mei/juni naar Thailand?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
suzanvandermeer
komt net kijken
komt net kijken

mei/juni naar Thailand?

#1 Bericht door suzanvandermeer » vrijdag 21 januari 2011, 09:28

Hi,

Wij willen graag in mei en/of juni drie weken naar Thailand, maar nu lees ik op internet dat het dan regenseizoen is en dat zou niet de beste reistijd voor Thailand zijn. Vooral in het noorden zou het heel nat zijn en dat is nou net waar wij heen willen.

Heeft iemand ervaring met reizen door Thailand in deze tijd van het jaar? En zo ja, wat zijn de voor-en nadelen van reizen in Thailand in deze periode?

Alvast dank voor de reacties!

Groeten,
Suzan

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: mei/juni naar Thailand?

#2 Bericht door nbreeker » vrijdag 21 januari 2011, 09:52

suzanvandermeer schreef:Hi,

Wij willen graag in mei en/of juni drie weken naar Thailand, maar nu lees ik op internet dat het dan regenseizoen is en dat zou niet de beste reistijd voor Thailand zijn. Vooral in het noorden zou het heel nat zijn en dat is nou net waar wij heen willen.

Heeft iemand ervaring met reizen door Thailand in deze tijd van het jaar? En zo ja, wat zijn de voor-en nadelen van reizen in Thailand in deze periode?

Alvast dank voor de reacties!

Groeten,
Suzan
Mei en juni zijn het warme seizoen in Thailand het regenseizoen begint in july,het is niet zo dat het de hele dag regent in het regenseizoen het regent voor een uur heel hard en dan is het weer prachtig weer.In het warme seizoen heb je temperaturen van 40 graden het is maar net waar je van hou,veel drinken en rustig aan dan is het goed vol te houden.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » vrijdag 21 januari 2011, 12:22

Was het maar weer Juli... dan mag ik weer voor een aantal weken stoppen met de tuin sproeien.

Af en toe een buitje, ..... heerlijk !
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » vrijdag 21 januari 2011, 16:25

Mei en juni zijn in de Isan hete maanden al zijn maart en april erger met temperaturen op het heetst van de dag van 45 C en meer. Een bui is verfrissend en echt niet de hele dag al kan er wel eens een zware depressie hangen die dagenlang regen geeft. Regen geeft verkoeling en is goed voor de rijst en andere plantjes. Het is geen reden thuis in NL te blijven. Echt niet.

Wil je absoluut "droog" kom dan november/januari. Maar ook dan kan er een bui vallen en is het altijd KOUD in de avond en nacht. Neem dan een trui mee.....

willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door willem » vrijdag 21 januari 2011, 18:04

in die tijd goed warm.lekker een buitje.maar het regend nooit de hele dag.maak je geen zorgen
vroeger komt nooit meer terug.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door v@go » vrijdag 21 januari 2011, 23:22

ook in april kan het wel regenen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R8Yj-cnccM4[/youtube]
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Okie » zaterdag 22 januari 2011, 00:41

de Laatste 5-6 jaar in het noorden geweest vanaf half juni, zeer weinig regen gehad. Er is natuurlijk niks zo veranderlijk als het weer.

Okie

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jeanette » woensdag 26 januari 2011, 11:40

In mei is het fruitfestival in Chantanaburi, zuid/oost van Bangkok.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » woensdag 26 januari 2011, 16:35

Er is geen enkele reden in mei/juni weg te blijven voor een buitje. We zijn niet van was en heus, die buien zijn verfrissend in de hete tijd.

Nu smachten we in de Isan weer naar regen. Maandenlang geen regen van belang gehad. Alles is dor en droog. Het is tijd voor de mangoregens. Dan gaan mijn bomen bloesem maken en kan ik in april/met weer gratis fruit plukken. De echte regen komt hier na april.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » donderdag 27 januari 2011, 03:45

Elke keer weer de vragen over het weer en elke keer weer dezelfde antwoorden, die als je ze op een hoop veegt uitkomen op een weerbeeld dat steeds meer aan het vervagen is.
Tot zo'n 15 jaar geleden, kon je in Thailand (en omringende landen) werkelijk de seizoenen uit elkaar houden, maar de laatste jaren zijn de seizoenen steeds meer in elkaar aan het overlopen.
Was mei en juni in het verleden per definitie heet met op het eind van juni de overgang naar het regenseizoen, is het nu overwegend warm en soms eens nat.

Op dit moment liggen er diverse storingen ten Oosten van Thailand en Phuket schijnt nu regelmatig regen te hebben, terwijl ik afgelopen week op weg naar het werk al 2 keer een bui heb mogen ontvangen. Absoluut niet normaal.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 januari 2011, 07:39

joepattaya schreef:Elke keer weer de vragen over het weer en elke keer weer dezelfde antwoorden, die als je ze op een hoop veegt uitkomen op een weerbeeld dat steeds meer aan het vervagen is.
Tot zo'n 15 jaar geleden, kon je in Thailand (en omringende landen) werkelijk de seizoenen uit elkaar houden, maar de laatste jaren zijn de seizoenen steeds meer in elkaar aan het overlopen.
Was mei en juni in het verleden per definitie heet met op het eind van juni de overgang naar het regenseizoen, is het nu overwegend warm en soms eens nat.

Op dit moment liggen er diverse storingen ten Oosten van Thailand en Phuket schijnt nu regelmatig regen te hebben, terwijl ik afgelopen week op weg naar het werk al 2 keer een bui heb mogen ontvangen. Absoluut niet normaal.
Dat is nu klimaatverandering.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » donderdag 27 januari 2011, 16:06

"Het" klimaat bestaat niet in Thailand. Het land is van puntje noord tot puntje zuid zo lang als de afstand Utrecht-Gibraltar en daarin zitten diverse klimaatzones. Wil je droog en fris dan kom je naar de Isan in Nov-Jan. Maar ja, op heden regent het lichtjes hier. Hoera, goed voor de fruitbomen en de rijst !

Mart
Erelid
Erelid

#13 Bericht door Mart » donderdag 27 januari 2011, 17:22

Maar in dit deel van de Isan, pakweg 250 km van NK, helaas geen druppeltje
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#14 Bericht door Borowolf » vrijdag 28 januari 2011, 02:19

Mart schreef:Maar in dit deel van de Isan, pakweg 250 km van NK, helaas geen druppeltje
En in Chiang Mai ook niet. Ben hier nog niet zo lang maar regen komt eigenlijk niet voor vanaf ruwweg november tot juni. Afgelopen jaar 1 bui in december. Hele dorp/stad op stelten. Thai zowel als Farang. De meesten hadden regen in December nog nooit meegemaakt.

Dit jaar een dag met wat druppels gehad en dat was het dan voor deze winter tot nu toe.

Heerlijk hoor. En het weer hier is fantastisch de laatste weken. Moet 's morgens vroeg wel een jasje aan op de brommer maar de rest van de dag is de temperatuur ontzettend plezierig. Niet te warm en niet te koud.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » vrijdag 28 januari 2011, 16:38

Regen is vaak lokaal. C-Mai zal een 500 ? 600 ? km van mij zijn, Mart een 250 km. Het kan bij mij met bakken uit de lucht vallen en bij mijn dame, een 30 km W van Sakon Nakhon, 180 km, droog en heet. Andersom kan ook. Dit is een erg groot land.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”