Van Kanchanaburi naar Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kaleralf
komt net kijken
komt net kijken

Van Kanchanaburi naar Chiang Mai

#1 Bericht door kaleralf » maandag 16 mei 2011, 08:15

Goedemorgen,
Wij gaan over 3 weken naar Thailand voor onze honeymoon.
Nu ben ik de reis wat exacter aan het uitstippelen , maar loop ik tegen de reis van Kanchanaburi naar Chiang Mai aan.
Als ik het goed begrijp is er geen rechtstreekse trein verbinding? Is het dan handiger eerst de trein terug naar Bangkok te pakken , en daar de nachttrein naar Chiang Mai?
Is het ook aangeraden deze vooraf te boeken?

Alvast bedankt voor de hulp,

Gr.Ralf

jumbo
Expat
Expat

Re: Van Kanchanaburi naar Chiang Mai

#2 Bericht door jumbo » maandag 16 mei 2011, 08:25

kaleralf schreef:Goedemorgen,
Nu ben ik de reis wat exacter aan het uitstippelen , maar loop ik tegen de reis van Kanchanaburi naar Chiang Mai aan.
Als ik het goed begrijp is er geen rechtstreekse trein verbinding? Is het dan handiger eerst de trein terug naar Bangkok te pakken , en daar de nachttrein naar Chiang Mai?

Gr.Ralf
Via Ayutthaya is korter en leuker, minivan naar Ayuttthaya en dan met de trein naar CM
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

kaleralf
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door kaleralf » maandag 16 mei 2011, 09:33

jumbo schreef:
kaleralf schreef:Goedemorgen,

Gr.Ralf
Via Ayutthaya is korter en leuker, minivan naar Ayuttthaya en dan met de trein naar CM
Thanks , zoiets las ik al.

Is zo'n minivan makkelijk te boeken daar? Of is vooraf beter?
En hoelaat vertrekt die trein naar Chiang Mai altijd ongeveer , en hoelaat is dan aangeraden uiterlijk Kanchanaburi per Van te verlaten?

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door afra » maandag 16 mei 2011, 14:48

Treinen hebben wij vooraf geboekt bij de touropp. Nachttrein 2e klasse, een aanrader. Alhoewel we van Chiang Mai naar Bangkok goed geslapen hebben en van Bangkok naar Trang bijna niet. Er werd vaak gestopt en het licht ging steeds aan. Niet iedereen had daar last van overigens, her en der werd flink gesnurkt. Maar dit terzijde, op zich is de nachttrein een aanrader.
Busjes boeken we ter plaatste, in het hotel bijvoorbeeld. Prijzen wijken niet zoveel af dacht ik. Zij wisten ook precies hoe lang je er over doet.

Hier nog een link, als je verder daar kijkt kun je ook het "spoorboekje" vinden. http://www.seat61.com/Thailand.htm#Bangkok to Chiang Mai

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » vrijdag 20 mei 2011, 12:27

voor DEZE link is de trein dus helemaal geen slimme keus-vanaf Kan gaan er maar 2 treinen/dag en die kosten speicale toeristenprijs en die eindigen NIET in het hoofdstation van BKK.
zoals al gemeld_ de toerist minibus (elke placetostay weet ervan-je wordt opgehaald) naar Ayut en vanaf daar de nachttrein (die vanaf BKK komt en daar stopt) is de meest gekende keus. Die treintix kan je alvast in BKk boeken-of ook event. op de statie van Kan-buri.
Next best-als je die ruines niet zo ziet zitten: snelbus naar BKK-Sai Thai en dan taximeter (er is daar taximafia-omdat het zuidelijke Thai zijn ala Phuket!)- of de directe minibus naar Mochit=Noordelijke Busterminal en per bus. OF erg lange taxirit or bus naar een van de stations in BKK (het is vaak nogal onverstandig om juist dat hoofdstation the nemen)
Vanaf Kan gaan er tegenwoordig ook dozijnen minibussen direkt naar diverse plekken in BKK, zoals ook Victory Monument-dan kan je verder per BTS=skytrain.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”