Een HELE Goudse kaas kopen....

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Een HELE Goudse kaas kopen....

#1 Bericht door prajak » zaterdag 12 februari 2011, 16:50

Greenthaiway wil een hele Goudse kopen bij de Makro in NK maar dat ding weegt ruim 6 kilo. Ik zal een kwart afnemen en we zoeken liefhebbers in de regio om ook een deel te kopen.

Wie ?

Het is per kilo aanmerkelijk goedkoper dan de 600 b/k die de winkels hier rekenen. Bij de Makro in NK kost een hele Goudse, ik zeg het onder voorbehoud, rond de 2 k baht.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 12 februari 2011, 17:00

prajak schreef:Greenthaiway wil een hele Goudse kopen bij de Makro in NK maar dat ding weegt ruim 6 kilo. Ik zal een kwart afnemen en we zoeken liefhebbers in de regio om ook een deel te kopen.

Wie ?

Het is per kilo aanmerkelijk goedkoper dan de 600 b/k die de winkels hier rekenen. Bij de Makro in NK kost een hele Goudse, ik zeg het onder voorbehoud, rond de 2 k baht.
In december/begin januari had de Makro een aanbieding van een Goudse kaas (afkomstig uit Oostenrijk.....) van 4,5 kilo voor 1800 baht. In Sakon Nakhon hadden ze er 2 liggen (nooit eerder gezien) en die waren snel weg. Toevallig deze week weer eens gekeken maar er ligt niks. En als je vrouw het aan het personeel vraagt is het overbekende antwoord: mai mii :( .
In december waren we ook in Udon Thani bij de Makro en daar lagen dezelfde kazen wel plus ook nog de Edammer (ook uit Oostenrijk) van 1,9 kilo voor ongeveer 800 baht.
De smaak van de Goudse was uitstekend, die van de Edammer wat vlakker.
Mijn voorraad is nu op dus ik heb wel belangstelling voor een lekker stuk kaas.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#3 Bericht door prajak » zaterdag 12 februari 2011, 17:05

Genoteerd. Maar misschien is die 4,5 kilo een tussenmaatje ? Ik heb hem in de Makro niet gewogen. Maar goedkoper dan "aan de brug hier" is het wel.

Nou, wie wil nog een kwart ? Verzending gaat op een maandag per EMS post en betalen doe je na ontvangst op mijn of Greenthaiway's bankrekening. Makkelijker kunnen we het niet maken.....

Kaas is wel slecht voor gewicht en cholesterol. Ik zeg het maar om een ernstige aanklacht te voorkomen.....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#4 Bericht door jumbo » zondag 13 februari 2011, 04:29

Dingen liggen hier wijd en zijd verspreid.
Probleempje is dat zelfs met EMS de kaas gaat zweten
Styrofoam (60 thb) ijsklonten en een doekje en niet na woensdag versturen...
en zeker niet naar de eilanden...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#5 Bericht door dutch » zondag 13 februari 2011, 04:41

Ik vind toch het grootste bezwaar,de hoeveelheid.
Kaas is niet eenvoudig (zonder zweten en verkleuring) lang goed te houden en om nu elke dag een paar keer een boterham met kaas te eten?Het wordt natuurlijk anders als er meer leden van de familie deze zaken beginnen te waarderen!
Ik prijs me gelukkig dat ik tegenwoordig bij The Mall mijn kaas gesneden kan krijgen.
Ik bestel 4 plakjes belegen en 4 plakjes komijnen kaas en de bestelling wordt prima uitgevoerd.
Jammer genoeg heeft niet eenieder deze mogelijkheid :cry:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#6 Bericht door carpediem » zondag 13 februari 2011, 04:52

Ik bewaar mijn goudse kaas in de groentela van mijn ijskast in foam en dat gaat prima. Hij wordt alleen maar ouder.
pluk de dag (carpediem)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#7 Bericht door elst99 » zondag 13 februari 2011, 07:35

Als je het in stevig plastic zou kunnen sealen, kun je het zelfs in de diepvries goed houden wel langzaam in de koelkast laten ontdooien.
Heb hier bij Villa-Market kaas in allerlei varianten, dus geen interesse.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#8 Bericht door Mart » zondag 13 februari 2011, 08:24

elst99 schreef:Als je het in stevig plastic zou kunnen sealen, kun je het zelfs in de diepvries goed houden wel langzaam in de koelkast laten ontdooien.
Helaas ben ik het niet met je eens.
In voorgaande jaren brachten trouwe gasten van ons restaurant altijd kaas mee. Ja zelfs tweemaal een hele kaas van ca 15 kg, belegen en oud amsterdam. Ik heb van alles uitgeprobeerd om er zo lang mogelijk van te genieten. De kaas, gesealed of in speciaal kaaspaier hebben we gedeeltelijk in de diepvries, gedeeltelijk in een koelkast opgeslagen.
Kaas uit de koelkast hebben we heel lang goed kunnen houden. Belegen kaas uit de diepvries vertoonde na enige weken scheuren. Oud Amsterdam was nauwelijks meer te snijden en leek meer op geraspte kaas, - ook wel lekker -.
Beide soorten uit de koelkast hebben we maanden goed weten te houden.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#9 Bericht door printen44 » zondag 13 februari 2011, 09:51

Ben ik blij dat ik helemaal niet van kaas hou, hoewel ik een "kaaskop" ben. Geef mij maar een broodje gerookte paling. [8) [8) [8) [8) [8)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#10 Bericht door Mart » zondag 13 februari 2011, 11:57

Het water loopt uit mijn ... :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een HELE Goudse kaas kopen....

#11 Bericht door prajak » zondag 13 februari 2011, 15:52

Greenthaiway, vandaag in de Makro gezien, Goudse 4,5 kilo voor 1.900 baht. Er lagen er 3 en een paar hele Edammers.

Elst, ik heb geleerd kaas nimmer in de vriezer. Misschien jonge kaas wel ? Ouwe kaas komt er gebroken uit. Dan kun je geen plakjes meer maken en kan het nog net in de fundue..... Ook niet te versmaden, overigens.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”