Vervolgens bij een van de vele eetstalletjes doe ik mijn bestelling en wordt bijna omver gelopen door een russische die tegen de vitrine begint te tikken en luid DA DA DA roept...serieus

De thaise dame die hier kao man kai verkoopt vraagt ook nog heel vriendelijk chicken on rice? Waarop de russische in een waterval aan russisch uitbarst.
Dont speak russian zegt thaise dame nog beleefd, meer getik harder dit keer, van de russiche op de vitrine, luider russisch en uiteindelijk een wegwerp gebaar met hand en weg is de russische...
Ik vind dit echt van een NIVO [was hier niet al een topic over??

Bijna alle menu's in bijna alle restaurants zijn al in het russisch [misschien is dat wel het probleem juist?]
Maar dat ze blijkbaar als een van de enige ter wereld niet in staat zijn om ook maar 2 woorden engels te produceren of een reisgids of internetsite over het te bezoeken land te openen en basis beginselen van de taal in betreffend land na te gaan...echt!
En ja hoor tuurlijk zijn er ook russen die het wel proberen en die wel normaal kunnen doen en respectvol zijn maar om eerlijk te zijn, ik geloof niet dat die Thailand bezoeken of anders heb ik ze nog niet gezien!
En het zijn hele simpele dingen hoor, dat niet iedereen zich inleest over Thailand en weet over de gedragscodes en respectregels als met voeten wijzen of hoofd aanraken maar echt....?!
Zo dat moest er even uit, zat me nogal dwars!