Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

#1 Bericht door Borowolf » dinsdag 25 januari 2011, 03:10

De Financial Crisis Inquiry Commission deed in de VS twintig maanden onderzoek naar de bankencrisis, maar de parlementscommissie komt deze week niet met een eenduidige conclusie.
Ongelooflijk. Vijf jaar geleden was ik met mijn zoon voor zijn hypotheek bij de bank.
Daar heb ik al met de bankmedewerker zitten praten over het veel te gemakkelijk verstrekken van hypotheken door de banken. Hij was dat met me eens. Maar ja, zei ie..... als wij het niet doen, doet de concurrent het wel. En dat was blijkbaar voldoende reden om je company naar de kl....t...n te laten gaan. En daarmee veel mensen te beroven van hun spaarcentjes.

Het lijkt wel die parlementaire enquete naar de bouwfraude. Iedere Nederlander wist ervan af. Behalve die paar lieden in de kamer. Die gingen dat zogenaamd "uitzoeken". Dat was het einde van mijn politieke interesse. Hou er niet van besodemieterd te worden.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 25 januari 2011, 04:30

Kan natuurlijk ook betekenen dat er meerdere redenen zijn gevonden maar ze er niet speficfiek 1 uit kunnen lichten als hoofdoorzaak.

Had ook niet anders verwacht als je kijkt naar de weerkelijke aanstichter van deze vereenvoudiging van krediet verstrekking.

Daaraan stond namelijk Mr. George W(heh? Me??) Bush aan ten grondslag. Die verzocht de bankiers om hypotheken eenvoudiger toegangkelijk te maken voor de gewone burger om zodoende de bouw en aanverwante sectoren een impuls te geven.
De brave borst is natuurlijk niet aansprakelijk voor zijn wandaden als geeneen president.

En uiteraard vonden de regeerders eb economen in Europa dat een geweldig idee. In o.m. Nederland was het al gemeengoed overigens.
In Azie waren ze daar, volgens de kenners te 'dom' voor.... [|)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

#3 Bericht door Borowolf » dinsdag 25 januari 2011, 05:42

In Azie waren ze daar, volgens de kenners te 'dom' voor....
Ja, die hebben we vaker gehoord. Een domme opmerking.
Ze komen er nog wel achter daar in de Westerse wereld.
De rollen zijn misschien wel aan het omdraaien of op zijn minst wordt de zaak gelijk getrokken.
En dat is prima, wat mij betreft. Ook al wordt het hier dan wat moeilijker rondkomen voor ons.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

#4 Bericht door prajak » dinsdag 25 januari 2011, 16:41

" De Financial Crisis Inquiry Commission deed in de VS twintig maanden onderzoek naar de bankencrisis, maar de parlementscommissie komt deze week niet met een eenduidige conclusie...."

Dat zal toch niet verbazen uit het land waar men de Grote Kool en de Grote Geit spaart ? Het zou te pijnlijk zijn voor de hotemetoten die het land besturen. Ze hebben het allemaal op zijn beloop gelaten. Net als in NL trouwens.

Nee, die beerput komt nimmer open. En een congreslid dat de waarheid kent wordt direct in dienst genomen -voor tig miljoen per jaar- door de banken. Gij zult zwijgen ! Hier hebt ge uw Judasfooi !

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

#5 Bericht door Gardensafari » dinsdag 25 januari 2011, 17:18

Er staat "eenduidig oordeel".
Gezien de tegenwoordige verhouding tussen Democraten en Republikeinen (die maken elkaar werkelijk op een gruwelijke wijze af), was een eenduidig oordeel dan ook niet te verwachten.
Het is immers een politiek onderzoek geweest, geen wetenschappelijk of juridisch....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Twintig maanden onderzoek zonder eenduidige conclusie

#6 Bericht door Borowolf » dinsdag 25 januari 2011, 17:27

Het is immers een politiek onderzoek geweest, geen wetenschappelijk of juridisch....
En daar betalen (in dit geval) die arme Amerikanen dan voor. Een onderzoek met ongetwijfeld dure jongens waarvan iedereen van te voren al weet dat er niets uitkomt. Wat is er toch mis met ons mensen?
Is dit nu de grote vooruitgang die we in de afgelopen honderd jaar hebben weten te bereiken? Nou, het gaat mijn pet te boven wat die vooruitgang dan is.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”