel van de passagiers werd toen wagenziek dat zegt genoeg over deze slingerweg.
De omgeving is schitterend en deze weg is uitermate geschikt om met de motor te toeren.
whats in a name,
Het kan niet anders of het moet de weg van Chiang Mai via Pai naar Mae Hong Son zijn. Ik heb deze route niet zelf gereden maar wel met de bus afgelegd. Een groot deel van de passagiers werd toen wagenziek dat zegt genoeg over deze slingerweg.
De omgeving is schitterend en deze weg is uitermate geschikt om met de motor te toeren.
-
- Volwaardig lid
Arie, is dat niet de weg van Chiang May naar Mae Hong Song?
Zelf niet gereden, omdat op dat moment een bosbrand in Birma het zicht blokkeerde.

Zelf niet gereden, omdat op dat moment een bosbrand in Birma het zicht blokkeerde.

"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
2 keer dezelfde reactie qua weg dus dan zal het deze wel zijn verwacht ik.
Zal zometeen even op de kaart kijken.
bochten dus wagenziek dan is het goed
bochten zijn perfect voor motoren maar die heb ik daar niet dus dan maar per auto uit gaan testen hoop ik.
Alvast dank voor jullie reacties.
mvg Arie
bochten dus wagenziek dan is het goed

bochten zijn perfect voor motoren maar die heb ik daar niet dus dan maar per auto uit gaan testen hoop ik.
mvg Arie
- nbreeker
- Standaard Lid
Goedemorgen Arie ja dat is de weg van Changmai naar Mae Hong Song heb me laten vertellen dat je er negen uur over doe,dus ik heb die route overgeslagen 9uur en dan 2000 bochten was me een beetje teveel van het goede.driver schreef:2 keer dezelfde reactie qua weg dus dan zal het deze wel zijn verwacht ik.
bochten dus wagenziek dan is het goed![]()
mvg Arie
Maar een prettige vakantie toegewenst mocht je nog wat informatie nodig hebben over bepaalde routes hoor ik je wel,ik wilde vroeger een reisburootje opzetten dus ben in veel plaatsen geweest met de auto.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Heb tijdens het knoflookoproer met wat Japanners in de bak van een pick-uppie van Pai naar Chiang Mai gezeten en ging ook zowat over mijn nek.
Zoals die malloten reden ( jonge Thaise Musici ) , ik ben niet snel bang, maar dit was niet leuk, dus het zal die beruchte weg wel zijn. Wel heel mooi, overigens.
Zoals die malloten reden ( jonge Thaise Musici ) , ik ben niet snel bang, maar dit was niet leuk, dus het zal die beruchte weg wel zijn. Wel heel mooi, overigens.
- joepattaya
- Expat
Dit zou 'm kunnen zijn:
http://maps.google.com/maps?saddr=chian ... src=6&z=11
Als 'printen' dit ziet, dan zal hij wellicht uitgebreid verslag doen van zijn tocht, een poosje geleden.
Als 'printen' dit ziet, dan zal hij wellicht uitgebreid verslag doen van zijn tocht, een poosje geleden.
-
- Expat
De weg Chiang Mai-Pai-Mae Hong Song telt 1840 bochten. Ik heb ze zelf niet geteld, maar het staat op een bord in Mae Hong Son. Veel verslagen over deze weg adviseren mensen die gauw wagenziek worden, om een pilletje tegen wagenziekte te nemen. De weg gaat 70km vanaf Chiang Mai over in bochten en dat gaat maar door. Er zijn niet zoveel echt steile hellingen, maar het gaat geleidelijk aan naar boven.joepattaya schreef:Dit zou 'm kunnen zijn:
Als je met een auto die weg gaat nemen, vraag dan aan passagiers, met name zij die op de achterbank zitten, of ze last hebben van wagenziekte.
Het is slechts 169 km van Chiang Mai naar Pai en van Pai naar Mae Hong song is dat maar 99 kilometer, maar je kan dat vrijwel niet in een dag doen. Onderweg zijn er schitterende vergezichten en overal vind je wel koffietentjes en eetgelegenheden.
Stop regelmatig, want je armen worden moe van dat vele draaien aan je stuur,, zeker als je dat niet gewend bent.
Ik heb de weg gereden en het was een belevenis in positieve zin. Ik heb genoten van die rit. Trouwens als je van Mae Hong Son naar Chiang Mai terug wil, neem dan de 108, ruim 300 km, maar ook een prachtige weg.
-
- Volwaardig lid
Ik heb deze weg een paar keer gereden op de motor en het is een absolute aanrader,je moet echt plat in de bocht en als je iets sneller gaat is het hard werk.
Prachtig,maar denk wel om het het verkeer dat van de andere kant komt het is onmogelijk om alleen op je eigen weghelft te blijven.
Prachtig,maar denk wel om het het verkeer dat van de andere kant komt het is onmogelijk om alleen op je eigen weghelft te blijven.
- Ben
- Expat
Heb hem zelf gereden per auto leuk om te doen .
met de moter idd erg leuk lijkt me . maar let wel op als het regent dan wordt het een andere zaak.
hier en daar een vals plat, wordt niet overmoedig om te denken dat je daar wat meer snelheid kan maken
want voor je het weet komt er weer een haarspeld bocht .
met de moter idd erg leuk lijkt me . maar let wel op als het regent dan wordt het een andere zaak.
hier en daar een vals plat, wordt niet overmoedig om te denken dat je daar wat meer snelheid kan maken
want voor je het weet komt er weer een haarspeld bocht .
-
- Volwaardig lid
Kijk, aardig wat reacties mooi.
Met de motor lijkt me het mooiste maar dat moet dan maar een andere keer .
Of Sukanya snel wagenziek wordt weet ik niet maar dat gaan we ter plekke wel zien maar ik verwacht geen problemen.
Wslijk gaan we ook ri. Hang Dong en kunnen we misschien daarvandaan die route gaan opzoeken.
Zal eerst wat kleinere kaarten gaan kopen zodra ik aangekomen ben waar de wegen goed opstaan want mijn navigatie heb ik wat twijfels over eigenlijk of dat wel werkt daar.
Ik wil eigenlijk vanaf Suphan Bury binnendoor omhoog rijden ipv de grote doorgaande weg maar of dat goed te doen is weet ik niet ben daar nog nooit geweest nl.
nbreeker .....jouw stuur ik denk ik nog een pb.
mvg Arie
Of Sukanya snel wagenziek wordt weet ik niet maar dat gaan we ter plekke wel zien maar ik verwacht geen problemen.
Wslijk gaan we ook ri. Hang Dong en kunnen we misschien daarvandaan die route gaan opzoeken.
Zal eerst wat kleinere kaarten gaan kopen zodra ik aangekomen ben waar de wegen goed opstaan want mijn navigatie heb ik wat twijfels over eigenlijk of dat wel werkt daar.
Ik wil eigenlijk vanaf Suphan Bury binnendoor omhoog rijden ipv de grote doorgaande weg maar of dat goed te doen is weet ik niet ben daar nog nooit geweest nl.
mvg Arie
- nbreeker
- Standaard Lid
Arie er is een atlas te koop die heet Roadway,Thailand Atlas daar staan alle wegen op en nummers van wegen hij is geel en kost schrik niet 199 bath.Dat is beter dan een kaart als je een kaart een paar keer heb opgevouwen dan gaat hij stuk net op de plaats waar jij wil kijken.driver schreef:Kijk, aardig wat reacties mooi.
mvg Arie
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
199 thb pfff....dat wordt weer 2 mnd extra afbetalen bij thuiskomst
Heb nu een kaart van 299 incl cd waar ik niks aan heb dus die 199 kan er nog wel bij dan
Zal in BKK eens gaan rondneuzen voor die map.
mvg Arie

Heb nu een kaart van 299 incl cd waar ik niks aan heb dus die 199 kan er nog wel bij dan

Zal in BKK eens gaan rondneuzen voor die map.
mvg Arie
-
- Volwaardig lid
Ik wens je heel veel plezier driver, met vliegen, rijden en het herenigd worden met Sukanya.
Zou je vannacht om 24 uur willen kijken waar je op dat moment boven vliegt en in welke tijdzone het dan daar is? Als je het vergeet is het niet erg hoor, ik ben er een beetje nieuwgierig naar.
Zou je vannacht om 24 uur willen kijken waar je op dat moment boven vliegt en in welke tijdzone het dan daar is? Als je het vergeet is het niet erg hoor, ik ben er een beetje nieuwgierig naar.
-
- Volwaardig lid
Dank je wel Jeanette het laatste vindt ik nu het belangrijkste eigenlijk.Jeanette schreef:Ik wens je heel veel plezier driver, met vliegen, rijden en het herenigd worden met Sukanya.
Tijzone...ik stuur je een PM.
Klein feestje voor jou..1000 keer gepost zie ik

mvg Arie