Voor de voetballiefhebber.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Voor de voetballiefhebber.

#1 Bericht door printen44 » maandag 21 maart 2011, 04:56

Dit is een video van het ontstaan van een voetbalclub. Wel wat reclame op het einde. Thais gesproken en Engels ondertiteld.

http://www.youtube.com/watch?v=jU4oA3kk ... r_embedded

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Voor de voetballiefhebber.

#2 Bericht door trompetter » dinsdag 22 maart 2011, 08:22

Prachtig Printen!

Er is een andere mooie Thaise voetbalfilm over een jeugdteam, waarin op een gegeven
moment door een 'onderliggend' team de schoenen uitgedaan wordt. Dat is geen reclame
film voor, verrassend overigens, de Thai Military Bank, maar een gewone bioscoop film.

Ditmaal zijn het niet zee zigeuners, maar Sagai, ook een etnische minderheid uit het
zuiden van Thailand, die in Bangkok de 'Beker des Konings' halen.

Een prachtige hoofdrol in 'Sagai United' overigens, Mamuang, voor de zoon van een van
de leden van dit forum, die zelf onder meer in Pun Jai Jon Salat (over het reuzekanon) een
prachtige vertolking geeft van een met de VOC geallieerde Hollandsche wapenhandelaar.

Ik maakte enkele copieen voor de jongens van ons hill-tribe team (ter informatie: in het
noorden van Thailand wonen in de bergen verschillende etnische minderheden, Akha, Lahu,
Yao, Lisu, Mong in soms erbarmelijke omstandigheden) en wat bleek: minstend eenderde
zag het als hun grote droomfilm en hadden hem vaak zelfs meerdere malen gezien.

Het Chiangrai Hills project in Maechan, onder auspicien van de Chao Prya Abhai Raja
Siammanukulkij Stichting (lees: de Belgische Graaf Gerald VDS), maakt deze droom overigens
waar!

Omdat op dit forum al eens eerder een door de moderatie getolereerde of over het hoofd
geziene zeer onbeschofte opmerking gemaakt is over deze in Thailand zeer gewaardeerde en
gerespecteerde Belgische graaf, kan ik uit eerbied voor zijn persoonlijke inzet met betrekking
tot dit project helaas niet in detail treden. Dit is en blijft een openbaar forum waar iedereen
ongestoord het hoogste woord mag voeren. Daar ligt helaas een beperking in besloten.

Op youtube vond ik alleen de trailer van de Spaanse versie:

http://www.youtube.com/watch?v=Z8_1MLG6Rh8

met vr. groet
en T-geschal

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voor de voetballiefhebber.

#3 Bericht door prajak » dinsdag 22 maart 2011, 16:48

Er is een Thaise film over een voetbalteam uit de regio die de vette boys uit Bangkok een lesje gaan leren. Daar speelt een jonge Thaise filmster in, zoon van een farang. De underdog die het wint van de poenklub. Dat is kaassie voor de jeugd in de periferie.

Het is maar goed dat er mensen zijn die de armen in dit land een warm hart toedragen. De voetbalklubs hier hebben sponsorpoen hard nodig en helemaal in de arme gebieden die toch een 80% van dit land omvatten.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Voor de voetballiefhebber.

#4 Bericht door trompetter » woensdag 23 maart 2011, 13:17

prajak schreef:Er is een Thaise film over een voetbalteam uit de regio die de vette boys uit Bangkok een lesje gaan leren.
Ja, dat is Sagai United met de Nederlands-Thaise Sammy 'Samrit' Machielsen in een van
de hoofdrollen. Pongpat Wachilabunjong, die ooit nog eens door een mislukte popster voor
lese majeste aangeklaagd werd, speelt de rol van coach. De film, uit 2006, werd geregiseerd
door Somjing Seesupaab.
Magnifieke film! Heb ik je er niet ooit een kopie van opgestuurd?
Grappig trouwens dat er alleen een Spaanse versie van de trailer op YouTube te zien is.
Ik denk dat ie het goed gedaan heeft in Latijn Amerika.

De grensrechter die enkele steekjes liet vallen tijdens de wedstrijd Pattalung FC tegen
Krabi FC is overigens herstellende. De kogels zijn verwijderd en hij is niet meer in
levensgevaar.
Pattalung heeft vliegensvlug een boete gekregen (het waarom daarvan is niemand duidelijk)
en het scheidsrechter team heeft een forse bonus ontvangen.
Raar, want de schutter heeft z'n magazijn uitsluitend en alleen op de grensrechter
leeggeschoten.

Er wordt veel aan gedaan om het spel 'schoon' te houden en ik hoop dat dit soort
vervelende gebeurtenissen ertoe bijdraagt dat scheids- en grensrechters zich tweemaal
bedenken voordat ze met goksyndicaten in zee gaan.
We willen hier geen Maleise toestanden.

Snel vergeten en verder dus 555!

met vr. groet
en T-geschal

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voor de voetballiefhebber.

#5 Bericht door prajak » woensdag 23 maart 2011, 16:00

Nee, heer Trompetter, die dvd heb ik niet. Ik heb wel de film gezien -en afgegeven aan dame Kai- waarin de (farang)vader van die filmster speelt. De man speelt een kapitein-ter-zee en gaat na de roof van waardevolle kanonnen ten onder met zijn schuit.....

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”