weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#46 Bericht door loodvrij » dinsdag 31 mei 2011, 12:24

jumbo schreef:
loodvrij schreef: We horen echter altijd de negatieve geluiden over de Thaise medemens, vandaar de opmerking.
Juist daarom zou je het niet moeten doen, jezelf realiserend dat je weet dat het in NL idem-dito-met-een-sterretje is. [$)
Hmm, zit wat in....
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: zondag 25 maart 2007, 20:30
Locatie: ayutthaya

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#47 Bericht door luc.cc » dinsdag 31 mei 2011, 13:09

Duiker schreef:Ja, dat besef ik maar al te goed. Meenemen is niet beslist helpen. Toch denk ik dat het een goede zaak is wanneer zo af en toe honden worden opgeruimd. Het zou diervriendelijker kunnnen. Mooi zou zijn wanneer de monniken daar een stem in zouden hebben. Wie weet, komt dat nog ooit.
Ik denk het niet dat de monnikken zich daar over bezig houden, enkel tempelgeld telt, geld uit geven aan een dierenarts om de dieren te helpen, vergeet het maar.
Volledig mee akkoord om op te ruimen, maar de mensen zouden hier eens moeten leren, zoals bij ons in de lage landen, HUN HONDEN BINNEN HOUDEN, en niet zomaar laten rond lopen en laten kweken.
Hier is inderdaad een groot honden probleem, gevaarlijk voor ziektes, beten en ongevallen.
Fijn om hier te zijn

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#48 Bericht door Mart » dinsdag 31 mei 2011, 13:45

luc.cc schreef: Volledig mee akkoord om op te ruimen, maar de mensen zouden hier eens moeten leren, zoals bij ons in de lage landen, HUN HONDEN BINNEN HOUDEN, en niet zomaar laten rond lopen en laten kweken.
Hier is inderdaad een groot honden probleem, gevaarlijk voor ziektes, beten en ongevallen.
A. Dit is Thailand
B. Sterilisatie kost geld
C. Hoe wil men het probleem oplossen

Er zijn een aantal organisaties in Thailand die het lot van honden wel wil oplossen, maar dat kost veel.

Ik heb ruimte genoeg om een asiel op te zetten, wordt U donateur :?:
De lokale overheid doet in vele steden en dorpen goed werk. Jaarlijks worden honden gratis geïnjecteerd tegen rabiës ( hondsdolheid ) Twee maal per jaar krijgen de honden een injectie tegen teken, maar zieke honden - ja wat moeten we daarmee :?:

Wij hebben jaren lang in Cha-am gewoond. De toeristen komen in het hoogseizoen. Hond Truus heeft weer eens een worp gedaan. Schattige pups. Toerist A adopteert een pup. Neem van het ABF buffet wat extra vleeswaren mee. Puppy is blij en krijgt x dagen lekker eten. Toerist A gaat weer naar huis en vraagt aan toerist B of zij de verzorging op zich neemt.
Zo gaat het door tot de laatste toerist vertrekt. Puppy is weer alleen. Ga bij de deur van het hotel zitten wachten, maar krijgt een schop voor zijn kont.

Puppy voelt zich alleen, ontmoet bij toeval een vriendje en samen worden ze verliefd.
De cirkel is rond.

Dan komen op een avond een legertje boze jonge dierenartsen in opleiding. Ze moeten oefenen met blaaspijpjes. De jonge honden rennen weg, de oudjes blijven en kijken de kat uit de boom.
Verrekt zij er een dat deed even pijn. Na een kwartier brachten een paar andere boze mijnheren de in slaap gevallen viervoeters naar een grote vrachtwagen.

Waarheen :?: Ik heb het niet gevraagd, maar ik heb het wel zelf gezien.

Ik ben beslist tegen het eten van hond, maar begrijp wel dat sommige Thais het zien als business. Zodoende verdwijnen er toch behoorlijk veel honden van de straten.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#49 Bericht door RuudThai » dinsdag 31 mei 2011, 15:47

Mart schreef:Ik ben beslist tegen het eten van hond, maar begrijp wel dat sommige Thais het zien als business. Zodoende verdwijnen er toch behoorlijk veel honden van de straten.
Ik weet niet of het alleen business is. In de dorpen gaat er ook wel eens een overtollige hond de pan in. Ik heb het in "mijn" dorp in ieder geval wel meegemaakt. De provincie Sakon Nakhon heeft de naam dat er hond wordt gegeten, maar van mijn vrouw begrijp ik dat het in de hele Isaan voorkomt, vooral bij arme mensen. En ook in Bangkok, maar dat komt natuurlijk omdat daar zoveel mensen uit de Isaan werken.
De tijd dat er hoogopgeladen vrachtwagens met kooien vol straathonden uit Bangkok naar de hondenslachterij in Ban Tha Rae kwamen is voorbij, maar er functionneert nog steeds een hondenslachterij daar, wat feitelijk onwettig is, maar........ zoals je al schreef, dit is Thailand. Dus een politiehand is gauw gevuld :( .

Je kunt het de arme mensen ook niet kwalijk nemen. Hier in de Isaan wordt echt alles gegeten om maar aan de eiwitten te komen. Men vangt kikkers, hagedissen (mmmm, een lekkere vette tokeh! :) ), slangen, ratten, insecten, vogels en dus ook af en toe een hond. Of een kat.
Ik ben een vogelliefhebber en ik heb een boekje over de vogels in Thailand. Bij zeer veel soorten staat qua gebiedsdeel van voorkomen zeer vaak: "komt in heel Thailand voor, behalve in het Noordoosten"! Tja, daar zijn ze allemaal opgegeten.... :(

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#50 Bericht door baco101 » woensdag 01 juni 2011, 09:20

Mart schreef:
luc.cc schreef: Wij hebben jaren lang in Cha-am gewoond. De toeristen komen in het hoogseizoen. Hond Truus heeft weer eens een worp gedaan. Schattige pups. Toerist A adopteert een pup. Neem van het ABF buffet wat extra vleeswaren mee. Puppy is blij en krijgt x dagen lekker eten. Toerist A gaat weer naar huis en vraagt aan toerist B of zij de verzorging op zich neemt.
Zo gaat het door tot de laatste toerist vertrekt. Puppy is weer alleen. Ga bij de deur van het hotel zitten wachten, maar krijgt een schop voor zijn kont.

Ik ben beslist tegen het eten van hond, maar begrijp wel dat sommige Thais het zien als business. Zodoende verdwijnen er toch behoorlijk veel honden van de straten.
zie dit zo vaak vd toeristen en die worden soms nog boos als ze bij je langskomen en vragen of wij niet voor die hond willen zorgen.

Om eerlijk te zijn begrijp ik nooit waarom mensen wel tegen het eten van hond zijn maar niet tegen het eten van een koe of varken(nee ik ben geen vegetariër).
alleen omdat wij een hond zien als een huisdier is het opeens zielig, moet je in india zeggen dat we koeien eten.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#51 Bericht door Mart » vrijdag 03 juni 2011, 11:45

baco101 schreef: Om eerlijk te zijn begrijp ik nooit waarom mensen wel tegen het eten van hond zijn maar niet tegen het eten van een koe of varken(nee ik ben geen vegetariër).
alleen omdat wij een hond zien als een huisdier is het opeens zielig, moet je in india zeggen dat we koeien eten.
Ik begrijp ook niet waarom vele Thais geen rundvlees cq paardenvlees eten :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#52 Bericht door Pieter » vrijdag 03 juni 2011, 11:52

Mart schreef:
baco101 schreef: Om eerlijk te zijn begrijp ik nooit waarom mensen wel tegen het eten van hond zijn maar niet tegen het eten van een koe of varken(nee ik ben geen vegetariër).
alleen omdat wij een hond zien als een huisdier is het opeens zielig, moet je in india zeggen dat we koeien eten.
Ik begrijp ook niet waarom vele Thais geen rundvlees cq paardenvlees eten :?:
Omdat van vroeger uit er ook veel Hindoe gedoe is en was en dat is geen koe.

Paarden niet omdat die er bijna niet zijn en wat een boer niet kent dat eet die niet denk ik.

trouwens wist je dat in het oh. zo "beschaafde" US of A het tegenwoordig verboden is paardenvlees te
eten en of te verkopen ???

wat heb ik u zin in wat paarden rookvlees en paarden hachee

Pieter [|) [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#53 Bericht door dutch » vrijdag 03 juni 2011, 12:36

Ik denk dat er aan een rund ook meer delen zitten die een langere gaartijd (stoven) vereisen.
Dat is dus niets voor de wok keuken van Thailand.
:?:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#54 Bericht door baco101 » vrijdag 03 juni 2011, 16:03

mijn vrouw eet ook geen rundvlees vind buddha niet goed :x
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#55 Bericht door RuudThai » vrijdag 03 juni 2011, 16:09

baco101 schreef:mijn vrouw eet ook geen rundvlees vind buddha niet goed :x
De mijne idem dito. Dit pas sinds een jaar of vier, daarvoor at ze alles. Maar een lekkere rundersteak voor mij bereidt ze wel! [|)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#56 Bericht door Gardensafari » vrijdag 03 juni 2011, 16:34

Raar, sinds een paar maanden eet de mijne ook geen beef meer.
Ze zegt dat het stinkt.
Maar ik verdenk een goeroe op tv ervan de mensen te hebben wijsgemaakt dat er iets is met rund... Iets (semi)religieus, wel te verstaan.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#57 Bericht door Pieter » vrijdag 03 juni 2011, 16:42

Gardensafari schreef:Raar, sinds een paar maanden eet de mijne ook geen beef meer.
Ze zegt dat het stinkt.
Maar ik verdenk een goeroe op tv ervan de mensen te hebben wijsgemaakt dat er iets is met rund... Iets (semi)religieus, wel te verstaan.
die verrekte Oboema weer

Afbeelding

Pieter [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#58 Bericht door Gardensafari » vrijdag 03 juni 2011, 17:09

:lol: :lol: Afbeelding :lol: :lol:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#59 Bericht door Mart » vrijdag 03 juni 2011, 17:43

Pieter schreef: wat heb ik u zin in wat paarden rookvlees en paarden hachee
Pieter [|) [|)
Onlangs een hele paarden beef gekocht. :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: weet iemand of er ook thais zijn die hond eten ?

#60 Bericht door driver » vrijdag 03 juni 2011, 18:05

Pieter schreef:
Gardensafari schreef:Raar, sinds een paar maanden eet de mijne ook geen beef meer.
Ze zegt dat het stinkt.
Maar ik verdenk een goeroe op tv ervan de mensen te hebben wijsgemaakt dat er iets is met rund... Iets (semi)religieus, wel te verstaan.
die verrekte Oboema weer

Afbeelding

Pieter [|)
Humor :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”