Veiligheid?
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Veiligheid?
In mijn vorige topic al wat over gelezen, maar open er toch nog even een nieuw topic over.
Hoe veilig is thailand nou eigenlijk? Hoor veel verhalen dat het goed te doen is alleen, maar omdat het mijn eerste reis alleen word wil ik bepaalde dingen dus wel echt zeker weten. (mijn ouders ook trouwens;) )
Ik wil in mn eentje (vrouw van 22) naar thailand.
Kun je er 's avonds als het donker is ook alleen over straat? (en vanaf hoelaat is het eigenlijk donker?)
Zijn hostels makkelijk te vinden? Of bestaat er een kans dat ik niks vind en 's avonds alleen op straat staat?
Hoe zit het met de criminaliteit? Drugssmokkel?
En alle andere dingen waar ik nu even niet aan denk?
Hoe veilig is thailand nou eigenlijk? Hoor veel verhalen dat het goed te doen is alleen, maar omdat het mijn eerste reis alleen word wil ik bepaalde dingen dus wel echt zeker weten. (mijn ouders ook trouwens;) )
Ik wil in mn eentje (vrouw van 22) naar thailand.
Kun je er 's avonds als het donker is ook alleen over straat? (en vanaf hoelaat is het eigenlijk donker?)
Zijn hostels makkelijk te vinden? Of bestaat er een kans dat ik niks vind en 's avonds alleen op straat staat?
Hoe zit het met de criminaliteit? Drugssmokkel?
-
- komt net kijken
Re: Veiligheid?
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Thailand. In de stad kun je rustig over straat 's avonds, de meeste steden hebben een redelijk nachtleven dus echt alleen zul je meestal niet zijn. Ik kan me wel voorstellen dat het in een buitenwijk iets anders is dan in het centrum. Het wordt rond 19.00 uur donker. Hotels zijn gemakkelijk te vinden, en vaak ook altijd plaats en niet duur. Criminaliteit heb ik nog niet gezien, drugshandel wel (in Pattaya), al was dat maar 1x. Op het vliegveld let ik altijd wel extra op mijn bagage. Het is aan te raden om (als je een tas hebt) gebruik te maken van een hoes met slotje (kan je bijv. bij Perry Sport halen) of je bagage te sealen. Verder is Lonely Planet erg handig voor onderweg. Veel plezier!!
- Pieter
- Volwaardig lid
Eigenlijk is waar je op moet letten : zelf geen drugs gebruiken of verhandelen of vervoeren.
Ze zijn hier niet zo flauw ook niet met kontroles.
In disco's in Bangkok worden regelmatig kontrole's gehouden en dan is het plasje doen zo niet dan mag je niet weg
en als plasje fout dan heb je dus echt een probleem.
Ja je kunt als vrouw gewoon 's avonds op straat lopen.
Als je europa of andere grote steden gewend bent dan is Thailand echt ongehoord veilig.
Natuurlijk gebeurd er wel eens wat, maar dat is overal.
Je zit hier niks zo ver van de evenaar en dat is dan rond 6.00 zon op en 18.00 zon onder en dat gaat dat in 15-30 minuten
dus geen lange zwoele avonden op het terras met lang licht, nee pats donker.
het grootste gevaar is gewoon de muggen (dengue , malaria) en ik zou dus gewoon veel deet meenemen
Pieter
Ze zijn hier niet zo flauw ook niet met kontroles.
In disco's in Bangkok worden regelmatig kontrole's gehouden en dan is het plasje doen zo niet dan mag je niet weg
en als plasje fout dan heb je dus echt een probleem.
Ja je kunt als vrouw gewoon 's avonds op straat lopen.
Als je europa of andere grote steden gewend bent dan is Thailand echt ongehoord veilig.
Natuurlijk gebeurd er wel eens wat, maar dat is overal.
Je zit hier niks zo ver van de evenaar en dat is dan rond 6.00 zon op en 18.00 zon onder en dat gaat dat in 15-30 minuten
dus geen lange zwoele avonden op het terras met lang licht, nee pats donker.
het grootste gevaar is gewoon de muggen (dengue , malaria) en ik zou dus gewoon veel deet meenemen
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Jim
- Volwaardig lid
thailand is redelijk veilig, maar er lopen zeker een hoop inheemse mafkezen rond en er komen vliegtuigladingen mafkezen op vakantie.
ik zou proberen om een vriendin mee te krijgen zodat jullie met z'n tweeen op stap kunnen.
veel veiliger en ook nog 's leuker.
ik heb zelf ook nooit problemen gehad in thailand, maar ik ben dan ook 1.93, 90 kg, zie er vervaarlijk uit en heb heel veel kung-fu films gezien
ik zou proberen om een vriendin mee te krijgen zodat jullie met z'n tweeen op stap kunnen.
veel veiliger en ook nog 's leuker.
ik heb zelf ook nooit problemen gehad in thailand, maar ik ben dan ook 1.93, 90 kg, zie er vervaarlijk uit en heb heel veel kung-fu films gezien

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Mijn vrouw en dochters kunnen hier in het noordoosten 's nachts op elk uur gewoon over straat lopen zonder dat ik me een seconde zorgen hoef te maken, vergeleken met Nederland is Thailand echt ongekend veilig. Natuurlijk is het iets anders dichter bij Bangkok waar hordes westerse touristen ieder jaar neerstrijken en toch wel wat meer criminaliteit aantrekken, maar zelfs daar is het niet te vergelijken met Europa. De mensen zijn vreselijk vriendelijk en gemakkelijk in de omgang en iedereen is even behulpzaam.
Echt, als je Europa gewend bent dan zou ik me in Thailand geen zorgen maken, alleen op vakantie gaan ergens in Europa lijkt me veel gevaarlijker. Vergeleken met Nederland is inderdaad het enige waar je op moet letten dat regels voor drugs hier wel eventjes wat anders zijn, absoluut niets gebruiken dus en niets bij je hebben, en verder goed insmeren tegen de muggen (malaria komt hier officieel niet voor, Denghue wel).
Echt, als je Europa gewend bent dan zou ik me in Thailand geen zorgen maken, alleen op vakantie gaan ergens in Europa lijkt me veel gevaarlijker. Vergeleken met Nederland is inderdaad het enige waar je op moet letten dat regels voor drugs hier wel eventjes wat anders zijn, absoluut niets gebruiken dus en niets bij je hebben, en verder goed insmeren tegen de muggen (malaria komt hier officieel niet voor, Denghue wel).
-
- kenner
Thailand is een veilig land met relatief weinig criminaliteit.
Ook hier geldt breng de mensen niet in de verleiding om iets van je te stelen. Bijvoorbeeld door het tonen van een pak geld
Pinnen doe je overdag bij een van de vele pinautomaten en het gepinde geld berg je goed op.
Mijn ervaring is dat wanneer een Thai gek gaat doen hij of zij dan negen van de tien keer dronken is of drugs heeft gebruikt. Mijdt daarom mensen die zo erg onder invloed zijn dat zij moeite hebben met communiceren. Bemoei je daarom niet met dit soort mensen, ga deze niet in de maling nemen maar laat ze met rust.
Is het gezellig in de kroeg maar inmiddels sluitingstijd neem dan een tuk tuk naar je hotel, voor het geld hoef je het niet te laten.
BLIJF VERRE VAN DRUGS, geen pilletje of iets te roken. Ook al is het nog zo gezellig en zien de mensen er nog zo betrouwbaar uit, NIET DOEN!!
Gewoon je gezonde verstand blijven gebruiken. Doe geen dingen die je in Nederland ook niet doet dan weet je zeker dat je een veilige vakantie hebt.
Ook hier geldt breng de mensen niet in de verleiding om iets van je te stelen. Bijvoorbeeld door het tonen van een pak geld
Pinnen doe je overdag bij een van de vele pinautomaten en het gepinde geld berg je goed op.
Mijn ervaring is dat wanneer een Thai gek gaat doen hij of zij dan negen van de tien keer dronken is of drugs heeft gebruikt. Mijdt daarom mensen die zo erg onder invloed zijn dat zij moeite hebben met communiceren. Bemoei je daarom niet met dit soort mensen, ga deze niet in de maling nemen maar laat ze met rust.
Is het gezellig in de kroeg maar inmiddels sluitingstijd neem dan een tuk tuk naar je hotel, voor het geld hoef je het niet te laten.
BLIJF VERRE VAN DRUGS, geen pilletje of iets te roken. Ook al is het nog zo gezellig en zien de mensen er nog zo betrouwbaar uit, NIET DOEN!!
Gewoon je gezonde verstand blijven gebruiken. Doe geen dingen die je in Nederland ook niet doet dan weet je zeker dat je een veilige vakantie hebt.
- joepattaya
- Expat
Leuk. In de andere topic waarschuw ik tegen wat er gebeuren kan.
Krijg "de wind van voren" met mijn waarschwuwingen en wat lees ik hier?
Ja, Thailand is in vele opzichten veiliger dan menig ander land, maar het blijft oppassen geblazen.
In een naieve bui ben je in staat je in de grootst mogelijke problemen te storten.
Als je toch besluit om in je uppie te gaan, zorg dan dat je een gezonde portie wantrouwen aan de dag legt en dat je nooit of te nimmer ingaat op spontane aanbiedingen van mensen die je, ongevraagd, ergens mee willen helpen, zeker niet als het GEEN Thai zijn.
Ja, Thailand is in vele opzichten veiliger dan menig ander land, maar het blijft oppassen geblazen.
In een naieve bui ben je in staat je in de grootst mogelijke problemen te storten.
Als je toch besluit om in je uppie te gaan, zorg dan dat je een gezonde portie wantrouwen aan de dag legt en dat je nooit of te nimmer ingaat op spontane aanbiedingen van mensen die je, ongevraagd, ergens mee willen helpen, zeker niet als het GEEN Thai zijn.
-
- Erelid
Zorg ervoor dat je na 18.00 uur niet meer met je bagage loop te leuren naar een hotel.
Accepteer geen aanbieding van een tuk tuk chauffeur om je ergens te brengen.
Accepteer geen drankje van een onbekende.
Fijne vakantie.
Accepteer geen aanbieding van een tuk tuk chauffeur om je ergens te brengen.
Accepteer geen drankje van een onbekende.
Fijne vakantie.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Standaard Lid
Ik sluit me aan bij de eerdere opmerkingen over veiligheid. Uit de problemen blijven is heel makkelijk:
-neem je gezond verstand mee op vakantie
-doe hier geen dingen die je thuis ook niet zou doen
(helaas doen veel toeristen precies het tegenovergestelde)
-neem je gezond verstand mee op vakantie
-doe hier geen dingen die je thuis ook niet zou doen
(helaas doen veel toeristen precies het tegenovergestelde)
-
- Volwaardig lid
[1]je bent bijna nooit alleen, zeker niet in de steden. En-bijna je dringende vragen staan in elke reisgids uitgebreid uitgelegd-[1B] het is tropen, dus zonnetje op/onder 6.00-18.00 (varieert ongeveer 45 min. tussen langste/korste dag).fy88 schreef:Ik wil in mn eentje (vrouw van 22) naar thailand.
[1]Kun je er 's avonds als het donker is ook alleen over straat? ([1B]en vanaf hoelaat is het eigenlijk donker?)
[2]Zijn hostels makkelijk te vinden? Of bestaat er een kans dat ik niks vind en 's avonds alleen op straat staat?
Hoe zit het met de criminaliteit? [3]Drugssmokkel?
[2]alweer die overbekende reisgids-en er zijn 10tallen sites die hostel/bookers/world/z/club etc. heten en waar je met wat klikken alles vindt. MAAR; Thaild is GEEN hostel land-tenzij je als zovelen dat woordt verkeerd gebruikt. Bekpekkers/budget reizenden maken meest gebruik van guesthouses (dat heet khe-how in Thai), en de allermeesten doen niet aan www, doen niet aan advance resereren, je loopt gewoon binnen en je ziet wel. Indien vol of niet naar je zin-er zijn er 10tallen in dezelfde straat of net ff verderop. Omdat jonge mensen tegeswoordig schijnbaar allemaal denken dat elke stap al maanden vooruit gereserveerd moet worden-dat is juist 1 van die leuke dingen van bonnefooien in Thaild/Lao/cambodia etc-je vindt overal wel wat en er gaan bussen zat, al die bangerij is volstrekt overbodig. Ik moest zelf (beroep) die sites bekijken-een bedje in zo'n hostel in dorm (dus slaapzaal) kost tot 3-4 x zo duur als een basic private room in een khe-how. (die veel mensen als gevangenis of prison omschrijven-er staat niks in, behalve een bed en een fan). Maar-ieder z'n meug en velen hebben wensen die nooit genoemd worden-die hostels schijnen wel prima te zijn om heel veel andere even bange foreign bekpekkers te ontmoeten die ook op de partnerzoekerij zijn. Rondreizende Thai zul je er nooit vinden.
[3] dat is vooral een ander bangmakend item uit sensationale films. Vooral Australiers hebben angst daarvoor-omdat daar ooit mensen van de bagageafdeling van SYD of MEL airport gepakt zijn die een soort lijn hadden opgezet om een soort drug via gemerkte baggestukken te smokkelen-die was er dus al uit voordat de reiziger er zelf bij kon.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Thailand is heel erg veilig voor alleenreizende vrouwen.
MAAR:
1 Hou je altijd verre van drugs. Zelfs één enkel jointje kan al grote problemen opleveren!
2 Laat je niet overhalen om met een ronselaar of tuktuk-chauffeur mee te gaan naar een verkoopplaats van robijnen of iets dergelijks.
De stenen zijn vaak wel echt maar van absoluut inferieure kwaliteit. Je gaat financieel geheid het schip in.
3 In de populaire badplaatsen geen jetski huren. Er zijn gangsterbendes actief die je later geld proberen af te troggelen met oude beschadigingen die opeens door jou zouden zijn veroorzaakt.
Neem verder de gewone maatregelen die je als toerist overal ter wereld moet nemen, zoals geld niet in de handtas bewaren, maar het liefst in een geldriem rond het midden. Draag geen opzichtige, gouden kettingen en armbanden die brommerdieven eraf kunnen halen enzovoorts. Dat zijn maatregelen die je ook neemt als je een dagje Amsterdam, Parijs of Londen doet.
Maar al met al is Thailand nmm veiliger dan Europa.
Er zijn grote cultuurverschillen en daarom regel 1: wordt in Thailand niet gauw boos, maar blijf lachen.
Als ik jou was zou ik niet twijfelen: gewoon doen! Er zijn niet veel landen veiliger dan Thailand.
MAAR:
1 Hou je altijd verre van drugs. Zelfs één enkel jointje kan al grote problemen opleveren!
2 Laat je niet overhalen om met een ronselaar of tuktuk-chauffeur mee te gaan naar een verkoopplaats van robijnen of iets dergelijks.
De stenen zijn vaak wel echt maar van absoluut inferieure kwaliteit. Je gaat financieel geheid het schip in.
3 In de populaire badplaatsen geen jetski huren. Er zijn gangsterbendes actief die je later geld proberen af te troggelen met oude beschadigingen die opeens door jou zouden zijn veroorzaakt.
Neem verder de gewone maatregelen die je als toerist overal ter wereld moet nemen, zoals geld niet in de handtas bewaren, maar het liefst in een geldriem rond het midden. Draag geen opzichtige, gouden kettingen en armbanden die brommerdieven eraf kunnen halen enzovoorts. Dat zijn maatregelen die je ook neemt als je een dagje Amsterdam, Parijs of Londen doet.
Maar al met al is Thailand nmm veiliger dan Europa.
Er zijn grote cultuurverschillen en daarom regel 1: wordt in Thailand niet gauw boos, maar blijf lachen.
Als ik jou was zou ik niet twijfelen: gewoon doen! Er zijn niet veel landen veiliger dan Thailand.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- komt net kijken
Ik vind het juist fijn om verschillende meningen te lezen! En hoe veilig een land ook kan zijn, er zijn natuurlijk altijd dingen waar op gelet moet worden, dus ook die verhalen lees ik graag:)joepattaya schreef:Leuk. In de andere topic waarschuw ik tegen wat er gebeuren kan.
Iedereen bedankt alvast voor de tips! En zoals ik al zei: ik vind het fijn om van veel mensen ervaringen te lezen, dus mochten er nog tips of opmerking met betrekking tot de veiligheid zijn of dingen zijn die nog niet zijn benoemd zijn de verhalen altijd welkom natuurlijk!