Deze keer een niet 5 sterren maar een "gewoon" 4 sterren hotel
en wel in Pattaya..
Nou moet ik zeggen dat het hotel harstikke mooi was . de kamer was meer dan mooi en de badkamer zeer mooi.
Helaas is een thai net een spanjaard als het op klantvriendelijkheid aankomt.
Ze kunnen aardig een smile opzetten maar verder hebben ze dat gevoel dus helemaal niet; ten minste die van de laatste dagen niet.
Vier sterren betekent voor mij helaas meer dan een fohn op de kamer.. Voor een Thai niet.
En hoe moeilijk kan het zijn.




Je zit voor een habbekras te werken ok.. Maar doe dan wat.



In twee dagen tijd neu krijg je het volgende:
nieuwe kamer slechts 1 maand oud.. fris en mooi
maar twee fundementale dingen meteen niet goed:
lakens wel gewassen maar met bloed spatters....
wc. werkte niet goed en bij bellen .... blablabla meneer zit in een meeting (wil ik niet horen)



tweede dag 's middags..
eerst mijn favoriete drankje bestellen .. : Bloody Mary..
en ja hoor Meee Mie ...geen tomatensap .. en dat terwijl er 20 meter verderop een Family Mart is waar dat spul volop verkocht wordt...
Gewoon zo niet zelf denken en een zo niet klanten gericht en dat met verhouding klanten.. "medewerkers" 1:2
Daarna een lekker lamsbout en ja je raadt het al njet....
verder heb ik het nog niet over het steeds naar de mensen moeten komen om een drankje te bestellen en als ze het komen brengen niet even vragen wie wat wil hebben maar het gewoon willekeurig neerkwakken..
Ondertussen aan het zeker niet tegelijk komen van het eten gewend..
eten zag er duur en fancy uit alleen fundementeel: kip en varkensvlees moet gebakken/iod zijn en niet rauw..
Omgeving: Zuid Pattaya.. (hoe kun je daar leven ??)
Ach nog een 10 jaar en ik klaag nergens meer over....
Pieter


