Meenemen of exporteren van Buddah beelden / Images

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thaimax
Expat
Expat
Contacteer:

Meenemen of exporteren van Buddah beelden / Images

#1 Bericht door Thaimax » dinsdag 03 mei 2011, 09:54

Gasten hadden enkele Buddah beeltjes gekocht Grootste 40 cm. 5Kg. kostte 2.799 Baht) en nog wat andere zaken te veel om in de koffer te stoppen dus verzenden met TNT....Echter dit werd geweigerd er moeten documenten bijgeleverd worden ook als het GEEN antiek is het is VERBODEN om Buddah beeltjes / Images uit te voeren zonder dat er de nodige ducumenten bij aanwezig zijn.

Eerst dus naar het Nationale Museum in Chiangmai hier moeten 4 formulieren ( 2X) worden ingevuld plus 2 foto's op briefkaart formaat deze zaken worden naar Bangkok verzonden ( niet de Buddah's) alwaar men de benodigde documenten krijgt om ze te verzenden rer TNT of andere expediteurs.

De Images worden voorzien van een Label en met een Loodje verzegeld ! ( zie bijgaande foto's )

Er werd ons uitdrukkelijk meedegedeelt dat het uitvoeren van Buddah beelden / Images ten strengste verboden is en ook strafbaar is ! wees dus gewaarschuwd.

Ik weet dat er bepaalde reacties op dit onderwerp komen maar even ter verduidelijking dit is MIJN ervaring hier in Chiang Mai en geen verzinsel

Afbeelding

Afbeelding
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

Re: Meenemen of exporteren van Buddah beelden / Images

#2 Bericht door luc.cc » dinsdag 03 mei 2011, 11:06

Thaimax schreef:Gasten hadden enkele Buddah beeltjes gekocht Grootste 40 cm. 5Kg. kostte 2.799 Baht) en nog wat andere zaken te veel om in de koffer te stoppen dus verzenden met TNT....Echter dit werd geweigerd er moeten documenten bijgeleverd worden ook als het GEEN antiek is het is VERBODEN om Buddah beeltjes / Images uit te voeren zonder dat er de nodige ducumenten bij aanwezig zijn.

Eerst dus naar het Nationale Museum in Chiangmai hier moeten 4 formulieren ( 2X) worden ingevuld plus 2 foto's op briefkaart formaat deze zaken worden naar Bangkok verzonden ( niet de Buddah's) alwaar men de benodigde documenten krijgt om ze te verzenden rer TNT of andere expediteurs.

De Images worden voorzien van een Label en met een Loodje verzegeld ! ( zie bijgaande foto's )

Er werd ons uitdrukkelijk meedegedeelt dat het uitvoeren van Buddah beelden / Images ten strengste verboden is en ook strafbaar is ! wees dus gewaarschuwd.

Ik weet dat er bepaalde reacties op dit onderwerp komen maar even ter verduidelijking dit is MIJN ervaring hier in Chiang Mai en geen verzinsel

Afbeelding
Afbeelding
Mijn vrouw heeft in 2006 3 redelijke grote boedha beeldjes mee genomen, in haar handbagage en in de mijne.
De beeldjes waren tientallen jaren oud en volgens thai onschatbare waarde.
Gescand op de luchthaven in Bkk, geen problemen.
Nu zijn we sedert oktober definitief terug in Thailand,
Handbagage terug gescand in Dusseldorf en in Bkk, geen probleem.
Proberen zeg ik op goedgeluk
Fijn om hier te zijn

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 03 mei 2011, 11:35

Mijn vrouw heeft de beelden probleemloos uitgevoerd. Op mijn opmerkingen dat je papieren nodig hebt en op een goede wijze het verpakt moest worden, kreeg ik een logische reactie: "niet nodig, ik ben Thai".... :D :mrgreen: [$)

Het ging overigens probleemloos, want we kregen geen controle. Ik denk trouwens dat ze zich er inderdaad uitgedraaid had, maar dat terzijde.
- -

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door v@go » dinsdag 03 mei 2011, 17:41

Ik heb in september een soort gelijk beeld "geleend" bij een tempel.
Keurig verpakt in een doos en die gewikkeld in een handdoek in mijn rugzak in de handbagage.
Ook door de scanner op de luchthaven en geen probleem. Of het antiek is of oud ik weet het niet ik vind hem mooi.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Pieter » dinsdag 03 mei 2011, 23:42

Heren stop er de volgende keer nog een cartoon van de koning bij
Als je dan weer door de scan heenkomt heb je nog meer geluk gehad

Waarom zullen jullie zeker geen XTC pillen smokelen maar boedha beelden wel

Het is spelen met vuur.
Als je dan toch zo'n beeld vervoerd moet het met respect en dat is niet in een koffer!!

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

joepattaya
Expat
Expat

#6 Bericht door joepattaya » woensdag 04 mei 2011, 02:10

Thaimax haalt in zijn voorbeeld een zending per TNT aan (kan ook iedere andere transporteur zijn). Zij hebben in hun policy staan dat er onder geen enkele voorwaarde Buddha-relikwieen (beelden, foto's, e.d.) verzonden mogen worden zonder de vereiste documenten.

Neem je Buddha-dingen mee in je (hand)bagage dan is dat een heel ander verhaal. (of misschien ook niet). Feit blijft, dat de uitvoer van BEPAALDE Buddha-dingen verboden is; vraag is: Wat is dan verboden, en wat niet?

En dat is een vraag die TNT zichzelf niet stelt en dus documenten eist van de bevoegde authoriteiten.

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

#7 Bericht door luc.cc » woensdag 04 mei 2011, 03:20

joepattaya schreef:Thaimax haalt in zijn voorbeeld een zending per TNT aan (kan ook iedere andere transporteur zijn). Zij hebben in hun policy staan dat er onder geen enkele voorwaarde Buddha-relikwieen (beelden, foto's, e.d.) verzonden mogen worden zonder de vereiste documenten.

Neem je Buddha-dingen mee in je (hand)bagage dan is dat een heel ander verhaal. (of misschien ook niet). Feit blijft, dat de uitvoer van BEPAALDE Buddha-dingen verboden is; vraag is: Wat is dan verboden, en wat niet?

En dat is een vraag die TNT zichzelf niet stelt en dus documenten eist van de bevoegde authoriteiten.

Toen wij naar Belgie kwamen werd onze handbagage in Bkk driemaal door gescand, twee beelden ( en geen kleintjes) in de kleine koffer van mijn vrouw en ééntje in mijn handbagage.
Ze hebben helemaal niets gezegd.
Verder staken er nog een aantal amuletten in ( enkelen in massief goud)
Eveneens bij terug komen, geen problemen.
En ik had niets onder tafel gegeven, zodus,
mijn conclusie : Wetgeving????, stel ze op punt
Fijn om hier te zijn

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door v@go » woensdag 04 mei 2011, 12:37

Pieter schreef:Heren stop er de volgende keer nog een cartoon van de koning bij
Als je dan weer door de scan heenkomt heb je nog meer geluk gehad

Waarom zullen jullie zeker geen XTC pillen smokelen maar boedha beelden wel

Het is spelen met vuur.
Als je dan toch zo'n beeld vervoerd moet het met respect en dat is niet in een koffer!!

Pieter [|)
Daarom zat deze netjes in een doos en gewikkeld in een handdoek zodat deze met respect vervoerd werd in de handbagage.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”