Hoe brengt de farang zijn tijd door in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Hoe brengt de farang zijn tijd door in Thailand
Ik vraag mij af of dit topic veel mensen zal aanspreken. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Er wonen ontzettend veel farangs in Thailand, maar wanner ik met sommige mensen spreek over de vraag 'hoe brengt de farang zijn tijd door' dan heb ik daar wel enkele oppervlakkige ideeën over, maar feitelijk weet ik niet veel.
Er zijn mensen die hier vermoedelijk werken bij een bedrijf, een eigen bedrijfje hebben of misschien de dag achter de computer doorbrengen. De golfbaan lijkt me ook wel iets of een beetje boeren op een eigen bedrijfje. Maar veel verder kom ik ook niet omdat je natuurlijk ook wel beperkt bent door o.a.de taal.
Ik ben er erg nieuwsgierig naar. Misschien wel meer mensen.
Ikzelf breng het grootste deel van de dag door met lezen. Ik lees ongeveer 10 uur per dag. Daarnaast ga ik wanneer Mrs. thuis komt regelmatig naar Big C of Lotus om te eten. De zondagen, wanneer zij vrij is, gaan we veelal er op uit en eindigen dan toch weer in een shoppingmall om te eten of wat rond te neuzen. Vanuit Nederland krijg ik soms hdd met detectives toegestuurd, die we dan gezamenlijk of soms alleen bekijken op een 40" tv die gekoppeld is aan de laptop.
En dan natuurlijk regelmatig even de krant lezen op de laptop.
Veel meer dan dat doe ik/wij eigenlijk niet.
Er wonen ontzettend veel farangs in Thailand, maar wanner ik met sommige mensen spreek over de vraag 'hoe brengt de farang zijn tijd door' dan heb ik daar wel enkele oppervlakkige ideeën over, maar feitelijk weet ik niet veel.
Er zijn mensen die hier vermoedelijk werken bij een bedrijf, een eigen bedrijfje hebben of misschien de dag achter de computer doorbrengen. De golfbaan lijkt me ook wel iets of een beetje boeren op een eigen bedrijfje. Maar veel verder kom ik ook niet omdat je natuurlijk ook wel beperkt bent door o.a.de taal.
Ik ben er erg nieuwsgierig naar. Misschien wel meer mensen.
Ikzelf breng het grootste deel van de dag door met lezen. Ik lees ongeveer 10 uur per dag. Daarnaast ga ik wanneer Mrs. thuis komt regelmatig naar Big C of Lotus om te eten. De zondagen, wanneer zij vrij is, gaan we veelal er op uit en eindigen dan toch weer in een shoppingmall om te eten of wat rond te neuzen. Vanuit Nederland krijg ik soms hdd met detectives toegestuurd, die we dan gezamenlijk of soms alleen bekijken op een 40" tv die gekoppeld is aan de laptop.
En dan natuurlijk regelmatig even de krant lezen op de laptop.
Veel meer dan dat doe ik/wij eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door menan op woensdag 05 januari 2011, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ben
- Expat
Re: Hoe brengt de farang zijn tijd door in Thailand
Zolang als ik hier ben nog geen minuut verveelt .
-
- Volwaardig lid
Nou, dan zit mijn leven hier veel enerverende in mekaar hoor ! Om 6 uur er uit, 4 katten voeren, thee maken, mezelf toonbaar maken, eten, koffie en krantje in de stad, emails doen, van 11 tot 12 dutje doen, een boterham en wat lezen, van 14 tot 15 dutje doen want lezen vermoeit behoorlijk, douche en dan eten maken of uit eten gaan. Om half zes aan de TV tot het saai wordt en dan lezen en rond 23 naar bed. In het weekend is dame hier en dan doen we ook de boodschappen. Ik heb een grote tuin en altijd wel wat te rommelen. Tijd te kort om op zuip te gaan. Ik verveel me geen moment. Binnenkort beginnen de lessen Thais weer en dan zijn er twee ochtenden bezet en daarna huiswerk.
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Waaruit ik concludeer dat jullie geen kleine kinderen hebbenmenan schreef: Veel meer dan dat doe ik/wij eigenlijk niet.

-
- Expat
- Contacteer:
Nou ik doe het rustig aan...
We staan regelmatig pas na tien uur 's-ochtends op.
Komt ook dat we vaak om een uur of 1 's-nachts naar bed gaan om te slapen ;-)
We bezoeken vrienden in de buurt (Udon Thani), sporadisch familie van mijn vrouw even buiten Korat.
Daarnaast maken we elke week wel één of twee dagtripjes.
Nu ff niet maar spoedig ga ik weer elke dag 40 baantjes zwemmen, dat houd ik een paar maanden vol tot het begint te vervelen.
Mijn vrouw kan geweldig goed zwemmen maar blijft liever aan de rand van het zwembad in de schaduw zitten
Het Napalai Hotel waar wij altijd naar toe gingen ( 600.00 THB maandkaart) kreeg de laatste tijd wel érg veel conferentie bezoekers, soms stonden er wel 600 Thai in tweedelig pak naast het zwembad te genieten van koffie met een taartje.
Dit is de reden dat we weer naar het Nakha Buri Resort gaan even buiten Udon Thani, richting Nong Khai, vaak gewapend met schaakbord en stukken voor een potje huis-tuin-en-keuken schaak.
Ik computer een uurtje of wat op de desktop, download veel films via torrent-sites, wikkel de email af, volg het krantennieuws.
Met het huishouden bemoei ik mij in het geheel niet of het moet het wegbrengen van de vuilniszakken zijn en het wegbrengen van de borden en bestek na de maaltijd naar de keuken.
De auto wordt gewassen, gestofzuigerd en gepoetst door de Car-Care even buiten het vliegveld richting Udon Thani voor 120.00 THB
dus die taak is ook van mij afgenomen.
Mijn vrouw vertroetelt mij enorm, verveel mij ook daarom zelden of nooit
We frequenteren de Tesco Lotus, Carrefour en BigC, zoals bijna iedereen denk ik, met grote regelmaat en gaan shoppen in het Robinson Complex te Udon Thani of soms Khon Kaen.
Daarnaast rijd ik om de andere dag naar Talad Ban Huai (fonetische benadering) in Udon Thani waar mijn vrouw goedkoop de dagelijkse
boodschappen doet, parkeerplaats vindt je in 8 van de 10 keer tegen 5 THB.
Zo kom je de jaren in een rustig vaartje wel door tot de beoogde leeftijd van 93 jaar...
We staan regelmatig pas na tien uur 's-ochtends op.
Komt ook dat we vaak om een uur of 1 's-nachts naar bed gaan om te slapen ;-)
We bezoeken vrienden in de buurt (Udon Thani), sporadisch familie van mijn vrouw even buiten Korat.
Daarnaast maken we elke week wel één of twee dagtripjes.
Nu ff niet maar spoedig ga ik weer elke dag 40 baantjes zwemmen, dat houd ik een paar maanden vol tot het begint te vervelen.
Mijn vrouw kan geweldig goed zwemmen maar blijft liever aan de rand van het zwembad in de schaduw zitten

Het Napalai Hotel waar wij altijd naar toe gingen ( 600.00 THB maandkaart) kreeg de laatste tijd wel érg veel conferentie bezoekers, soms stonden er wel 600 Thai in tweedelig pak naast het zwembad te genieten van koffie met een taartje.
Dit is de reden dat we weer naar het Nakha Buri Resort gaan even buiten Udon Thani, richting Nong Khai, vaak gewapend met schaakbord en stukken voor een potje huis-tuin-en-keuken schaak.
Ik computer een uurtje of wat op de desktop, download veel films via torrent-sites, wikkel de email af, volg het krantennieuws.
Met het huishouden bemoei ik mij in het geheel niet of het moet het wegbrengen van de vuilniszakken zijn en het wegbrengen van de borden en bestek na de maaltijd naar de keuken.
De auto wordt gewassen, gestofzuigerd en gepoetst door de Car-Care even buiten het vliegveld richting Udon Thani voor 120.00 THB
dus die taak is ook van mij afgenomen.
Mijn vrouw vertroetelt mij enorm, verveel mij ook daarom zelden of nooit

We frequenteren de Tesco Lotus, Carrefour en BigC, zoals bijna iedereen denk ik, met grote regelmaat en gaan shoppen in het Robinson Complex te Udon Thani of soms Khon Kaen.
Daarnaast rijd ik om de andere dag naar Talad Ban Huai (fonetische benadering) in Udon Thani waar mijn vrouw goedkoop de dagelijkse
boodschappen doet, parkeerplaats vindt je in 8 van de 10 keer tegen 5 THB.
Zo kom je de jaren in een rustig vaartje wel door tot de beoogde leeftijd van 93 jaar...
Laatst gewijzigd door greenthaiway op woensdag 05 januari 2011, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- marinusmali
- Standaard Lid
Ik kan me helemaal vinden in greenthaiway....
Ook mijn vrouw doet echt alles en als ik haar vraag:"Tirak kan ik je ergens mee helpen?, zegt ze altijd:"nee dingda, I do every thing for you,....your 60 year and I take care you in everything..."
(ze knipt zelf mijn nagels !!!)
Dus doe ik niets, ja echt niets...., hoewel ik dat wel graag zou willen
Vroeger kookte ik, maar dat vond ze niet echt lekker, (terwijl ik vroeger voor 20 of meer mensen heb gekookt, (wat ik hier nog soms doe en dan maakt ik paella, of heerlijke sparre ribs, of een heerlijke rijsttafel), dus voor het dagelijkse voedsel ben ik daar mee gestopt of het moet van die heerlijke grote biefstukken, t-bone's, of die lekkere grote dikke rib karbonade zijn, die ik dan even snel aanbak. Ja dat vind zij zelfs lekker.
Of ik maak oliebollen, hutspot, erwtesoep, ja die zij dan ook lekker vind....
Dus op het gebied van voedsel doe ik soms wat, trouwens ook natuurlijk het opdrinken van bier, wijn, whiskey, brandy (thaise die te koop is bij Tesco en die best lekker smaakt..), Irish coffee, heerlijke rode wijn (3 liter verpakking) die vanzelf naar binnen glijdt (doe ik trouwens nu ook zelllllffff).
Ook het eten in een restaurant doe ik zelf en eet het liefst van die heerlijke gemarineerde mosselen en garnalen op Spaanse wijze met veel knoflook en olie in de schelp en als diner heerlijke lamskoteletjes met als dessert gefrituurde banaan met vanille ijs en een cognac toe en een heerlijke espresso....... dat doe ik ook zelf....
maar voor de rest doet mijn vrouw alles, zoals de was, afwas (thai:langzaam), tuin (500m2) stoffen. de badkamer schoonhouden, het huis schoonhouden, kleren wassen, strijken, bed opmaken.enz enz....
IK MAG ECHT NIETS DOEN !!!!
Voel me dan ook een pascha, maar dan gelukkig met 1 vrouw waar ik zielsveel van hou (mijn Maem, mijn lieve kleine schatje)

Ook mijn vrouw doet echt alles en als ik haar vraag:"Tirak kan ik je ergens mee helpen?, zegt ze altijd:"nee dingda, I do every thing for you,....your 60 year and I take care you in everything..."
(ze knipt zelf mijn nagels !!!)
Dus doe ik niets, ja echt niets...., hoewel ik dat wel graag zou willen

Vroeger kookte ik, maar dat vond ze niet echt lekker, (terwijl ik vroeger voor 20 of meer mensen heb gekookt, (wat ik hier nog soms doe en dan maakt ik paella, of heerlijke sparre ribs, of een heerlijke rijsttafel), dus voor het dagelijkse voedsel ben ik daar mee gestopt of het moet van die heerlijke grote biefstukken, t-bone's, of die lekkere grote dikke rib karbonade zijn, die ik dan even snel aanbak. Ja dat vind zij zelfs lekker.

Of ik maak oliebollen, hutspot, erwtesoep, ja die zij dan ook lekker vind....

Dus op het gebied van voedsel doe ik soms wat, trouwens ook natuurlijk het opdrinken van bier, wijn, whiskey, brandy (thaise die te koop is bij Tesco en die best lekker smaakt..), Irish coffee, heerlijke rode wijn (3 liter verpakking) die vanzelf naar binnen glijdt (doe ik trouwens nu ook zelllllffff).

Ook het eten in een restaurant doe ik zelf en eet het liefst van die heerlijke gemarineerde mosselen en garnalen op Spaanse wijze met veel knoflook en olie in de schelp en als diner heerlijke lamskoteletjes met als dessert gefrituurde banaan met vanille ijs en een cognac toe en een heerlijke espresso....... dat doe ik ook zelf....

maar voor de rest doet mijn vrouw alles, zoals de was, afwas (thai:langzaam), tuin (500m2) stoffen. de badkamer schoonhouden, het huis schoonhouden, kleren wassen, strijken, bed opmaken.enz enz....

IK MAG ECHT NIETS DOEN !!!!
Voel me dan ook een pascha, maar dan gelukkig met 1 vrouw waar ik zielsveel van hou (mijn Maem, mijn lieve kleine schatje)

-
- Volwaardig lid
Ik lanterfant maar wat en daar ben ik heel tevreden mee samen met mijn scharrel die dat ook heerlijk vind.
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Mooie verhalen 

-
- Expat
Ik woon alleen in mijn huis. Ik heb wel een huishoudster, maar die gaat tegen vijf uur naar haar eigen stulpje terug. Ik kom in principe tijd tekort hier. Ik kwam hier voor mijn rust, maar ik heb het drukker als toen ik werkte.
Ik reis veel in Thailand, met name in het Noorden en de Isan. Om de paar maanden zeker een trip van een week of langer.
Daarnaast schrijf ik elke dag in een ander forum, de dagelijkse belevenissen van een immigrant in Thailand. Soms een wat lang stuk, soms een wat kort stuk. Ook schrijf ik columns over Thailand in diverse aan Thailand gerelateerde internet clubs of blogs.
Verder lees ik wat, ga weinig uit, heb een sociaal netwerk hier in Chiang Mai, kortom, ik heb het af en toe druk
Ook komen er regelmatig familie, vrienden en ex-collega's uit Nederland hier op bezoek. Met hen trek ik dan heel Thailand door. Zo waren er tijdens de jaarwisseling vrienden uit Nederland hier, vrijdag a.s. komt er een goede vriend uit Nederland hier op bezoek en ga ik met hem een trip van een week maken, in februari komt een vriend ook op bezoek, in mei ben ik drie weken op pad met vrienden en later dit jaar komt mijn zus en zwager hier voor vier weken.
Ik kook graag en volgende week komt de meute hier bij mij erwtensoep eten. Het is dan nog wat fris hier in het Noorden en dan gaat die erwtensoep er wel in. Ik geef met Kerstmis, Pasen en Pinksteren een diner voor vrienden en kennissen hier in Chiang Mai, en met Oudjaar bakte ik voor farangs en Thais oliebollen. Die gingen erin als koek.
Het zitten achter de geraniums oftewel bananenbomen is aan mij niet besteedt. Ik wil nog van he leven hier genieten en voel me helemaal niet oud. Heerlijk om als gepensioneerde in dit land te mogen leven als vrijgezel.
Ik reis veel in Thailand, met name in het Noorden en de Isan. Om de paar maanden zeker een trip van een week of langer.
Daarnaast schrijf ik elke dag in een ander forum, de dagelijkse belevenissen van een immigrant in Thailand. Soms een wat lang stuk, soms een wat kort stuk. Ook schrijf ik columns over Thailand in diverse aan Thailand gerelateerde internet clubs of blogs.
Verder lees ik wat, ga weinig uit, heb een sociaal netwerk hier in Chiang Mai, kortom, ik heb het af en toe druk
Ook komen er regelmatig familie, vrienden en ex-collega's uit Nederland hier op bezoek. Met hen trek ik dan heel Thailand door. Zo waren er tijdens de jaarwisseling vrienden uit Nederland hier, vrijdag a.s. komt er een goede vriend uit Nederland hier op bezoek en ga ik met hem een trip van een week maken, in februari komt een vriend ook op bezoek, in mei ben ik drie weken op pad met vrienden en later dit jaar komt mijn zus en zwager hier voor vier weken.
Ik kook graag en volgende week komt de meute hier bij mij erwtensoep eten. Het is dan nog wat fris hier in het Noorden en dan gaat die erwtensoep er wel in. Ik geef met Kerstmis, Pasen en Pinksteren een diner voor vrienden en kennissen hier in Chiang Mai, en met Oudjaar bakte ik voor farangs en Thais oliebollen. Die gingen erin als koek.
Het zitten achter de geraniums oftewel bananenbomen is aan mij niet besteedt. Ik wil nog van he leven hier genieten en voel me helemaal niet oud. Heerlijk om als gepensioneerde in dit land te mogen leven als vrijgezel.

-
- Volwaardig lid
Ben schreef:Zolang als ik hier ben nog geen minuut verveelt .
prajak schreef:Ik verveel me geen moment.
greenthaiway schreef:verveel mij ook daarom zelden of nooit...
marinusmali schreef:Ik voel me dan ook een pascha, maar dan gelukkig
Mooi te lezen, dit topic en ook de antwoorden!printen44 schreef:Heerlijk om als gepensioneerde in dit land te mogen leven als vrijgezel.
Alleen door het lezen word ik helemaal gelukkig.

Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
- jumbo
- Expat
breng de tijd hier net zo door als in NL, verdeeld tussen werken en vrije tijd.
Verschillen zijn het weer en het gevoel, in NL werkte ik en had tussendoor vakantie, hier ben ik op vakantie er werk tussendoor...
Verschillen zijn het weer en het gevoel, in NL werkte ik en had tussendoor vakantie, hier ben ik op vakantie er werk tussendoor...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Standaard Lid
Ook in Nederland werkte ik al een aantal jaren niet meer. Eigenlijk is er nauwelijks verschil met wat ik in Nederland deed en hier doe.
Ik hou de laatste jaren veel van wandelen. Ik probeer elke (werk)dag minstens een uur te wandelen. Hou daarmee mijn conditie op peil en zie ongelooflijk veel leuke dingen. Wandel het liefst in de natuur. In het huis waar ik nu zit is dat wat lastig. Dus sta ik ook nogal eens op zo'n cross country apparaat.
Besteedt veel tijd aan het leren van Thais. Gemiddeld minstens 2 uur per dag. Heb kortgeleden een boek in het Thais gekocht. Ik lees snel. Een boek in een of twee dagen is normaal voor mij. Met dat Thaise boek lukt me dat natuurlijk van geen kanten. Ben al blij als ik een paar pagina's per dag haal. :-)
Ga regelmatig lunchen met Nederlandse vrienden. Effe lekker m'n moerstaal l.llen.
Doe dat ook door contact via Skype met familie en vrienden in Nederland.
Daarnaast zit ik veel achter de computer.
En ja, als de dame niet werkt doen we eigenlijk altijd samen iets. Het huis of de tuin of de mall of tripjes of tv kijken of andere private dingen.
We doen eerder teveel dan te weinig samen.
Vervelen? Ha, zowel in Nederland als hier kom ik scheppen tijd te kort.
In het vorige huis had ik alleen Thailand 1,2 en 3 op TV. Afgezien van de zoveelste poging het Thaise ratelen te verstaan, keek ik er bijna nooit naar. Nu heeft de dame ergens UBC op de kop getikt. Platinum, tig kanalen (maar geen BVN, tenminste ik kan het niet vinden) en ik dacht.... o, jakkes, daar ga ik natuurlijk achter zitten. En ja, hoor. Maak nu regelmatig mijn kostbare tijd vrij voor dat ding.
Ik hou de laatste jaren veel van wandelen. Ik probeer elke (werk)dag minstens een uur te wandelen. Hou daarmee mijn conditie op peil en zie ongelooflijk veel leuke dingen. Wandel het liefst in de natuur. In het huis waar ik nu zit is dat wat lastig. Dus sta ik ook nogal eens op zo'n cross country apparaat.
Besteedt veel tijd aan het leren van Thais. Gemiddeld minstens 2 uur per dag. Heb kortgeleden een boek in het Thais gekocht. Ik lees snel. Een boek in een of twee dagen is normaal voor mij. Met dat Thaise boek lukt me dat natuurlijk van geen kanten. Ben al blij als ik een paar pagina's per dag haal. :-)
Ga regelmatig lunchen met Nederlandse vrienden. Effe lekker m'n moerstaal l.llen.
Doe dat ook door contact via Skype met familie en vrienden in Nederland.
Daarnaast zit ik veel achter de computer.
En ja, als de dame niet werkt doen we eigenlijk altijd samen iets. Het huis of de tuin of de mall of tripjes of tv kijken of andere private dingen.

Vervelen? Ha, zowel in Nederland als hier kom ik scheppen tijd te kort.
In het vorige huis had ik alleen Thailand 1,2 en 3 op TV. Afgezien van de zoveelste poging het Thaise ratelen te verstaan, keek ik er bijna nooit naar. Nu heeft de dame ergens UBC op de kop getikt. Platinum, tig kanalen (maar geen BVN, tenminste ik kan het niet vinden) en ik dacht.... o, jakkes, daar ga ik natuurlijk achter zitten. En ja, hoor. Maak nu regelmatig mijn kostbare tijd vrij voor dat ding.

De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
- joepattaya
- Expat
iddjumbo schreef:breng de tijd hier net zo door als in NL, verdeeld tussen werken en vrije tijd.

Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik geloof dat dat laatste eigenlijk de belangrijkste factor is. Wij wonen hier, leven hier, en ik geloof dat je dat eigenlijk niet zoveel anders doet dan je ook in Nederland zou doen. Wat het verschil maakt is het klimaat, de omgeving hier, de prijzen hier, de cultuur, etc, etc, maar je algemene levensindeling blijft wel min of meer gelijk..Borowolf schreef:Eigenlijk is er nauwelijks verschil met wat ik in Nederland deed en hier doe.
Ik ben altijd zo rond 6 uur 's ochtends op, lekker op m'n gemakkie douchen en ontbijten, daarna 0630 m'n oudste dochter wakker zien te krijgen (niet altijd eenvoudig) en er op toe zien dat die douched en ontbijt etc, ("Waar is m'n school-uniform/tas/boek/schrift/telefoon" en het beroemde "Oh, ja, eigenlijk had ik huiswerk moeten maken..") waarna ze even na 7 opgepikt wordt en naar school gaat. Tegen de tijd dat de een de deur uit is wordt dochter 2 meestal wel wakker (3 jaar) dus die komt dan aanwandelen zodat ik dan meestal wel een tijdje mee zoet ben met wassen/aankleden/ontbijt maken, verhalen aanhoren. Tussen 8 en 9 komt onze hulp in de huishouding mij van die zware taak verlossen, en meestal is dan mijn ega en ons jongste zoontje (net een week oud) ook wel wakker zodat dan de chaos wel compleet is. De rest van de dag tracht ik dan (meestal tevergeefs) enige orde en regelmaat in het huishouden te houden (weekenden zijn meestal het ergst, want onze airco, spelcomputer, en overig speelgoed zijn bijzonder populair onder de verdere dorpsjeugd dus huis zit altijd vol, waarbij je dan alle tact nodig hebt om te voorkomen dat deze en gene elkaar weer eens de hersens inslaan wanneer twee personen tegelijk met hetzelfde speeltje willen spelen..). Verder kinderen van/naar school brengen, boodschappen, (heel veel) flesjes melk maken, (veel te veel) luiers verwisselen, en tussen dat alles door (op de zeldzame momenten dat even iedereen slaapt of elders is..) nog wat achter de computer.. Ach, iedereen die waar ook ter wereld een gezin met jonge kinderen heeft zal ongeveer hetzelfde meemaken vermoed ik zo.. Kan echt niet zeggen dat ik me ooit verveel en ik doe het nog altijd met vreselijk veel plezier, maar het is hier echt altijd wel een druk bestaantje, heel wat anders dan bij gemoedelijk rentenierende mede-forumleden

En wat nachten aangaat, sinds een week zijn dat haze-slaapjes van een of twee uurtjes, voordat de sirene weer aan gaat en er weer melk moet worden gevoerd of (erger) een luier moet worden verschoond. Was al bijna weer vergeten hoe dat ook alweer was van 3 jaar geleden, maar nu weten we het weer.. Gelukkig weten we nu ook dat die periode niet zo lang duurd

- Edje
- Expat
Druk druk druk Geert.Geert S schreef:Ik geloof dat dat laatste eigenlijk de belangrijkste factor is. Wij wonen hier, leven hier, en ik geloof dat je dat eigenlijk niet zoveel anders doet dan je ook in Nederland zou doen. Wat het verschil maakt is het klimaat, de omgeving hier, de prijzen hier, de cultuur, etc, etc, maar je algemene levensindeling blijft wel min of meer gelijk..Borowolf schreef:Eigenlijk is er nauwelijks verschil met wat ik in Nederland deed en hier doe.
Ik ben altijd zo rond 6 uur 's ochtends op, lekker op m'n gemakkie douchen en ontbijten, daarna 0630 m'n oudste dochter wakker zien te krijgen (niet altijd eenvoudig) en er op toe zien dat die douched en ontbijt etc, ("Waar is m'n school-uniform/tas/boek/schrift/telefoon" en het beroemde "Oh, ja, eigenlijk had ik huiswerk moeten maken..") waarna ze even na 7 opgepikt wordt en naar school gaat. Tegen de tijd dat de een de deur uit is wordt dochter 2 meestal wel wakker (3 jaar) dus die komt dan aanwandelen zodat ik dan meestal wel een tijdje mee zoet ben met wassen/aankleden/ontbijt maken, verhalen aanhoren. Tussen 8 en 9 komt onze hulp in de huishouding mij van die zware taak verlossen, en meestal is dan mijn ega en ons jongste zoontje (net een week oud) ook wel wakker zodat dan de chaos wel compleet is. De rest van de dag tracht ik dan (meestal tevergeefs) enige orde en regelmaat in het huishouden te houden (weekenden zijn meestal het ergst, want onze airco, spelcomputer, en overig speelgoed zijn bijzonder populair onder de verdere dorpsjeugd dus huis zit altijd vol, waarbij je dan alle tact nodig hebt om te voorkomen dat deze en gene elkaar weer eens de hersens inslaan wanneer twee personen tegelijk met hetzelfde speeltje willen spelen..). Verder kinderen van/naar school brengen, boodschappen, (heel veel) flesjes melk maken, (veel te veel) luiers verwisselen, en tussen dat alles door (op de zeldzame momenten dat even iedereen slaapt of elders is..) nog wat achter de computer.. Ach, iedereen die waar ook ter wereld een gezin met jonge kinderen heeft zal ongeveer hetzelfde meemaken vermoed ik zo.. Kan echt niet zeggen dat ik me ooit verveel en ik doe het nog altijd met vreselijk veel plezier, maar het is hier echt altijd wel een druk bestaantje, heel wat anders dan bij gemoedelijk rentenierende mede-forumleden![]()
En wat nachten aangaat, sinds een week zijn dat haze-slaapjes van een of twee uurtjes, voordat de sirene weer aan gaat en er weer melk moet worden gevoerd of (erger) een luier moet worden verschoond. Was al bijna weer vergeten hoe dat ook alweer was van 3 jaar geleden, maar nu weten we het weer.. Gelukkig weten we nu ook dat die periode niet zo lang duurd
Hoe werkt het dan allemaal als je ergens op de oceaan dobbert

Groetjes; Edje