De Bronovo gezondsheidsrisicotest

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#1 Bericht door prajak » dinsdag 04 januari 2011, 17:17

Vanavond op TV. Het Bronovo ziekenhuis in Den Haag heeft een online test ontwikkeld. Ik heb de gratis (uiteraard...) test gedaan en de antwoorden zijn duidelijk en wist ik al..... Afvallen, meer bewegen, kans op hartfalen, kans op nierschade door hoge bloeddruk ooit, en stoppen met roken. Men begint te tellen vanaf 55, dat is ogenschijnlijk, of klaarblijkelijk ?, een risicovolle stap in het leven.

Als ik 20 euro dok kan ik ook andere kwalen laten "meten" zoals prostaat- en dikkedarmkanker en wat er nog meer vervelend kan zijn, levensbedreigend en ook geld kan kosten.......

En dan moet ik met de uitslag van die test naar de huisdokter.......

Wel aardig is de literatuurlijst al is het meeste dat ik zie in het Engels. En medisch Engels, dat is geen koekje voor iedereen. En zeker voor mij niet.

Dus een eenmalig bezoek aan die site.......

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#2 Bericht door printen44 » dinsdag 04 januari 2011, 17:55

Ik deed ook even die basistest. Bij de meeste vragen, buiten de algemene, kon ik "nee" invullen. De uitslag was zoals ik verwacht had. Ik had verhoogde risico op bepaalde kwalen, ik hoefde die kwalen niet te krijgen, maar ik kon ze krijgen.

De kwalen waarbij ik geen verhoogd risico had, kon ik ook krijgen, maar de kwalen met en zonder verhoogd risico hoefde ik niet noodwendig te krijgen.

Ja, zo kan ik ook een test maken. Je kan uit die uitslag helemaal niks maken. Je kan kwalen krijgen, maar het is ook mogelijk dat je ze niet krijgt.

Ik deed uiteraard niet de "betaalde test", want wie weet wat daar uit zou rollen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#3 Bericht door dutch » woensdag 05 januari 2011, 00:15

Na het maken van de "onbetaalde" test en het lezen van de uitslag,was het voor mij duidelijk.Ik word geen klant ;)
Ik vond de vraagstelling onnauwkeurig en ik miste bijvoorbeeld: "drinkt U of hebt U gedronken (alcohol dus !)?"
Op zich een leuk initiatief maar te oppervlakking en de uitslag...........nou ja,die kan ik ook schrijven :D
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#4 Bericht door greenthaiway » woensdag 05 januari 2011, 02:27

Voor degenen die belangstelling hebben in de test;
http://www2.gezondheidsrisicotest.nl/

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#5 Bericht door Mart » woensdag 05 januari 2011, 02:56

De "gratis test" is promotie voor de "betaal test" :oops:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#6 Bericht door greenthaiway » woensdag 05 januari 2011, 03:29

Mart schreef:De "gratis test" is promotie voor de "betaal test" :oops:

Ja zo worden zaken gedaan :mrgreen:

Ik kwam er met die GRATIS test aardig uit, behalve het overgewicht...
Ben nu 96 kilo met de lengte van 185 cm is het ideale gewicht volgens de test 86 kilo.
Dat is 10 kilo naar beneden zwoegen.
Ga dat zwemmen maar weer activeren 8-)
Ook het feit dat ik van mijn zeventiende tot mijn dertigste rookte was een minpunt.
Vraag mij af of dat voormalige roken nog invloed heeft op het lichaam van 67 dat ik nu heb...
Rook notabene al 37 jaar niet meer!
Drink ook niet, wat cholesterol aangaat zit het goed, eet geen vlees, vis noch ei, behalve als het in gebak of ijs zit :oops:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#7 Bericht door Mart » woensdag 05 januari 2011, 04:33

greenthaiway schreef:
Mart schreef:De "gratis test" is promotie voor de "betaal test" :oops:

Ja zo worden zaken gedaan :mrgreen:

Ik kwam er met die GRATIS test aardig uit, behalve het overgewicht...
Ben nu 96 kilo met de lengte van 185 cm is het ideale gewicht volgens de test 86 kilo.
Dat is 10 kilo naar beneden zwoegen.
Ga dat zwemmen maar weer activeren 8-)
Ook het feit dat ik van mijn zeventiende tot mijn dertigste rookte was een minpunt.
Vraag mij af of dat voormalige roken nog invloed heeft op het lichaam van 67 dat ik nu heb...
Rook notabene al 37 jaar niet meer!
Drink ook niet, wat cholesterol aangaat zit het goed, eet geen vlees, vis noch ei, behalve als het in gebak of ijs zit :oops:
Prajak schreef in een ander draadje:

"Wij semi-ouderen, want dat is de juiste tekst, presenteren een vitaliteit en enkelen ook nog een aanvaardbare vorm van viriliteit die toch wel EEN keer per maand de adem in de longen van de partner doet stokken vanwege de enorme prestaties op zeker vlak. Ja, ik houd het netjes. Dit is een net forum."

Mogelijk een goed suggestie ;) :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De Bronovo gezondsheidsrisicotest

#8 Bericht door greenthaiway » woensdag 05 januari 2011, 05:33

Mart schreef:
greenthaiway schreef:
Mart schreef:De "gratis test" is promotie voor de "betaal test" :oops:

Ja zo worden zaken gedaan :mrgreen:

Ik kwam er met die GRATIS test aardig uit, behalve het overgewicht...
Ben nu 96 kilo met de lengte van 185 cm is het ideale gewicht volgens de test 86 kilo.
Dat is 10 kilo naar beneden zwoegen.
Ga dat zwemmen maar weer activeren 8-)
Ook het feit dat ik van mijn zeventiende tot mijn dertigste rookte was een minpunt.
Vraag mij af of dat voormalige roken nog invloed heeft op het lichaam van 67 dat ik nu heb...
Rook notabene al 37 jaar niet meer!
Drink ook niet, wat cholesterol aangaat zit het goed, eet geen vlees, vis noch ei, behalve als het in gebak of ijs zit :oops:
Prajak schreef in een ander draadje:

"Wij semi-ouderen, want dat is de juiste tekst, presenteren een vitaliteit en enkelen ook nog een aanvaardbare vorm van viriliteit die toch wel EEN keer per maand de adem in de longen van de partner doet stokken vanwege de enorme prestaties op zeker vlak. Ja, ik houd het netjes. Dit is een net forum."

Mogelijk een goed suggestie ;) :lol:
Hahahahaha!!!
Was daar vanaf het begin van onze relatie (mijn vrouw en ik), al op gekomen, desondanks dank voor de suggestie :mrgreen:
Ondanks stevige frequentie zijn aanvullende bewegingen nodig om overtollig vet kwijt te raken :mrgreen:
Wordt zwemmen daar ik hardlopen voor mij als doodlopen risico beschouw.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”