weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#61 Bericht door baco101 » vrijdag 03 juni 2011, 19:33

RuudThai schreef:
baco101 schreef:mijn vrouw eet ook geen rundvlees vind buddha niet goed :x
De mijne idem dito. Dit pas sinds een jaar of vier, daarvoor at ze alles. Maar een lekkere rundersteak voor mij bereidt ze wel! [|)
dat kan ik wel vergeten, rundvlees komt bij ons het huis niet in [|( dus ik moet mijn steak buiten de deur halen :cry:
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#62 Bericht door Ervee71 » donderdag 16 juni 2011, 11:58

weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?
In China wel, http://www.telegraaf.nl/binnenland/1003 ... html?p=2,1
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#63 Bericht door jumbo » vrijdag 17 juni 2011, 03:42

However there are some meats which are specifically prohibited for buddhists to eat: human meat, for obvious reasons; meat from elephants and horses as these were then considered royal animals; dog meat - as this was considered by ordinary people to be disgusting; and meat from snakes, lions, tigers, panthers, bears and hyenas - because one who had just eaten the flesh of such dangerous jungle animals was thought to give forth such a smell as to draw forth revenge from the same species!

Heeft allemaal dus niet zoveel met boeddhisme te maken dat er geen rundvlees wordt gegeten??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#64 Bericht door Pieter » vrijdag 17 juni 2011, 03:57

verdwaalde hindoes dus :worshippy: [|) :neus: :asian22:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 20:30
Locatie: ayutthaya

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#65 Bericht door luc.cc » vrijdag 17 juni 2011, 04:38

mijn vrouw is een 200% overtuigd boedhiste aanhanger.
En zij lust dus wel mijn vlaamse stoverij van rundsvlees, en tegen ne lekkere malse steak zegt ze ook niet neen.
Alleen deze laatste is hier moeilijk te vinden
Fijn om hier te zijn

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#66 Bericht door Jim » vrijdag 17 juni 2011, 06:48

er zijn verschillende stromingen.
de een eet geen rund, de ander helemaal geen vlees, weer een ander eet alles, sommigen eten weer geen vis.

je kan 't meestal wel zien aan het boeddha'tje (of moet ik afgodje zeggen?) op 't altaartje dat bijna alle thaise vrouwen in huis hebben.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#67 Bericht door jumbo » vrijdag 17 juni 2011, 06:49

luc.cc schreef:mijn vrouw is een 200% overtuigd boedhiste aanhanger.
En zij lust dus wel mijn vlaamse stoverij van rundsvlees, en tegen ne lekkere malse steak zegt ze ook niet neen.
Alleen deze laatste is hier moeilijk te vinden
Ik haal mijn steaks van de versmarkt..... heerlijk vers en geweldig mals
Met een snijkaart aangegeven welk stuk van de koe ik wilde hebben... :lol:
Moslimslagers hebben vaak prima rundvlees..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#68 Bericht door Jim » vrijdag 17 juni 2011, 06:52

jumbo schreef: Moslimslagers hebben vaak prima rundvlees..
in nederland binnenkort niet meer ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#69 Bericht door unforgiven » zaterdag 18 juni 2011, 11:14

Ervee71 schreef:
weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?
In China wel, http://www.telegraaf.nl/binnenland/1003 ... html?p=2,1
China, Korea, in Thailand geen algemeen gegeven al eten vooral de mensen in de Isaan zo'n beetje alles wat er rond loopt of kruipt op deze aardbol. Anders ligt dat bij sommige berg stammen zoals de Akha waar ik een tijd verbleven heb. Hondenvlees met regelmaat, maar het zijn vooral jagers en verzamelaars.
There is only one road in life, the hard road.....

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#70 Bericht door carpediem » dinsdag 28 juni 2011, 11:14

Een Zuid-Koreaans festival voor de promotie van hondenvlees is afgelast na massaal protest van dierenliefhebbers, meldde een van de organisatoren vandaag.


De haren van dode honden worden weggebrand, zodat ze gegeten kunnen worden. De Koreaanse Hondenfokkers Vereniging wilde vrijdag in Seongnam een groot festival houden om het vlees te promoten. De fokkers wilden er een keur aan soorten hondenvlees presenteren en barbecueën. Maar ook cosmetica en sterke drank met hondeningrediënten zouden worden gepresenteerd.

Klachten
'We konden onmogelijk doorgaan met het plan, wegens de eindeloze hoeveelheid telefoontjes met klachten. We konden bijna nergens nog een zaal huren', zei Ann Yong-Geun, adviseur van de organisatie.

Zuid-Korea telt circa 600 farms die honden fokken voor hun vlees. Hondensoep is er een zomerdelicatesse. Maar de traditie staat onder groeiende druk van activisten.
over 10 jaar geen hond in de pot meer
pluk de dag (carpediem)

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#71 Bericht door SiamTon » woensdag 29 juni 2011, 01:18

Pieter schreef:Zag net dit http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Act ... gz3d5f4v9s



En Thais zijn chinezen die lang geleden de weg kwijt waren en hier terecht kwamen dus misschien

(ze eten alles wat 4 poten heeft behalve de tafel)

Ik heb het wel in Indonesie (Jakarta) gezien op een markt hond voor op te eten en de koreanen eten ook graag een hondepootje maar hoe zit het nu met Thais (en misschien een exotische minderheid)
???

gewoon serieus nieuwsgierig [8) [|) [|) [|) :cry: :?: :?: :?: :oops:
Nee, maar weet wel honden die Thais eten. :D
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 05 juli 2011, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#72 Bericht door carpediem » woensdag 29 juni 2011, 12:19

Een festival dat gehouden is in de Chinese stad Yulin was niet geschikt geweest voor hondenliefhebbers. Duizenden mensen bezochten het evenement waarbij ze exotische gerechten konden proeven. Bovenaan de lijst stond een gerecht waar de stad bekend om staat: hondenvlees.

Maar liefst 15.000 honden werden geslacht, meldt de Duitse boulevardkrant Bild. Op beelden uit Yulin zijn gespieste honden te zien. Terwijl honden bij ons huisdieren zijn, is het vlees een delicatesse in China. 'Kleinere dieren hebben meestal meer smaak', zegt een inwoner van Yulin.

China is al vaak in opspraak gekomen omdat het honden op brutale wijze slacht. In april wisten activisten nog honderden trouwe viervoeters van hun dood te redden.
Kleine hondjes dus :mrgreen:
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#73 Bericht door RuudThai » zondag 04 september 2011, 09:35

Ik heb al eens iets geschreven over het eten van hond in Thailand en dan met name in de provincie waar ik woon, Sakon Nakhon.
In het marktplaatsje Ban Tha Rae aan weg 22 van Sakon Nakhon - Nakhon Phanom waren tot voor enkele jaren hondenslachterijen en op een apart gelegen afdeling van de dagmarkt werd volop hondenvlees verkocht.
De slacht van en de handel in honden daarvoor is inmiddels sinds een aantal jaren niet meer toegestaan. Maar zoals gebruikelijk in Thailand heeft men lak aan verboden en ging de handel in hondenvlees in Ban Tha Rae gewoon door, zij het op een lager niveau.
Ik woon vlakbij dit dorpje en heb dat met eigen ogen geconstateerd. En natuurlijk constateerde de politie dat ook, maar ja, een politiehand is gauw gevuld.... :oops:

Nu is er deze week een bende opgerold die vanuit Ban Tha Rae opereerde en die honden over de grens met Laos smokkelden en naar het noorden van Vietnam brachten, waar men zeer graag hondenvlees opsmikkelt. In dit handeltje zijn plaatselijke politici betrokken want 2 van de trucks waarmee de honden werden vervoerd zijn eigendom van de betreffende politici.
Het hele verhaal staat uitgebreid in de Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... -snatchers
Nu heb ik er persoonlijk niks tegen dat het vlees van honden gegeten wordt, want wat is het verschil met koeien, varkens, paarden of konijntjes? Wij eten toch ook een aaibaar huisdier? De Flappies die Kerstmis niet halen zijn niet te tellen.
Maar dat maffiafiguren zich van de handel meester maken vind ik verwerpelijk. [|(

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#74 Bericht door Henk Korat » donderdag 30 mei 2013, 11:43

Hoe een oud onderwerp vandaag weer actueel kan worden.

In Ayutthaya zijn op een vuilnisbelt ongeveer 1.000 hondenvellen gevonden. Het vlees zou volgens omwonenden, verwerkt zijn door een gehaktballen fabriek. :cry: :cry:

Eet smakelijk. [|( [|(

Bron:

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... lagers-say
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#75 Bericht door Hua Thale » donderdag 30 mei 2013, 12:02

Alhoewel men er niet echt vooruit wil komen is het hier in grote delen van Zuidoost Azië toch heel normaal.
Alles waar poten aanzitten behalve tafels en stoelen hoor ik hier wel eens zeggen door farangs.
Erger nog men eet hier heel veel zaken waar wij de neus voor ophalen of de wenkbrauwen.

Het 'gekke' is natuurlijk dat de Aziaat dat ook bij meerdere soorten voedsel doet wat wij eten.

Hoewel ik natuurlijk een tegenstander ben van het opeten van honden denk ik dat het probleem toch wat dieper zit als 'Ha lekker hond'.

En of die echt lekker is och denk dat je vele dingen niet meer eet als ze eens echt vertellen wat er in zit. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”