De bus kwam uit Pattaya en was onderweg naar Bangkok.
Ergens bij Bang Na gebeurd.
Onder de gewonden 27 waren ook een aantal buitenlanders.
De chauffeur en een passagier hebben het niet overleeft.

Moderator: Loempia
Ik denk dat het meer te maken heeft met het aantal uren achter het stuur zonder te rusten.joepattaya schreef:Inderedaad Duiker, van deze jongens: http://www.pattayabus.com/en/
Bang Na is vanuit Pattaya gezien het Zuid Oosten van Bangkok.
De chauffeur heeft waarschijnlijk met te hoge snelheid een bocht proberen te nemen' iets wat heel normaal is.
Deze jongens gaan voluit en ik wordt dagelijks ingehaald, jawel....terwijl ik al 120 km/u rijdt. Dan nog rijden ze op je bumper en knipperen met hun lichten........
Op zich niks mis met hun snelheid, ware het niet dat de bussen/onderstellen tot wel 30 jaar oud kunnen zijn en het onderhoud twijfelachtig.
Deze bussen doen niet anders dan op de rechterbaan (snelle baan) rijden.Soi 24 schreef: Wanneer je als bus vervolgens zo hoog op een peiler in de middenberm klapt, dan lijkt het er wel heel erg op dat de bus veel te hard op de uiterst rechterrijbaan heeft gereden.
Naast een aantal beschaafde professionele chauffeurs zijn er helaas een bovenmatig aantal volstrekt gestoorde buschauffeurs in dit land die met hun bussen over rijbanen heen en weer slingeren als of ze een formule-1 auto besturen, ook in het spitsuur. En zoals zo vaak, vrijwel iedereen ergert zich eraan, maar niemand doet er iets aan, iedere randdebiel met een zojuist aangeschaft rijbewijs mag hier kennelijk een bus besturen......
Kijk dit is nu weer grappig (ja niet die doden hoor, dat blijft uitermate triest natuurlijk). Veel mensen verlaten Nederland mede vanwege alle regeltjes (tot en met de verplichte mistachterlamp op je aanhanger). Maar aan de andere kant lees je bij zoiets dan weer over de mensen die zich dan weer niet aan de regeltjes houden, of het gebrek aan regulering.prajak schreef:Misschien mankeert er iets aan de salarissen van die chauffeurs. En dan proberen ze een extra rit te maken en pompen ze het lijf vol met pepmiddelen uit flesjes. Legaal hoor ! Maar hebben ze hier een "rijtijdenbesluit" ? Vast, maar ja, papier is geduldig en een tachograaf heb ik hier nog nooit gezien........ Wel weer doden te betreuren.