Post pakket
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Post pakket
Is het mogelijk om vanuit Nederland
een post pakketje naar Thailand te sturen
terwijl het adres alleen in het Thais geschreven is?
Mvg Ais
Mvg Ais
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -
-
- Volwaardig lid
Re: Post pakket
Ik zou zeggen: wat denk je zelf? Natuurlijk niet. In het post sorteer centrum kan men geen Thais lezen. Mocht je het gaan proberen, schrijf er dan wel in het nederlands de afzender op. Dan komt het in ieder geval terug.
Maar toch een tip voor als je het in het thais wilt doen.
Schrijf bij afzender het adres in het thais waar het naar toe moet. Zet er wel leesbaar "THAILAND" op. Schrijf bij adres je eigen adres op. In het nederlands dus. Postzegel is niet nodig.
Na enige tijd zal men wel aan de deur komen dat je nog porto moet betalen. Maar dat weiger je als ontvanger natuurlijk. Dus stuurt met het pakje weer terug. En daar moest het toch naar toe.
Maar toch een tip voor als je het in het thais wilt doen.
Schrijf bij afzender het adres in het thais waar het naar toe moet. Zet er wel leesbaar "THAILAND" op. Schrijf bij adres je eigen adres op. In het nederlands dus. Postzegel is niet nodig.
Na enige tijd zal men wel aan de deur komen dat je nog porto moet betalen. Maar dat weiger je als ontvanger natuurlijk. Dus stuurt met het pakje weer terug. En daar moest het toch naar toe.

We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Adres in thai en THAILAND in romaans dan komt het wel aan als je er tenminste een postzegel op doet.
Zoals duiker suggereert kan het ook maar is wel ingewikkeld en volgens mij frauduleus
Zoals duiker suggereert kan het ook maar is wel ingewikkeld en volgens mij frauduleus

pluk de dag (carpediem)
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ja, hoor.Ais schreef:Is het mogelijk om vanuit Nederland
Mvg Ais
Zelfs als je Thailand er niet bij zet in Romaans schrift, komt het pakketje aan.
De (voorheen) PTT heeft daar echt wel ervaring mee.
Maar als je er in ons schrift Thailand bij zet, heb je helemaal geen probleem.
Volledige adressen in veel Europese landen zijn al niet eens meer nodig.
Zet op een evelop postcode en huisnummer (en verder helemaal niets) en de brief komt keurig aan.
Werkt ook in het VK en Duitsland.
En waarschijnlijk veel andere landen, maar nooit uitgeprobeerd.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
- joepattaya
- Expat
Haha ja, na het plukken van de dag.carpediem schreef:Aan
Carpediem
Thailand
Komt keurig aan
Net als in Nederland wordt post ook in Thailand bezorgd op naam, huisnummer, Moo xx en postcode.
Dus als je schrijft:
Carpediem
11/200, Moo 10
30200
Thailand
Dan komt het aan.
- unforgiven
- Volwaardig lid
Ais schreef:Is het mogelijk om vanuit Nederland
Mvg Ais
Tot genoegen van velen op dit forum al dagenlang geen berichten achtergelaten.
Nu moet ik toch even laten weten dat je zoveel onnozelheid toch zelden tegenkomt.........

Inderdaad zet er THAILAND onder..
There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Ik moet je hier gelijk in geven als ik iets verstuur naar Thailand dan zet ik er niet onderaan Australie.unforgiven schreef:Ais schreef:Is het mogelijk om vanuit Nederland
Mvg Ais
Nu moet ik toch even laten weten dat je zoveel onnozelheid toch zelden tegenkomt.........![]()
Inderdaad zet er THAILAND onder..

Werk om te leven leef niet om te werken.
-
- Volwaardig lid
perry schreef:Ik moet je hier gelijk in geven als ik iets verstuur naar Thailand dan zet ik er niet onderaan Australie.unforgiven schreef:Ais schreef:Is het mogelijk om vanuit Nederland
Mvg Ais
Nu moet ik toch even laten weten dat je zoveel onnozelheid toch zelden tegenkomt.........![]()
Inderdaad zet er THAILAND onder..![]()
![]()
Zo snugger zijn we allemaal wel hoop ik
Maar het had gekund dat een van jullie problemen hadden met het versturen van een post pakket vandaar de navraag.
Thanxs voor de andere serieuzere reacties

Groetjes
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -
-
- Volwaardig lid
Nu moet ik toch even laten weten dat je zoveel onnozelheid toch zelden tegenkomt.........
Inderdaad zet er THAILAND onder..[/quote]
Ik moet je hier gelijk in geven als ik iets verstuur naar Thailand dan zet ik er niet onderaan Australie.
[/quote]
Maar het had gekund dat een van jullie problemen hadden met het versturen van een post pakket vandaar de navraag.
Groetjes[/quote]
Via Duitsland versturen gaat soms sneller.

Inderdaad zet er THAILAND onder..[/quote]
Ik moet je hier gelijk in geven als ik iets verstuur naar Thailand dan zet ik er niet onderaan Australie.

Groetjes[/quote]
Via Duitsland versturen gaat soms sneller.
Werk om te leven leef niet om te werken.
- Thaimax
- Expat
- Contacteer:
Is niet zeker dat het aankomt.............................joepattaya schreef:Haha ja, na het plukken van de dag.carpediem schreef:Aan
Carpediem
Thailand
Komt keurig aan
Net als in Nederland wordt post ook in Thailand bezorgd op naam, huisnummer, Moo xx en postcode.
Dus als je schrijft:
Carpediem
11/200, Moo 10
30200
Thailand
Dan komt het aan.
Soms wil men weten of er iets "kostbaars" inzit in .... en dan komt het NIET aan zelfs als er alleen maar Bacilicum zaad ( italiaanse) inzat, mogelijk hebben ze het zelf gepoot...............
- joepattaya
- Expat
Dat was ik nog vergeten. Postpakketten worden steekproefgewijs bij binnenkomst gecheckt door de douane en al dan niet geopend. Het komt voor dat ene postpakket daardoor niet verder komt OF dat je een melding krijgt dat je tegen betaling van importtax het pakket kunt afhalen. Dus een juiste adressering is niet heilig....Thaimax schreef:joepattaya schreef:Haha ja, na het plukken van de dag.carpediem schreef:Aan
Carpediem
Thailand
Komt keurig aan
Dus als je schrijft:
Carpediem
11/200, Moo 10
30200
Thailand
Dan komt het aan.
Is niet zeker dat het aankomt.............................
Soms wil men weten of er iets "kostbaars" inzit in .... en dan komt het NIET aan zelfs als er alleen maar Bacilicum zaad ( italiaanse) inzat, mogelijk hebben ze het zelf gepoot...............
-
- Expat
[quote="joepattaya]
Dat was ik nog vergeten. Postpakketten worden steekproefgewijs bij binnenkomst gecheckt door de douane en al dan niet geopend. Het komt voor dat ene postpakket daardoor niet verder komt OF dat je een melding krijgt dat je tegen betaling van importtax het pakket kunt afhalen. Dus een juiste adressering is niet heilig....[/quote]
Je krijg dan de melding dat je bij het postkantoor moet betalen.
Nadat je betaald heb ,krijg je o.a. de bescheiden waarop vermeld staat ,dat je VOORAF tegen de betaling kunt protesteren
Mijn laatste ervaringen waren 2 pakketjes van ca. 50 euro inhoudswaarde(door TNT aangegeven met 30 GULGENS
).Bij de ene moest ik 1560 baht invoerrechten betalen en bij de andere 830 baht.
Mijn laatste pakketje van 2 weken geleden kwam zonder kleerscheuren door de douane.
Dat was ik nog vergeten. Postpakketten worden steekproefgewijs bij binnenkomst gecheckt door de douane en al dan niet geopend. Het komt voor dat ene postpakket daardoor niet verder komt OF dat je een melding krijgt dat je tegen betaling van importtax het pakket kunt afhalen. Dus een juiste adressering is niet heilig....[/quote]
Je krijg dan de melding dat je bij het postkantoor moet betalen.
Nadat je betaald heb ,krijg je o.a. de bescheiden waarop vermeld staat ,dat je VOORAF tegen de betaling kunt protesteren

Mijn laatste ervaringen waren 2 pakketjes van ca. 50 euro inhoudswaarde(door TNT aangegeven met 30 GULGENS

Mijn laatste pakketje van 2 weken geleden kwam zonder kleerscheuren door de douane.

Laatst gewijzigd door dutch op maandag 04 juli 2011, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Bedankt voor alle reacties
Ik ga het, hoop dat ik van de week tijd heb,
maar eens proberen.
Ofdat het is aangekomen laat ik nog wel even weten
Mvg Ais
Ik ga het, hoop dat ik van de week tijd heb,