nieuwste planning + activiteiten & accomodaties
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
nieuwste planning + activiteiten & accomodaties
Hier heb ik de nieuwste planning waar ik graag nog wat antwoorden zou krijgen op de vraagjes die ik heb.
Daarnaast zijn tips en opmerkingen natuurlijk welkom!
Datum Plaats Reistijd Eventuele Activiteiten Opties overnachtingen
5 juli Vertrek dusseldorf
6 juli Aankomst Bangkok 23.00
7 juli Vertrek kanchanaburi 4,5 uur Bamboe rafting
8 juli kanchanaburi River kwai & jungle rafts (Noblenight guesthouse)
9 juli kanchanaburi Erawan waterval (Applenoi)
10 juli kanchanaburi Hells fire pass
11 juli Kanchanaburi - ayutthaya 2,5 uur (bannkunpra)
12 juli Ayutthaya – pak chong 2 uur
13 juli Pak chong Khao yai np (Greenleaftour)
14 juli Pak chong Khao yai np (Greenleaftour/)
15 juli Pak chong Khao yai np (bobbysappartment)
16 juli Pak chong- ayutthaya – CM 15 uur
17 juli Chiang mai rafting (Laithai)
18 juli Chiang mai zondagsmarkt (santitham)
19 juli Chiang mai Brommertje huren (awanahouse)
20 juli Chiang mai Jungle tour (topnorthgroup)
21 juli Chiang mai Jungle tour (royalguesthouse)
22 juli Chiang mai Jungle tour
23 juli Chiang mai- phuket -khao sok np Vlucht + 2,5 uur
24 juli Khao sok Tour (Khao sok nature resort)
25 juli Khao sok Tour (Art’s River lodge)
26 juli Khao sok Tour
27 juli Khao sok – phuket 2,5 uur
28 juli Phuket Eilandtour (katavilla)
29 juli Phuket Phang nga bai 2 uur bus Kano tour
30 juli Phuket ko phi phi 2,5 uur Snorkelen (Phi phi hill resort)
31 juli Phuket ko phi phi
1 aug Phuket
2 aug Phuket-bangkok 1,5 uur
3 aug Bangkok Markt, wats, grand palace (lamphuhouse)
4 aug Bangkok Ochtendritueel Wat Benchamabophit (Greenhouse bangkok)
5 aug Bangkok Fietstocht + River cruise (Sawasdee house)
6 aug Bangkok- vertrek 01.00 Klongtour + shoppen
7 aug Landen dusseldorf
De vraagjes
- Weet iemand vanaf hoelaat de trein vanaf ayutthaya naar pak chong gaat?
- Heeft bobbys appartment ook een haal en breng service van en naar pak chong?
- Is het mogelijk om in 1 dag vanaf pak chong naar ayutthaya te reizen en daarna meteen door naar chiang mai? en vertrekt de trein naar chiang mai een paar keer per uur?
- Is het ook mogelijk pas in chiang mai het ticket naar phuket te boeken? Dit omdat ik het moeilijk in te schatten vind hoelang we ongeveer op alle plaatsen zijn.
- Is het de moeite waard om op phang nga bai te overnachten? Eventueel tip voor een accommodatie.
- Heeft er iemand slechte ervaringen met de accomodaties die ik in de planning heb staan? Het is trouwens niet zo dat we in al die guesthouses slapen maar kiezen er 1tje van uit.
Alvast bedankt!
26 juli Khao sok Tour
1 aug Phuket
7 aug Landen dusseldorf
De vraagjes
- Is het mogelijk om in 1 dag vanaf pak chong naar ayutthaya te reizen en daarna meteen door naar chiang mai? en vertrekt de trein naar chiang mai een paar keer per uur?
- Is het ook mogelijk pas in chiang mai het ticket naar phuket te boeken? Dit omdat ik het moeilijk in te schatten vind hoelang we ongeveer op alle plaatsen zijn.
- Is het de moeite waard om op phang nga bai te overnachten? Eventueel tip voor een accommodatie.
- Heeft er iemand slechte ervaringen met de accomodaties die ik in de planning heb staan? Het is trouwens niet zo dat we in al die guesthouses slapen maar kiezen er 1tje van uit.
Alvast bedankt!
-
- Volwaardig lid
Re: nieuwste planning + activiteiten & accomodaties
m&j schreef:Hier heb ik de nieuwste planning waar ik graag nog wat antwoorden zou krijgen op de vraagjes die ik heb.
26 juli Khao sok Tour
1 aug Phuket
7 aug Landen dusseldorf
De vraagjes
Alvast bedankt!
Ziet er heel knap uit.
Helaas kan ik je vragen niet beantwoorden.
Maar wel een advies.
Neem na deze reis een week vakantie om uit te rusten.

Kinkt lulliger dan bedoelt hoor.
Maar wel een hoop plezier toegewenst.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
Bangkok is the place for me.
You can go ........
- Jim
- Volwaardig lid
als je de vakantie toch tot de laatste seconde vol plant, kan je net zo goed met een georganiseerde reis gaan.
dan hoef je jezelf ook geen zorgen te maken over de treinschema's.
pas op dat je op phuket niet 3 uur snorkelt ipv 2.5 uur want dan gaat je hele schema de mist in
dan hoef je jezelf ook geen zorgen te maken over de treinschema's.
pas op dat je op phuket niet 3 uur snorkelt ipv 2.5 uur want dan gaat je hele schema de mist in

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Standaard Lid
hm, ik vind dat het schema juist ruim is.
Bijvoorbeeld in Kanchanaburi heb ik een paar weken geleden bijna alles gedaan wat hier vermeld staat maar dan in 3 dagen en dat inclusief de terugreis naar Chiang Mai (per vliegtuig). Wat moet je bijvoorbeeld een hele dag in Hells fire pass? Ik zou het niet weten. Let trouwens op de prijs die je hier voor betaald. Als je het in Bangkok regelt is het veel goedkoper. Wij betaalden voor de 3 dagen 2500 baht pp en dat is dus twee overnachtingen, ontbijt, lunch, diner, het vervoer en alle tickets. Alles was wel basic maar dat vonden mijn gasten wel leuk (behalve dat we de laatste keer dat we gingen, geen warmwater douche hadden en jullie weten inmiddels hoe ik over water denk, dus laat staan als het koud is).
Een ander voorbeeld is de Sunday Night Market in Chiang Mai. Daar wordt een dag voor uitgetrokken maar de markt begint pas om 19.00 uur en is om 23.00 weer afgelopen.
Kortom, volgens mij een heel ontspannen vakantie.
Bijvoorbeeld in Kanchanaburi heb ik een paar weken geleden bijna alles gedaan wat hier vermeld staat maar dan in 3 dagen en dat inclusief de terugreis naar Chiang Mai (per vliegtuig). Wat moet je bijvoorbeeld een hele dag in Hells fire pass? Ik zou het niet weten. Let trouwens op de prijs die je hier voor betaald. Als je het in Bangkok regelt is het veel goedkoper. Wij betaalden voor de 3 dagen 2500 baht pp en dat is dus twee overnachtingen, ontbijt, lunch, diner, het vervoer en alle tickets. Alles was wel basic maar dat vonden mijn gasten wel leuk (behalve dat we de laatste keer dat we gingen, geen warmwater douche hadden en jullie weten inmiddels hoe ik over water denk, dus laat staan als het koud is).
Een ander voorbeeld is de Sunday Night Market in Chiang Mai. Daar wordt een dag voor uitgetrokken maar de markt begint pas om 19.00 uur en is om 23.00 weer afgelopen.
Kortom, volgens mij een heel ontspannen vakantie.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- komt net kijken
Alvast bedankt voor de tips!
En zelf had ik juist het idee dat ik het ruim had uitgestippeld.
De activiteiten die ik erachter heb gezet zijn helemaal niet perse voor die dag,
maar meer als idee wat we op een bepaalde plaats kunnen doen.
Dus er staat juist nog helemaal niets vast.
En over die 2,5 uur, dat gaat over de reistijd! alle uren die tussendoor staan
hebben betrekking tot een aantal uren reistijd tussen de plaatsen.
zoals bij de 2,5 uur is dus tussen phuket en phang nga bai.
vond dat zelf namelijk WEL handig om te weten. En natuurlijk ga ik niet van te voren plannen hoelang ik de activiteiten ga doen, maarja dacht dat dat wel voor zichzelf sprak.
Net als de overnachtingen, we gaan echt niet in allerlei verschillende accomodaties overnachten
maar kiezen er uiteindelijk 1tje uit.
Maar blijkbaar had ik dat allemaal even duidelijker moeten uitleggen
En zelf had ik juist het idee dat ik het ruim had uitgestippeld.
De activiteiten die ik erachter heb gezet zijn helemaal niet perse voor die dag,
maar meer als idee wat we op een bepaalde plaats kunnen doen.
Dus er staat juist nog helemaal niets vast.
En over die 2,5 uur, dat gaat over de reistijd! alle uren die tussendoor staan
hebben betrekking tot een aantal uren reistijd tussen de plaatsen.
zoals bij de 2,5 uur is dus tussen phuket en phang nga bai.
vond dat zelf namelijk WEL handig om te weten. En natuurlijk ga ik niet van te voren plannen hoelang ik de activiteiten ga doen, maarja dacht dat dat wel voor zichzelf sprak.
Net als de overnachtingen, we gaan echt niet in allerlei verschillende accomodaties overnachten
maar kiezen er uiteindelijk 1tje uit.
Maar blijkbaar had ik dat allemaal even duidelijker moeten uitleggen

-
- Volwaardig lid
Tel ik goed en 32 dagen Thaiand ? Heb je een T visum ? Op een 30 dagen stempel red je het niet en heb je overstay met alle risico's van dien.
De trein naar CM gaat een paar keer per dag. Dit is geen NL !
-
- Volwaardig lid
Kijk eens op de site van de Thaise spoorwegen, http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp. Dan zul je zien dat het geen NS is die 2-3 keer per uur langs komt. Het is aan te raden om een paar dagen van te voren kaartjes te regelen voor de trein. Trek meer tijd uit voor het reizen, treinen rijden bijna nooit op tijd. Kijk niet raar op dat je 1-2 uur later op de plaats van bestemming aan komt.- Is het mogelijk om in 1 dag vanaf pak chong naar ayutthaya te reizen en daarna meteen door naar chiang mai? en vertrekt de trein naar chiang mai een paar keer per uur?
Ticket zijn op elke straat hoek in Chiang Mai te regelen. CM-Phuket 1 vlucht per dag met thai airways en ik dacht ook met Air Asia rechtstreeks. anders via Bangkok. Rechtstreeks ben je ongeveer 3-3,5 uur kwijt. Via Bangkok zeker een uurtje of 5.
Veel plezier
Okie
-
- Erelid
Nee je telt niet goed meesterprajak schreef:Tel ik goed en 32 dagen Thaiand ? Heb je een T visum ? Op een 30 dagen stempel red je het niet en heb je overstay met alle risico's van dien.

Ze landen 6/7 om 23.00 uur, dus komen 7/7 Thailand binnen.
Op 5/8 gaan ze voor 24.00 uur door de douane.
Dus 30 dagen en geen probleem

Slimme planners

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
5 juli vertrek D-dorf, en aankomen de 6e om 23 uur. Dat is een lange reis. Dat geloof ik niet erg. Als je uit D-dorf laat vertrekt om 23 uur dan land je in BKK om 23+11+5 is 15 uur volgende dag. Daar klopt iets niet of is verkeerd geschreven.
En dan nog hebben ze een dag teveel. Ik kom op 31 dagen. Ze vertrekken 6 aug in de nacht, feitelijke de 7e maar gaan de 6e door de douane. Vreemd, de vlucht terug duurt veel korter. Er klopt iets niet aan de heenreis.
Dus ze moeten een T visum halen. Gratis toch ? Of heb je een dag gratis overstay ?
En dan nog hebben ze een dag teveel. Ik kom op 31 dagen. Ze vertrekken 6 aug in de nacht, feitelijke de 7e maar gaan de 6e door de douane. Vreemd, de vlucht terug duurt veel korter. Er klopt iets niet aan de heenreis.
Dus ze moeten een T visum halen. Gratis toch ? Of heb je een dag gratis overstay ?
-
- kenner
als alternatief kunt u vanaf kanchanaburi terug naar bangkok. Ga naar de northern bus terminal (mo chit).
Indien nodig, kan u daar een paar uur de bagage in bewaring geven, langs dunkin donuts (50 bath/stuk).
vanaf mo chit bent u met taxi zo op don muang airport, even de tolweg nemen. Hier kan u kiezen voor de nachttrein of een vlucht met nok air, tijdig geboekt ongeveer 1500 bath. station ligt tegenover luchthaven.
Later op eigen tempo vanuit chiang mai nachttrein naar ayuthaya, bus/trein naar pak chong, bus/trein naar bangkok.
In Bangkok kan u nachttrein nemen naar suratthani en dan met minibusje naar khao sok.
chiang mai; centara grand hotel, vlak bij nightmarket, zwembad, ruime kamers, reuze ontbijtbuffet, in juni 2009 1200 bath/nacht dubbel kamer betaald. tegenover ingang zitten 2 reisburotjes (met verhuur scooter).
flight of the gibbons vond ik heel leuk, duur maar heel leuk, de zoo is ook een bezoekje waard en goedkoop als je het aquarium links laat liggen.
ayutahaya; promtong hotel, vlak bij die tempel met het hoofd in een boom gegroeid. In het grotere hotel tegenover kan je tegen betaling zwembad gebruiken, dacht 50 bath ofzo.
khoa yai; heel goede herinneringen aan greenleaf de tour, de accomodatie is zeer, zeer basic. greenleaf pikt je op aan bus of trein station.
khao sok; art's riverview zelf nooit geweest maar zie de naam regelmatig terugkomen op thorn tree, blijkbaar een aanrader.
koh phiphi; regel je eigen longtail (1200 bath boot + entree national park) en vertrek vroeg genoeg naar maya bay, als de horde toeristen arriveren vaar je naar de andere kant van het eiland. wandel zeker naar de twee viewpointen vanuit het dorp (liggen dicht bij mekaar) en dan langs de andere kant omlaag naar een rustig strandje voor lunch, relax, snorkel.
pang ngay bay, google john grey sea canoe, duur maar de moeite.
Indien nodig, kan u daar een paar uur de bagage in bewaring geven, langs dunkin donuts (50 bath/stuk).
vanaf mo chit bent u met taxi zo op don muang airport, even de tolweg nemen. Hier kan u kiezen voor de nachttrein of een vlucht met nok air, tijdig geboekt ongeveer 1500 bath. station ligt tegenover luchthaven.
Later op eigen tempo vanuit chiang mai nachttrein naar ayuthaya, bus/trein naar pak chong, bus/trein naar bangkok.
In Bangkok kan u nachttrein nemen naar suratthani en dan met minibusje naar khao sok.
chiang mai; centara grand hotel, vlak bij nightmarket, zwembad, ruime kamers, reuze ontbijtbuffet, in juni 2009 1200 bath/nacht dubbel kamer betaald. tegenover ingang zitten 2 reisburotjes (met verhuur scooter).
flight of the gibbons vond ik heel leuk, duur maar heel leuk, de zoo is ook een bezoekje waard en goedkoop als je het aquarium links laat liggen.
ayutahaya; promtong hotel, vlak bij die tempel met het hoofd in een boom gegroeid. In het grotere hotel tegenover kan je tegen betaling zwembad gebruiken, dacht 50 bath ofzo.
khoa yai; heel goede herinneringen aan greenleaf de tour, de accomodatie is zeer, zeer basic. greenleaf pikt je op aan bus of trein station.
khao sok; art's riverview zelf nooit geweest maar zie de naam regelmatig terugkomen op thorn tree, blijkbaar een aanrader.
koh phiphi; regel je eigen longtail (1200 bath boot + entree national park) en vertrek vroeg genoeg naar maya bay, als de horde toeristen arriveren vaar je naar de andere kant van het eiland. wandel zeker naar de twee viewpointen vanuit het dorp (liggen dicht bij mekaar) en dan langs de andere kant omlaag naar een rustig strandje voor lunch, relax, snorkel.
pang ngay bay, google john grey sea canoe, duur maar de moeite.
-
- kenner
[quote="prajak"]5 juli vertrek D-dorf, en aankomen de 6e om 23 uur. Dat is een lange reis. Dat geloof ik niet erg. Als je uit D-dorf laat vertrekt om 23 uur dan land je in BKK om 23+11+5 is 15 uur volgende dag. Daar klopt iets niet of is verkeerd geschreven.
Dus ze moeten een T visum halen. Gratis toch ? Of heb je een dag gratis overstay ?[/quote]
ik las toevallig gisteren op lonely planet thorn tree dat 1 dag overstay wel degelijk wordt gepardonneerd. Vanaf dag 2 betalen. Een vriend heeft 2 jaar geleden een dag overstay gepardonneerd gekregen. Hij had nochtans keurig 500 bath bij de hand (was zo gepland, goedkoopste oplossing). Wij dachten toen dat de beambte er gewoon overheen had gezien. Maar blijkbaar...
ze vliegen wss emirates met tussenstop dubai en niet ltu.
Dus ze moeten een T visum halen. Gratis toch ? Of heb je een dag gratis overstay ?[/quote]
ik las toevallig gisteren op lonely planet thorn tree dat 1 dag overstay wel degelijk wordt gepardonneerd. Vanaf dag 2 betalen. Een vriend heeft 2 jaar geleden een dag overstay gepardonneerd gekregen. Hij had nochtans keurig 500 bath bij de hand (was zo gepland, goedkoopste oplossing). Wij dachten toen dat de beambte er gewoon overheen had gezien. Maar blijkbaar...
ze vliegen wss emirates met tussenstop dubai en niet ltu.
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Ben aangenaam verrast dat jullie alle tijd nemen om Kanchanaburi e.o. te verkennen
Wel vraag ik me af waarom kiezen jullie niet gewoon voor Noble Night of Apple Noi. Beiden zijn prima, maar ik snap de verhuizing in Kanchanaburi niet helemaal...De Hellfire pass kun je ook in een Erawan dagtour opnemen, maar dan heb je te weinig tijd voor de 'historische wandeling. Met een extra dag voor Hellfire pass kun je ook nog naar de Hin Dad hot spring.
Groeten Bauke

Wel vraag ik me af waarom kiezen jullie niet gewoon voor Noble Night of Apple Noi. Beiden zijn prima, maar ik snap de verhuizing in Kanchanaburi niet helemaal...De Hellfire pass kun je ook in een Erawan dagtour opnemen, maar dan heb je te weinig tijd voor de 'historische wandeling. Met een extra dag voor Hellfire pass kun je ook nog naar de Hin Dad hot spring.
Groeten Bauke
-
- komt net kijken
Ten eerste bedankt maar weer voor alle nuttige tips!
@bauke: We gaan natuurlijk niet in 2 verschillende accomodaties overnachten in kanchanaburi,
maar we kiezen er gewoon 1tje uit, maar ik had ze beide als optie ingevuld vandaar!
En gaan we te lang naar kanchanaburi dan?
De dingen die we graag willen doen/zien zijn zon beetje, erawan, hells fire pass, bridge,
en we willen misschien overnachten op de jungle rafts ( denk je dat de jungle rafts de moeite waard is? )
en ik had ook nog gehoord dat het erg leuk is om met olifanten te badderen..?
Weet niet of dit wel echt mogelijk is.
Maar misschien kan ik er inderdaad nog 1 dag afhalen en die lekker aan het einde plakken.
Maar ik had de eerste dag ook beetje beschouwd als reizen + luieren.
Maar we zouden natuurlijk alvast best iets kunnen doen/zien.
Dan nog even over de reisdatum
Het klopt namelijk wel want we vertrekken
5 juli 20.45 dusseldorf en hebben een overstap van 7 uur in china
en vliegen dan door naar bangkok waar we 23.40 aankomen.
nu zie ik iedereen denken niet zon slimme vlucht!
wij hebben hier juist voor gekozen omdat dit veruit de allergoedkoopste vlucht
was die wij op dat moment konden vinden
de terugreis is zondag 7 juli om 01.00.
Dus is het dan zo dat we pas 7 juli binnenkomen en eigenlijk alweer 6 augustus vertrekken?
want volgens mij ben je ruim voor 01.00 ingecheckt.
zit ik me nu pas te bedenken, we hadden er namelijk al rekening mee gehouden dat we een visum
zouden moeten betalen en dat er iig extra kosten zouden komen.
Maar mocht dit dus wel het geval zijn, moet dit dan betaald worden bij aankomst de heenweg of
bij vertrek de terugweg?
Hebben jullie enig idee hoe dit nu precies zit?
Het is voor ons namelijk ook de allereerste keer!
@bauke: We gaan natuurlijk niet in 2 verschillende accomodaties overnachten in kanchanaburi,
maar we kiezen er gewoon 1tje uit, maar ik had ze beide als optie ingevuld vandaar!
De dingen die we graag willen doen/zien zijn zon beetje, erawan, hells fire pass, bridge,
en we willen misschien overnachten op de jungle rafts ( denk je dat de jungle rafts de moeite waard is? )
Maar misschien kan ik er inderdaad nog 1 dag afhalen en die lekker aan het einde plakken.

Dus is het dan zo dat we pas 7 juli binnenkomen en eigenlijk alweer 6 augustus vertrekken?
zit ik me nu pas te bedenken, we hadden er namelijk al rekening mee gehouden dat we een visum
Maar mocht dit dus wel het geval zijn, moet dit dan betaald worden bij aankomst de heenweg of
bij vertrek de terugweg?
-
- Expat
Euh...een visum dien je vooraf aan te vragen in Nl je kunt ook die paar dagen overstay overwegen, geloof dat het 500 baht per persoon per dag is....m&j schreef:Ten eerste bedankt maar weer voor alle nuttige tips!
bij vertrek de terugweg?
En voor de rest take it easy, je zult altijd zien dat er plekken zijn waar je langer wilt blijven of eerder weg wilt dan gepland, hoop dat jullie jezelf die vrijheid gunnen, het ziet eruit als een erg drukke reis, veel plezier iig
Even the longest journey starts with the first step...
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Overnachting in Jungle Rafts is helemaal geen slecht idee. Het is behoorlijk prijzig, maar dat is een persoonlijke afweging.
Veel belangrijker is je te realiseren dat de Rafts niet bepaald in Kanchanaburi town zijn. Trekkings & tours in rond Kanchanaburi worden dus een stuk duurder, of je moet er een soort all-in pakket van maken.
Mocht je in Noble Night, Apple Retreat of een ander leuk guesthouse/resort in of nabij Kanchanaburi kiezen ben je veel vrijer om de omgeving te verkennen.
Groeten Bauke
P.S. Ik stuur je een PB-tje met wat meer Kanchanaburi-province info
Veel belangrijker is je te realiseren dat de Rafts niet bepaald in Kanchanaburi town zijn. Trekkings & tours in rond Kanchanaburi worden dus een stuk duurder, of je moet er een soort all-in pakket van maken.
Mocht je in Noble Night, Apple Retreat of een ander leuk guesthouse/resort in of nabij Kanchanaburi kiezen ben je veel vrijer om de omgeving te verkennen.
Groeten Bauke
P.S. Ik stuur je een PB-tje met wat meer Kanchanaburi-province info