Cambodia sets age limit for foreign husbands

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

Cambodia sets age limit for foreign husbands

#1 Bericht door marinusmali » donderdag 17 maart 2011, 07:12

PHNOM PENH, March 16, 2011 (AFP) - Male foreigners over the age of 50 have been outlawed from marrying Cambodian women in the country under new rules designed to crack down on sham marriages and human trafficking, the government said Wednesday.

Foreigners who earn less than $2,550 per month are also barred from wedding local women, foreign ministry spokesman Koy Kuong told AFP, but the restrictions do not apply to weddings taking place overseas.

Marriages between old men and young women are "inappropriate", Koy Kuong said, and foreign men who wish to marry nationals must earn a high salary to ensure that "Cambodian women can live a decent life".

Ik hoop dat ze dit niet in Thailand gaan invoeren, want ik ben bijna 61 jaar en heb ook zo lief klein schatje van 39 jaar.....(oeps alweer geschreven Elst :P :P :P :P )

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Cambodia sets age limit for foreign husbands

#2 Bericht door prajak » donderdag 17 maart 2011, 16:18

Cambodja doet er beter aan, in hun vermaledijde denkwijze dan, een maximaal leeftijdsverschil in te voeren. Daar zijn ook oudere dames, zeg 40 plus, die een farang zoeken en wat is er dan mis met een farang-wrak van mijn leeftijd, kunstgebit, dikke brillen, straks een heup, een knie die begint, platvoeten, een stijve nek, overgewicht en rokend ? Misschien -straks- wel vergeetachtig of erger of in het bezit van een onderdeel alleen dienende als uitwaterende sluis ?

En die inkomenseis is wel erg hoog. Komt neer op 800.000+ baht voor gehuwden. Thailand zit op de helft......

Nou, naar Vietnam dan ?

Ik zie dat de moderator heeft ingegrepen in de postings hier. Ik denk terecht.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door carpediem » donderdag 17 maart 2011, 17:46

Ik vind er wel iets inzitten dat de jonge dames een soort certifificering van de overheid krijgen dat ze verzekerd zijn van een behoorlijk inkomen van hun toekomstige echtgenoot.
De volgende keer dat ik naar Cambodja ga zal ik mijn officiele inkomensbewijs meenemen :(

Terecht dat bepaalde inzendingen verwijderd zijn.
pluk de dag (carpediem)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jeanette » donderdag 17 maart 2011, 18:24

Wat is er mis met de stelling dat een relatie tussen een 15 jarige en een 70 jarige meer op een arbeidsovereenkomst lijkt dan op een huwelijk?

Ik vind het heel logisch dat een gulle ouwe zak wel, en een lege zak niet zo welkom is. Als pooier doet de regering van Cambodje het niet zo slecht. (grijns) Zonder centen ben je ook niet welkom in de autobranch. [|(

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » vrijdag 18 maart 2011, 01:11

Jeanette schreef:Wat is er mis met de stelling dat een relatie tussen een 15 jarige en een 70 jarige meer op een arbeidsovereenkomst lijkt dan op een huwelijk?

Ik vind het heel logisch dat een gulle ouwe zak wel, en een lege zak niet zo welkom is. Als pooier doet de regering van Cambodje het niet zo slecht. (grijns) Zonder centen ben je ook niet welkom in de autobranch. [|(
Vraag het Berlusconi maar die kan je dat haarfijn uitleggen .

jumbo
Expat
Expat

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 18 maart 2011, 03:52

Ik neem aan dat ze een traditioneel huwelijk en een testament niet verbieden??
Evenals huwelijken in den vreemde??
Zo maar weer wat oplossingen uit de losse pols...

En wat zoals Prajak al opperde als de vrouw 49,5 is??

Kwa inkomens grens verwacht de Cambo immigration dat een buitenlandse manager 3.000 USD aan inkomen heeft, dus daar zit een gedachte achter...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » vrijdag 18 maart 2011, 04:46

Ben schreef:
Jeanette schreef:Wat is er mis met de stelling dat een relatie tussen een 15 jarige en een 70 jarige meer op een arbeidsovereenkomst lijkt dan op een huwelijk?

Stuur even zijn emailadres :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » vrijdag 18 maart 2011, 05:29

Mart schreef:
Ben schreef:

Stuur even zijn emailadres :lol:

Berlusconi_scopa_adolescenti@hotmail.com

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jeanette » vrijdag 18 maart 2011, 08:52

Ben schreef:

Dat lijkt me inderdaad een gulle ouwe zak en zijn eigen pooier. :mrgreen: Wat een rolmodel zeg.
Maar hij leeft nog maar kort en is straks heel lang dood.

Als iemand een jong ding trouwt en daardoor gaat zijn wettelijke inkomens eis naar beneden is dat 2 maal plus voor de farang en 2 maal min voor het moppie. Als ze dan ook nog uitgehuwelijkt/gekoppeld is ..... mag ze hopen dat ze erft en hij geen honderd wordt.

Maar ik schop echt niet tegen elk stel met leeftijdsverschil aan. Het ging dacht ik in de starttoppic om gepensioneerden die niet genoeg pensioen hebben voor een jaarvisum naar Cambodja en wel genoeg hebben als ze met een local trouwen.

jumbo
Expat
Expat

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 18 maart 2011, 09:46

Jeanette schreef:[
Maar ik schop echt niet tegen elk stel met leeftijdsverschil aan.
Je bent een dame Jeanette :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Jeanette » vrijdag 18 maart 2011, 12:16

jumbo schreef:
Jeanette schreef:[
Maar ik schop echt niet tegen elk stel met leeftijdsverschil aan.
Je bent een dame Jeanette :lol: :lol:
Dat compliment :?: gaat te ver, jou relatie vind ik veel te spannend om lullig [|( over te doen. :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » vrijdag 18 maart 2011, 16:59

"...om lullig over te doen. "

Ja ja, heer Chang, uw automatische censuurmachine laat wel eens steken vallen.....! :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”