Een van onze medelanders vertoeft sinds een decennium in Thailand: Pascal Gelen.
Niet geheel vlekkeloos, zo getuige dit artikel.
De politie in Nederland zou graag eens met hem rond te tafel willen omtrent een zedenzaak, die hijzelf ontkent, maar hij geeft een andere tenlastelegging gewoon toe:
Als er contact wordt opgenomen met Gelen geeft hij grif toe mensen te hebben opgelicht. “Hij bekent dat hij maar liefst 1000 mensen heeft gedupeerd. Hij zegt dat hij zijn slachtoffers voor 75 tot 500 euro per persoon oplichtte en dat het in totaal om een bedrag van tussen de 20 en 30 duizend euro gaat. Hij zegt ook al anderhalf jaar geleden te zijn gestopt.”
Uit de berekeningen van Opgelicht?! komt een heel ander bedrag naar voren: duizend slachtoffers die minimaal 75 euro kwijt zijn geraakt leidt al snel tot 75.000 euro.
En verder heeft hij lopen sleutelen aan een paspoort: Daar ben ik mee gepakt, daar heb ik voor in de gevangenis gezeten
Laatst gesignaleerd in de omgeving van Pattaya. Iemand 50.000 verdienen?
Fijne medelanders
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
- nbreeker
- Standaard Lid
Re: Fijne medelanders
Sert schreef:Een van onze medelanders vertoeft sinds een decennium in Thailand: Pascal Gelen.
Niet geheel vlekkeloos, zo getuige dit artikel.
De politie in Nederland zou graag eens met hem rond te tafel willen omtrent een zedenzaak, die hijzelf ontkent, maar hij geeft een andere tenlastelegging gewoon toe:
Als er contact wordt opgenomen met Gelen geeft hij grif toe mensen te hebben opgelicht. “Hij bekent dat hij maar liefst 1000 mensen heeft gedupeerd. Hij zegt dat hij zijn slachtoffers voor 75 tot 500 euro per persoon oplichtte en dat het in totaal om een bedrag van tussen de 20 en 30 duizend euro gaat. Hij zegt ook al anderhalf jaar geleden te zijn gestopt.”
Uit de berekeningen van Opgelicht?! komt een heel ander bedrag naar voren: duizend slachtoffers die minimaal 75 euro kwijt zijn geraakt leidt al snel tot 75.000 euro.
En verder heeft hij lopen sleutelen aan een paspoort: Daar ben ik mee gepakt, daar heb ik voor in de gevangenis gezeten
Aan de hand van zijn immigratie gegevens moet het toch niet zo moeilijk zijn op hem op te sporen
Laatst gesignaleerd in de omgeving van Pattaya. Iemand 50.000 verdienen?
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Re: Fijne medelanders
Mijnheer Gelen kan zich maar het beste melden. DNA onderzoek laten doen en een paar jaar zitten alleen voor oplichting als het zo is dat hij geen zeden deliquent is. Kan hij weer met een schone lei beginnen.
Ik zal hem niet aangeven voor oplichting, laat dat de politie maar uitzoeken.
Als er meer zekerheid was over zijn zedenmisdrijf was, wel. Maar dan hoef ik die 50.000.-THB niet.
Ik zal hem niet aangeven voor oplichting, laat dat de politie maar uitzoeken.
Als er meer zekerheid was over zijn zedenmisdrijf was, wel. Maar dan hoef ik die 50.000.-THB niet.
pluk de dag (carpediem)