404 error

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Hoe maakt een Thai een eind aan een relatie?

#1 Bericht door Jim » woensdag 16 februari 2011, 15:23

het lijkt er op dat ze is gezwicht voor de druk van haar familie en niet dat het zo zeer een eigen keuze was.

zeker omdat de rest van de familie ook je belletje niet beantwoorden.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door prajak » woensdag 16 februari 2011, 16:34

Ik vind het triest voor je. Na zo een lange tijd. Dat raakt je hart. Ik wens je sterkte want ik lees dat de relatie bij jou wel diep zit.

Als ze een relatie van 4,5 jaar uitmaakt met een sms-je dan heeft het bij haar niet diep gezeten. Een lange relatie maak je uit in een gesprek, tenzij er klappen zijn gevallen maar dat lees ik niet.

Ach, het komt zo vaak voor. Ze vindt een nieuw lief en de oude wordt opzij geschoven zonder pardon en ogenschijnlijk zonder pijn in het hart. Lag de famlie dwars ? Kwam er wel voldoende poen uit de farang ?

Ooit hoorde ik hier een Thaise dame zeggen "Mijn familie kwijtraken is heel erg, een andere farang heb ik in 5 minuten".

Berust er in. Ooit hoor je de waarheid wel. En ga verder met je leven. Dat heb ik ook steeds gedaan met een verschil: tot nu toe heb ik de relatie gestopt. De details bewaar ik voor mezelf, dat begrijp je wel.

Dit land heeft een overschot aan vrouwen van 5oo.ooo ! Er is keus genoeg maar ik besef dat je daar nu niks aan hebt.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door greenthaiway » woensdag 16 februari 2011, 16:49

Voordat ik trouwde met een Thaise had ik een aantal relaties hier in Thailand.
De meesten heb ik de bons gegeven, reden de een te bazig, niet ander niet eerlijk, een ander slecht in bed...
Één dame, we hadden niet zo lang een relatie, een maand of twee, bracht mij 's-ochtends nog gebak voordat zij naar haar werk ging.
Ze had een wegenbouw bedrijf(je) met een mij onbekend aantal werknemers, dat ging bergafwaarts doordat zij in een Thaksin netwerk zat, Thaksin was het land al uit en de orders droogden op.
Na het gebakje heb ik haar nooit meer gezien, terwijl wij een vrij intense relatie hadden, lichamelijk zowel als geestelijk pasten we bij elkaar.
Ze stapte in haar zwarte Honda Accord, ik zwaaide haar na en dat was dat.
Geen belletje, geen sms-je, niets dan stilte...
Zij had gestudeerd en sprak vrij goed Engels, was nog getrouwd met een Thai, vader van haar 3 jarig zoontje.
Half jaar nadien, ik had inmiddels weer een andere relatie, niet mijn huidige vrouw, hoorde ik via via dat zij onder druk was gezet door haar familie, die wilden niet dat zij met een buitenlander verkering had...
Ze is niet bij haar Thaise man terug gekeerd, schijnt nu een relatie te hebben met een Deen of Noor.
Misschien had ik in de ogen van de familie-of haar,te weinig geld.
Zou mij niet verbazen realist die ik op dat punt ben.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door ron » woensdag 16 februari 2011, 16:53

Ik vind het ook klote voor je,echt waar!
een oud spreekwoord/gezegde gaat als volgt:Hoe je aan iets/iemand komt,zo raak je het ook weer kwijt.
Ben even zo brutaal geweest om jou geposte berichten te bekijken,en stuitte op 1 van jou eerste berichten hier op het forum:

Titel: mijn eerste trip naar Thailand :)Geplaatst: Zaterdag 27 Oktober 2007, 17:59

aanstaande vrijdag is het zover...mijn langverwachte trip naar Bkk Thailand...ik ga voor het eerst mijn vriendin in levende lijve ontmoeten die ik dik anderhalf jaar geleden via internet ontmoet heb, en waarmee ik ik sindsdien een zeer hechte band heb opgebouwd (intensief chat/mic/webcam/telefonisch/post contact).

wie kan me wat laatste tips geven over vliegen naar BKK. (is de eerste keer dat ik zo'n verre reis maak)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat jou dame elke dag nog op het net is te vinden,en waarschijnlijk een boel ,,pen-vrienden,, er op na houdt.
Troost je met de uitspraak van Prajak:Dit land heeft een overschot aan vrouwen van 5oo.ooo !
Johan Cruiff zou zeggen:elk nadeel heeft zijn voordeel.

Kijk vooruit kerel,Thailand wacht op jou!!

Sterkte en succes,Ron. [|)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door Gardensafari » woensdag 16 februari 2011, 17:07

Heel triest voor je!
De manier waarop is niet erg "normaal", maar het blijven vrouwen en dan nog Thaise vrouwen!
Ik ken een aantal koppeltjes Nl-Th in NL die uit elkaar zijn.
Op een paar uitzonderingen na, ging dat redelijk gedisciplineerd en spreken de twee elkaar gewoon.
En ik ben het met de vorige sprekers eens, het is vermoedelijk één van deze zaken:
ze heeft een veel rijkere falang ontmoet. Of Chinees oid.
ze is onder druk gezet door haar familie, omdat haar huidige falang te weinig opleverde.
ze hield er meerdere falang op na en heeft nu, al dan niet gedwongen, een keus gemaakt.
Of een combinatie van twee of alle drie de zaken, natuurlijk.

Mijn ervaring is dat Thaise vrouwen die echt verliefd zijn heel erg trouw zijn; hoewel geld belangrijk blijft. Altijd! Toch is voor deze vrouwen de man (falang of niet) heel belangrijk. De druk die de familie eventueel uitoefent wordt gemakkelijk weerstaan, behalve in echte noodgevallen.
Vrouwen die maar een beetje verliefd zijn, gaan in principe voor veel geld gemakkelijk door de knieën, zeker als de familie druk uitoefent.
En er zijn nogal wat Thaise vrouwen die erg verliefd kunnen worden... op geld.

Met Prajak ben ik het helemaal eens: als zelfs de familieleden de telefoon niet meer aannemen als jij belt, is het waarschijnlijk dat de druk ook daarvandaan gekomen is.
Als normaal in Thailand een vrouw of een man een relatie beëindigt, dan zal de familie bemiddelen.
Werkt dat niet, ok, maar men probeert vaak wel.
Dat komt enerzijds omdat de familiebanden in Thailand veel hechter zijn dan bij ons.
Anderzijds, omdat als je het na enige tijd toch weer goed zou willen maken, dan kun je dat niet zelf.
Dat betekent gezichtsverlies, dus daar begin je niet aan.
Van de "conflicten" op dit gebied in Thailand die ik heb meegemaakt, blijft de familie wel degelijk enige tijd contact houden met de verstoten man of vrouw.
Tenzij er geweld in het spel is, drank of veel geld. Dan wordt de relatie onder druk van de familie beëindigd en verbreekt ook de familie elk contact.

Uiteraard probeer ik alleen maar mijn ervaringen hier te vermelden.
Bovendien: wij kennen het verhaal alleen van jouw kant.
En ik bedoel daar niets gemeens mee!
Maar veel relaties eindigen door fouten en onbegrip aan twee kanten.
Een mening vormen over welke relatiebeëindiging dan ook slechts op het verhaal van één kant is eigenlijk onbegonnen werk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Duiker » woensdag 16 februari 2011, 18:43

bkkjourney, ik vind het knap dat je dat hier durft te schrijven.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door NieTan » woensdag 16 februari 2011, 21:40

Dit is zwaar klote voor je..
Als je al die tijd goed voor haar geweest bent en erg van haar houd bedenk dan dat ze niet goed genoeg voor jou is!!
Op zon manier afscheid nemen is niet normaal, tenzij ze dit niet zo wil doen en door haar familie gepusht word.
Maar dit lijkt me sterk, als ze echt om je geeft dan had ze dit waarschijnlijk anders gedaan. Misschien moet je er de goede kant van inzien en dat is dat je beter verdient!

Sterkte!!

joepattaya
Expat
Expat

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 17 februari 2011, 02:51

Het is eigenlijk weer een bewijs van hoe verschillend de 2 culturen tegen een relatie en loyaliteit aankijken.
Legt een Westerling vaak veel gevoel in een relatie, een Thai (Aziaat) legt er vooral een materialistische nadruk op.

Uiteraard heb ik voor de meesten ongelijk, maar slechts in een minderheid van de relaties kun je spreken van een werkelijk gezonde relatie gebaseerd op vertrouwen, loyaliteit en wederzijds respect.

In principe gaat het vaak al fout met de wederzijdse verwachtingen aan het begin van een relatie.
Komen na een poos de verwachtingen niet uit, dan vertrekt de 1 of wordt de ander buitengeschopt.
Een poos kan trouwens lang duren.

Het is ook daarom, dat ik nu bewust geen relatie meer heb met His Lordship.
De hele familie, inclusief Hare Narigheid en Little Missy maken wel deel uit van mijn huishouden (onder strikte [arbeids]voorwaarden), maar van een relatie is geen sprake en dat heb ik HL ook duidelijk te verstaan gegeven: "No lover, No papa......maybe only sponsor........sunnap-sunnoen-dooi Joseph!"

Daarvoor doet Hare Narigheid het huishouden en His Lordship probeert een toko te runnen; uiteraard alleen op de momenten dat het hem uitkomt.
Ben hem nu aan het leren om om te gaan met de verantwoordelijkheden als papa, en dat die verder gaan dan die ene keer olie pijlen bij een verdwaald vriendinnetje...............een orgasme van een paar seconden en de rest van je leven gezeik.....!!

Maar goed.......om terug te komen op de topic. Mijn relatie is verandert naar een werkgever-werknemer-relatie en als het bij mij jeukt dan er genoeg dan zijn er genoeg sociaal werkers die helpen krabben.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door Borowolf » donderdag 17 februari 2011, 04:41

Ik heb gelukkig geen ervaring op dit terrein. Het is wel leerzaam te lezen hoe anderen daarmee omgaan.
Bedankt aan degenen die daar zo openlijk over durven te schrijven.

In principe denk ik ook dat je vriendin heeft toegegeven aan de druk van haar familie.
Waarom zou ze zoiets schrijven als het niet waar is, nietwaar? Er is geen reden voor het
verzinnen van zo'n smoes. Zeker niet gezien het feit dat ze daarna niet meer reageert en
haar familie ook niet.

Waarom die druk er was zullen we wel niet kunnen achterhalen. Met gissen schieten we weinig op.
En doen we de dame wellicht tekort. Ik kan me echter niet voorstellen
dat ze niet onder de druk van haar familie uit had kunnen komen als ze dat echt gewild had.
Ofwel... ik denk dat ze het wel eens is met haar familie. Sorry en veel sterkte bij het verwerken ervan.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » donderdag 17 februari 2011, 05:03

Borowolf schreef: In principe denk ik ook dat je vriendin heeft toegegeven aan de druk van haar familie.
Waarom zou ze zoiets schrijven als het niet waar is, nietwaar? Er is geen reden voor het
verzinnen van zo'n smoes. Zeker niet gezien het feit dat ze daarna niet meer reageert en
haar familie ook niet.
Ik heb eerlijk gezegd sterke bedenkingen bij de smoes van de betreffende vriendin. Een Thai vertelt zelden de waarheid, bang als ze zijn voor confrontaties. Het zijn uitmuntende leugenaars en als ze zoals in dit geval een ander de "schuld" kunnen geven, dan wordt dat niet nagelaten.
Moet wel zeggen, dat er vaak een smoes wordt verzonnen die er voor zorgt dat eventuele "schade" bij beide partijen draaglijk is.

Zeker vanwege het feit dat de vriendin in kwestie niet meer opneemt is een bewijs dat ze gelogen heeft en waarschijnlijk heeft ze een verschrikkelijk verhaal opgehangen bij de familie, die vervolgens (natuurlijk) ook geen telefoon meer opnemen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#11 Bericht door marinusmali » donderdag 17 februari 2011, 05:13

Even een vraagje in het algemeen....

Als je nu als farang kennis krijgt aan een Thaise vrouw/Jongedame.... en ze nodigt je uit om naar haar familie te gaan, dan zullen ze jou bestuderen en natuurlijk ook terloops naar je inkomen vragen, hoewel dat niet overal gebeurd.....
Ze zullen je bestuderen, maar wat doe jij??????
Bestudeer jij ook de familie?
Als je er een aantal dagen verblijft, dan kan je toch wel een inzicht krijgen hoe de familie is???

Drinken ze constant?

Werken ze niet of nauwelijks?

Gokken ze?

Zijn ze niet vriendelijk voor elkaar?

Hoe staan de kinderen tegenover hun ouders hebben ze respect voor hen?
enz enz....

Als al deze dingen niet positief zijn en je gaat toch in zee met een Thaise vrouw, kan je de donder opzeggen, dat men alleen maar geïnteresseerd is in je geld en voor de rest niets!!

Gelukkig heb ik dit uiteindelijk wel gedaan en ben blij met Maem en haar familie die positief in het leven staan en hardwerkende mensen zijn en respect voor hun ouders hebben.
(zie facebook: Marinus Mali)

joepattaya
Expat
Expat

#12 Bericht door joepattaya » donderdag 17 februari 2011, 06:02

marinusmali schreef:Even een vraagje in het algemeen....

Als je nu als farang kennis krijgt aan een Thaise vrouw/Jongedame.... en ze nodigt je uit om naar haar familie te gaan, dan zullen ze jou bestuderen en natuurlijk ook terloops naar je inkomen vragen, hoewel dat niet overal gebeurd.....
Ze zullen je bestuderen, maar wat doe jij??????
Bestudeer jij ook de familie?
Als je er een aantal dagen verblijft, dan kan je toch wel een inzicht krijgen hoe de familie is???

Drinken ze constant?

Werken ze niet of nauwelijks?

Gokken ze?

Zijn ze niet vriendelijk voor elkaar?

Hoe staan de kinderen tegenover hun ouders hebben ze respect voor hen?
enz enz....

Als al deze dingen niet positief zijn en je gaat toch in zee met een Thaise vrouw, kan je de donder opzeggen, dat men alleen maar geïnteresseerd is in je geld en voor de rest niets!!

Gelukkig heb ik dit uiteindelijk wel gedaan en ben blij met Maem en haar familie die positief in het leven staan en hardwerkende mensen zijn en respect voor hun ouders hebben.
(zie facebook: Marinus Mali)
Tuurlijk bestudeert een gemiddelde farang zijn mogelijk toekomstige schoonfamilie, maar je moet ook een beetje toegeven dat je de nieuwe schoonfamilie iets of wat met een roze bril beoordeelt en op dat moment staat die levensstijl je eigenlijk wel aan ook.
Natuurlijk zal ook de schoonfamilie zich van hun beste kant laten zien en zullen toekomstige "slachtoffers" van enige onheil proberen om je beste vriend te worden.

ben1932
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door ben1932 » donderdag 17 februari 2011, 07:51

Nu het is jammer, maar beste man er zijn ook goede dames die een lieve man zoeken
de meeste draai het alleen om het centen en goud, Vooral bij zeer jonge vrouwenj.
Maar ik kan er van mee spreken. mij gebeurde het ook, in 3 maanden tijd
Deze was naar Nederland gekomen,En via een vriendin leerde ik haar kennen,
Dus je werd verlief en zag de toekomst tegemoet, ik haf ook alles op en verhuisde naar t6hailand
Ze had mij van alles beloof.
Toen ik in die maand voet op thaise grond zetten zei je verstaat de taal toch niet ,ik neem het roer in handen,
We kwamen in haar huis , ik verwachte dat het een leuk huis was maar het tegendeel bewijs. Het was een bouwval
Zonder meubels en een badkamer.
We zijn toen naar een huurhuis gegaan,
Toen flikte ze mij dat ik met haar naar de gemeente moest want we hadden de afspraak mom op 29 januari 2010 te trouwen dus ons aangevenin2009 december
ik kreeg het gele boekje,en ik moest tekenen
De dagen werden korter en het liep tegen 29 januari aan
De dag was er en ik vroeg waar is de Ambtenaar O die komt straks maar neen hoor
Op 8 februari stond haar zoon met een mes voor mij,Deze heb ik een paksla gegeven
Waar de buurman bij stond dat was een agent hier in thailand
Deze riep jac draaide om , op hem ze roepen ,anders was ik nu al dood geweest
Ze hebben deze knaap afgevoerd met de Politie .
Toen zij mijn buurman jac morgen sta je op straat,
Ik geloofde dit niet. Maar s,ochtend stonden mijn koffers buiten
En ze verlangde 400000thaise baht,van mij
Ik zei je bent gek vrouw
en ging ik had niets meer.ik had zelf mijn bank passen niet meer ,maar deze heb ik via de Politie terug gekregen
Dus ik zat in die maand zonder geld
Toen kreeg ik mijn papieren terug via de Politie. En ik liet dat door een goede vriend zijn vrouw voorlezen , toen kwamen we er achter dat ik op 15 december getrouwd met haar was
Nu ekele weken later leerde ik mijn huidige vrouw kennen
Deze antwoorden mij jac ik heb niets maar wil een man hebben waar ik oud mee kan worden of ga je ook vreemd ,als dit zo is heeft het geen zin,,
Nu ik zei neen
Maar ben ook niet rijk , nu mijn vrouw draai ook iedere badht om voor dat ze hem uit geeft
Ik bak hier wat brood en heb wat klanten
Ik ben nu voor de wet getrouwd en de Nederlandse wet .
En hebben nu een rustig leven nu de kleine op komst is

Zo hebben ook een goede vriendin deze is 45 zoek ook een lieve man ,want geld maak niet gelukkig
wie weet
groetjes van jac

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jim » donderdag 17 februari 2011, 07:55

ik heb m'n schoonfamilie eigenlijk helemaal niet op die manier bestudeerd.

waarom zou je, als westerling.
je trouwt uit liefde, niet omdat de schoonfamilie zo dolletjes is.. toch?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#15 Bericht door Gardensafari » donderdag 17 februari 2011, 09:00

In Nederland kun je als dat nodig is kappen met je schoonfamilie.
Maar een Thaise vrouw laten kappen met haar familie gaat niet.
Zeker zolang er nog ouders zijn!

Voor de meeste Thaise vrouwen geldt dat de ouders op de eerste plaats staan en pas daarna broers, zusters en manlief (en ook ongeveer in die volgorde).
En dat geldt niet alleen in relaties TH-falang, maar ook in relaties TH-TH.

Daarom is het inderdaad belangrijk om de as schoonfamilie goed te bestuderen.
Voor zover dal lukt met een roze bril op, natuurlijk.

Terug naar Bkkjourney. Als ik de bijdrage lees die Ron boven water heeft gehaald, dan vrees ik toch dat Bkkjourney slachtoffer is geworden van een notoire golddigger.
Zo eentje met een familie die vrolijk meedoet.
Thaise vrouwen die serieus bezig zijn doen er toch wel enige tijd over om hun 'vriendje' (Thai of falang) mee naar huis te nemen.
Dat is in Thailand een redelijk plechtig moment.
Alleen de echte (internet) golddiggers slepen hun slachtoffers zo snel mogelijk mee naar de familie.
Ik heb gehoord van eentje met twee huizen.
Normaliter woont de familie in een luxe huis (voor Thaise begrippen dan).
Maar kwam dochterlief weer eens opdraven met een (naar verwachting) rijke falang, dan vertrok de familie naar een armzalig onderkomen.
Direct na aankomst van de falang begon dan het gehengel om geld.

Deze dames kom je tegen in het "uitgaanscircuit" in Pattaya, Phuket, Samui e.d., maar vooral op internet!
Met Prajak zeg ik tegen Bkkjourney: uithuilen en opnieuw beginnen.
Zoek je een echte vriendin, kijk dan niet tussen de bargirls en mijdt internet.
Ook daar kun je theoretisch best een goede treffen, maar hoe herken je die?
Dan moet je echt heel veel weten van Thailand en Thaise vrouwen... en dan nog kun je de boot ingaan.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”