1e keer alleen naar thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
1e keer alleen naar thailand
Ik zit er heel erg hard over na te denken om in mn eentje naar thailand te gaan. Ben vorigjaar met een groepsreis naar egypte geweest, maar nog nooit echt helemaal in mn eentje weg geweest.
Eigenlijk wil ik nog alles weten! Heb al wel wat op google gezocht en forums gelezen maar er zijn nog zoveel dingen die ik wil weten!
Ik wil 3 weken gaan. En vroeg me af of noord EN zuid haalbaar is in 3 weken?
En waar moet ik allemaal echt heen? Sowieso bangkok, chiang mai, chiang rai. Ik heb wat gelezen over Pai. Is dat de moeiten? Of beter overslaan?
ayutthaya en river kwai heb ik nog niet veel over gelezen. Wat vinden jullie, heen gaan of niet, en waarom?
Heb nu de bekendste dingen genoemd geloof ik, nog andere tips voor het noorden?
Ik wil een paar dagen de jungle in (in chiang mai?) en olifantrijden. Verder gewoon heel veel zien (natuur en cultuur).
Het zuiden lijkt me ook heel mooi! Maar weet dus niet of dat te doen is in 3 weken..
Alle tips zijn welkom!
Eigenlijk wil ik nog alles weten! Heb al wel wat op google gezocht en forums gelezen maar er zijn nog zoveel dingen die ik wil weten!
Ik wil 3 weken gaan. En vroeg me af of noord EN zuid haalbaar is in 3 weken?
En waar moet ik allemaal echt heen? Sowieso bangkok, chiang mai, chiang rai. Ik heb wat gelezen over Pai. Is dat de moeiten? Of beter overslaan?
ayutthaya en river kwai heb ik nog niet veel over gelezen. Wat vinden jullie, heen gaan of niet, en waarom?
Heb nu de bekendste dingen genoemd geloof ik, nog andere tips voor het noorden?
Ik wil een paar dagen de jungle in (in chiang mai?) en olifantrijden. Verder gewoon heel veel zien (natuur en cultuur).
Het zuiden lijkt me ook heel mooi! Maar weet dus niet of dat te doen is in 3 weken..
Alle tips zijn welkom!
- Jim
- Volwaardig lid
Re: 1e keer alleen naar thailand
man/vrouw?
leeftijd?
ik kan je wel naar de full moon party sturen maar als je 50+ bent zal je jezelf daar niet zo vermaken en op temple trail gaan als je 25 bent is ook niet aan te raden
3 weken voor noord en zuid thailand is veeeeeel te kort.
leeftijd?
ik kan je wel naar de full moon party sturen maar als je 50+ bent zal je jezelf daar niet zo vermaken en op temple trail gaan als je 25 bent is ook niet aan te raden

3 weken voor noord en zuid thailand is veeeeeel te kort.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Ik zou kiezen voor 3 weken, of het noorden e/o Bangkok of het zuiden e/o Bangkok, wil je echt wat zien! Anders krijg je misschien wel een idee maar echt genieten is er niet bij, alleen reizen.
Zou zeker niet georganiseerd gaan, het is in Thailand makkellijk zelf te regelen!
Kijk bij Airasia, trein en busverbindingen en lees veel op forums, daar word je zeker wijzer van en je vindt er leuke onderkomens! Heel veel voorpret en een fijne vakantie.
Zou zeker niet georganiseerd gaan, het is in Thailand makkellijk zelf te regelen!
Kijk bij Airasia, trein en busverbindingen en lees veel op forums, daar word je zeker wijzer van en je vindt er leuke onderkomens! Heel veel voorpret en een fijne vakantie.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
- Contacteer:
Als je van autorijden houdt;
In 2006, tijdens die coup, heeft er verder niets mee te maken, was ik 1 maand in Thailand.
Nu woon ik er permanent.
Ik ben indertijd vanaf Bangkok doorgevlogen naar Chiang Mai en heb daar voor 4 weken een pick-up truck gehuurd.
Zou hetzelfde weer doen, je bent zo vrij als een vogeltje in de lucht en kunt op elk moment van de dag ergens naar toe rijden zonder afhankelijk te zijn van trein/bus of vliegtuig verbindingen.
Vraag wel een auto met een GPS systeem.
Je moet absoluut niet vantevoren hotels gaan boeken, onderweg gewoon een goed hotel binnen gaan en onderhandelen over de prijs.
Meestal valt er over de prijs van een nacht te onderhandelen, zo niet zoek een ander op.
Volgens mij kun je in drie weken behoorlijk wat zien en genieten van het land
Wens je veel plezier met die komende vakantie.
In 2006, tijdens die coup, heeft er verder niets mee te maken, was ik 1 maand in Thailand.
Nu woon ik er permanent.
Ik ben indertijd vanaf Bangkok doorgevlogen naar Chiang Mai en heb daar voor 4 weken een pick-up truck gehuurd.
Zou hetzelfde weer doen, je bent zo vrij als een vogeltje in de lucht en kunt op elk moment van de dag ergens naar toe rijden zonder afhankelijk te zijn van trein/bus of vliegtuig verbindingen.
Vraag wel een auto met een GPS systeem.
Je moet absoluut niet vantevoren hotels gaan boeken, onderweg gewoon een goed hotel binnen gaan en onderhandelen over de prijs.
Meestal valt er over de prijs van een nacht te onderhandelen, zo niet zoek een ander op.
Volgens mij kun je in drie weken behoorlijk wat zien en genieten van het land

Wens je veel plezier met die komende vakantie.
-
- komt net kijken
Owja dat was ook wel handig om te vermelden! Ik ben een vrouw van 22.
Dacht zelf ook al dat noord en zuid te veel was in 3 weken, maar zag een georganiseerde reis die dat wel ging doen in 3 weken, dus ik dacht even navragen;)
In dat geval word het alleen noord en bangkok eo.
Maar welke plaatsen zijn echt aanraders en welke kan ik beter overslaan? Nog tip van wat ik echt moet gaan doen of zien?
Ik zie mezelf nog niet in mn eentje een auto huren en daarmee overal naartoe rijden. Met een groep lijkt me dat wel wat! maar in mn eentje pak ik toch liever bus/trein.
Ik moet nog maar eens gaan kijken naar een lonley planet. Is er ook zo'n soort reisgids maar dan in het nederlands?
Dacht zelf ook al dat noord en zuid te veel was in 3 weken, maar zag een georganiseerde reis die dat wel ging doen in 3 weken, dus ik dacht even navragen;)
In dat geval word het alleen noord en bangkok eo.
Maar welke plaatsen zijn echt aanraders en welke kan ik beter overslaan? Nog tip van wat ik echt moet gaan doen of zien?
Ik zie mezelf nog niet in mn eentje een auto huren en daarmee overal naartoe rijden. Met een groep lijkt me dat wel wat! maar in mn eentje pak ik toch liever bus/trein.
Ik moet nog maar eens gaan kijken naar een lonley planet. Is er ook zo'n soort reisgids maar dan in het nederlands?
-
- Volwaardig lid
Wij zijn als ouder echtpaar wel vaker Nederlandse meisjes die alleen waren tegen gekomen in Thailand, je bent niet de eerste.
Om je wat aan te raden zou ik je voorkeuren moeten kennen.
Onze hoogtepunten?
Wij hebben op de snelle stroom van de River Kwai gedobberd met een reddingsvest aan (je gaat hard joh!) Olifant rijden (noordwest) en jungle tour viel mij tegen. Vier dagen alles over zijde cultuur viel Rob tegen. In de boomhut slapen (bij Surrathani) was leuk, de hutjes op het water hebben we kunnen schrappen. Een duikcursus op Koh Tao vond Rob helemaal te gek en door de bomen tokkelen (bij Rayong) was grensverleggend en top. In de Andemanzee was op Koh Mook de turquase grot een mooie belevenis en als ik jonger was zou ik denk ik in de tenten op dat hippy eiland daar in de buurt willen kamperen.
Maar vooral eindeloos aan het strand, onder de bomen zitten met een spannend of grappig boek, de zee in gaan met een luchtbed, daar heb ik wel eens heimwee naar.

Om je wat aan te raden zou ik je voorkeuren moeten kennen.
Onze hoogtepunten?
Wij hebben op de snelle stroom van de River Kwai gedobberd met een reddingsvest aan (je gaat hard joh!) Olifant rijden (noordwest) en jungle tour viel mij tegen. Vier dagen alles over zijde cultuur viel Rob tegen. In de boomhut slapen (bij Surrathani) was leuk, de hutjes op het water hebben we kunnen schrappen. Een duikcursus op Koh Tao vond Rob helemaal te gek en door de bomen tokkelen (bij Rayong) was grensverleggend en top. In de Andemanzee was op Koh Mook de turquase grot een mooie belevenis en als ik jonger was zou ik denk ik in de tenten op dat hippy eiland daar in de buurt willen kamperen.
Maar vooral eindeloos aan het strand, onder de bomen zitten met een spannend of grappig boek, de zee in gaan met een luchtbed, daar heb ik wel eens heimwee naar.
-
- Standaard Lid
Als je rondkijkt op dit forum, zijn er meer dan genoeg reisschema's te vinden van planners, dus daar kun je eens een blik op werpen.fy88 schreef:...
...
Welke dingen wil je dan weten? Op specifieke vragen krijg je gedetaileerde antwoorden.
-
- Volwaardig lid
hotels van te voren boeken zou ik niet doen dan ben je flexibel. Eerst een hotel binnen lopen en de uiterste prijs vragen dan naar buiten en via de agoda.com ook de prijs nog eens checken. Herhaaldelijk hadden we bij agoda dezelfde kamer voor een paar honderd baht goedkoper.
- joepattaya
- Expat
Ik wil niet meteen de vaderfiguur gaan uithangen, maar een 22 jarige dame in haar uppie in Thailand brengt toch wel een beetje risico's met zich mee.
2 dames van 22 zou al een stuk beter zijn.
Als je voor het eerst naar Thailand gaat dan raad ik meestal een groepsreis aan, alhoewel.......als je 22 bent dan zit je natuurlijk niet graag tussen de 40-50+-ers die van hot-naar-haar gesleept worden.
Ik weet dat NBBS ook flexibel "georganiseerde" reizen aanbiedt.
Je kunt met die info besuiten om daaraan deel te nemen, OF je gebruikt de informatie om je eigen reis samen te stellen.
http://www.nbbs.nl/reisaanbod/thailand- ... te/?cat=21
2 dames van 22 zou al een stuk beter zijn.
Als je voor het eerst naar Thailand gaat dan raad ik meestal een groepsreis aan, alhoewel.......als je 22 bent dan zit je natuurlijk niet graag tussen de 40-50+-ers die van hot-naar-haar gesleept worden.
Ik weet dat NBBS ook flexibel "georganiseerde" reizen aanbiedt.
Je kunt met die info besuiten om daaraan deel te nemen, OF je gebruikt de informatie om je eigen reis samen te stellen.
http://www.nbbs.nl/reisaanbod/thailand- ... te/?cat=21
-
- kenner
Als 22 jarige alleen door Thailand reizen moet m.i. goed kunnen, zolang je je gezond verstand maar blijft gebruiken.
Ik zelf heb jaren lang alleen gereisd over de hele wereld en nergens problemen ondervonden. Een keer is mijn creditkaart gestolen in een jeugdherberg in Los Angeles maar dat was mijn eigen schuld. Gedurende de nacht niet goed opgeborgen.
Let dus ten alle tijde goed op je spullen. Zorg dat je paspoort, bankkaart en creditkaart altijd goed opgeborgen is. Tijdens het reizen altijd op je lichaam dragen en in een hotel altijd in de kluis opbergen.
Ik zelf had altijd een klein bedrag aan contant geld bij mij dat ik verdeelde over mijn handbage, grote bagage en broekzak. Wanneer mijn belangrijke spullen gestolen zouden worden dan had ik altijd nog wat geld om vervanging te regelen en hoef dan niet bij andere reizigers te bedelen voor hulp.
Het nadeel van alleen reizen is dat je duurder uit bent dan wanneer je met meerdere personen reist. Het hotel, een taxi of tuk tuk die kosten moet je alleen betalen.
Plaatsen die je goed kan bezoeken alleen en waar je dus makkelijk andere reizigers kan ontmoeten zijn;
- Bangkok, Khoa san road
- Bridge on the river Kwai, in de buurt rond hostel The Jolly Frog
- Chiang Mai
- Kho Tao
Dit zijn in eerste instantie de plaatsen waarvan ik vind dat deze als alleengaande goed te bezoeken zijn. Er zijn uiteraard nog veel meer plaatsen in Thailand. zo ben ik ook in Chiang Rai geweest maar daar was ik snel uitgekeken. Ik had mij daar ook niet echt op voorbereid. maar een forumlid hier, chang garden, kan jou over deze plaats veel meer vertellen.
Veel plezier met de voorbereiding
Ik zelf heb jaren lang alleen gereisd over de hele wereld en nergens problemen ondervonden. Een keer is mijn creditkaart gestolen in een jeugdherberg in Los Angeles maar dat was mijn eigen schuld. Gedurende de nacht niet goed opgeborgen.
Let dus ten alle tijde goed op je spullen. Zorg dat je paspoort, bankkaart en creditkaart altijd goed opgeborgen is. Tijdens het reizen altijd op je lichaam dragen en in een hotel altijd in de kluis opbergen.
Ik zelf had altijd een klein bedrag aan contant geld bij mij dat ik verdeelde over mijn handbage, grote bagage en broekzak. Wanneer mijn belangrijke spullen gestolen zouden worden dan had ik altijd nog wat geld om vervanging te regelen en hoef dan niet bij andere reizigers te bedelen voor hulp.
Het nadeel van alleen reizen is dat je duurder uit bent dan wanneer je met meerdere personen reist. Het hotel, een taxi of tuk tuk die kosten moet je alleen betalen.
Plaatsen die je goed kan bezoeken alleen en waar je dus makkelijk andere reizigers kan ontmoeten zijn;
- Bangkok, Khoa san road
- Bridge on the river Kwai, in de buurt rond hostel The Jolly Frog
- Chiang Mai
- Kho Tao
Dit zijn in eerste instantie de plaatsen waarvan ik vind dat deze als alleengaande goed te bezoeken zijn. Er zijn uiteraard nog veel meer plaatsen in Thailand. zo ben ik ook in Chiang Rai geweest maar daar was ik snel uitgekeken. Ik had mij daar ook niet echt op voorbereid. maar een forumlid hier, chang garden, kan jou over deze plaats veel meer vertellen.
Veel plezier met de voorbereiding
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Rough Guide heeft een NL-versie, als je niet met de Lonely Planet in de hand op sjouw wilt.
Rondreis Bangkok-River Kwai-Ayutthaya-Chiangmai/Chiangrai is goed te doen, voor het zuiden moet je echt keuzes maken om te voorkomen dat je alleen maar van eiland naar eiland reist.
Groeten Bauke
Rondreis Bangkok-River Kwai-Ayutthaya-Chiangmai/Chiangrai is goed te doen, voor het zuiden moet je echt keuzes maken om te voorkomen dat je alleen maar van eiland naar eiland reist.
Groeten Bauke
-
- Volwaardig lid
Gewoon doen hoor, alleen naar Thailand! Er zijn er heel veel die alleen robreizen en je vind vast wel aansluiting bij anderen war je mischien ( gedeeltelijk0 mee rondreist. Veel lezen helpt, veel reisverslagen lezen ( bijv. op Reismee.nl, ook leuk om voor het thuisfront bij te houden)
Bkk, is leuk voor bijv. 3 nachten de 1e keer, daarna evt. met de nachttrein naar Chaing Mai, daar en aantal dagen, trekking ect.
Evt terug vliegen met Air Asia, via BKK naar bijv. Phuket ( Koh Phi Phi, Krabi ect. ) Als je het goed pland moet dat lukken, anders het noorden doen en gewoon volgend jaar weer?
Leuk hotel om de hoek bij Khao San Road http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/rambuttri/
Zeker doen : fietsen met Co van Kessel http://www.covankessel.com/
Boot-fietstocht 1, geweldig!!!
Kijk ook eens bij BM air of greenwoodtravel, kun je wel leuke ideeen opdoen.
http://www.greenwoodtravel.co.th/index.php
http://www.bmair.nl/
Veel succes met uitzoeken, wij mogen over 2 weken weer, voor de 4e keer, en nog steeds niet uitgekeken!
Inge
Bkk, is leuk voor bijv. 3 nachten de 1e keer, daarna evt. met de nachttrein naar Chaing Mai, daar en aantal dagen, trekking ect.
Evt terug vliegen met Air Asia, via BKK naar bijv. Phuket ( Koh Phi Phi, Krabi ect. ) Als je het goed pland moet dat lukken, anders het noorden doen en gewoon volgend jaar weer?
Leuk hotel om de hoek bij Khao San Road http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/rambuttri/
Zeker doen : fietsen met Co van Kessel http://www.covankessel.com/
Boot-fietstocht 1, geweldig!!!
Kijk ook eens bij BM air of greenwoodtravel, kun je wel leuke ideeen opdoen.
http://www.greenwoodtravel.co.th/index.php
http://www.bmair.nl/
Veel succes met uitzoeken, wij mogen over 2 weken weer, voor de 4e keer, en nog steeds niet uitgekeken!
Inge
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik zou me heel wat meer zorgen maken om een 22 jarige dame die in haar uppie ergens in Europa op vakantie gaat!!joepattaya schreef:Ik wil niet meteen de vaderfiguur gaan uithangen, maar een 22 jarige dame in haar uppie in Thailand brengt toch wel een beetje risico's met zich mee.
Niets aan de hand volgens mij, gewoon je gezonde verstand gebruiken precies zoals je dat ook zou doen als je ergens in Europa rondloopt. Thailand is een vreselijk vriendelijk land, wordt geheid een pracht vakantie!
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik sluit mij aan bij Geert S.
Thailand is relatief erg veilig voor een vrouw alleen.
Thaise vrouwen zijn zelf ook zeer zelfstandig.
En zelfstandige vrouwen worden in Thailand bijna altijd goed bejegend.
Veel plezier!

Verdorie, die smiley's houden de vlag altijd op de kop.
Stomme dingen!
Thailand is relatief erg veilig voor een vrouw alleen.
Thaise vrouwen zijn zelf ook zeer zelfstandig.
En zelfstandige vrouwen worden in Thailand bijna altijd goed bejegend.
Veel plezier!

Verdorie, die smiley's houden de vlag altijd op de kop.
Stomme dingen!
Laatst gewijzigd door Gardensafari op vrijdag 29 april 2011, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- komt net kijken
Bedankt voor de vele reacties! Ik heb ondertussen meegelezen;) Heb ook even een nieuw topic geopend over veiligheid. Is toch ook wel een belangrijk puntje wat me tegen houd om de knoop door te hakken. Al veel gelezen dat het veilig is voor een vrouw alleen, maar wil het toch allemaal even goed op een rijtje zetten, dus vandaag dat andere topic.
Ben ook al aant kijken waar ik heen zou willen, maar die lijst word wel erg lang;) moet dus nog wat vanaf en als ik ongeveer een route heb ga ik hem hier ook zeker plaatsen voor verdere tips!
Ben ook al aant kijken waar ik heen zou willen, maar die lijst word wel erg lang;) moet dus nog wat vanaf en als ik ongeveer een route heb ga ik hem hier ook zeker plaatsen voor verdere tips!