Creditcard.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Creditcard.
Goedemorgen ik heb een vraag,als je saldo voor eenkorte periode niet toereikend is en bij korte periode bedoel ik een week of drie,en je gebruikt je creditcard hoelang duurt dat ongeveer voordat het afgeschreven wordt en krijg je daar last mee als je een paar honderd euro rood ga.
Bij voorbaat dank.
Nick.
Bij voorbaat dank.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Expat
Re: Creditcard.
Je kan op de website van je credit card lezen,welke rente ze berekenen bij rood staan.
Zover als ik weet,zijn dat fikse rentes.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- nbreeker
- Standaard Lid
Bedankt Dutch had ik niet aangedacht maar ik heb de website gevonden en daar staat vermeld dat transacties pas aan het eind van de maand worden afgeschreven dat is voor mij voldoende.dutch schreef:Je kan op de website van je credit card lezen,welke rente ze berekenen bij rood staan.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Je kunt beter de bank even bellen zodra er voldoende saldo op je rekening staat dan schrijven ze het alsnog meteen af en bespaar je de woekerrente gedeeltelijk/geheel
-
- Volwaardig lid
dat kan van kaart tot kaart en bak tot bank enorm verschillen. Bovendien gaat het om 2 verschillende zaken:
1.wanneer je rekening belast wordt-dat is meest op de dag van koop of erna
2.wanneer je schuld van je giro/bank wordt afgehaald-dit varieert weer per contract dat je hebt. Meest is het rond eind v.d. maand-als je banktegoed dan niet voldoende is en je dus niet alles afbetaalt, dan is er meteen rente en soms een ''adiministratieve'' som. Maar waarom dit hier vragen zonder verdere aanduiding? bel die cred-card-die weten precies van hoed+rand.
1.wanneer je rekening belast wordt-dat is meest op de dag van koop of erna
2.wanneer je schuld van je giro/bank wordt afgehaald-dit varieert weer per contract dat je hebt. Meest is het rond eind v.d. maand-als je banktegoed dan niet voldoende is en je dus niet alles afbetaalt, dan is er meteen rente en soms een ''adiministratieve'' som. Maar waarom dit hier vragen zonder verdere aanduiding? bel die cred-card-die weten precies van hoed+rand.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Er zijn twee verschillende vormen van credit cards.
Welke je hebt, hangt af van het contract dat je hebt met je bank.
De klassieke vorm is dat de credit card maatschappij jou een krediet verstrekt.
En maandelijks wordt een vast bedrag van je bankrekening afgeschreven, net zolang als nodig is om het krediet op de credit card op nihil te zetten.
De rente is hoog.
Heb je onvoldoende saldo op je bankrekening, dan kan de credit card-maatschappij niet innen en heb je dus een probleem met je credit card-maatschappij.
Overigens heb je meestal dat probleem niet meteen, want ze proberen meestal ongeveer 5 dagen achter elkaar het bedrag af te schrijven.
En dat geldt voor de meeste andere "automatische" betalingen net zo.
Alleen telecombedrijven willen nog wel eens na één poging je telefoon afsluiten.
De andere vorm is dat je een credit card hebt zonder krediet.
De betalingen die je ermee doet worden opgespaard en één keer per maand wordt het gehele bedrag afgeschreven van je bankrekening.
Meestal schrijft je bank het bedrag af, ook als je onvoldoende saldo hebt.
Je hebt daarna dus geen probleem met de credit card-maatschappij, maar met je eigen bank.
Overigens is de rente op roodstaan op je eigen bank ook hoog.
Welke je hebt, hangt af van het contract dat je hebt met je bank.
De klassieke vorm is dat de credit card maatschappij jou een krediet verstrekt.
En maandelijks wordt een vast bedrag van je bankrekening afgeschreven, net zolang als nodig is om het krediet op de credit card op nihil te zetten.
De rente is hoog.
Heb je onvoldoende saldo op je bankrekening, dan kan de credit card-maatschappij niet innen en heb je dus een probleem met je credit card-maatschappij.
Overigens heb je meestal dat probleem niet meteen, want ze proberen meestal ongeveer 5 dagen achter elkaar het bedrag af te schrijven.
En dat geldt voor de meeste andere "automatische" betalingen net zo.
Alleen telecombedrijven willen nog wel eens na één poging je telefoon afsluiten.
De andere vorm is dat je een credit card hebt zonder krediet.
De betalingen die je ermee doet worden opgespaard en één keer per maand wordt het gehele bedrag afgeschreven van je bankrekening.
Meestal schrijft je bank het bedrag af, ook als je onvoldoende saldo hebt.
Je hebt daarna dus geen probleem met de credit card-maatschappij, maar met je eigen bank.
Overigens is de rente op roodstaan op je eigen bank ook hoog.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Je kunt ook gewoon de tering naar de nering zetten en niet meer afhalen dan je feitelijk hebt. En als je toch krap komt, neem dan een kleine kredietFACILITEIT bij de eigen NL bank; overigens geven die banken je dat vaak gratis als je een salarisrekening hebt. Die faciliteit kost pas geld als je rood staat en de rente is vaak lager dan rood staan op een betaalrekening want je hebt een afspraak met de bank over rood staan. Creditcard clubs rekenen hogere ATM-opnamekosten als je rood komt te staan. Dat het aan het eind van de maand wordt bijgeschreven betekent niet dat de rente/valutadatum ook einde maand is. De valutadatum is datum opname.
Valutadatum is een bankbegrip. Als mijn bankrekening op 100 euro staat en ik stort vandaag 1.000 euro en neem morgen 900 euro op dan betaal ik rente ! De valutadatum van de storting is een dag later en komt NA de opname. Ja, dat staat in de kleine lettertjes..... Banken moeten ook leven....
Valutadatum is een bankbegrip. Als mijn bankrekening op 100 euro staat en ik stort vandaag 1.000 euro en neem morgen 900 euro op dan betaal ik rente ! De valutadatum van de storting is een dag later en komt NA de opname. Ja, dat staat in de kleine lettertjes..... Banken moeten ook leven....