Een spriet aangeboden….
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Een spriet aangeboden….
Vandaag een extra TV gekocht voor de familie die komt inwonen gedurende een maand en ja, ik kijk BVN en de familie Thaise TV. Dus een keurige kamer ingericht met voldoende prenten voorstellende het vorstenhuis en Boeddha en alles netjes afgewerkt. Het is naar tevredenheid en goedgekeurd.
De verkoper in de wit- en bruingoedzaak waar ik al tig jaar koop heet Yuut, spreek uit Joet, niet juut want dat is op zijn Haarlems een smeris…… Trouwens, een joet, was dat geen tientje vroeger ?
Hij heeft een NL moeder en Thaise vader en spreekt nog een “goeiemorgen” uit en een “hoe gaat het” en is daar de enige die Engels brabbelt. Hij bezorgt keurig de TV aan huis.
En biedt me een spriet aan; een antenne. Een prive handeltje. Nederlands trekje ? En met die antenne met bijbehorend kastje in huis kan ik kijken naar, een overzicht van zijn aanbod, Laos voetbal kanaal, CNN, BBC en iets als Nationale Geo…….
Het ding kost 4,500 baht eenmalig en 1.500 baht per jaar.
Waar is die 1.500 baht p/j voor ? Ik denk dat meneer “vriendjes” moet betalen die voor codenummers zorgen…..Thais legaal, zullen we maar denken…..
Maar, een sprietantenne, is dat niet analoog ? Analoog gaat er toch uit ? Krijg je daar ook digi signalen mee binnen ?
Iemand ?
De verkoper in de wit- en bruingoedzaak waar ik al tig jaar koop heet Yuut, spreek uit Joet, niet juut want dat is op zijn Haarlems een smeris…… Trouwens, een joet, was dat geen tientje vroeger ?
Hij heeft een NL moeder en Thaise vader en spreekt nog een “goeiemorgen” uit en een “hoe gaat het” en is daar de enige die Engels brabbelt. Hij bezorgt keurig de TV aan huis.
En biedt me een spriet aan; een antenne. Een prive handeltje. Nederlands trekje ? En met die antenne met bijbehorend kastje in huis kan ik kijken naar, een overzicht van zijn aanbod, Laos voetbal kanaal, CNN, BBC en iets als Nationale Geo…….
Waar is die 1.500 baht p/j voor ? Ik denk dat meneer “vriendjes” moet betalen die voor codenummers zorgen…..Thais legaal, zullen we maar denken…..
Maar, een sprietantenne, is dat niet analoog ? Analoog gaat er toch uit ? Krijg je daar ook digi signalen mee binnen ?
Iemand ?
- RuudThai
- Expat
Re: Een spriet aangeboden….
In NL was er zoiets als "Digitenne" voordat ik in 2006 naar Thailand emigreerde. Dat was volgens mij inderdaad een kastje met een sprietje en dan kon je een aantal zenders ontvangen, digitaal of gedigitaliseerd of zoiets. Dat is wel aardig, maar dan moeten er ook zenders staan zodat het apparaatje nut heeft. Ik heb geen idee of dat in Thailand het geval is. En misschien wordt er wel een heel ander systeem bedoeld.prajak schreef:Vandaag een extra TV gekocht voor de familie die komt inwonen gedurende een maand en ja, ik kijk BVN en de familie Thaise TV. Dus een keurige kamer ingericht met voldoende prenten voorstellende het vorstenhuis en Boeddha en alles netjes afgewerkt. Het is naar tevredenheid en goedgekeurd.
Iemand ?
Overigens, die nieuwe tv is toch wel minstens een energiezuinige LED-tv? Niet meer zo'n 40 kilo zware beeldbuisbak die je halve kamer beslaat?

-
- Volwaardig lid
Nee, een klassieke TV. Een beeld van 52 cm diagonaal en een stevig achterwerk. Ik heb niks tegen die platte dingen maar als je kwaliteit wil dan ben je snel 10 k of meer kwijt. En nu de helft. En stroom kost maar 3,6 baht per kWh......
- RuudThai
- Expat
Die 10 K ben je allang niet meer kwijt voor een 20 / 22 inch scherm. Samsung biedt ze al voor 8000 baht aan en TCL voor 6000. Voor een LCD scherm dan wel. En kwalitatief een veel mooier beeld dan die klassieke dingen. Ik denk dat je die over een paar jaar niet meer ziet.prajak schreef:Nee, een klassieke TV. Een beeld van 52 cm diagonaal en een stevig achterwerk. Ik heb niks tegen die platte dingen maar als je kwaliteit wil dan ben je snel 10 k of meer kwijt. En nu de helft. En stroom kost maar 3,6 baht per kWh......
-
- Erelid
Ik wil wel graag wel wat meer weten over EEN SPRIET MET CNN EN BBC.
Nu heb ik True Gold - voor CNN en BBC en sport, kost pakweg 1500 Tb per maand, dus zou wel wat kunnen besparen.
Nu heb ik True Gold - voor CNN en BBC en sport, kost pakweg 1500 Tb per maand, dus zou wel wat kunnen besparen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Standaard Lid
In Nederland kon je "die klassieke dingen" al niet meer krijgen en dat vond ik jammer. Want de LCD schermen geven helemaal geen beter beeld. Zeker niet als je geen digitaal signaal hebt (dus wel als je een dvd bekijkt).Voor een LCD scherm dan wel. En kwalitatief een veel mooier beeld dan die klassieke dingen. Ik denk dat je die over een paar jaar niet meer ziet.
Geen idee waar vandaan hebt dat ze een beter beeld geven maar volgens mij heb je je laten beetnemen door reclame uitingen.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Expat
Ja, met een sprietje kun je digitale signalen ontvangen.
Je stemt af op een draaggolf (analoog) maar de (gemoduleerde) informatie kan heel best digitaal zijn.
Je stemt af op een draaggolf (analoog) maar de (gemoduleerde) informatie kan heel best digitaal zijn.
-
- Volwaardig lid
Nou, toen ik mijn LCD tv een jaar of 3 geleden kocht was het beeld toch echt een heel stuk mooier dan de ouderwetse tv, maar die was dan ook al bijna 20 jaar oud.... Ik heb mijn tv ook behoorlijk goed vergeleken en het blijft een persoonlijke keus omdat LCD van het ene merk toch heel anders kan zijn dan de andere. Mijn voorkeur viel op een Sony Bravia Full HD, ook omdat ik graag films kijk. Je moet niet bij de goedkoopste modellen met een beperkte refresh rate zoeken. Het is wel zo dat het verschil teniet wordt gedaan als je ouderwets analoog ontvangst heb, want dan zie je pas hoe "grof" dat signaal is.Borowolf schreef:In Nederland kon je "die klassieke dingen" al niet meer krijgen en dat vond ik jammer. Want de LCD schermen geven helemaal geen beter beeld. Zeker niet als je geen digitaal signaal hebt (dus wel als je een dvd bekijkt).Voor een LCD scherm dan wel. En kwalitatief een veel mooier beeld dan die klassieke dingen. Ik denk dat je die over een paar jaar niet meer ziet.
Geen idee waar vandaan hebt dat ze een beter beeld geven maar volgens mij heb je je laten beetnemen door reclame uitingen.
Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-
- Volwaardig lid
Mart schreef:Ik wil wel graag wel wat meer weten over EEN SPRIET MET CNN EN BBC.
Je bent niet de enige Mart die wat meer over dat sprietje van Prajak wil weten
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
lijkt inderdaad op een vorm van digitenne maar het signaal zal wel uit laos komen. Digitaal tv kan zowel via satelite als via een antenne.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Prajak maakt het allemaal wel heel spannend.
Hadden we eerst alleen zijn heup, nu is zijn sprietje daar nog bijgekomen.
Misschien komt hij vandaag nog op het forum.
En kan hij ons nadere details geven over zijn sprietje.
In ieder geval wens ik hem veel sterkte en al het goeds in de wereld.
En ik verwacht veel van hem na de operatie.
Tijdens het wennen aan de heup heeft hij veel tijd voor ons allen!
Mijn moeder heeft nu ook haar tweede heup vervangen.
Ze is nu 80.
Het is haar twee keer erg meegevallen.
Ze had veel meer last van de wond dan van dat heup.
Het slapen op de rug viel haar wel wat tegen.
Ook het niet maken van bepaalde bewegingen was niet altijd gemakkelijk, maar al met al wandelde ze al naar enkele dagen weer als een kievit.
Ik wens jou hetzelfde geluk toe!
Hadden we eerst alleen zijn heup, nu is zijn sprietje daar nog bijgekomen.
Misschien komt hij vandaag nog op het forum.
En kan hij ons nadere details geven over zijn sprietje.
In ieder geval wens ik hem veel sterkte en al het goeds in de wereld.
En ik verwacht veel van hem na de operatie.
Tijdens het wennen aan de heup heeft hij veel tijd voor ons allen!
Mijn moeder heeft nu ook haar tweede heup vervangen.
Ze is nu 80.
Het is haar twee keer erg meegevallen.
Ze had veel meer last van de wond dan van dat heup.
Het slapen op de rug viel haar wel wat tegen.
Ook het niet maken van bepaalde bewegingen was niet altijd gemakkelijk, maar al met al wandelde ze al naar enkele dagen weer als een kievit.
Ik wens jou hetzelfde geluk toe!
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Op de volgorde van alfabet, beste mensen. Eerst de H, dan de S. Maar ik wil hem eerst in werking zien en zeker weten dat hij ook in de versterker kan zoals de sat ontvanger.
Nu andere dingen aan mijn hoofd.......
Nu andere dingen aan mijn hoofd.......
-
- Expat
Prajak, de komende dagen sterkte toegewenst in het ziekenhuis en zoals de Afrikaanse gezegde: "hou die blinkkant bo".
- jumbo
- Expat
Heb altijd begrepen dat op latere leeftijd (
@ prajak) de anesthesie het meeste risico met zich meebrengt..

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- weten
- Volwaardig lid
Sterkte morgen Prajak.
Gr.Weten
Gr.Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.