Lybie,niet nog een keer.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Lybie,niet nog een keer.

#1 Bericht door nbreeker » donderdag 10 maart 2011, 06:20

Ik lees net in het leugenblaadje "De Telegraaf" dat er nog drie weg willen uit Lybie,Hillen zal toch niet zo dom zijn om nog een helicopter te sturen hij heeft er genoeg van die aftandse krengen maar ze vliegen niet zonder bemanning en dat zou toch zonde zijn.
Ook las ik dat de "DE Telegraaf" onze troepen steunt dat deden ze in 1940-'45 ook alleen toen waren het de duitse troepen.
Vrgr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Lybie,niet nog een keer.

#2 Bericht door elst99 » donderdag 10 maart 2011, 06:45

Sorry Nick, het staat ook op Nu.nl en in meerdere kranten, je hoeft de Telegraaf niet te lezen als je je er aan stoort, maar ga geen vergelijkingen maken met 70 jaar geleden.
Er zitten nu totaal andere mensen aan de regering en in de redaktie.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Lybie,niet nog een keer.

#3 Bericht door greenthaiway » donderdag 10 maart 2011, 07:30

Ben het helemaal eens met je nbreeker...
"De Telegraaf" is echter een polariserend onderwerp op dit forum is in diverse eerdere postings gebleken.
Het doet spanningen en tegenstellingen ontstaan of toespitsen...
Daarom lijkt het beter om de Telegraaf maar de Telegraaf te laten :mrgreen:
Rest bij mij wel de vraag waarom je de Telegraaf leest 8-)

Wat bomt het ook, bij de Telegraaf weet je zeker dat je hun berichtgeving niet al te serieus moet nemen, andere kwaliteits kranten pretenderen het wel te zijn, daarin schuilt een gevaar, bij een zogenaamd goede krant dreig je onbevangen te geloven wat ze schrijven.

Voor en tegenstanders van de Telegraaf; het is tegenwoordig, wat kort door de bocht, een pot nat die kranten, de Groene Amsterdammer uitgezonderd 8-)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Lybie,niet nog een keer.

#4 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 10 maart 2011, 07:54

greenthaiway schreef:Ben het helemaal eens met je nbreeker...
"De Telegraaf" is echter een polariserend onderwerp op dit forum is in diverse eerdere postings gebleken.
Het doet spanningen en tegenstellingen ontstaan of toespitsen...
Daarom lijkt het beter om de Telegraaf maar de Telegraaf te laten :mrgreen:
Rest bij mij wel de vraag waarom je de Telegraaf leest 8-)

Wat bomt het ook, bij de Telegraaf weet je zeker dat je hun berichtgeving niet al te serieus moet nemen, andere kwaliteits kranten pretenderen het wel te zijn, daarin schuilt een gevaar, bij een zogenaamd goede krant dreig je onbevangen te geloven wat ze schrijven.

Voor en tegenstanders van de Telegraaf; het is tegenwoordig, wat kort door de bocht, een pot nat die kranten, de Groene Amsterdammer uitgezonderd 8-)

De hele schrijvende pers haalt het internationale nieuws over het algemeen uit dezelfde bron, dus inderdaad 1 pot nat.
En simpelweg niet alles geloven wat wordt geschreven.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Lybie,niet nog een keer.

#5 Bericht door jumbo » donderdag 10 maart 2011, 08:11

Nog een leugen uit de Telegraaf over de belgische Heintje Davids (geen familie van Edgar)

http://www.telegraaf.nl/prive/9232232/_ ... html?p=7,2
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Lybie,niet nog een keer.

#6 Bericht door printen44 » donderdag 10 maart 2011, 08:14

Buitenlands nieuws neemt alle kranten over van persbureaus, zoals Reuter, AFP, etc. Behalve als de krant in een land een correspondent heeft. Veel van die correspondenten hadden een "schnabbel" om ook NOS-correspondent te zijn. De kranten betalen voor een lidmaatschap van een persbureau. Voor het buitenland maar ook het binnenland verzorgt het ANP het Nederlands nieuws. Het ANP is officieel neutraal. Staat ook in hun statuten.

Vaak hebben die persbureaus het aan het rechte eind. De vraag is alleen hoe wordt een bericht van een persbureau door de krant geplaatst. Met andere woorden, wat schrapt men en wat voegt men toe.

Toen ik bij een krant werkte, jaren geleden, kregen we elke dag zoveel kopij van persbureau's, dat we wel drie kranten mee konden vullen. Redacties sorteren dan de berichten. Het is dan de "kleur" van de krant welke berichten er wel en welke er niet verschijnen in de krant.

Voor binnenlands nieuws put men uit de plaatselijke correspondenten of redacties van aangesloten regionale kranten. Elke krant heeft wel een mannetje in Den Haag zitten.

Als je de berichtgeving van een dezelfde stuk nieuws leest in de Telegraaf of de Volkskrant is het net of je twee verschillende nieuws-items leest. Het is maar welke "kleur" die krant heeft.

Hier in Nederland gaat het nog redelijk normaal, maar in Engeland en Duitsland is de nieuwsgaring zo verschillend tussen de diverse gekleurde kranten. Dat komt omdat daar de straatverkoop de belangrijkste bron van inkomsten is, buiten de advertentie inkomsten. Hier in Nederland is de abonnee de grootse afnemer. Dus een redelijk zekerheid van afname, wat er ook op de voorpagina staat. In Thailand is ook straatverkoop de grootste afnemer, vandaar die schreeuwende koppen en afgrijselijke foto's in Thaise kranten op de voorpagina.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Lybie,niet nog een keer.

#7 Bericht door printen44 » donderdag 10 maart 2011, 08:25

elst99 schreef:Sorry Nick, het staat ook op Nu.nl en in meerdere kranten, je hoeft de Telegraaf niet te lezen als je je er aan stoort, maar ga geen vergelijkingen maken met 70 jaar geleden.
Er zitten nu totaal andere mensen aan de regering en in de redaktie.
Elst, hoe je het ook wendt of keert, de Telegraaf zal altijd die erfenis met zich meedragen. Terwijl er een heleboel andere kranten net zoveel heulde met de bezetter als de telegraaf. Maar omdat de Telegraaf nu eenmaal met schreeuwende kopen en een uiterst dubieuze nieuwsgaring had, is dat stigma gebleven en zal dat voor enkele generaties wel blijven.

Doordat de Telegraaf met vette koppen en makkelijk leesbare leesvoer in zijn kolommen heeft, is het grootste deel van haar lezers dan ook laagopgeleide mensen. Niks verkeerd mee, hoe meer men de krant leest, hoe beter, maar men krijgt wel een eenzijdige blik op het nieuws.

Kwaliteitskranten gaan meestal zeer zorgvuldig met hun berichtgeving om. Zelden hoeft een kwaliteitskrant dan ook te rectificeren, wat de Telegraaf vaak moet doen. Kwaliteitskranten hebben vrijwel geen "roddelrubriek", iets wat de Telegraaf wel heeft en dat is voor vele lezers een aantrekkingskracht. Daar wordt dan ook het meeste in gerectificeerd. Story is nauw verbonden met de Telegraaf.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Lybie,niet nog een keer.

#8 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 10 maart 2011, 08:52

printen44 schreef:Kwaliteitskranten gaan meestal zeer zorgvuldig met hun berichtgeving om. Zelden hoeft een kwaliteitskrant dan ook te rectificeren, wat de Telegraaf vaak moet doen. Kwaliteitskranten hebben vrijwel geen "roddelrubriek", iets wat de Telegraaf wel heeft en dat is voor vele lezers een aantrekkingskracht. Daar wordt dan ook het meeste in gerectificeerd. Story is nauw verbonden met de Telegraaf.
De nuance, die je op het eind aanbrengt wat betreft rectificaties, is een belangrijke. Het is inderdaad het "Prive" deel waar de Telegraaf veelal moet rectificeren. Voor het reguliere nieuws valt dit wel mee en rectificeert een Volkskrant minstens zoveel.

Waar ik mij iedere keer over verbaas, is dat mensen de Telegraaf citeren en vervolgens stellen dat de Telegraaf staat voor slechte berichtgeving. Waarom lees je dan de Telegraaf? En waarom zul je dan er voor uitkomen dat je de Telegraaf leest door hem te citeren? Tja, je hebt rare mensen.

Ik geloof sowieso niet in zuiver onafhankelijke nieuwsvergaring.

Ps. ik beken, ik lees dagelijks wel een stukje van de Telegraaf. :D
Laatst gewijzigd door Wereldvreemd op donderdag 10 maart 2011, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Lybie,niet nog een keer.

#9 Bericht door jumbo » donderdag 10 maart 2011, 09:01

Ik las en lees, ter vermaak, naast dit forum de Telegraaf en soms het AD die de Telegraaf vaak quote of hetzelfde pers berichtje plaatst...
En het viel mij ook al op dat iedereen over de krant van wakker Nederland aandikt en liegt,
maar hem wel lezen anders konden ze dat ook niet weten natuurlijk!!!! :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Lybie,niet nog een keer.

#10 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 10 maart 2011, 09:11

jumbo schreef:Ik las en lees, ter vermaak, naast dit forum de Telegraaf en soms het AD
:shock:
Gezien je permanente verblijf in Thailand heb je alleen de internetversie van het AD..... Je zult nu wel snel dalen in de achting van een groot aantal forumleden. AD.nl is tenslotte wel erg sensationeel het nieuws brengen. Hmmmm, misschien weer eens tijd voor een bezoekje. :lol:
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Lybie,niet nog een keer.

#11 Bericht door jumbo » donderdag 10 maart 2011, 09:16

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef:Ik las en lees, ter vermaak, naast dit forum de Telegraaf en soms het AD
:shock:
Gezien je permanente verblijf in Thailand heb je alleen de internetversie van het AD..... Je zult nu wel snel dalen in de achting van een groot aantal forumleden. AD.nl is tenslotte wel erg sensationeel het nieuws brengen. Hmmmm, misschien weer eens tijd voor een bezoekje. :lol:
Ach, de andere bladen die ik lees zullen dat grote aantal forumleden niet kennen en niet in geinteresseerd zijn ;) :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Lybie,niet nog een keer.

#12 Bericht door Mart » donderdag 10 maart 2011, 11:06

Wereldvreemd schreef: Gezien je permanente verblijf in Thailand heb je alleen de internetversie van .........
Wel eens gehoord van een abonnement :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Lybie,niet nog een keer.

#13 Bericht door greenthaiway » donderdag 10 maart 2011, 11:16

Een abonnement op alle kranten ter wereld zit eraan te komen vanaf 8,00 Euro per maand.
Dát is nog eens een abonnement!
Lijkt mij persoonlijk niets, als je ze uit hebt weet je niet meer wat er in de eerste stond, daar heb je Alzheimer niet voor nodig, LOL.
Het is als met TV, "57 channels and nothing on" (Bruce Springsteen).
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Int ... ader.dhtml
Laatst gewijzigd door greenthaiway op donderdag 10 maart 2011, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Lybie,niet nog een keer.

#14 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 10 maart 2011, 11:21

Mart schreef:Wel eens gehoord van een abonnement :?: :lol:
Nee, wat is dat? Dat klinkt als iets waarvoor je moet betalen... Ik, als kaaskop, zal toch niet onnodig betalen. Gezien de reactie van Jumbo, is hij het ook nog niet verleerd. ;) :lol:
- -

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Lybie,niet nog een keer.

#15 Bericht door elst99 » donderdag 10 maart 2011, 11:54

Waar ik over viel is, je citeert en leest die krant, allemaal tot je dienst, mag ook!
Maar ga dan niet terugvallen over iets wat 71 geleden is gebeurd.
Dat vind ik, dat is mijn mening, niet passen.
Wij lezen, hebben dus 4 internetabonnementen, 4 kranten en Elsevier en der Spiegel,
dacht een goede wereldinformatie!
Daarnaast kijken we ook Aljazeera, BBC world. Soms op China 4 internationaal nieuws en die is zeer uitgebreid.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”