Goede ruil.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Goede ruil.

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 04 maart 2011, 01:33

Nederland ten voeten uit,een goede ruil 3 militairen en een lynx helcopter geruild voor 1 man met toestemming van het kabinet
Jan de Hollander dacht ik vlieg gewoon even naar binnen zonder enige begeleiding met wapens en al want die kaddaffi is toch een stomme boer die heeft dat niet in de gaten maar nu hebben we een groot probleem en moeten we maar zien om die 3 mensen vrij te krijgen en waarschijnlijk kunnen we wel gedag zeggen naar die helicopter maar die betaald het volk van Holland wel van hun belasting centjes.
Het gekke is dat die man die ze op moesten halen zonder problemen ineens wel naar Holland kan komen.
Een raar verhaal waar het einde nog niet van inzicht is.
Vrgr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#2 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 04 maart 2011, 12:52

Dit laat in ieder geval wel zien op wat voor niveau onze strijdkrachten opereren.

Je vliegt naar het hol van de leeuw (Syrte is Khaddafi's geboorteplaats) in een langzaam aftands kreng (meer dan 30 jaar uit), zonder enige gewapende begeleiding. Ondertussen doe je een schietgebedje dat dit de helikopter is die wel onderhoud gehad heeft en dus geen motorpech zal krijgen.
Je moet toch van de pot gerukt zijn om zo iets te bedenken. Als je zo'n reddingsactie toch moet doen, doe je het goed. Dan ga je snel tot op de tanden bewapend naar binnen en als de bliksem weer weg. Ook zorg je dat je jongens mogen schieten.

Ik vraag me af wie hier toestemming voor gegeven heeft. In ieder geval heeft de coalitie de mazzel dat dit bekend werd na de verkiezingen en niet een dag ervoor. Wat een stelletje zotte hotemetoten. [|(
Laatst gewijzigd door Wereldvreemd op vrijdag 04 maart 2011, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goede ruil.

#3 Bericht door prajak » vrijdag 04 maart 2011, 15:52

Ik zag op TV dat dit zondag al gebeurde en men heeft het stil gehouden voor bescherming van de betrokken personen. Of voor de verkiezingen...?

Maar ik vraag me af waarom een legerheli en drie militairen worden ingezet om EEN NL-er van Haskoning weg te halen. Tienduizenden en meer moeten zelf maar een grens zien te bereiken en die hebben geen heli van hun leger.

Denk je nu echt dat het NL leger ons met een heli komt weghalen als in TH de pleuris uitbreekt ? Ja, ze halen de staf van de ambas weg maar ons niet. Nu, ik ben in 5 minuten in Laos.....

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#4 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 04 maart 2011, 16:52

Ik heb er nog eens over nagedacht. Volgens mij was het uitgebreid bekend gemaakt, als het een succes geworden was. Dan was het groots gevierd, de man was als een held ontvangen en de bemanning had zijn lintje gehad. Nu werd het bekend na de verkiezingen.... Dit is gewoon een vorm van kiezersbedrog.

Anderzijds met de bezuinigingen op defensie in het vooruitzicht, zal het me niet verbazen dat ze bij defensie bewust dat brok antiek daar hebben laten landen. Nu zegt iedereen kijk eens naar het museum wat Nederland gebruikt voor defensie en dus moet er geld komen.

Grappig om de omvang van het Thaise leger af te zetten tegen de omvang van het Nederlandse leger.
- -

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#5 Bericht door zeeman » zaterdag 05 maart 2011, 14:31

Volgens mij hebben geen van jullie in militairedienst geweest. En vindt het niet netjes Nick om deze topic te starten met een "goede ruil' beter was zorgen om onze marine jongens
Ben zeker met jullie eens dat het achteraf gezien beter was geweest om of in bezet gebied te landen of in de woestijn zoals de UK heeft gedaan.
Maar wat denk je hoe dit gaat en met alle respect voor ons Parlement maar er wordt vanuit het betreffende bedrijf ingenieurs- en adviesbureau Royal Haskoning contact gezocht met de regering via een vriendje of bekende politicus.
Dan wordt een opdracht gegeven hoe dit uitgevoerd moet worden door de regering, en de marine mensen hebben het maar uit tevoeren, met alle risico's van dien.
En indirect zijn ze daar ook voor aangenomen het is hun werk en neem van mij maar aan dat dit goed opgeleide, getrainde en gemotiveerde gewone mensen zijn die staan voor hun vak en zeker ook naar thailand zullen komen en echt wel meer respect verdienen dan " Jan de Hollander" of een goede ruil zijn.
En denken jullie nou echt dat de mariniers niet mee hadden gewilt of dat nu in Doorn op de kazerne het hele marinierskorps niet vrijwilliger is om Kaddaffi de oren eens flinks te wassen.
Ik ga met jullie een weddenschap aan als dit goedkomt en dat is nog maar de vraag wanneer en hoe, dat onze premier of minister er straks mee komen "als we dit hadden geweten hadden we het anders gedaan"
Waar we veel meer bij stil moeten staan zijn de gezinnen familie van deze mensen thuis die in angst leven wanneer komen ze thuis, of hoe komen ze thuis.
Wellicht kennen we de beelden nog van de US militair die dood achter een busje werdt gesleept als triomf ergens in Congo dacht ik.
Laten we hopen op een goed eind zonder slachtoffers

Groet Jan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Goede ruil.

#6 Bericht door ron » zaterdag 05 maart 2011, 14:36

zeeman schreef:Volgens mij hebben geen van jullie in militairedienst geweest. En vindt het niet netjes Nick om deze topic te starten met een "goede ruil' beter was zorgen om onze marine jongens

Maak je borst maar nat Jan.
Denk dat je wel een paar venijnige reactie,s op militair niveau kan verwachten.

Sterkte.Ron :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#7 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 05 maart 2011, 15:18

Ik ga op dit moment niet inhoudelijk op zeeman's reactie in, omdat blijkt dat er al meerdere vluchten geweest waren. Dat doet bij mij nog meer vragen opkomen, maar vooral ook waarom je vanaf de eerste evacuatie niet gaat opschalen. Zo ver weg is Malta niet..... Daarnaast zijn er genoeg bondgenoten in de buurt, dus was er vast wel ergens een ondersteuning vandaan te halen geweest.

Ik krijg alleen maar meer vragen.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Goede ruil.

#8 Bericht door prajak » zaterdag 05 maart 2011, 15:22

Zeeman, er zitten een honderduizend families in onzekerheid overal in de wereld. Alleen uit China en Thailand zitten al 50.000 werknemers in dat land. En die willen allemaal weg.

De actie van het NL leger was overbodig. De beide heren hadden net als al die anderen over land naar een luchthaven kunnen gaan. Hen ophalen is een luxe stap. Er is toch een NL legervliegtuig daar geland om mensen mee te nemen ? Die zijn veilig in NL aangekomen.

Onbezonnen en slecht voorbereid en slecht uitgevoerd. Geen vuurkracht aan boord. Geen toestemming het luchtruim in te gaan, als ik L mag geloven. En dat in een land in burgeroorlog ?

Die militairen komen wel terug. Die heli ook. Maar het gezichtsverlies voor het NL leger zal nog jaren het lachertje worden van de NAVO. En er gaan koppen rollen. Terecht.

Maar eerst die drie mensen terug.

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#9 Bericht door zeeman » zaterdag 05 maart 2011, 16:22

Beste Ron,
Ben nergens bang voor ;) heb na 53 levens jaren wel iets mee gemaakt.
Venijnige reactie zijn kull en totaal onzinnig.
Mijn borst nat maken is al vaker gebeurd heb ZEUS bij overvaren van de evenaar als eens ontmoet.

groet Jan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Goede ruil.

#10 Bericht door Mart » zaterdag 05 maart 2011, 16:49

zeeman schreef:Volgens mij hebben geen van jullie in militairedienst geweest.
Laten we hopen op een goed eind zonder slachtoffers
Groet Jan
Ik wel, verder geen commentaar.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Goede ruil.

#11 Bericht door Harm » zaterdag 05 maart 2011, 17:15

Mart schreef:
zeeman schreef:Volgens mij hebben geen van jullie in militairedienst geweest.
Laten we hopen op een goed eind zonder slachtoffers
Groet Jan
Ik wel, verder geen commentaar.



Ik ook, en ook geen commentaar
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Goede ruil.

#12 Bericht door Borowolf » zaterdag 05 maart 2011, 17:28

Ik niet maar ik heb wel commentaar.

Ik weet niet veel van de vlucht naar Libie. Eigenlijk interesseert het me ook weinig. Waarom?
Als je in Libie bent gaan werken wist je van tevoren dat je een erg groot risico aanging.
Verwachten dat er dan mensen hun leven voor je gaan riskeren is een beetje onzin.

Dat de Nederlandse regering het leven van mensen waagt voor mensen die heel bewust (en voor grof geld) hun leven hebben geriskeerd is een beetje onzin. Maar ja, de grote broers doen het ook. Dan kan ons landje toch niet achterblijven?

Kortom, een heel slechte beslissing van de Nederlandse regering. En de militairen?
Tja, die hebben hier bewust voor gekozen. Die vinden dit soort dingen leuk en ik quote een van onze forumleden "En denken jullie nou echt dat de mariniers niet mee hadden gewilt of dat nu in Doorn op de kazerne het hele marinierskorps niet vrijwilliger is om Kaddaffi de oren eens flinks te wassen". Ik snap het wel hoor (denk ik) maar ja......
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Goede ruil.

#13 Bericht door zeeman » zaterdag 05 maart 2011, 17:54

Beste Wereldvreemd en Prajak,

Zeker heb ik ook twijfel bij deze actie maar denk dat de marine gewoon een opdracht kreeg en meer niet.
Denk dan ook zeker dat er in DenHaag veel te licht nagedacht is over deze opdracht.
En zoals toen in Sebreniza is gebeurd waarbij men de Landmacht te kijk heeft gezet, we zouden we luchtsteun krijgen van onze bondgenoten, mooi niet dus.
Het is een schande wat daar gebeurd is
Bij deze actie had men zeker als je het doet moet je het goed doen en niet half, er hadden minsten meerdere heli's met bewapende mariniers ingezet moeten worden en ondersteuning van F16.
Conclussie we hebben niks geleerd van Sebreniza en onder tussen zitten deze families met grote zorgen om hun dierbaren wat vermoedelijk inderdaad een luxestap zou kunnen zijn geweest maar dat blijft gissen.
Het Nederlandse leger is zowel technisch als operationeel een van de beste getrainde legers ter wereld, maar helaas is onze regering niet de beste in het goed en snel nemen van de juiste beslissingen.
Waardoor er onnodig risico's worden genomen, ik hoop voor onze Oranjes dat het etentje niet uitloopt op een drama.
Ze kunnen mij overal ter wereld uit nodigen bv voor het ophalen van een thaisbiljet maar niet voor een etenje in het midden oosten op dit moment.
Blijft wel waar het mij omging dat er best respect mag zijn voor die mensen die deze opdracht alleen moesten uitvoeren.

groet jan

ps borowolf ben het opzich helemaal met je eens je kiest voor militair en daar horen de risico,s bij, neemt niet weg dat onze regering wel eens wat beter na kan denken wat ze doen, en dan vooral de middelen en vooral bevoegdheden geven die daar bijhoren.
Maar denk dat we het daar allemaal wel eens over zijn

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Goede ruil.

#14 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 05 maart 2011, 18:54

zeeman schreef:Beste Wereldvreemd en Prajak,

Zeker heb ik ook twijfel bij deze actie maar denk dat de marine gewoon een opdracht kreeg en meer niet.
Denk dan ook zeker dat er in DenHaag veel te licht nagedacht is over deze opdracht.
Aangezien ik aangesproken word, zal ik maar reageren. Er is niemand die in twijfel trekt, dat de marine een opdracht kreeg. De politiek heeft gewoonweg weer geschutterd. Zoals ik al eerder aanhaalde, heb ik een vermoeden dat dit een mogelijke verkiezingsstunt was.
zeeman schreef: Het Nederlandse leger is zowel technisch als operationeel een van de beste getrainde legers ter wereld, maar helaas is onze regering niet de beste in het goed en snel nemen van de juiste beslissingen.
Tot een aantal jaren terug was dit inderdaad zo, maar de tijd heeft niet stil gestaan. Ik zit (wat betreft landmacht) op de eretribune en weet heel goed wat er speelt. Als je het over schrijnende situaties wilt hebben: Afghanistan. Het Nederlandse leger had niet eens voldoende munitie bij zich. Op het eind werd er zelfs gerantsoeneerd en gingen ze bedelen bij de VS.
De voertuigen waren niet geschikt voor hun taken en zijn rijp voor de sloop. Veel voertuigen hebben ondeugdelijk sluitende deuren (teveel gewicht voor het scharnier). Assen van voertuigen zijn gelast, in plaats van vervangen....

En getraind? Dat is niet meer wat het geweest is. Trainingen zijn nu vaak voorbereidingen op uitzendingen. Het aantal uitzendingen is ook te groot voor het kleine leger dat Nederland heeft. Dit heeft een enorme impact gehad op betrokken soldaten. Sommige soldaten zijn meerdere malen per jaar naar Afghanistan gezonden.... Dit heeft weer tot verloop bij een aantal onderdelen geleid.

Triest genoeg komt er nu weer een bezuinigingsronde. Op zich is er wel ruimte om te snijden (er zijn nog steeds een aantal MOB'sin gebruik). Helaas gaan die visieloze circusartiesten in Den Haag niet kijken naar goede oplossingen, maar worden de mensen en hun materieel (behalve de JSF) weer verder uitgekleed. Thailand besteld ondertussen kogelvrije vesten en de Nederlandse soldaat is straks blij als zijn kleding bestaat uit een groen stringetje.
- -

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Goede ruil.

#15 Bericht door ron » zaterdag 05 maart 2011, 21:32

[quote="zeeman"]Beste Ron,
Ben nergens bang voor ;) heb na 53 levens jaren wel iets mee gemaakt.
Venijnige reactie zijn kull en totaal onzinnig.
Mijn borst nat maken is al vaker gebeurd heb ZEUS bij overvaren van de evenaar als eens ontmoet.

groet Jan
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedoel jij niet Neptunus Jan?
Die ontmoette ik tenminste aan boord bij het paseren van de evenaar op mijn eerste reis in 1971
Werd niet alleen de borst nat gemaakt,maar ook het hippiehaar afgeknipt en tot een kale kop geschoren.
Het gaatje van de oorbel (werd met een hamer/spijker door de lel geslagen) zit er nog.

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”