Muurisolatie
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Muurisolatie
Wij verblijven op dit moment in een townhouse en de muren zijn erg gehorig. Je kunt elkaar horen praten. Het is notabene een vrij nieuw huis. De eigenaresse wil de muren geluiddempend maken en we willen haar daarbij helpen. Heeft iemand een idee hoe dat aan te pakken in TL met de materialen die hier te verkrijgen zijn?
-
- Volwaardig lid
Re: Muurisolatie
Moet ik aannemen dat je in een rijtjeshuis zit ?
Met een enkelsteens muur of een dubbelsteens ? Ik vermoed enkelsteens en dat zijn dan wellicht die losgebakken stenen met luchtkamers er in.... Breekstenen......
Dus dat wordt de muren bekleden aan de binnenkant. Aan twee kanten. Nou, wat isoleert ? Piepschuim, glaswol en dat soort materiaal. Maar dat moet je afdekken met een materiaal waar je een schilderij aan kunt hangen, dus hardhout of een steense muur.
Maar let er op dat de onderkant droog is en potdicht voor beessies..... En toch, moet daar geen lucht bij kunnen ? Dat gaat anders toch muf ruiken ?
Nee, dit is weer het paard achter de wagen spannen. De eigenaresse had gewoon direct dubbelsteens moeten bouwen en dan niet met die zachte steen maar met harde baksteen. Maar dat had de kamers smaller gemaakt, of de fundering breder en dat had poen gekost......
Ik woon in een huis dat is gebouwd met een stalen frame en daartussen die zachte steen maar wel dubbel, en dat afgekit en geverfd. Maar ik woon vrijstaand.
Met een enkelsteens muur of een dubbelsteens ? Ik vermoed enkelsteens en dat zijn dan wellicht die losgebakken stenen met luchtkamers er in.... Breekstenen......
Dus dat wordt de muren bekleden aan de binnenkant. Aan twee kanten. Nou, wat isoleert ? Piepschuim, glaswol en dat soort materiaal. Maar dat moet je afdekken met een materiaal waar je een schilderij aan kunt hangen, dus hardhout of een steense muur.
Maar let er op dat de onderkant droog is en potdicht voor beessies..... En toch, moet daar geen lucht bij kunnen ? Dat gaat anders toch muf ruiken ?
Nee, dit is weer het paard achter de wagen spannen. De eigenaresse had gewoon direct dubbelsteens moeten bouwen en dan niet met die zachte steen maar met harde baksteen. Maar dat had de kamers smaller gemaakt, of de fundering breder en dat had poen gekost......
Ik woon in een huis dat is gebouwd met een stalen frame en daartussen die zachte steen maar wel dubbel, en dat afgekit en geverfd. Maar ik woon vrijstaand.
-
- Volwaardig lid
Ja, het is een gewoon rijtjeshuis met aan beide kanten buren. De muren zijn enkelsteens en van belabberd materiaal. Ze had niet veel keus. Zelf bouwen kon niet en ze had nog geen idee van de slechte staat van de geluidsisolatie. Aan 2 kanten isoleren zal niet gaan, want de buren zullen het wel best vinden wanneer zij het doet.
De optie om er een muur voor te bouwen had ik ook, maar de kamer is maar gedeeltelijk 3 meter en wordt dus nog smaller. En ja die beestjes, altijd weer die beestjes die de boel kunnen gaan verzieken.
De optie om er een muur voor te bouwen had ik ook, maar de kamer is maar gedeeltelijk 3 meter en wordt dus nog smaller. En ja die beestjes, altijd weer die beestjes die de boel kunnen gaan verzieken.

-
- Volwaardig lid
Dan moet je zo smal mogelijk isoleren en een optie is dan glaswol in alu jasje, ik heb dat spul op mijn verlaagd (gips) plafond liggen en het is maar 2 cm dik. 4 M lang en 60 breed, zal snel 150 tot 200 b kosten en dat wordt het te duur van die mevrouw, er moet dan ook nog een muur tegenaan van gipsplaat of hardboard en een houtconstructie en heel veel anti termieten rommel op het hout, Chaindrite heet dat, minstens twee keer insmeren..... In plaats van die alu zakken zou gewoon piepschuim van 2 cm dik ook kunnen. Maar dan ben je in totaal toch 3 tot 4 cm kwijt en hang eens een zwaar schilderij aan hardboard. Bovendien kan dat spul gaan "trekken" en dan heb je een bolle muur.....
Beessies.....ik heb de alu glaswol jasjes om die reden dichtgemaakt met tape en nietjes. Je hebt binnen de korste keren een bos groeien op het gipsen plafond.....
Beessies.....ik heb de alu glaswol jasjes om die reden dichtgemaakt met tape en nietjes. Je hebt binnen de korste keren een bos groeien op het gipsen plafond.....
-
- Volwaardig lid
Is verhuizen geen optie?menan schreef:Ja, het is een gewoon rijtjeshuis met aan beide kanten buren. De muren zijn enkelsteens en van belabberd materiaal. Ze had niet veel keus. Zelf bouwen kon niet en ze had nog geen idee van de slechte staat van de geluidsisolatie. Aan 2 kanten isoleren zal niet gaan, want de buren zullen het wel best vinden wanneer zij het doet.
-
- Volwaardig lid
Het is haar eigen huis. 

- Ben
- Expat
Er zijn nogal wat opties om eea te realiseren als het om geluid gaat door overbreging dmv
trillingen door de lucht zoals praten .
deze tillingen zijn het beste te stoppen door absorbtie van geluid
dat kan door een extra want met zacht isolatie materiaal maar dat vinden de beestjes fijn.
een luchtlaag kan ook al helpen maar dan moet het afdek materiaal wat dikker zijn
zoals bv een bij ons bekende durox of ytong blok 5 cm dik , die al eea absorbeerd door zijn porieen en je geen isolatie materiaal nodig hebt dan alleen een luchtlaag van 2 cm .
dan kan je ook een regelwerk plaatsen met isolatie materiaal er tussen en dak af dekken met
bv gipsplaten .
Je kan ook de buren vragen stil te zijn
Anders is het contakt geluid dat door de casco van het bouwerk gaat omdat die huizen meestal aan een stuk met beton aan elkaar gekoppeld zijn en daar is helaas weinig aan te doen .
En bij verandering van iets aan de woning wat dan ook zou ik dat wel op papier zetten
zodat er geen oneenigheid kan komen evt later .
want als jij evt wil helpen met die extra isolatie vinden ze allemaal goed maar als zij aan de beurt zijn zijn velen al niet meer thuis .
trillingen door de lucht zoals praten .
deze tillingen zijn het beste te stoppen door absorbtie van geluid
dat kan door een extra want met zacht isolatie materiaal maar dat vinden de beestjes fijn.
een luchtlaag kan ook al helpen maar dan moet het afdek materiaal wat dikker zijn
zoals bv een bij ons bekende durox of ytong blok 5 cm dik , die al eea absorbeerd door zijn porieen en je geen isolatie materiaal nodig hebt dan alleen een luchtlaag van 2 cm .
dan kan je ook een regelwerk plaatsen met isolatie materiaal er tussen en dak af dekken met
bv gipsplaten .
Je kan ook de buren vragen stil te zijn

Anders is het contakt geluid dat door de casco van het bouwerk gaat omdat die huizen meestal aan een stuk met beton aan elkaar gekoppeld zijn en daar is helaas weinig aan te doen .
En bij verandering van iets aan de woning wat dan ook zou ik dat wel op papier zetten
zodat er geen oneenigheid kan komen evt later .
want als jij evt wil helpen met die extra isolatie vinden ze allemaal goed maar als zij aan de beurt zijn zijn velen al niet meer thuis .
-
- Erelid
Een goede oplossing zou kunnen zijn een muur te plaatsen van zeer sterk isolerend materiaal, dat kan zijn oa met SUPERBLOCK.
Een beetje doe het zelf ' er moet in staat zijn om het te doen.
De blokken worden " gelijmd " , geen vuil in huis ( mits de blokken buiten pas worden gemaakt.)
Een dunne stuc laag van 3 mm is voldoende als afwerking.
Maar denk wel dat er wat meer bij komt kijken, electra leidingen enz.
Alle muren van ons huis zijn zo gemaakt. Hulp gereedschap mag je van me lenen.
Bekijk eens de website !
http://www.superblockthailand.com/index1.html
Een beetje doe het zelf ' er moet in staat zijn om het te doen.
De blokken worden " gelijmd " , geen vuil in huis ( mits de blokken buiten pas worden gemaakt.)
Een dunne stuc laag van 3 mm is voldoende als afwerking.
Maar denk wel dat er wat meer bij komt kijken, electra leidingen enz.
Alle muren van ons huis zijn zo gemaakt. Hulp gereedschap mag je van me lenen.
Bekijk eens de website !
http://www.superblockthailand.com/index1.html
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- joepattaya
- Expat
-
- Volwaardig lid
Maar jullie huren het toch?menan schreef:Het is haar eigen huis.
Hoeveel maanden zit je in de troep met zo'n verbouwing. Om maar te zwijgen van al die tijd 'campingseks'.menan schreef: Wij verblijven op dit moment in een townhouse en de muren zijn erg gehorig. Je kunt elkaar horen praten. Het is notabene een vrij nieuw huis. De eigenaresse wil de muren geluiddempend maken en we willen haar daarbij helpen. Heeft iemand een idee hoe dat aan te pakken in TL met de materialen die hier te verkrijgen zijn

-
- Volwaardig lid
Nee, wij huren niet in de zin van ' huurders' .
. Wij dragen wel bij in de kosten van het wonen.

-
- Volwaardig lid
Wij zijn een jaar verder en hebben een bedrijf isolatie laten plaatsen. Maar wat er op de muur gemaakt is werkt voor geen meter. Wel zien wij nu prachtige gaatjes in de platen die aangebracht zijn.
We zijn genoodzaakt opnieuw te isoleren. Bij Gamma hebben ze op internet een leuk filmpje en dat leek ons wel wat. Maar we zitten in Thailand. Even naar de bouwmarkt gaan en dat halen wat je graag wilt zit er toch niet helemaal in.
Wij waren op zoek naar geschaafde houten balkjes van 5x5 bij 2,40 mtr. Nou vergeet het maar. Isolatie voor geluid...vergeet het maar.
Bij HomePro wezen kijken. Wij hebben 30 m2 meter nodig. Kosten 2200 baht per m2. Garantie? Ik geloof er geen snars van. Lijkt op de oude isolatie die we zo juist aangebracht hebben.
Een muurtje bouwen dan maar? Onze kamer is op een groot zitgedeelte 3 meter breed. Er weer 10-15 cm afhalen is misschien toch iets te veel van het goede.
Nu zien wij wel in die bouwmarkten isolatiemateriaal tegen de zon. Lijkt op glas- of steenwol, maar is volgens de verschillende winkels niet geschikt voor geluidsisolatie. Ik vraag het mij af.
Maar ik weet het even niet meer. Heeft iemand met geluidsisolatie in Thailand ervaring en geen last meer van schreeuwende buren. Ik hoor graag een goede oplossing.
We zijn genoodzaakt opnieuw te isoleren. Bij Gamma hebben ze op internet een leuk filmpje en dat leek ons wel wat. Maar we zitten in Thailand. Even naar de bouwmarkt gaan en dat halen wat je graag wilt zit er toch niet helemaal in.
Wij waren op zoek naar geschaafde houten balkjes van 5x5 bij 2,40 mtr. Nou vergeet het maar. Isolatie voor geluid...vergeet het maar.
Bij HomePro wezen kijken. Wij hebben 30 m2 meter nodig. Kosten 2200 baht per m2. Garantie? Ik geloof er geen snars van. Lijkt op de oude isolatie die we zo juist aangebracht hebben.
Een muurtje bouwen dan maar? Onze kamer is op een groot zitgedeelte 3 meter breed. Er weer 10-15 cm afhalen is misschien toch iets te veel van het goede.
Nu zien wij wel in die bouwmarkten isolatiemateriaal tegen de zon. Lijkt op glas- of steenwol, maar is volgens de verschillende winkels niet geschikt voor geluidsisolatie. Ik vraag het mij af.
Maar ik weet het even niet meer. Heeft iemand met geluidsisolatie in Thailand ervaring en geen last meer van schreeuwende buren. Ik hoor graag een goede oplossing.
-
- Volwaardig lid
Hallo menan.
Heb een tijdje in de Horeca verbouwing gedaan.
Speciaal in cafe,s en disco,s in de Leidseplein area.
Buren hadden natuurlijk veel geluidsoverlast,en men moest zich aan een bepaald decibel houden om de horeca-gelegenheid open te kunnen laten.
Wij gebruikten daar dit spul voor:

Als dit niet te verkrijgen is,verzamel een heleboel eierdozen,en plaats dit in de dubbele wand.

Succes,Ron
Heb een tijdje in de Horeca verbouwing gedaan.
Speciaal in cafe,s en disco,s in de Leidseplein area.
Buren hadden natuurlijk veel geluidsoverlast,en men moest zich aan een bepaald decibel houden om de horeca-gelegenheid open te kunnen laten.
Wij gebruikten daar dit spul voor:

Als dit niet te verkrijgen is,verzamel een heleboel eierdozen,en plaats dit in de dubbele wand.

Succes,Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
De eerste 2 kosten zo'n beetje 2200 bahet bij HomePro.
Eeierdozen in de huiskamer?
Ik vraag me af of je het geluid naar buiten toe afschermt, maar ik heb geen horeca en hoef dus de buren niet te beschermen. ik moet mij beschermen tegen de buren. Ik kan altijd vragen of zij de muur niet willen isoleren
Ik vraag me af of je het geluid naar buiten toe afschermt, maar ik heb geen horeca en hoef dus de buren niet te beschermen. ik moet mij beschermen tegen de buren. Ik kan altijd vragen of zij de muur niet willen isoleren

-
- Volwaardig lid
ik schreef:Als dit niet te verkrijgen is,verzamel een heleboel eierdozen,en plaats dit in de dubbele wand.menan schreef:De eerste 2 kosten zo'n beetje 2200 bahet bij HomePro.
Werkt natuurlijk 2 kanten op menan,maar je hoeft mij niet te geloven.........
Je vraagt om een (goedkopere) oplossing,en daar reageer ik op,tja niet meer,en niet minder.
Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen