Registration tool ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Registration tool ?

#1 Bericht door prajak » zaterdag 01 januari 2011, 04:58

Word er mee doodgegooid op mijn email. Heb de afzender maar geblokeerd. Er staat in de tekst "nieuwe" en meer niet, en geen bijlage. Afzender een klub die registration tools heet en ergens staat ook het email adres minbuza etc en dat zou de ambas kunnen zijn. Maar op nieuwjaarsdag ? Vreemde zaak. Iemand ook deze ellende ?

Anders bel ik maandag de ambas.

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#2 Bericht door hansy » zaterdag 01 januari 2011, 05:14

Hier hetzelfde euvel, 16 mailtjes van minbuza.
Ik denk dat hun mailserver op hol is geslagen.
Ik kijk even op de website en lees dit:
Via het geautomatiseerde systeem worden Nederlanders verblijvend in Thailand, Cambodja, Laos, Myanmar (voor zowel lang als kort verblijf) verzocht zich te registreren.
Een automatisch systeem bij de overheid, dan weet je ook dat het automatisch fout gaat :roll:
Vervolgens klikte ik op de link naar de registratie tool en die werkt dus niet goed en geeft alleen deze tekst.
The Embassy of the Kingdom of the Netherlands accepts no legal liability for incorrect information provided by the web sites to
which reference is made through this web site. No rights can be derived from the texts on this site.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#3 Bericht door greenthaiway » zaterdag 01 januari 2011, 05:48

hansy schreef:Hier hetzelfde euvel, 16 mailtjes van minbuza.
Een automatisch systeem bij de overheid, dan weet je ook dat het automatisch fout gaat :roll:
Zeker! :twisted
Ook ik, zucht, kreeg deze mailtjes.
Het is niet de eerste keer dat ze het knullig in elkaar prutsen daar bij de Nederlandse Ambassade te Bangkok.
Het wegsluizen van onrechtmatig verkregen geld vanuit ons stukje Nederlandse grond in Thailand verloopt eenvoudiger.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op zaterdag 01 januari 2011, 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#4 Bericht door hansy » zaterdag 01 januari 2011, 06:26

Het houdt maar niet op, nu weer 19 dezelfde mailtjes, maar even wachten tot het personeel zijn roes heeft uitgeslapen.
Als ze al werken op deze dag.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#5 Bericht door dutch » zaterdag 01 januari 2011, 06:27

Heb er nu 32 ontvangen,maar weet niet van wie omdat mijn handeltje zo langzaam gaat.
Vanmorgen had ik er ook eentje,maar die was van Microsoft (overigens dezelfde aanhef en deze heb ik direct als spam aangemerkt).Ook deze 32 zijn als spam door mij verwijderd
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Registration tool ?

#6 Bericht door Mart » zaterdag 01 januari 2011, 07:21

Mag ik U allereerst een gezond 2011 toewensen. Zo juist ontwaakt na een zeer feestelijke nacht in het dorp.
Op dit moment heb ik ook een reeks van 39 emails naar de vuilnisbak gestuurd.
De eerste is om 08.33 binnengekomen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#7 Bericht door hansy » zaterdag 01 januari 2011, 07:26

Zojuist dit bericht van de ambassade gehad, men is dus op de hoogte.

Beste geregistreerde Nederlanders, er worden sinds vanochtend herhaalberichten vanuit onze dienstpostbus gestuurd die gekoppeld is aan het registratiestysteem dat door een externe provider wordt beheerd. Wij zijn op dit moment druk bezig om dit probleem op te lossen maar zijn afhankelijk van onze externe provider. Wij vragen u om begrip en bieden onze excuses aan voor het ongemak die dit met zich meebrengt. Ik verzoek u niet het noodnummer te bellen en geen antwoordmails te sturen aan de ban-ca postbus op de inkomende mailberichten. Alvast veel dank voor uw medewerking. Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik u een gezond en gelukkig Nieuw Jaar toe te wensen. Met vriendelijke groeten, Jeannette Verkerk Plaatsvervangend Hoofd Algemene en Consulaire Zaken www.netherlandsembassy.in.th

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registration tool ?

#8 Bericht door prajak » zaterdag 01 januari 2011, 07:27

" Beste geregistreerde Nederlanders, er worden sinds vanochtend herhaalberichten vanuit onze dienstpostbus gestuurd die gekoppeld is aan het registratiestysteem dat door een externe provider wordt beheerd. Wij zijn op dit moment druk bezig om dit probleem op te lossen maar zijn afhankelijk van onze externe provider. Wij vragen u om begrip en bieden onze excuses aan voor het ongemak die dit met zich meebrengt. Ik verzoek u niet het noodnummer te bellen en geen antwoordmails te sturen aan de ban-ca postbus op de inkomende mailberichten. Alvast veel dank voor uw medewerking. Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik u een gezond en gelukkig Nieuw Jaar toe te wensen. Met vriendelijke groeten, Jeannette Verkerk Plaatsvervangend Hoofd Algemene en Consulaire Zaken www.netherlandsembassy.in.th "

Gezegend hoor !

Maar er wordt aan gewerkt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Registration tool ?

#9 Bericht door Mart » zaterdag 01 januari 2011, 07:29

Ik ook, had het noodnummer ook al gebeld.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#10 Bericht door greenthaiway » zaterdag 01 januari 2011, 07:31

Kreeg dit bericht zojuist binnen;

Beste geregistreerde Nederlanders, er worden sinds vanochtend herhaalberichten vanuit onze dienstpostbus gestuurd die gekoppeld is aan het registratiestysteem dat door een externe provider wordt beheerd. Wij zijn op dit moment druk bezig om dit probleem op te lossen maar zijn afhankelijk van onze externe provider. Wij vragen u om begrip en bieden onze excuses aan voor het ongemak die dit met zich meebrengt. Ik verzoek u niet het noodnummer te bellen en geen antwoordmails te sturen aan de ban-ca postbus op de inkomende mailberichten. Alvast veel dank voor uw medewerking. Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik u een gezond en gelukkig Nieuw Jaar toe te wensen. Met vriendelijke groeten, Jeannette Verkerk Plaatsvervangend Hoofd Algemene en Consulaire Zaken http://www.netherlandsembassy.in.th

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Registration tool ?

#11 Bericht door joepattaya » zaterdag 01 januari 2011, 10:20

Ik krijg ze nu ook........en ben er dolgelukkig mee.
Na mijn gmail-debacle van vorige week heb ik sinds 2 dagen weer controle over mijn gmail-account.
Lees meer over mijn gmail-debacle in een andere draad.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#12 Bericht door dutch » zaterdag 01 januari 2011, 11:31

Na de eerste 32 kreeg ik er nog 9 en nu weer 10.
Als dat zo in dit tempo doorgaat,heb ik er morgen een hele klus aan! :twisted
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Registration tool ?

#13 Bericht door Geert S » zaterdag 01 januari 2011, 12:30

dutch schreef:Na de eerste 32 kreeg ik er nog 9 en nu weer 10.
Als dat zo in dit tempo doorgaat,heb ik er morgen een hele klus aan! :twisted
Wordt er helemaal gek van, nu maar de simpele oplossing gekozen door adres in te vullen op spamfilter, hupsakee, hele rotzooi in de vuilnisbak.. Alleen moet ik er aan denken om tegen de tijd dat deze troep achter de rug is dat adres er weer uit te halen anders hoor ik het ook nooit als we moeten evacueren :lol:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registration tool ?

#14 Bericht door dutch » zaterdag 01 januari 2011, 12:58

Geert S schreef:
dutch schreef:Na de eerste 32 kreeg ik er nog 9 en nu weer 10.
Als dat zo in dit tempo doorgaat,heb ik er morgen een hele klus aan! :twisted
Wordt er helemaal gek van, nu maar de simpele oplossing gekozen door adres in te vullen op spamfilter, hupsakee, hele rotzooi in de vuilnisbak.. Alleen moet ik er aan denken om tegen de tijd dat deze troep achter de rug is dat adres er weer uit te halen anders hoor ik het ook nooit als we moeten evacueren :lol:
En weer 12 erbij [|) :cry:

Zullen we doen wie de meeste krijgt?
Ik heb er nu 63 :D
Laatst gewijzigd door dutch op zaterdag 01 januari 2011, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Registration tool ?

#15 Bericht door Duiker » zaterdag 01 januari 2011, 13:00

In outlook zijn ze met de delete toets zo weg.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”