Thaise vliegmaatschappij zet ladyboys in aan boord

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Thaise vliegmaatschappij zet ladyboys in aan boord

#1 Bericht door Wouter_Udon » zondag 13 februari 2011, 08:21

BANGKOK - De Thaise luchtvaartmaatschappij PC Air zet aan boord zogenoemde ladyboys in als stewardess. Het nieuwe vliegbedrijf zegt zich hiermee te willen onderscheiden van concurrenten.

De chartermaatschappij was van plan alleen 'gewone' mannen en vrouwen aan te nemen, maar veranderde van gedachten toen meer dan honderd travestieten en transseksuelen solliciteerden. Vier van hen werden aangenomen, meldt persbureau Reuters, samen met negentien vrouwelijke stewardessen en zeven mannelijke stewards.

PC Air gaat in april vliegen. In eerste instantie is dat van Thailand naar Zuid-Korea, Singapore, China en Hongkong.

Ladyboys, ook bekend als katoeys, zijn in Thailand veel zichtbaarder dan in veel andere landen. PC Air verklaart in de toekomst mogelijk meer van hen aan te nemen

http://www.z24.nl/bijzaken/artikel_2004 ... boord.html
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise vliegmaatschappij zet ladyboys in aan boord

#2 Bericht door elst99 » zondag 13 februari 2011, 10:00

Wat voor een naam krijgen die? Stewardkneusen ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » zondag 13 februari 2011, 16:26

"...Ladyboys, ook bekend als katoeys..."

Is dat wel zo ? Een ladyboy is m.i. een travestiet en een katoey een transsexueel. Of is het khatoey ? Mijn woordenboek geeft de woorden niet weer.....

Het geven van het woord "kneus" geeft blijk van geen enkel gevoel met Thailand. Of is het grappig bedoeld ? Nou, dan moet ik even lachen. Ha ha ! :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zondag 13 februari 2011, 16:49

Het lijkt me wel gezellig hoor, travestieten en transsexuelen aan boord. Het is eens wat anders. Daar komt zo'n 1,80 meter lange en vooral mooie juf je bedienen en vraagt met een diepe stem als van Ernst-D Smid of je nog een dekentje wil en misschien "zal ik het lampje even uitdoen voor u, meneer ?" De verfartikelen dik op het gelaat gesmeerd en de dikke adamsappel keurig weggewerkt achter een kleurrijk sjaaltje. De slip ongetwijfeld heel strak aangetrokken onder het rokje dat bij de kleuren der maatschappij past en het woord stewarDESS in vette viltstift op de van siliconen gemaakte borsten ter voorkoming van vergissingen als men in het vooronder met elkaar de maaltijden opwarmt. Want juist in het vooronder, beste mensen, gebeuren wellicht dingen die wij allemaal weten maar toch liever niet willen weten.

De laatste keer dat ik naar NL vloog, en laat ik hopen dat het echt de laatste keer was, December 2003, vloog ik met Aeroflot en de stewardessen, heus ze waren aardig en attent hoor, hadden allemaal de leeftijd van de overgang bereikt en de teleurstelling "dat het nu allemaal wel voorbij is" stond diep in het beproefd gelaat gegrift. Ze hadden gezichten waar al tig jaren geen lach op was geweest. Ze hadden allemaal kuiten als van een bouwvakker die zakken cement naar 3-hoog sjouwt maar ik voelde me wel veilig voor als ik bij een noodlanding naar buiten gesjouwd zou moeten worden. Want ze zagen er allemaal uit dat ze hun mannetje wel zouden staan !

Echt, ik neem volgende keer Air Ladyboy. Dat is al afgesproken. Maar of ik een prive cabine neem ?

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door NieTan » zondag 13 februari 2011, 17:01

Bij air asia lopen deze man/meiden ook al aan board.
Kan er niet warm van worden, maar last heb ik er ook niet van.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door driver » zondag 13 februari 2011, 20:12

prajak schreef:"...Ladyboys, ook bekend als katoeys..."

Is dat wel zo ? Een ladyboy is m.i. een travestiet en een katoey een transsexueel. Of is het khatoey ? Mijn woordenboek geeft de woorden niet weer.....

Het geven van het woord "kneus" geeft blijk van geen enkel gevoel met Thailand. Of is het grappig bedoeld ? Nou, dan moet ik even lachen. Ha ha ! :mrgreen:
Gezien het knipogende gezicht erachter is het als grap bedoeld verwacht ik dus niet direct van het negatieve uitgaan lijkt me.

mvg Arie

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door greenthaiway » maandag 14 februari 2011, 07:48

Nou, ik vlieg liever met echte meisjes, kunstmatige dames lijkt mij, zolang ik nog mag kiezen, niets als stewardess.
Iedereen zijn eigen smaak 8-)

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door marinusmali » maandag 14 februari 2011, 12:55

Nu ik zag enige weken geleden, een interview op de thaise tv waar een zeer mooie jonge vrouw zat....... in een groen mantelpakje...

Ik wist niet waar het overging, dus vroeg ik dit aan mijn vrouw Maem.
Ze vertelde inderdaad dat er Katoj's aan boord zouden gaan werken....
Nu het was werkelijk een mooie katoj en daar wordt je dus niet voor gestraft, als deze ladyboys je helpen.
Charme en behulpvaardigheid zijn de belangrijkste eisen van het personeel in een vliegtuig en als deze katoj's dat goed doen is het alleen maar een aanwinst??? toch?? :lol: :lol: :lol:

Mart
Erelid
Erelid

#9 Bericht door Mart » maandag 14 februari 2011, 18:54

Wouter_Udon schreef:

PC Air gaat in april vliegen. In eerste instantie is dat van Thailand naar Zuid-Korea, Singapore, China en Hongkong.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 1 APRIL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”