Meubels inkopen/verkopen in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kemsia
komt net kijken
komt net kijken

Meubels inkopen/verkopen in Thailand

#1 Bericht door kemsia » dinsdag 15 maart 2011, 11:40

Zijn hier forum leden die of interesse hebben of contacten weten die zich bezighouden met
import en de verkoop van meubels in Thailand Mijn familie runt eigen fabrieken in indonesie maar heeft geen kontakten in Thailand. Dit kan interessant zijn voor iemand die langdurig in Thailand verblijft en kontakten kan leggen

joepattaya
Expat
Expat

Re: Meubels inkopen/verkopen in Thailand

#2 Bericht door joepattaya » woensdag 16 maart 2011, 02:44

kemsia schreef:Zijn hier forum leden die of interesse hebben of contacten weten die zich bezighouden met
import en de verkoop van meubels in Thailand Mijn familie runt eigen fabrieken in indonesie maar heeft geen kontakten in Thailand. Dit kan interessant zijn voor iemand die langdurig in Thailand verblijft en kontakten kan leggen
Zakelijk gezien dien ik geinteresseerd te zijn in dit soort zaken.
Als toeleverancier voor de Thaise meubel industrie weet ik dat deze tak van industrie in Thailand het behoorlijk moeilijk heeft. Export naar het buitenland is voor velen zo goed als gehalveerd en deze situatie verbeterd maar langzaam. Men is zich meer en meer aan het toeleggen op de 'verwaarloosde' Thaise en Aziatische markten.

Het is waarschijnlijk daarom dat jouw familie het meer op de aziatische markt gaat zoeken. Het zou op zich goed zijn om een indruk te krijgen van het soort van meubilair er aangeboden wordt. (website?)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

kemsia
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door kemsia » zondag 20 maart 2011, 14:09

Ik zie wel dat mijn bericht gelezen wordt maar er wordt weinig over gesproken, vandaar deze aanvulling om mogelijk een discussie hierover op gang te brengen.
Het is mij tevens opgevallen dat er weinig bossen meer in Thailand zijn en de meeste huizen nu van steen/beton worden
gebouwd. Ik denk daarom ook dat hout een relatief duur product is geworden om huizen mee te bouwen.Misschien zijn
hier mogelijkheden om dit te importeren vanuit Indonesie, dit voor de huizenbouwers onder ons. Mijn kontakten gaan tot
op government niveau in Indonesie en we hebben directe lijnen met de regering voor de inkoop van eerlijk hout (gecertificeerd). Ik probeer geen verkooppraat te houden maar inzicht te krijgen in de handel en wandel in de aziatische
landen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ron » zondag 20 maart 2011, 14:45

kemsia schreef:Zijn hier forum leden die of interesse hebben of contacten weten die zich bezighouden met
Zal een zware dobber worden...........
Lees de berichten van Khemkhaeng ,waarin IKEA vermeld wordt.

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » zondag 20 maart 2011, 15:08

ron schreef:
Zal een zware dobber worden...........
Lees de berichten van Khemkhaeng ,waarin IKEA vermeld wordt.

Groet Ron

Hout is vlodoende te verkrijgen , Vanuit Maleisie Boneo Laos Mianmar . M3 Mai deng +/- 600 €

Mart
Erelid
Erelid

#6 Bericht door Mart » zondag 20 maart 2011, 16:36

kemsia schreef:Ik zie wel dat mijn bericht gelezen wordt maar er wordt weinig over gesproken,

* de meeste huizen nu van steen/beton worden gebouwd.

** ik denk daarom ook dat hout een relatief duur product is geworden om huizen mee te bouwen.
Het is wel 2011 :o Ook in de Isaan :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » zondag 20 maart 2011, 17:01

Hardhout uit Laos komt dagelijks langs mijn huis gereden. Er is plenty aanbod.

Thailand heeft een grote meubelindustrie; kijk maar eens op lokale markten als er jaarfeesten zijn. Het wordt in Thailand gemaakt. Familiebedrijfjes veelal. Hoe denk je dat goedkoper te kunnen importeren uit de Gordel ? Dan moet het arbeidsloon in de Gordel al vele malen goedkoper zijn, de kwaliteit minstens hetzelfde en transport en invoerrecht minimaal. En het vullen van kontzakken niet vergeten.....

Of wil je iets exclusiefs aanbieden ? Dan heb je een kans. Begin eens met een website. En als je echt iets moois te bieden hebt neem dan kontakt op met een grote Thaise keten.

kemsia
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door kemsia » maandag 21 maart 2011, 15:19

een ding wil ik er nog over kwijt, in al die jaren dat ik in Thailand kom ben ik weinig kwaliteitsspullen tegen gekomen wat in Thailand gemaakt wordt, behalve het gebruikelijke handicraft spul. Het valt me ook op hoe slecht de huizen gebouwd worden.

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » maandag 21 maart 2011, 15:49

kemsia schreef:een ding wil ik er nog over kwijt, in al die jaren dat ik in Thailand kom ben ik weinig kwaliteitsspullen tegen gekomen wat in Thailand gemaakt wordt, behalve het gebruikelijke handicraft spul. Het valt me ook op hoe slecht de huizen gebouwd worden.

Kwaliteitsspullen zijn echt wel te koop alleen is het prijskaartje anders dan van de chineese rommel waarmee de markt wordt overspoeld .

Huizen in Thailand zijn over het algemeen een eenheidsworst van een opstapeling van kopieeen, Architecten ook hier zijn lui en fantasieloos.
90 % van de aannemers heeft geen verstand van zaken dan alleen de prijs berekenen .
laat staan dat de bouwvakkers op sommigen na er iets van bakken .

Maar ach in de kampong is het ook zeker niet beter . wel gezelliger :lol:

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » maandag 21 maart 2011, 15:56

Ben schreef: laat staan dat de bouwvakkers op sommigen na er iets van bakken .
Toch zijn er die kunnen bouwen en .... bakken :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 21 maart 2011, 15:59

"...een ding wil ik er nog over kwijt, in al die jaren dat ik in Thailand kom ben ik weinig kwaliteitsspullen tegen gekomen wat in Thailand gemaakt wordt, behalve het gebruikelijke handicraft spul. Het valt me ook op hoe slecht de huizen gebouwd worden...."

Nou, dan heeft jouw nieuwe klub gelijk iets te doen.

Als je na al die jaren Thailand geen kwaliteitsspul bent tegengekomen dan heb je de ogen in de zak gehouden. Ook de opmerking over slecht bouwen slaat kant noch wal. Kom maar eens kijken naar de duurdere woningen in NK en waar niet elders. Een opsomming van gemeenplaatsen, meer produceer je niet. Over jouw klub, die je wilt gaan oprichten, heb je het ook alleen maar over farang die hun spullen zijn kwijtgeraakt. Ben je zelf alles kwijtgeraakt dat je zo kort door de bocht bent over dit land ?

Misschien heb je het meer naar de zin in een kampong.

dutch
Expat
Expat

#12 Bericht door dutch » dinsdag 22 maart 2011, 01:03

kemsia schreef:een ding wil ik er nog over kwijt, in al die jaren dat ik in Thailand kom ben ik weinig kwaliteitsspullen tegen gekomen wat in Thailand gemaakt wordt, behalve het gebruikelijke handicraft spul. Het valt me ook op hoe slecht de huizen gebouwd worden.
Ik heb de laatste jaren in Indonesie nogal wat houten meubelen gekocht.(teak en mahonie)
Het houtsnijwerk van diverse teak meubelen is absoluut mooier/verfijnder dan dat wat je in Thailand kan krijgen.Daar was ook mijn vrouw (thaise) het over eens en zij was de drijvende motor achter de aankopen.
Ook de mahonie kasten ben ik hier kwalitatief nog niet tegen gekomen.
Wij hebben echt welbewust voor onze verhuizing dit alles aangeschaft.
Laatst gewijzigd door dutch op dinsdag 22 maart 2011, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#13 Bericht door Borowolf » dinsdag 22 maart 2011, 11:54

Een schoonmaakster is dinsdagmorgen in Rijswijk door het balkon van een woning gezakt. Zij viel van twee hoog in de tuin van de onderburen.
Zo zie je maar. Wel kwaliteitsrotzooi in Nederland. Na de balkons in, wat was het, Maastricht geloof ik, nu ook zo'n akkefietje in Rijswijk.
Volgens de brandweer was een deel van de balkonvloer verrot en lag er een dunne plaat over de rotte plek. Toen de vrouw daarop ging staan om iets te pakken, zakte ze erdoor.
En ook in Nederland weten we dergelijke probleempjes op ludieke wijze op te lossen. Gewoon... een plaatje erover heen. Wat je niet ziet dat is er niet, nietwaar?

Dus..... laten we nu eens ophouden met dat gemekker over de zogenaamde slechte Thaise kwaliteit. Ja, als je niks wil betalen (zoals ik meestal :mrgreen: ) dan loop je nogal eens tegen "goedkoop is duurkoop aan". Dat gebeurt in Nederland net zo vaak als hier. Geef je veel geld uit, dan is dat geen garantie maar heb je wel een betere kans op goed spul. Ook in Thailand. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door bantakokennerkhorat » dinsdag 22 maart 2011, 12:07

Vraag eens aan je schoonfamilie die komen toch uit het betere milieu?Die hebben vast wel ergens goede kontakten.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Mart
Erelid
Erelid

#15 Bericht door Mart » dinsdag 22 maart 2011, 12:16

Sorry, vertel nu eens waar en wanneer je in Thailand bent geweest.
Graag wil ik je als deskundige laten zien dat er nu 2011 wel degelijk goede huizen worden gebouwd. Mogelijk in de plaatsen waar je bent geweest staan er mogelijk huizen die tig jaar geleden zijn gebouwd. Daar wonen ook vaak mensen die hun dochters naar bepaalde steden sturen om wat extra te verdienen. Die " service dames " vallen dan vaak in de klauwen van de "jagers". Maar er zijn "roofdieren" en zelfs een belangen vereniging kan de wonden niet helen. :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”