Ons reisschema + tips accomodaties gezocht

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mirry
komt net kijken
komt net kijken

Ons reisschema + tips accomodaties gezocht

#1 Bericht door mirry » zondag 02 januari 2011, 00:28

Ik heb al ontzettend veel gelezen op dit forum, wat een schat aan informatie. Wij vertrekken volgende maand richting Thailand. Omdat we maar 3 weken hebben, moet ik wel een dag tot dag reisschema maken denk ik. Nu hebben we de eerste dagen Bangkok vastgelegd, maar vraag ik me af, is het niet goedkoper/makkelijker om de rest ook al vast te leggen (incl. nachttrein/binnenlandse vlucht)? In februari is het hoogseizoen, zijn accomodaties dan snel volgeboekt of is er altijd wel een plaatsje te vinden? Ik heb al een aantal dingen gevonden, wie heeft er ervaringen of andere leuke tips? Tot slot ben ik er nog niet helemaal uit waar de laatste week te verblijven, Kho Phi Phi lees ik veel positieve dingen over, maar ook negatieve (steeds toeristischer etc.) Misschien is Koh Lanta mooi? Of Krabi? Hierbij ons reisschema, is het te druk, kan het sneller, en wie heeft er tips voor omgeving Chiang Mai? Een hoop vragen nog... ik snap dat hier heel veel vragen worden gesteld, en ik heb ook zoveel mogelijk gelezen, maar soms zie je even door de bomen het bos niet meer!

Zaterdag
Vertrek NL

Zondag
Aankomst Bangkok
Evt. weekendmarket
Eastin Hotel Makkasan (al geboekt)

Maandag
Fietstocht Ko van Kessel+boottocht

Dinsdag
Tempels bezichtigen

Woensdag
Chinatown en overige

Donderdag
Per bus naar Kanchanaburi
http://www.orientalkwai.com/
http://www.applenoi-kanchanaburi.com/booking.html

Vrijdag
Erawan watervallen + Bridge over de river Kwai

Zaterdag
Met de locale bus naar Suphanburi, overstappen naar Ayutthaya
Ayutthaya
http://www.baanthaihouse.com/
http://www.promtong.com/

Zondag
Nachttrein naar Chiang Mai/Chian Rai

Maandag
Aankomst Chiang Mai/Chiang Rai
Accomodatie:
http://www.riversidehousechiangmai.com/
http://www.secretgardenchiangmai.com/
http://www.vanillaplace-chiangmai.com/
?

Dinsdag
Chiang Mai (evt. trekking oid? we zijn niet echt heel avontuurlijke types ofzo, dus een dagje lijkt ons ook goed.)

Woensdag
Chiang Mai (evt. trekking oid?)

Donderdag
Chiang Mai (evt. kookles?)

Vrijdag
Vlucht Chiang Mai - Phuket
Van Phuket naar ?? Koh Lanta, Koh Phi Phi, wat is leuk?
http://www.phiphiparadisepearl.com/
http://krabidir.com/phiphirelaxbeachresort/

Zaterdag
Strand/eiland

Zondag
Strand/eiland

Maandag
Strand/eiland

Dinsdag
Strand/eiland

Woensdag
Strand/eiland

Donderdag
Terug naar Bangkok, hoe het handigst, vlucht/trein/bus?
hotel?

Vrijdag
2:30 terugvlucht

printen44
Expat
Expat

Re: Ons reisschema + tips accomodaties gezocht

#2 Bericht door printen44 » zondag 02 januari 2011, 04:22

Wat Chaing Mai betreft, kijk op deze site: http://www.thailandtreks.com/Nederlands.html

Het is het reisbureau van Hans Deckers en hij verzorgt prima excursies e.d. in de omgeving van Chaing Mai. ook een-daagse trips.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » zondag 02 januari 2011, 07:23

Je slaat C-rai en de Isan deze reis over. Dat maak je later wel eens goed, neem ik aan. Verder is ook de streek ZW van BKK de moeite waard, Hua Hin en Cha-am. Je bent niet met een reisje dit land door. Veel plezier.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door pong » zondag 02 januari 2011, 14:17

dit is thailand-het hangt ervanaf welke eisen je zelf stelt-of waaraan je nog meent te moeten voldoen, of je ''nog wel wat vindt''. Maar zelfs in de allerdruktste plaatsen in het allerdrukste periode v.j. jaar (dat is febr dus niet) vindt je altijd wel wat. Let alleen op de periode net rond Chin. Nw Yr. Vooral in de goedkope sector-want daar doen ze niet zo aan reserveren of online. Dat betekent dus ook, als geruststelling voor al die banghazen, dat er nog 10tallen andere huisjes om in te slapen zijn in alle toeristenplekken, maar dan net wat verder weg en niet in de LP of ander reisgids vermeld. Met nu al alles vastleggen betaal je tot 100en € te veel en zit je in een gewrongen schema dat ter plekke misschien helemaal niet voldoet en is je keus ook nog veel beperkter.
En verder hangt het er vanaf of je al wat ervaring zelf hebt in bonnefooien-of dat je elke ''no'' als afwijzing die je hele in vele avonden noeste arbeid bedachte schema al in het water ziet belanden, ervaart. Naast al die huisjes staat nog een 2e of 3e-gewoon ff doorlopen en opnieuw vragen.
Maar velen hier schijnen te zweren bij de diensten van door NLers geleide reisburo's-ieder z'n keus.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 02 januari 2011, 14:23

nog wat tips:
1.er rijden in het toeristenseizoen direkte toerist-minibusjes Kanburi-Ayut,. ELK HTL/guesthse ter plekke weet dat en boekt dat voor je.
2.naar Kan (als je echt helemaal zelf wil met de gewone bussen) rijden sinds kort direkte minivans vanaf de Vict.Monument, soi RangNam=vlakbij Makkasan.
Helaas is eastin/Makkasan totaal niet gunstig gelegen voor de plekken in BKk die je wil zien-dat wordt fileafzien en veel taxiritjes. Wel is het vlakbij de nieuwe airportraillink, maar dan NIET Makkasan-maar neem de goedkopere CITYrasil en 1 stop erna (iets als Rajprarop).
3. die nachttrein kan je al (als je bedjes wil aan te raden) zelf boeken-of dat reisburo weer laten doen voor wat 100jes extra- als je nog in BKK bent voor vanaf Ayut. Er gaan overigens 4 nachttreinen-niet enkel die ene die ieder denkt te moeten nemen, en dus het eerst volzet is.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Pieter » zondag 02 januari 2011, 17:15

Ik zou ipv Phuket Krabi kiezen..

eerst een paar dagen vaste land en dan eventueel een eiland(je)

(waarom snap ik trouwens toch niet want bij mij is een eiland al na 1 dag niks.. Texel nou zelfde dag weer terug)

maar goed als je van Griekenland , Irish pubs ijsjes Mc Donalds en Total verpeste en corrupte Thais en buitenlandse "reisgidsen" etc houdt ja ga dan naar Phuket

Pieter [|( [|( (mening)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

mirry
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door mirry » zondag 02 januari 2011, 18:03

Bedankt voor al jullie antwoorden! Phuket wilden we al niet heen, dat lijkt me niet echt iets voor ons. Mcdonalds hebben we thuis ook al en daar willen we er ook niet heen laat staan op vakantie :D

We zoeken dus naar iets anders, Krabi staat idd wel hoog op mijn lijstje, schijnt erg leuk te zijn!
Handig die vervoertips, die schrijf ik op!

We zijn niet zo heel moeilijk hoor, als de accomodatie maar een beetje netjes is, we hoeven niet superdeluxe en ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij.

Een reisschemaatje maken leek me wel handig aangezien we maar drie weken hebben en toch wel wat willen zien. En inderdaad, heel Thailand past niet in die drie weken, ik wil liever een bepaalde plek goed zien dan alleen maar van hot naar her aan het rennen te zijn.

Tot zover al bedankt voor jullie tips, ik neem ze allemaal mee. Wie nog meer heeft: welkom!!!

aukiepaukie
heeft ervaring
heeft ervaring

#8 Bericht door aukiepaukie » maandag 03 januari 2011, 09:55

[quote=
Donderdag
Chiang Mai (evt. kookles?)

Hoi,

Vorig jaar ook op kookles geweest.
Vond het erg leuk maar is wel afhankelijk van de groep waarmee je bent.
Als je het treft heb je een hele leuke dag (zeg ik als niet kookerd)

Auk

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#9 Bericht door bauke66 » dinsdag 04 januari 2011, 04:13

Kookcursus Kanchanaburi kun je al boeken vanaf 2 personen, heb je altijd een leuke groep....of je moet jezelf niet meer aandig vinden....
Chiangmai-Chiangrai kan prima per bus, eventueel als onderdeel van Golden Triangle Tour. Boot tocht Kok River van ThaTon naar Chiangrai is ook een aanrader. Pai en Soppong (eventueel overnachten in Cave Lodge) omgeving Chiangmai zijn het bezoeken meer dan waard. Beide plaatsen kun je met de bus van uit Chiangmai bereiken en Pai is ook bijzonder geschikt voor een trekking.

groeten Bauke

mirry
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door mirry » dinsdag 04 januari 2011, 22:57

Oja we zouden ook heel goed een kookcursus in Kanchanaburi kunnen doen! Heb je tips waar Auke? We verblijven waarschijnlijk in het Oriental Kwai Resort (jou vast bekend, jij woont in Kanchanaburi toch)? Nog meer tips voor Kanchanaburi? We blijven daar waarschijnlijk 3 nachten, ipv later naar Ayutthaya. Dit gaan we nu als een dagtocht vanuit Bangkok doen en dan vanuit Kanchanaburi>Bangkok>Chiang Mai.

Over Pai heb ik ook al goede geluiden gehoord. We weten nog niet precies wat we in het Noorden gaan doen, is Pai goed bereikbaar vanuit Chiang Mai? Nog tips voor activiteiten daar? Ik zie een rit op een olifant niet zo zitten uit diervriendelijk oogpunt. Veelal zit die wel in trekkings zag ik al. Elephant Nature park lijkt me wel leuk, maar daar kan je alleen een dag heen?

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#11 Bericht door bauke66 » woensdag 05 januari 2011, 04:49

Thaise kookcursus is snel geregeld, Thaise vriendin Fon maakt er een echt een culinair feest van.
Elephant World ruim 30 km buiten Kanchanaburi is ook een aanrader. Je kunt daar de hele dag voor mahout (olifanten verzorger) spelen, echt een onvergetelijke ervaring. Naast de bekende watervallen Erawan en Sai Yok is een een trip naar Tan Lod Cave ook een goed idee.

Pai is een prima plek voor een trekking met of zonder olifant, je kunt er ook heerlijk fietsen of naar de hot-spring. Chiangmai-Pai kun je gewoon met de Thaise bus doen.

Groeten Bauke (niet te verwarren met Auke al zal die ook vast wel leuke tips voor je hebben...)

printen44
Expat
Expat

#12 Bericht door printen44 » woensdag 05 januari 2011, 04:55

De weg naar Pai is prima te berijden. Het wordt wel de weg van de duizend bochten genoemd, er zijn 854 bochten in die weg. Pai is in de avond een gezellige stadje. In de omgeving zijn vele warmwaterbronnen te vinden en de natuur is schitterend. Vanuit Pai kan je verder naar Mae Hong Son. Ook hoog in de bergen. Verkijk je niet op de afstand, dat kan bedriegelijk zijn. Pai-Mae Hong Son is maar honderd kilometer, maar je doet er een dag over, zeker vanwege de bochten, maar ook als je wat wilt zien. Je slaat af en toe van de hoofdweg af en je krijgt watervallen, grotten, schitterend natuur te zien.

Als je wat wilt zien is de trip Chiang Mai-Pai-Mae Hong Son-Chiang Mai minimaal drie dagen.

Vanuit Chiang Mai kun je Chiang Rai, Mae Sai, de Gouden Driehoek en de Mekong-route doen. Ook hiervoor met je minimaal drie dagen uittrekken. De weg Chiang Mai-Fang-Chiang Rai is de moeite waard om te rijden.

67 kilometer van Chiang Mai richting Lampang is het "Olifanten research Centrum" Een olifanten centrum, gelegen in schitterende natuur, waar de je olifanten hun oorspronklijke werk ziet doen. Geen kunstjes op een fiets, of voetballende olifanten, maar olifanten die boomstammen slepen etc. Ook is er een olifantenziekenhuis en een olifantencreche. Er komen daar niet veel westerse toeristen. Touroperators laten dat centrum wat links liggen.

140km van Chiang Mi is het natuurpark Chae Son, gelegen bij het stadje Chae Hom. Een prachtig natuurpark, met een waterval van 1km hoog, die je met trappen langs de waterval kan beklimmen. Ook zijn er warmwaterbronnen en warmwaterbaden. De kip, varkensvlees van de barbeque-rooster en dat met "sticky rice" is die omweg dubbel en dwars waard. Nergens in Thailand is kip en varkensvlees lekkerder al daar.

Nu je toch dicht bij Lampang bent, bezoek de tempel van "De monnik van Lampang". Hij ligt in een glazen kist en is niet gecremeerd. De tempel is speciaal gebouwd voor hem. Veel Thais komen daar hun respect tonen.

Om het Noorden van Thailand goed te doorkruisen en veel te zien, is ongeveer 5 weken of meer nodig. De afstanden zijn groot en er is heel veel te zien. Stranden kent men niet, behalve het "Strand van Chiang Rai" aan de rivier. Maar prachtige natuur, bergen, watervallen, Nationale Parken, warmwaterbronnen, vergezichten, kortom voor mij de mooiste streek van Thailand.

Maar de Isan is ook mooi. Vooral de omgeving van Loei is prachtig, maar dat is 600km van het Noorden vandaan.

mirry
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door mirry » woensdag 05 januari 2011, 17:42

Haha sorry Bauke, allebei een beetje een Friese naam he! De kookcursus van je vriendin Fon lijkt me hartstikke leuk!
Even de website van Elephant World bekeken (http://www.elephantsworld.org), dat is eigenlijk precies iets wat ik bedoel, ik schrijf hem op!

En printen44, wat een tips!! Volgens mij moeten we maar alvast onze tweede vakantie gaan plannen! Ik ga alles vanavond eens even rustig bekijken op de kaart, want volgens mij vergis je je inderdaad enorm in de afstanden en voor je het weet hebben we drie weken naar de binnenkant van een bus gekeken (al zie je onderweg natuurlijk ook veel moois). In principe hebben we 4 dagen rondom Chiang Mai, maar ik kan er natuurlijk een dag strand afhalen, dat is geen probleem.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#14 Bericht door Pivo » donderdag 06 januari 2011, 20:16

Hier nog een optie voor een dag 'walking like an elephant'.

Patara Elephant Farm (Chiang Mai)

Is voor Thaise begrippen duur, maar wij vonden het echt de moeite waard. Zie ook de vele lyrische commentaren op Tripadvisor.

Verder zou ik Bankgok - Kanchanaburi met de trein doen (3e klas, zit prima, is ruim en kost geen reet). Het ritje (3 uur) is leuk door een mooie omgeving en het station in Kanchanaburi is op loopafstand van alle leuke hostels (en Bauke's café en reisbureau ;)).

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”