Is het dan zo moeilijk?!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Akang
Expat
Expat

Is het dan zo moeilijk?!

#1 Bericht door Akang » woensdag 30 maart 2011, 06:04

Kom net terug van inkopen doen en het lijkt wel of het steeds erger wordt, stond net in de rij van de internationale supermarkt en voor me staat een russisch koppel allebei behoorlijk uit de kluiten, hij in een speedo en zij in een bikini, luid zuchtend en steunend want ze hebben maar klein artikel en willen klaarblijkelijk niet wachten, ze dringen zich door de voorgaande klanten heen [merendeel thai] en beginnen op luide toon in het Russisch tegen de cassiere iets te vertellen, als deze niet meteen reageert stommelen ze weer terug en als er dan nog een minuut verstrijkt gooien ze hun artikelen richting kassa en marcheren de winkel uit......l?!?!?

Vervolgens bij een van de vele eetstalletjes doe ik mijn bestelling en wordt bijna omver gelopen door een russische die tegen de vitrine begint te tikken en luid DA DA DA roept...serieus :?

De thaise dame die hier kao man kai verkoopt vraagt ook nog heel vriendelijk chicken on rice? Waarop de russische in een waterval aan russisch uitbarst.

Dont speak russian zegt thaise dame nog beleefd, meer getik harder dit keer, van de russiche op de vitrine, luider russisch en uiteindelijk een wegwerp gebaar met hand en weg is de russische...

Ik vind dit echt van een NIVO [was hier niet al een topic over?? :lol: ] werkelijk?!

Bijna alle menu's in bijna alle restaurants zijn al in het russisch [misschien is dat wel het probleem juist?]
Maar dat ze blijkbaar als een van de enige ter wereld niet in staat zijn om ook maar 2 woorden engels te produceren of een reisgids of internetsite over het te bezoeken land te openen en basis beginselen van de taal in betreffend land na te gaan...echt!
En ja hoor tuurlijk zijn er ook russen die het wel proberen en die wel normaal kunnen doen en respectvol zijn maar om eerlijk te zijn, ik geloof niet dat die Thailand bezoeken of anders heb ik ze nog niet gezien!

En het zijn hele simpele dingen hoor, dat niet iedereen zich inleest over Thailand en weet over de gedragscodes en respectregels als met voeten wijzen of hoofd aanraken maar echt....?!

Zo dat moest er even uit, zat me nogal dwars!
Even the longest journey starts with the first step...

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Is het dan zo moeilijk?!

#2 Bericht door Borowolf » woensdag 30 maart 2011, 06:34

Heel vervelend zoiets en ook een beetje beschamend voor ons.
Russen hebben toch dezelfde kleur als wij, nietwaar.

Ik weet wel dat het gedrag van zowel Russen als Duitsers door de mensen wonent in toeristenstreken als luidruchtig en bazig wordt ervaren. En inderdaad, niet alle Russen en Duitsers zijn zo natuurlijk. Ik ken hele aardige Duitsers en ook 1 leuke Rus (de enige Rus die ik ken).
Een van die Duitsers woont redelijk dicht bij waar ik hoop te gaan bouwen. Hij is ook net klaar met zijn huis en wij waren van harte welkom bij hen (heeft een Duitse partner). Ook spreekt hij beter Thais dan de meeste Nederlanders die ik hier ken. En hij heeft kennis gemaakt met alle Thai in zijn omgeving. Zo kan het dus ook.
Laatst gewijzigd door Borowolf op woensdag 30 maart 2011, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » woensdag 30 maart 2011, 07:12

Akang schreef: Bijna alle menu's in bijna alle restaurants zijn al in het russisch [misschien is dat wel het probleem juist?]
De Russen hebben de toeristen plaatsen van Thailand ontdekt. Sommigen komen met grof geld en kopen restaurants en andere aangelegenheden op.

Ons restaurant in Cha-am bestond al 8 jaar. Af en toe hadden we Russen op bezoek, maar geen enkel probleem, want dei spraken wel Engels.
Zij waren duidelijk bezig om met een stroman panden te kopen. Ook wij kregen een aanbod, hetgeen ik pertinent van de hand wees, ofschoon het aanbod wel aantrekkelijk was.

Ik heb geen idee hoe het daar nu is, maar een ding is zeker, die opmars zal moeilijk te stuiten zijn.
Mogelijk moet je overwegen om je menu's ook in het Russisch te laten vertalen. Mogelijk staat er binnenkort een koper voor je deur. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Akang
Expat
Expat

#4 Bericht door Akang » woensdag 30 maart 2011, 08:17

Ja dat ze goed zijn voor de econom ie met de dikke rollen geld in de achterzak is een ding dat zeker is en ben zelf erg tegen het over een kam scheren van een heel volk [in het verleden werden de israeli's ook allemaal als vervelend beschouwd in Thailand...] maar ik vind dit gedrag gewoon stuitend...weinig tegen te doen, jammer dat t zo moet en ik blijf erbij in je bikini bankzaken regelen doe je in je eigen land ook niet [In rusland al helemaal niet... ;) ]

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door elst99 » woensdag 30 maart 2011, 09:12

Ben het volkomen met je eens, maakt me niet uit welke nationaliteit, maar met ontbloot bovenlijf of in Bikini door de stad, zie je hier in Hua Hin ook steeds meer en zelfs in restaurants.
Nu komen we hier maar weinig russen tegen, zal nog wel komen.
Maar het hindert ons ook.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

tawan
Expat
Expat

#6 Bericht door tawan » woensdag 30 maart 2011, 10:01

Vroeger , toen ik nog in de linker zaadbal van mijn vader zat woonden
Russen in Rusland , Nederlanders in Nederland zelfs Marrokanen woonden in Marroko

Over 100 jaar zijn er nog wel landen maar de bevolking zal van verschillende landen komen
Daar dragen wij ons steentje ook aan bij

Vluchten kan niet meer

Tawan

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » woensdag 30 maart 2011, 10:05

Gewoon verhuizen naar een kleine stad of dorp in de Isaan.
Daar kom je geen Russen tegen en ook geen zwaarlijvige mannen die op de schoot van een jonge vrouw gaat zitten :roll: :lol:

Mart
Erelid
Erelid

#8 Bericht door Mart » woensdag 30 maart 2011, 10:07

tawan schreef:Vroeger , toen ik nog in de linker zaadbal van mijn vader zat woonden
Russen in Rusland , Nederlanders in Nederland zelfs Marrokanen woonden in Marroko

Over 100 jaar zijn er nog wel landen maar de bevolking zal van verschillende landen komen
Daar dragen wij ons steentje ook aan bij

Vluchten kan niet meer

Tawan
Was jouw vader dan zo oud :?:
Ruim 2000 jaar geleden woonden er al Romeinen in Nederland :?

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door vleespet » woensdag 30 maart 2011, 10:40

Mart schreef:Gewoon verhuizen naar een kleine stad of dorp in de Isaan.
Daar kom je geen Russen tegen en ook geen zwaarlijvige mannen die op de schoot van een jonge vrouw gaat zitten :roll: :lol:
Ook daar ontkom je er niet aan,wat ik wel grappig vind is dat ze gewoon nog harder beginnen te praten als een thai aangeeft ze niet te verstaan.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Akang
Expat
Expat

#10 Bericht door Akang » woensdag 30 maart 2011, 10:46

Het gaat er ook niet om dat mensen in hun eigen land moeten blijven maar het is wel erg vervelend dat men hun fatsoen thuis laat en in het geval van de russen niet eens de moeite doen om ook maar enigsinds zich verstaanbaar te maken maar er vanuit gaat dat een heel land zich wel aan hun komst zal aanpassen, rusland naar Thailand brengen ipv de ervaringen in Thailand mee naar Rusland nemen [ en ik hoor t commentaar al weer NEE dan bedoel ik niet een Thaise dame...]

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door elst99 » woensdag 30 maart 2011, 13:31

Ha ha ik heb ook geen moeite met een marokkaan in Marokko, echt helemaal niet! Echt Jim!
Had vorig jaar nog op het strand met een duitse een discussie, spreekt buiten duits dus geen enkele taal, nu was haar man ernstig ziek geworden en ja dan heb je een groot probleem, in hun hotel hadden ze alleen een thais telefoonboek, daar kon ze niks mee, begrijpelijk, maar dat het hotel geen thais telefoonboek in het duits had, dat was een grof schandaal. Ja echt!
Heb haar toen gevraagd hoeveel hotels in Duitsland een vertaald telefoonboek in thais hadden, stilte!
Maar het is soms bedroevend hoe mensen op reis gaan, geen telefoonnr. van verzekeringen of familie in hun mobiel, geen reisverzekering, zijn er die niet met de computer overweg kunnen en staan dan hulploos daar.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

tawan
Expat
Expat

#12 Bericht door tawan » woensdag 30 maart 2011, 14:07

Beste Mart ,

Heb het even nagevraagd bij de emmigratiedienst over die Romeinen

Die Romeinen verbleven in NL zonder verblijfsvergunning

Tawan

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » woensdag 30 maart 2011, 15:37

"Rare jongens, die Romeinen", ze hoefde zelfs geen inburgeringscursus te volgen. [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » woensdag 30 maart 2011, 15:56

Franse toeristen zijn hier de rustigste mensen. Geen verkeerd woord of gedrag en geen zuiperij. Maar vaak geen woord buiten de deur.....reizen zelden alleen met hun taalgebrek.

Maar de mooiste Engelse grammatica onder de niet van huis uit Engels sprekende mensen vind je hier bij een Fransman die tig tig jaar leraar Frans was in Stockholm. De man is een sprekend voorbeeld uit een niet algemeen bekend deel in het scheppingsverhaal. "God gaf de meeste mensen hoofdhaar, de rest gaf hij hersens....."

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door perry » woensdag 30 maart 2011, 16:12

En het ergste is als ik en keer in Pattaya in de walkingstreet loop.

Dan zie je daar zo een stelletje Russen of zoiets die in dienst zijn bij de Toeristpolice. :twisted
Werk om te leven leef niet om te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”