Thailand in juli! Enkele praktische vragen.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sjors1984
komt net kijken
komt net kijken

Thailand in juli! Enkele praktische vragen.

#1 Bericht door sjors1984 » maandag 23 mei 2011, 10:20

Beste Allen!

Vanaf half juli gaan mijn vriendin en ik voor 4 weken door Thailand reizen.
Voor de eerste drie dagen hebben we een hotel in Bangkok geboekt. De rest willen
we ter plaatse regelen. Vorig jaar zijn we namelijk naar Bali geweest en daar wel alle hotels van te voren vastgelegd, maar door de weersomstandigheden pakte die inplanning uiteindelijk een beetje ongelukkig uit.

'Vrijheid' is daarom dit jaar dan ook ons motto, en we zijn dan ook heel benieuwd naar de (on)mogelijkheden van het op de 'bonnefooi' reizen door thailand.

Uit eerdere berichten hebben wij al het e.e.a. kunnen afleiden, maar we zouden graag nog eens wat specifieke informatie verkrijgen over:

- Hoe is de bezettingsgraand van de hotels in de maanden juli/ augustus? Ik neem aan dat deze hoger ligt in het Zuiden (bijv. Koh Samui / Phuket) dan in bijvoorbeeld het Noorden (Chiang Mai) van Thailand. Of is het vrij eenvoudig om overal een hotel/guesthouse te verkrijgen?

- Het online boeken van hotels ter plaatse. Hoe zijn jullie ervaringen met het boeken via sawadee, asiarooms, latestays,r24thailand e.d.? Onze voorkeur gaat er namelijk na uit om 2 dagen voordat we ergens vertrekken via internet alvast iets te boeken in de volgende bestemming. Of is dit op een zulke korte termijn niet mogelijk?

Zijn er verder naast de genoemde sites nog andere goede aanbieders die we over het hoofd hebben gezien?

- Mocht online boeken niet lukken, dan wordt het gewoon binnenlopen bij de hotels. Over het algemeen zal de 'inloopprijs' hoger liggen dan de internetprijs heb ik hier gelezen toch? Hoe is jullie ervarving dan met afdingen. Kom je door afdingen uiteindelijk vaak toch dicht bij de prijs die via internet wordt geboden?

- Aangezien we in het regenseizoen reizen, zullen we alleen richting de eilanden in het Zuiden afreizen als het weer dit toelaat. Op bali vorig jaar bleek het lastig om echt goede betrouwbare 'weersites' te vinden. Hebben jullie misschien (enkele) goede tips voor Thailand?

Vele vragen.. maar alvast hartelijk bedankt!

Groet Sjors

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thailand in juli! Enkele praktische vragen.

#2 Bericht door unforgiven » maandag 23 mei 2011, 10:43

Velen die ik ken maken gebruik van www.agoda.com.
Meer dan genoeg kamers beschikbaar het is geen hoogseizoen...
There is only one road in life, the hard road.....

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » maandag 23 mei 2011, 11:33

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Ervee71 » maandag 23 mei 2011, 11:55

Zelf gebruik ik http://ido24.com/hotelsthailand.asia of http://www.agoda.com om hotels te boeken.
GETROUWD OP 24-08-2011

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door carpediem » maandag 23 mei 2011, 13:47

Prijsverschillen genoeg, dus het blijft shoppen net als met vliegtickets.
En soms aan de balie goedkoper.
pluk de dag (carpediem)

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door jvs » maandag 23 mei 2011, 14:07

Sjors,
Ik denk dat het in die periode helemaal niet moeilijk zal zijn om ergens een kamer te krijgen,vooruit boeken is helemaal niet nodig.Natuurlijk kun je via een website boeken en dan veel korting krijgen maar in mijn ervaring zijn het voor het merendeel alleen de grotere (lees duurdere) hotels die hierop adverteren.Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je eisen zijn maar je zult voor rond vijfhonderd baht per nacht heus wel een goed hotel of guesthouse vinden.Veel plaatsen adverteren de prijzen al buiten dus je weet wat het ongeveer gaat kosten.Vraag vriendelijk of je de kamer mag bekijken en neem dan een besluit.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Pieter » maandag 23 mei 2011, 14:15

je kan ook gewoon via dit forum:

http://hotels.thailandforum.nl/

of bij een grotere thaise reisorganisatie:

http://www.diethelmtravel.com/thailand/ ... oList.aspx

bezettingsgraad zal wel meevallen en is zeker bij de meeste hotels geen 100%

meestal is zomaar binnen lopen duurder maar je weet het nooit,

afdingen tja vaak zijn de mensen die echt wat kunnen doen er niet dus

vergis je niet in de populariteit van Chang Mai (ook onder den Thai mens)

Pieter [|) [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Pieter » maandag 23 mei 2011, 14:24

jvs schreef:rond vijfhonderd baht per nacht heus wel een goed hotel of guesthouse vinden.
Ik weet niet in wat voor hok je wilt slapen maar 500 THB kan wel alleen tja niet mijn stijl

je geeft eerst 2000 euro uit om 12 uur in een vliegtuig te zitten om dan voor 12 euro voor z'n tweeen per dag te gaan overnachten

Kan wel maar als je dan toch hier bent neem dan gewoon 4 sterretjes

tussen de 30 en 50 euro heb je dan een fatsoenlijk bed , personeel dat wel een paar woorden engels kunnen
en een paar fatsoenelijke stoelen/bank om te zitten.

(het is maar een idee, je bent een rijke westerling gedraag je dan ook zo en niet als een arme student met z'n slaapzak op z'n rug)

Als je echt wilt kun je ook in de wapwap in het noorden kamperen is ook primitief

pieter [|) [|) [|) [|(
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

DeDe
Erelid
Erelid

#9 Bericht door DeDe » maandag 23 mei 2011, 14:47

Pieter schreef:
jvs schreef:rond vijfhonderd baht per nacht heus wel een goed hotel of guesthouse vinden.
Ik weet niet in wat voor hok je wilt slapen maar 500 THB kan wel alleen tja niet mijn stijl

je geeft eerst 2000 euro uit om 12 uur in een vliegtuig te zitten om dan voor 12 euro voor z'n tweeen per dag te gaan overnachten

tussen de 30 en 50 euro heb je dan een fatsoenlijk bed , personeel dat wel een paar woorden engels kunnen

(het is maar een idee, je bent een rijke westerling gedraag je dan ook zo en niet als een arme student met z'n slaapzak op z'n rug)

Als je echt wilt kun je ook in de wapwap in het noorden kamperen is ook primitief

pieter [|) [|) [|) [|(
Zal wel voor Bangkok gelden Pieter, maar in Udonthani heb je al een heel goede hotelkamer, met airco,tv,koelkast en natte cel vanaf 370 THB
Top Mansion 370, Roy Suk 370, Carin hotel 450 en ga zo maar door.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Pieter » maandag 23 mei 2011, 15:16

DeDe schreef: Zal wel voor Bangkok gelden Pieter, maar in Udonthani heb je al een heel goede hotelkamer, met airco,tv,koelkast en natte cel vanaf 370 THB
Ik heb even op trip advisor naar de duurste gekeken de reacties van de laaste tijd (hotels kunnen snel vervallen)
Ik zal de ervaringen even aangeven:

reactie 1:

“regular customer scammed at reception”
1 of 5 stars
Date of review: May 9, 2011

used to be a regular, as live in the are and would use when not wanting to drive home. decent value, though many more available now. scammed by reception on deposit and change, obvious lies and deception, with reciept changed. fellow workers in on scam, and of course, multiple attempts to talk w/manager failed.....stay clear of this place

reactie 2:

“Low cost of hotel outweighed by bed bugs.”
1 of 5 stars
Date of review: Nov 17, 2010

This place is a dump plain and simple. Checked in and went to room to unpack. Noticed mini refrigerator was not plugged in so I followed cord through a large wardrobe only to be greeted by a nest of cockroaches. Bad, but not the worst thing. Pulled the sheets back on the bed to be greeted by a combination of ants and bedbugs. Sheets had multiple blood markings on both twin beds in my rooms. Went to front desk with roach in tissue to show clerk. Seemed completely unsurprised and handed me a can of Raid. Changed rooms and checked out following day. The money you save by staying in this garbage can is outweighed by the extermination costs incurred upon arriving home. Unless you're a peasant from SE Asia, or a poor farang looking for hookers, this place is not for you.

daar wil je dus onze nette europeaanen naar toe sturen

lekker

Pieter [|( [|( [|( [|( :( :( :x :?: :cry: :cry: :cry: :oops: :oops:

Mart
Erelid
Erelid

#11 Bericht door Mart » maandag 23 mei 2011, 15:44

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

printen44
Expat
Expat

#12 Bericht door printen44 » maandag 23 mei 2011, 15:46

DeDe schreef:
Pieter schreef:

pieter [|) [|) [|) [|(
Zal wel voor Bangkok gelden Pieter, maar in Udonthani heb je al een heel goede hotelkamer, met airco,tv,koelkast en natte cel vanaf 370 THB
Buiten de toeristische plaatsten is onderdak goedkoop. Ik logeer in diverse hotels voor 800 baht en dat zijn prima hotels, met alles erop en eraan. Maar dat zijn hotels in de Isan en hier in het Noorden, buiten Chiang Mai, Chiang Rai en Gouden Driehoek.

Ik logeerde voor 1200 baht in Jomtien en dat was een ramp. Ga je van de gebaande toeristische wegen af zijn accomodaties spotgoedkoop. In Yasothon sliep ik een een hotel voor 20 euro en het was net een 5-sterren hotel.

Maar de discussie is hier al uit ten treure gevoerd waarom men zoveel geld uitgeeft om hier in Thailand op een strand te liggen, terwijl Thailand heel wat beters te bieden heeft. Ik was 7 dagen in de Isan en dat geeft veel meer voldoening als dagen aan het strand te luieren.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Jeanette » maandag 23 mei 2011, 15:58

jvs schreef:Sjors,
Ik denk dat het in die periode helemaal niet moeilijk zal zijn om ergens een kamer te krijgen,vooruit boeken is helemaal niet nodig.Natuurlijk kun je via een website boeken en dan veel korting krijgen maar in mijn ervaring zijn het voor het merendeel alleen de grotere (lees duurdere) hotels die hierop adverteren.Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je eisen zijn maar je zult voor rond vijfhonderd baht per nacht heus wel een goed hotel of guesthouse vinden.Veel plaatsen adverteren de prijzen al buiten dus je weet wat het ongeveer gaat kosten.Vraag vriendelijk of je de kamer mag bekijken en neem dan een besluit.
Heb ik ook gedaan bij Nice Beach Hotel, 20 km onder Rayong. Bij de bali konden ze ons 100 baht korting geven maar niet in het weekend. Gezegt dat onze agent zou bellen. 8-) Van Special journey hadden we het telefoonnr. van Jeroen gekregen en hij boekte ons voor 800 bath dus betaalden we per week 1400 minder ipv -500. Daarvoor heb je een goed hotel aan het strand met mooie kamers en ontbijt. En zwembad boven de eetzaal. Dat was toen €600,- voor een hele maand met z'n 2tjes.

O, Laura, ze hebben ook familiekamers, erg ruim.

P.S. En bij mij is het anderom Printen. [|)

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door mooatje » maandag 23 mei 2011, 16:30

Voor 700-800 baht kun je al veel goeie kamers vinden.Natuurlijk als gouden kraantjes een noodzaak zijn,en je laat je verblinden door veel marmer,tja dan moet je natuurlijk meer geven.Maar wat heb je dan meer?De indruk van meer luxe,goed voor iemand die 24 uur in zijn hotel verblijft.

Kamers genoeg vrij.

Duurdere hotels bieden soms een meerwaarde maar niet altijd.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

sjors1984
komt net kijken
komt net kijken

#15 Bericht door sjors1984 » maandag 23 mei 2011, 16:37

Hartelijk dank voor alle reacties tot nu toe!

Vrij diverse reacties ook.

Juist omdat het ticket een vrij prijzig onderdeel van de vakantie vormt (en ja we zijn studenten :)), zullen we proberen om grotendeels in midden/budget accommodaties te vertoeven. Hoogstens in het Zuiden wat 'luxer', maar ben zelf van mening dat het in een land als thailand overbodig is om gedurende 4 weken in 4* hotels te overnachten.

Alle verdere tips zijn natuurlijk welkom!

Groet Sjors

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”