wat is wijzheid?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
un_holandes
komt net kijken
komt net kijken

wat is wijzheid?

#1 Bericht door un_holandes » zaterdag 12 maart 2011, 19:35

Hallo allemaal,

Van de zomer gaan we met de familie naar Thailand ( 6 personen waarvan de jongste 17 jaar is) voor een vakantie van 4 weken. Nu hebben we de reis aardig uit gestippeld. We zitten alleen met nog een paar kleine vragen. Hiervoor zou ik graag jullie hulp inroepen :lol:.
Zo denk ik dat het makkelijk is om geld mee te nemen van hieruit. Nu is alleen de vraag is het dan verstandig om euro’s of dollars mee te nemen. In Egypte was het namelijk zo dat de prijs in dollars net zo hoog was als in euro’s en toen had ik alleen euro’s meegenomen. :x
Aan het eind vliegen we naar Phuket om no een paar dagen aan het strand tot rust te komen. Heeft er iemand een advies waar we het beste naar toe kunnen gaan om het eiland Phuket. Het liefst met een tip m.b.t. overnachting. ( in een niet te duur hotel, het loopt al aardig op met 6 personen )
Vervolgens gaan we een paar nachten naar PhiPhi om vervolgens over te varen naar Ao- Nang. Ook hier weet ik nog niet goed waar we het beste naar toe kunnen en zijn tips m.b.t. overnachting welkom.
Ook is het mij nog niet geheel duidelijk wat ik het beste kan gaan ondernemen vanuit Phuket en vanuit Ao-Nang aan excursies. Tips hierover zijn dus ook van harte welkom.
Alvast bedankt voor alle informatie.
Raimundo

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: wat is wijzheid?

#2 Bericht door Khon Neua » zaterdag 12 maart 2011, 20:19

je kunt in thailand bijna overal pinnen met je nl pas dus ga niet met cash geld op pad.

sab pa rod
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door sab pa rod » zaterdag 12 maart 2011, 20:20

Ik zou niet te veel geld contant meenemen, je kan in elke plaats geld uit de automaat trekken en zeker op het vliegveld. Ik neem tegenwoordig ongeveer 100 euro cash mee voor noodgevallen.
Voor de overnachtingen, kijk eens op booking.com, is mij goed bevallen.

Marcel

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Gardensafari » zaterdag 12 maart 2011, 21:36

Zelfs in de bush-bush tref je geldautomaten aan.
De koers is bijna altijd beter dan waneer je contant wisselt.
Wel kost pinnen geld.
Per keer 150 Baht in Thailand en ongeveer € 2,50 in Nederland.
Dus trek niet al te kleine bedragen uit de muur.
De zomer is in Thailand NIET het hoogseizoen (dat is de periode december-februari), dus hotels zijn gemakkelijk te vinden en zelfs niet duur.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » zondag 13 maart 2011, 04:38

De vraag is niet zo raar, mede omdat diverse cc-providers in combinatie met banken het gebruik van credit cards en bankpassen voor geld opname buiten Europa inperkt.
Je kunt het beste eerst aan je bank vragen of je betaalkaart bruikbaar is in Thailand voor geld opnames.
Is dat geen probleem, neem dan alleen een paar Euro mee voor het geval dat en pin bij de eerste de beste ATM-die je op de airport tegenkomt (direkt na de immigratie-balies).

Kan je betaalkaart of cc problemen opleveren, neem dan OF Euro's mee of Traveller's Cheques. De laatste zijn veiliger.

Wat je ook doet, het kost je altijd het nodige..........cash Euro's omwisselen OF pinnen met cc of bank-pas of inwisselen/gebruik van Traveller Cheques.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

un_holandes
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door un_holandes » maandag 14 maart 2011, 15:42

Bedankt voor jullie reacties.
De ingeving om geld mee te nemen doordat banken inderdaad er nog al hoge kosten op na houden m.b.t. wisselkoersen en administratiekosten. Maar misschien moet ik daar ook maar niet te moeilijk over doen en het voor lief nemen. Je loopt uiteindelijk minder gevaar het krijt te raken aan de een of ander.

Heeft iemand nog advies over overnachtings mogelijkheden in Phuket en Ao-Nang en wat we van waaruit het besten kunnen bezichtigen?

Alvast bedankt

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » maandag 14 maart 2011, 17:15

Jullie gaan met zes mensen; je kunt de poen verdelen en dus het risico verkleinen. En toch zou ik niet meer cash meenemen dan een paar honderd euro en verder pinnen. Noteer de pasnummers en het tel nummer van de bank om direct te blokkeren als de pas wordt gejat. Maar dat geldt ook voor paspoorten en tickets en zorgkaart en tel nummers van "thuis" en het reisbureau. Zet al die nummers in elkaars emailadres voor het geval je alle zes de spullen kwijtraakt.

En noteer het noodnummer van de ambassade. Dat vind je op hun website.

===

Het komt nu met bakken uit de lucht vallen ! Heerlijk. Eindelijk regen.

===

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » dinsdag 15 maart 2011, 07:08

Kijk eens naar Kata beach op Phuket.

Maak op Phuket een rondrit over het eiland, heeft veel meer te bieden dan de meeste mensen denken. En bezoek vanuit Phuket of Ao Nang. Phang Nga Bay.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jeanette » dinsdag 15 maart 2011, 08:56

un_holandes schreef:Hallo allemaal,

Zo denk ik dat het makkelijk is om geld mee te nemen van hieruit. Nu is alleen de vraag is het dan verstandig om euro’s of dollars mee te nemen. Raimundo
Wij hebben nog 10.000 baht over. Kost je dan iets onder de €250,- (moet ik voor op de bank kijken)

jumbo
Expat
Expat

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 15 maart 2011, 08:59

kwa wisselkoers en veiligheid is het altijd aan te raden om zo weinig mogelijk cash bij je te hebben
Je kan overal pinnen wel binnen een paar honderd meter pinnen, ja dat heet vooruitgang...

ennuh, tip van de dag; In landen buiten de eurozone is het handiger om dollars mee te nemen als je die wilt gebruiken als ruilmiddel...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

un_holandes
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door un_holandes » dinsdag 15 maart 2011, 18:27

Bedank voor jullie inbreng,

Dat er in Phuket veel te zien is lees ik meer. Maar waar moet ik dan aan denken? Wat moet ik zeker niet overslaan? Phang Nga Bay kun je zowel vanuit Phuket als vanuit Ao-Nang bezichtigen. Maar wat is het meest voor de hand liggend?

Jeanette , het zou me niks uitmaken om die bahts van je over te nemen. Maar de afstand tussen ons nog al groot.

Prajak, bedankt voor de tips van de kopieën van paspoorten en dergelijken.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door nbreeker » donderdag 17 maart 2011, 04:26

prajak schreef:Jullie gaan met zes mensen; je kunt de poen verdelen en dus het risico verkleinen. En toch zou ik niet meer cash meenemen dan een paar honderd euro en verder pinnen. Noteer de pasnummers en het tel nummer van de bank om direct te blokkeren als de pas wordt gejat. Maar dat geldt ook voor paspoorten en tickets en zorgkaart en tel nummers van "thuis" en het reisbureau. Zet al die nummers in elkaars emailadres voor het geval je alle zes de spullen kwijtraakt.

===

===
Het klinkt nu net of als je even niet oplet je bankkaart of je paspoort kwijt bent hier in Thailand ,ik denk dat je in Holland meer moet opletten als hier,afkloppen ik ben nog nooit wat kwijtgeraakt in die zes jaar als je gewoon doe en een beetje oplet dan is er hier niks aan de hand ok het is een goed idee een kopy van je pasoort te maken en je creditcard en betaal kaart en zelfs van je ticket voor het geval dat maar we hoeven het ook niet te overdrijven.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

jumbo
Expat
Expat

#13 Bericht door jumbo » donderdag 17 maart 2011, 09:52

nbreeker schreef:
prajak schreef:Jullie gaan met zes mensen; je kunt de poen verdelen en dus het risico verkleinen. En toch zou ik niet meer cash meenemen dan een paar honderd euro en verder pinnen. Noteer de pasnummers en het tel nummer van de bank om direct te blokkeren als de pas wordt gejat. Maar dat geldt ook voor paspoorten en tickets en zorgkaart en tel nummers van "thuis" en het reisbureau. Zet al die nummers in elkaars emailadres voor het geval je alle zes de spullen kwijtraakt.

===

===
Het klinkt nu net of als je even niet oplet je bankkaart of je paspoort kwijt bent hier in Thailand ,ik denk dat je in Holland meer moet opletten als hier,afkloppen ik ben nog nooit wat kwijtgeraakt in die zes jaar als je gewoon doe en een beetje oplet dan is er hier niks aan de hand ok het is een goed idee een kopy van je pasoort te maken en je creditcard en betaal kaart en zelfs van je ticket voor het geval dat maar we hoeven het ook niet te overdrijven.
Nick.

TIP van de week;
schrijf alle (telefoon)nummers/namen/contacpersonen/adressen/hulp en alarmlijnen in een email naar jezelf en sla die op in je email, stuur hem ook naar achterblijvers en haal de gegevens op indien het nodig is met behulp van internet en PC...hebben ze zelfs bij de politieburo's beschikbaar

Ben afgezien van de boedelscheidingen en aan Rosita in de tweede klas nog nooit wat kwijtgeraakt..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#14 Bericht door Borowolf » donderdag 17 maart 2011, 12:08

Ben afgezien van de boedelscheidingen en aan Rosita in de tweede klas nog nooit wat kwijtgeraakt..
Wat verwacht je nu, Jumbo?
Natuurlijk zijn wij nu nieuwsgierig naar het verhaal over Rosita. :mrgreen: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door carpediem » donderdag 17 maart 2011, 12:14

Het gaat er natuurlijk om of het 2e klas lagere school was of de middelbare. Op de middelbare was hij omstreeks 14 jaar.
Het is te hopen dat Rosita een lief meisje was en hij een lieve jongen.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”