Persoonlijke verzorging
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Persoonlijke verzorging
Als ik in Jomtien verbleef, elke keer meestal niet langer dan enkele maanden, lette ik er niet zo op. Omdat ik altijd alles meenam. Maar hoe zit het met de verkrijgbaarheid van scheermesjes van het merk 'Gillette Sensor Excel', deze worden in NL verkocht in pakjes van 10 stuks. Zijn deze ook in TH, m.n. in Jomtien/Pattaya te koop? Zo niet, dan zal ik er een voorraad van mee moeten nemen vanuit NL.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!
- jumbo
- Expat
Re: Persoonlijke verzorging
beetje supermarkt heeft ze, hoef je niet mee te nemenSiamTon schreef:Als ik in Jomtien verbleef, elke keer meestal niet langer dan enkele maanden, lette ik er niet zo op. Omdat ik altijd alles meenam. Maar hoe zit het met de verkrijgbaarheid van scheermesjes van het merk 'Gillette Sensor Excel', deze worden in NL verkocht in pakjes van 10 stuks. Zijn deze ook in TH, m.n. in Jomtien/Pattaya te koop? Zo niet, dan zal ik er een voorraad van mee moeten nemen vanuit NL.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- joepattaya
- Expat
Zijn dat die krengen met zo'n groene "glijstrip"?SiamTon schreef:Als ik in Jomtien verbleef, elke keer meestal niet langer dan enkele maanden, lette ik er niet zo op. Omdat ik altijd alles meenam. Maar hoe zit het met de verkrijgbaarheid van scheermesjes van het merk 'Gillette Sensor Excel', deze worden in NL verkocht in pakjes van 10 stuks. Zijn deze ook in TH, m.n. in Jomtien/Pattaya te koop? Zo niet, dan zal ik er een voorraad van mee moeten nemen vanuit NL.
Per 4 rond de THB 75.
Verkrijgbaar bij de meeste supers, maar als ze ze hebben, mag je gerust wat meer inslaan. Inkoop-beleid en voorraad-beheer laat nogal te wensen over.
Voordat we de vraag krijgen over andere persoonlijke schoonmaak-middelen: Hier is eigenlijk alles te krijgen wat in NL ook te krijgen is. Iedere Big C, Tesco, Tops, Friendship, Foodland, 7/11, Family Mart, 108, Villa Supermarket, kortom, elke (buurt) super is in de regel rijk gesorteerd. Daarnaast zijn er ook nog de Bootsen. Een drogisterij-keten met een Engelse oorsprong. http://www.th.boots.com/thai/index.php
Dan nog even over de medische eerste hulp bij kleine calamiteiten: Op iedere straathoek vind je vaak meer dan 1 "pharmacy". De allerkleinsten moet je uit de weg gaan, maar de pharmacies op drukkere plaatsen kunnen je heel goed helpen bij zaken als schijterij, neusverkoudheid, hoofdpijn, spierpijn, haaruitval, e.d. De gewone huis-tuin-en-keuken kwaaltjes. De pharmacisten hier schijnen ook doorgestudeerd te hebben in de algemene geneeskunde en zullen vaak uitkomst bieden. Let wel op met kopieen van de jouw bekende geneesmiddelen........je zult vaak horen: "Same same" en de samenstelling kan hetzelfde zijn, maar dan nog is er een verschil en je mag daar best voorzichtig mee zijn.
- unforgiven
- Volwaardig lid
??? Is er reeds niet eerder een hele bak vol "inkt" verloren gegaan aan een topic over scheermesjes??
Als je favoriete?? scheermessen er niet zijn, dan neem je toch anderen?????????? of vergaat de wereld dan, word je aangezicht geschonden, valt je neus er spontaan af?? Het moet niet gekker worden
Als je favoriete?? scheermessen er niet zijn, dan neem je toch anderen?????????? of vergaat de wereld dan, word je aangezicht geschonden, valt je neus er spontaan af?? Het moet niet gekker worden

There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
joepattaya schreef:Zijn dat die krengen met zo'n groene "glijstrip"?SiamTon schreef:Als ik in Jomtien verbleef, elke keer meestal niet langer dan enkele maanden, lette ik er niet zo op. Omdat ik altijd alles meenam. Maar hoe zit het met de verkrijgbaarheid van scheermesjes van het merk 'Gillette Sensor Excel', deze worden in NL verkocht in pakjes van 10 stuks. Zijn deze ook in TH, m.n. in Jomtien/Pattaya te koop? Zo niet, dan zal ik er een voorraad van mee moeten nemen vanuit NL.
Per 4 rond de THB 75.
Verkrijgbaar bij de meeste supers, maar als ze ze hebben, mag je gerust wat meer inslaan. Inkoop-beleid en voorraad-beheer laat nogal te wensen over.
Voordat we de vraag krijgen over andere persoonlijke schoonmaak-middelen: Hier is eigenlijk alles te krijgen wat in NL ook te krijgen is. Iedere Big C, Tesco, Tops, Friendship, Foodland, 7/11, Family Mart, 108, Villa Supermarket, kortom, elke (buurt) super is in de regel rijk gesorteerd. Daarnaast zijn er ook nog de Bootsen. Een drogisterij-keten met een Engelse oorsprong. http://www.th.boots.com/thai/index.php
Dan nog even over de medische eerste hulp bij kleine calamiteiten: Op iedere straathoek vind je vaak meer dan 1 "pharmacy". De allerkleinsten moet je uit de weg gaan, maar de pharmacies op drukkere plaatsen kunnen je heel goed helpen bij zaken als schijterij, neusverkoudheid, hoofdpijn, spierpijn, haaruitval, e.d. De gewone huis-tuin-en-keuken kwaaltjes. De pharmacisten hier schijnen ook doorgestudeerd te hebben in de algemene geneeskunde en zullen vaak uitkomst bieden. Let wel op met kopieen van de jouw bekende geneesmiddelen........je zult vaak horen: "Same same" en de samenstelling kan hetzelfde zijn, maar dan nog is er een verschil en je mag daar best voorzichtig mee zijn.

-
- Volwaardig lid
O zeker, als ik mijn geliefde scheermesjes niet kan gebruiken, dan ben ik niet te harden en wordt ik onhebbelijk en stuurs. Krijg buikpijn, zie de wereld ineens zwart in. Mijn aangezicht, wat toch al niet om aan te zien is, is naar mijn gevoel al helemaal niet meer voor openbaar vertoon geschikt, mijn neus gaat vol met haren zitten en al met al krijg ik de neiging van frustratie en verbijstering stukken uit het vloerkleed te bijten.unforgiven schreef:??? Is er reeds niet eerder een hele bak vol "inkt" verloren gegaan aan een topic over scheermesjes??

Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 05 juli 2011, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veel ervaring
Toen ik naar hier kwam had ik een voorraad bij voor een jaar en ik doe niet chagrijnig over het merk.SiamTon schreef:O zeker, als ik mijn geliefde scheermesjes niet kan gebruiken, dan ben ik niet te harden en wordt ik onhebbelijk en stuurs. Krijg buikpijn, zie de wereld ineens zwart in. Mijn aangezicht, wat toch al niet om aan te zien is, is naar mijn gevoel al helemaal niet meer voor openbaar vertoon geschikt, mijn neus gaat vol met haren zitten en al met al krijg ik de neiging van frustratie en verbijstering stukken uit het vloerkleed te gaan bijten.unforgiven schreef:??? Is er reeds niet eerder een hele bak vol "inkt" verloren gegaan aan een topic over scheermesjes??
Als je favoriete?? scheermessen er niet zijn, dan neem je toch anderen?????????? of vergaat de wereld dan, word je aangezicht geschonden, valt je neus er spontaan af?? Het moet niet gekker worden![]()
![]()
Ik scheer me met mesjes van Lidl en Aldi, uit Belgie (drie lagen).
Ik ben wel te harden, ben niet stuurs, krijg geen buikpijn.
Misschien heb jij ne baard zoals een stekelvarken en heb je vlijmscherpe mesjes nodig.
Ik alleszins ben gediend met de goedkopere ( en dat is niet uit gierigheid, maar ik ben geen snob)

Fijn om hier te zijn
-
- Volwaardig lid
Dan zijn Unforgiven zijn mesjes zeker al jaren uit de handel, de verschijnselen die SiamTon opschreef heeft hij al lange tijd last van blijkt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- jumbo
- Expat
Kan me het onderwerp niet herinneren waarmee jij op de proppen bent gekomen, kwa beste stuurlui enzo...unforgiven schreef:??? Is er reeds niet eerder een hele bak vol "inkt" verloren gegaan aan een topic over scheermesjes??
Schijnt je nogal te tarten dat je een 'sideliner' bent, is dat de rode draad door je leven, anderen snedig, om niet off topic te gaan, becommentarieren maar zelfs niets brengen

En ga je me nu weer ellenlange berichten sturen over wat je wel en voornamelijk wat je niet hebt gedaan

Niet dat het me stoort hoor anders had ik de moderatie wel ingeschakeld, maar om nou elke keer verplicht op verwijderen te moeten drukken, kijk daar heb ik het nou net te druk voor

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Lang geleden heb ik besloten mij in het vervolg 'nat' te gaan scheren. Dat was in de tijd, dat Gillette een aanbieding had. Indien je vier mesjes kocht kreeg je de houder er gratis bij. Dat leek mij wel wat en heb deze mesjes aangeschaft en uitgeprobeerd. Omdat het mij beviel ben ik aan dit merk blijven 'hangen'. Wat daar snob-achtig aan is blijft voor mij een raadsel.luc.cc schreef:Toen ik naar hier kwam had ik een voorraad bij voor een jaar en ik doe niet chagrijnig over het merk.SiamTon schreef:O zeker, als ik mijn geliefde scheermesjes niet kan gebruiken, dan ben ik niet te harden en wordt ik onhebbelijk en stuurs. Krijg buikpijn, zie de wereld ineens zwart in. Mijn aangezicht, wat toch al niet om aan te zien is, is naar mijn gevoel al helemaal niet meer voor openbaar vertoon geschikt, mijn neus gaat vol met haren zitten en al met al krijg ik de neiging van frustratie en verbijstering stukken uit het vloerkleed te gaan bijten.unforgiven schreef:??? Is er reeds niet eerder een hele bak vol "inkt" verloren gegaan aan een topic over scheermesjes??
Als je favoriete?? scheermessen er niet zijn, dan neem je toch anderen?????????? of vergaat de wereld dan, word je aangezicht geschonden, valt je neus er spontaan af?? Het moet niet gekker worden![]()
![]()
Ik scheer me met mesjes van Lidl en Aldi, uit Belgie (drie lagen).
Ik ben wel te harden, ben niet stuurs, krijg geen buikpijn.
Misschien heb jij ne baard zoals een stekelvarken en heb je vlijmscherpe mesjes nodig.
Ik alleszins ben gediend met de goedkopere ( en dat is niet uit gierigheid, maar ik ben geen snob)![]()

Bovendien heb jij, naar mijn mening, de strekking van mijn reactie volledig gemist.
- unforgiven
- Volwaardig lid
Waarom laat je niet meteen een container verschepen ...dat dekt wel de strekking van jarenlang scheren tot in het hiernamaals 
Wie weet is er wel zoiets als de ''samsara", leven na dit leven, dan ben je in ieder geval voorzien..

Wie weet is er wel zoiets als de ''samsara", leven na dit leven, dan ben je in ieder geval voorzien..
There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Very funny..........unforgiven schreef:Waarom laat je niet meteen een container verschepen ...dat dekt wel de strekking van jarenlang scheren tot in het hiernamaals

-
- Volwaardig lid
Je manier van reageren Unforgiven, hier op dit forum, vind ik peroonlijk niet een aanwinst, weet niet hoe andere hierover denken! 

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Ben nog niet zo lang lid van dit forum, dus ken ik de heer Unforgiven niet zo goed. Maar mijn eerste indruk is, dat hij geen 'vrolijke frans' is.elst99 schreef:Je manier van reageren Unforgiven, hier op dit forum, vind ik peroonlijk niet een aanwinst, weet niet hoe andere hierover denken!
-
- Volwaardig lid
Daarom heet hij ook UnforgivenSiamTon schreef:Ben nog niet zo lang lid van dit forum, dus ken ik de heer Unforgiven niet zo goed. Maar mijn eerste indruk is, dat hij geen 'vrolijke frans' is.elst99 schreef:Je manier van reageren Unforgiven, hier op dit forum, vind ik peroonlijk niet een aanwinst, weet niet hoe andere hierover denken!

Werk om te leven leef niet om te werken.