Mijn dood is jouw brood
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Mijn dood is jouw brood
Ik zag dit in een ander topic maar vond het de moeite waard er een nieuw item van te maken.
met dank aan joepattaya:
Citaat(joepattaya schreef:
Een Thaise is in de meeste gevallen op zoek naar rust, geborgenheid, stabiliteit en zekerheid. Ze vinden dit (volgens henzelf) vrijwel zeker bij oudere (buitenlandse) mannen. Voordeel is ook, dat het bij deze mannen vaak niet om sex gaat, maar meer om zorg en gezelschap.
Een oudere (buitenlander) is meestal op zoek naar iemand die zich om hem bekommert, voor hem zorgt en er is op momenten dat hij dat nodig acht. Dit zijn vaak eisen die een oudere in het Westen niet kan stellen, En hee, laten we realistisch zijn: De farang is 80 en zijn Thaise partner is 25. Het moet heel gek lopen als hij 100 wordt en normaal gesproken haalt de farang de 85 niet. De Thaise partner heeft een aantal jaar om zich zo en kwaad als het kan te verrijken cq. in te dekken en als ze geluk heeft, dan zijn ze getrouwd tegen de tijd dat hij komt te overlijden. In sommige relaties zie je de Thaise partner werkelijk als een geldwolf alles opslokken, en binnen andere relaties zie je de Thaise wederhelft zeer berekenend te werk gaan. In het laatste geval kun je echt spreken van een "investering": Een paar jaar zaaien om vervolgens groots te oogsten!) EINDE CITAAT.
Mijn stelling: is het zo erg dat een Thaise ongeacht haar leeftijd een bepaalde periode in jouw leven; misschien wel tot het eind van jouw leven. aan Jou de zorg en geborgenheid geeft die je zoekt. en na jouw afscheid daar de vruchten van plukt (financieel). is dat niet een mogelijkheid iedereen gelukkig te stellen? of wie gebruikt nu wie??
Jij krijgt de zorg die je elders niet krijgt en de verzorgster investeert in haar toekomst en krijgt een beter leven na jouw dood? ben benieuwd wat hier op reageert.
met dank aan joepattaya:
Een Thaise is in de meeste gevallen op zoek naar rust, geborgenheid, stabiliteit en zekerheid. Ze vinden dit (volgens henzelf) vrijwel zeker bij oudere (buitenlandse) mannen. Voordeel is ook, dat het bij deze mannen vaak niet om sex gaat, maar meer om zorg en gezelschap.
Een oudere (buitenlander) is meestal op zoek naar iemand die zich om hem bekommert, voor hem zorgt en er is op momenten dat hij dat nodig acht. Dit zijn vaak eisen die een oudere in het Westen niet kan stellen, En hee, laten we realistisch zijn: De farang is 80 en zijn Thaise partner is 25. Het moet heel gek lopen als hij 100 wordt en normaal gesproken haalt de farang de 85 niet. De Thaise partner heeft een aantal jaar om zich zo en kwaad als het kan te verrijken cq. in te dekken en als ze geluk heeft, dan zijn ze getrouwd tegen de tijd dat hij komt te overlijden. In sommige relaties zie je de Thaise partner werkelijk als een geldwolf alles opslokken, en binnen andere relaties zie je de Thaise wederhelft zeer berekenend te werk gaan. In het laatste geval kun je echt spreken van een "investering": Een paar jaar zaaien om vervolgens groots te oogsten!) EINDE CITAAT.
Mijn stelling: is het zo erg dat een Thaise ongeacht haar leeftijd een bepaalde periode in jouw leven; misschien wel tot het eind van jouw leven. aan Jou de zorg en geborgenheid geeft die je zoekt. en na jouw afscheid daar de vruchten van plukt (financieel). is dat niet een mogelijkheid iedereen gelukkig te stellen? of wie gebruikt nu wie??
Jij krijgt de zorg die je elders niet krijgt en de verzorgster investeert in haar toekomst en krijgt een beter leven na jouw dood? ben benieuwd wat hier op reageert.
- Ben
- Expat
Re: Mijn dood is jouw brood
nicod schreef:Ik zag dit in een ander topic maar vond het de moeite waard er een nieuw item van te maken.
met dank aan joepattaya:
1: Stabiliteit en zekerheid komt vanuit een financiele gedachte.Een Thaise is in de meeste gevallen op zoek naar rust, geborgenheid, stabiliteit en zekerheid
2: Rust en geborgenheid komt vanuit een andere gedachte .
punt 1 is voor 99.9 % in het geval .
punt 2.............5 %????????????
Maar punt 2 is voor mij het uitgangspunt van beide kanten en anders sla mij maar over
ik vermaak me wel

Ik zou het niet zijn als een vrouw alleen om punt 1 er was. want wat moet je met een ongelukkige vrouw ,voor mij is dat geen stabiliteit en zekerheid .mits je er vrede mee kan hebben .is dat niet een mogelijkheid iedereen gelukkig te stellen? of wie gebruikt nu wie??
-
- Volwaardig lid
Nicod, je hebt gelijk. Het is een "two way street". En laten we wel zijn. Al die mannen op dit forum hebben in het algemeen een Thaise partner, gekozen bij volle bewustzijn en uit volle wil. Hoe het leven zal eindigen weet niemand. Blijft zij alleen achter of ga jij op zoek naar een andere Thaise partner. Je doet het, hoop ik, uit liefde.
Joepattaya heeft, hoop ik, dezelfde gedachte. Hij draait op het einde van zijn citaat in de wel bekende "kaalpluk" gedachte, maar is toch zeer oprecht.
Niet alleen Thaise vrouwen zouden een gedachte van verrijking kunnen hebben. Enige jaren geleden heb ik een Nederlandse Chick zien "wippen" van de ene vermeende rijke vrijgezel "Jan" naar de ander nog rijkere vrijgezel "Wesley". Haar naam is, dacht ik, Yolante. Ik zou haar niet willen ruilen voor mijn lieve Thaise vrouw, simpel omdat ik zo'n dure Landrover niet veroorloven kan. Je kent het verhaal over Landrovers? Goedkoop in aanschaf, maar duur in onderhoud.
Als zij voor je zorgt en van je houdt, twijfel dan niet en zie niet alle Thaise vrouwen als uitbuiters. Als dat zo is, dan heb je je verstand niet gebruikt.
Groetjes,
Henk Korat
Joepattaya heeft, hoop ik, dezelfde gedachte. Hij draait op het einde van zijn citaat in de wel bekende "kaalpluk" gedachte, maar is toch zeer oprecht.
Niet alleen Thaise vrouwen zouden een gedachte van verrijking kunnen hebben. Enige jaren geleden heb ik een Nederlandse Chick zien "wippen" van de ene vermeende rijke vrijgezel "Jan" naar de ander nog rijkere vrijgezel "Wesley". Haar naam is, dacht ik, Yolante. Ik zou haar niet willen ruilen voor mijn lieve Thaise vrouw, simpel omdat ik zo'n dure Landrover niet veroorloven kan. Je kent het verhaal over Landrovers? Goedkoop in aanschaf, maar duur in onderhoud.
Als zij voor je zorgt en van je houdt, twijfel dan niet en zie niet alle Thaise vrouwen als uitbuiters. Als dat zo is, dan heb je je verstand niet gebruikt.
Groetjes,
Henk Korat
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Je stigmatiseerd die Yolanta dus net zo hard als de Farang met Thaise partners gestigmatiseerd worden?
-
- Volwaardig lid
Jeanette, Ik heb geen enkele stigmatitatie in mijn tekst kunnen ontdekken. Maar ja, ik ben een man, verlieft op een Thaise vrouw,
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
De analyse van JoePattaya lijkt mij grotendeels juist.
In het Westen koesteren we nog wel eens romantische gedachten als: "we zijn arm, maar we hebben elkaar".
Die gedachte is naar mijn mening een Thaise vrouw vreemd.
Ze kijkt naar de financiële situatie nu en in de toekomst.
Mijn eigen tirak vroeg mij het volgende:
"Ik dood, jij zorgen voor mijn ouders?"
Ik heb haar toegezegd, dat als wij nog samen zijn op het moment dat zij eerder dood gaat dan ik, dat ik het bedrag dat zij maandelijks aan haar ouders overmaakt zal overmaken.
Later bleek dat ze het liefst ook nog naar Thailand zou worden getransporteerd na haar dood.
Dat is een tamelijk kostspelige gebeurtenis.
Verder moet ik natuurlijk de uitvaart in Thailand ook nog betalen en het 100-dagenfeest.
Ik heb dus maar een levensverzekering op haar afgesloten.
150.000 euri, waarvan 50.000 voor mij voor genoemde kosten.
En 100.000 voor haar ouders, broers en onze neefjes en nichtjes.
Maandelijks betalen doe ik dan niet!
Dan kan ook ik weer gewoon verder met mijn leven.
Het gesprek over zo'n levensverzekering met een Thai is niet gemakkelijk, want daar zit een taboe op.
Vooral omdat het hier een risicoverzekering betreft.
En over dat risico praten Thai nooit (net als wij nooit praten over de exacte hoogte van ons salaris).
Mijn tirak is al langere tijd in Nederland en is dus wel wat gewend.
Maar het kostte haar toch moeite om dit tegen haar moeder te vertellen.
Nu is ze tevreden over haar eigen en haar families financiële toekomst.
En voor een Thaise vrouw is dat uitermate belangrijk.
Moet het een vetpot zijn?
Nee, dat hoeft niet.
Maar enige zekerheid, enig perspectief is wel gewenst.
Parfum, kleding enzovoorts is uiteraard ook hoogstbelangwekkend, maar eerst kijken ze naar de basis.
En bij al haar Thaise vriendinnen merk ik hetzelfde.
En het gaat niet om puur geldbejag.
Het gaat om zekerheid.
En een falang kan zekerheid bieden aan haar.
Loon tot aan de pensioenleeftijd, daarna pensioen en bij overlijden voor haar weduwenpensioen.
Dan nog een spaarpotje voor de oude dag als een huis of grond.
En bij haar dood geen zorgen over ouders of studerende bloedverwanten.
Dat is geen kil, berekend winstbejag, maar een streven naar zekerheid.
Een zekerheid die in Thailand maar moeilijk te verkrijgen is.
Seks, liefde, romantiek: het speelt voor een Thaise een minder grote rol dan voor westerse vrouwen.
En dat maakt waarschijnlijk dat ze soms wat geldbelust overkomen.
Daar komt bij dat ze er wat moeilijk over kunnen praten. Met name over wat er gebeurt na jouw of na hun dood.
Dat is sowieso al toekomstgericht denken en dus niet het sterkste punt van een Thai
En nogmaals: ik heb het hier niet over de klassieke golddiggers die je zowel onder Thaise als onder westerse vrouwen aantreft.
Ik heb het bovenstaand wellicht wat eenzijdig belicht, maar ik ervaar het zo bij mijn tirak en bij de 7 of 8 Thaise vriendinnen van mijn vrouw hier in Nederland.
In het Westen koesteren we nog wel eens romantische gedachten als: "we zijn arm, maar we hebben elkaar".
Die gedachte is naar mijn mening een Thaise vrouw vreemd.
Ze kijkt naar de financiële situatie nu en in de toekomst.
Mijn eigen tirak vroeg mij het volgende:
"Ik dood, jij zorgen voor mijn ouders?"
Ik heb haar toegezegd, dat als wij nog samen zijn op het moment dat zij eerder dood gaat dan ik, dat ik het bedrag dat zij maandelijks aan haar ouders overmaakt zal overmaken.
Later bleek dat ze het liefst ook nog naar Thailand zou worden getransporteerd na haar dood.
Dat is een tamelijk kostspelige gebeurtenis.
Verder moet ik natuurlijk de uitvaart in Thailand ook nog betalen en het 100-dagenfeest.
Ik heb dus maar een levensverzekering op haar afgesloten.
150.000 euri, waarvan 50.000 voor mij voor genoemde kosten.
En 100.000 voor haar ouders, broers en onze neefjes en nichtjes.
Maandelijks betalen doe ik dan niet!
Dan kan ook ik weer gewoon verder met mijn leven.
Het gesprek over zo'n levensverzekering met een Thai is niet gemakkelijk, want daar zit een taboe op.
Vooral omdat het hier een risicoverzekering betreft.
En over dat risico praten Thai nooit (net als wij nooit praten over de exacte hoogte van ons salaris).
Mijn tirak is al langere tijd in Nederland en is dus wel wat gewend.
Maar het kostte haar toch moeite om dit tegen haar moeder te vertellen.
Nu is ze tevreden over haar eigen en haar families financiële toekomst.
En voor een Thaise vrouw is dat uitermate belangrijk.
Moet het een vetpot zijn?
Nee, dat hoeft niet.
Maar enige zekerheid, enig perspectief is wel gewenst.
Parfum, kleding enzovoorts is uiteraard ook hoogstbelangwekkend, maar eerst kijken ze naar de basis.
En bij al haar Thaise vriendinnen merk ik hetzelfde.
En het gaat niet om puur geldbejag.
Het gaat om zekerheid.
En een falang kan zekerheid bieden aan haar.
Loon tot aan de pensioenleeftijd, daarna pensioen en bij overlijden voor haar weduwenpensioen.
Dan nog een spaarpotje voor de oude dag als een huis of grond.
En bij haar dood geen zorgen over ouders of studerende bloedverwanten.
Dat is geen kil, berekend winstbejag, maar een streven naar zekerheid.
Een zekerheid die in Thailand maar moeilijk te verkrijgen is.
Seks, liefde, romantiek: het speelt voor een Thaise een minder grote rol dan voor westerse vrouwen.
En dat maakt waarschijnlijk dat ze soms wat geldbelust overkomen.
Daar komt bij dat ze er wat moeilijk over kunnen praten. Met name over wat er gebeurt na jouw of na hun dood.
Dat is sowieso al toekomstgericht denken en dus niet het sterkste punt van een Thai

En nogmaals: ik heb het hier niet over de klassieke golddiggers die je zowel onder Thaise als onder westerse vrouwen aantreft.
Ik heb het bovenstaand wellicht wat eenzijdig belicht, maar ik ervaar het zo bij mijn tirak en bij de 7 of 8 Thaise vriendinnen van mijn vrouw hier in Nederland.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Dit is een niet zo netjes gekleurde mening. Je doet of jij de enige bent die zijn vrouw niet voor Yolanta wil inruilen. Een vrouw is geen auto. Het feit dat de pers zo'n beetje op haar lip zit en schrijft over haar 2 partners maakt haar geen hoer of callgirl. Die Wesley komt ook vast ergens vandaan gewipt en Jan is ook verder gaan wippen en bij deze mannen wordt niet over opportunisme gesproken.Enige jaren geleden heb ik een Nederlandse Chick zien "wippen" van de ene vermeende rijke vrijgezel "Jan" naar de ander nog rijkere vrijgezel "Wesley". Haar naam is, dacht ik, Yolante. Ik zou haar niet willen ruilen voor mijn lieve Thaise vrouw
En dan ....'goedkoop in aanschaf' ..... hoe verzin je het.

Hoe zit dat nou met mannen, worden jullie boos als er tegen jullie wil in lust wordt opgewekt?
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Bestaat zoiets???????Jeanette schreef:
Hoe zit dat nou met mannen, worden jullie boos als er tegen jullie wil in lust wordt opgewekt?
Knor, knor,
Hans
Hans
- jumbo
- Expat
't-is me 1 keer overkomen, maar ik heb er geen trauma van over gehoudenJeanette schreef:

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Ben
- Expat
1 keer? . ik zou graag weer eens naar buiten willenjumbo schreef:'t-is me 1 keer overkomen, maar ik heb er geen trauma van over gehoudenJeanette schreef:
Hoe zit dat nou met mannen, worden jullie boos als er tegen jullie wil in lust wordt opgewekt?![]()

- jumbo
- Expat
jajaja, droom maar lekker verder over vroeger.... met je groupiesBen schreef:1 keer? . ik zou graag weer eens naar buiten willenjumbo schreef:'t-is me 1 keer overkomen, maar ik heb er geen trauma van over gehoudenJeanette schreef:
Hoe zit dat nou met mannen, worden jullie boos als er tegen jullie wil in lust wordt opgewekt?![]()

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Ik vermoed toch dat Jeanette met haar 'vooroordeel' gelijk heeft. Het vermogen van de vader van de dame in kwestie werd bij zijn overlijden geschat op rond de 200 miljoen Euri. Weliswaar moest dat dan gedeeld worden door meerdere erfgenamen, maar dan nog heeft zij financieel helemaal niemand nodig.Henk Korat schreef: Enige jaren geleden heb ik een Nederlandse Chick zien "wippen" van de ene vermeende rijke vrijgezel "Jan" naar de ander nog rijkere vrijgezel "Wesley".
Dit moest ik toch even kwijt....

Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.
-
- Volwaardig lid
Dank je Korat.
Het is zo het jaar 'onzes Heeren nul' om mannen te prijzen voor hun veroveringen en vrouwen te verguizen voor dat zelfde.

Het is zo het jaar 'onzes Heeren nul' om mannen te prijzen voor hun veroveringen en vrouwen te verguizen voor dat zelfde.
-
- Volwaardig lid
No money No Honey
Dit geld denk ik overal ook soms in Nederland.
Dit geld denk ik overal ook soms in Nederland.
Werk om te leven leef niet om te werken.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Bijen geven niets om geld.
Knor, knor,
Hans
Hans