Het verlangen naar seksueel onbekwamen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#1 Bericht door prajak » woensdag 15 december 2010, 16:28

En met dat woord bedoel ik ook mensen die een geestelijke beperking hebben want hen dwingen tot is net zo erg.

Waar komt dat verlangen toch vandaan als het niet puur uit winstbejag is ? Macht ? Het baasje willen zijn ? Het mannetje ? Puur uit lust dan ? Uit wraak voor een rotjeugd, zelf slachtoffer zijn geweest van pa, oom, buurman of pater ? Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit……maar ik heb dan ook nimmer zelf zoiets meegemaakt.

Nu dat schandaal in Mokum waar die randdebiel zich vergreep aan kinderen tot 4 jaar. Eerder die zwemleraar die het deed met kinderen met een geestelijke beperking. Die politiemeneer die een jong buurmeisje dwong tot orale seks en haar daarna vermoordde.

De afgetreden directeur van dat kinderdagverblijf die SLAAPFEESTJES organiseerde. En de ouders die zich na een uur lieten wegsturen ! Die ouders hebben dan toch ook een steek loszitten ? Je gaat je toch vragen stellen bij een feestje bij de man thuis ? Een slaapfeestje voor koters tot 4 jaar ? Dat is toch te bezopen voor woorden ? Daar blijf je als ouder toch bij om mee te feesten met een glaasje Ranja ?

Ik veroordeel natuurlijk de personen die dat hebben gedaan al is die Robert M nog maar verdachte. Zijn PC is gekraakt en schijnt vol te staan met de meest afschuwelijke beelden.

Maar ik veroordeel ook de ouders die hebben zitten pitten. Zitten pitten omdat ze geen tijd hadden zelf goed met hun koters om te gaan om zo de signalen op te pikken. Die moeten er zijn geweest ! Ouders die een gezond wantrouwen hebben weggewuifd vanwege hun loopbaan en de poen en hun pensioen later en hun hypotheek.

Ik heb geen koters en kan niet in de leef- en gevoelswereld van die ouders treden. Maar ik ben uiterst kritisch -als ik een paar dagen weg moet- met de keuze wie voor mijn katten zorgt. Want dat zijn mijn koters. En daar komt niet zo maar iedereen aan. Die mensen worden getest. Maar katten zijn “maar” dieren.

Kinderen van mensenvlees en -bloed hebben een hogere status. En ik heb wel eens de indruk dat de eigen status van de ouders een hogere prioriteit heeft. Ik acht hen mede-schuldig. Niet juridisch maar wel moreel.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#2 Bericht door Borowolf » woensdag 15 december 2010, 17:06

Nou, nou. Je oordeelt wel erg ongenuanceerd over al die ouders. OK, dat van die slaapfeestjes snap ik ook niet. Maar in veel gevallen kunnen ouders er weinig aan doen.

Ik heb het zelf een keer van dichtbij meegemaakt. Mijn zoontje speelde toen hij klein was vaak met het dochtertje van de overbuurman (heeft ie vast van mij :mrgreen: ). Na een aantal maanden bleek de overbuurman op school (hij was leraar) ook de nodige onfrisse dingen te hebben uitgehaald. Voor zover wij hebben kunnen achterhalen heeft ie niet aan mijn zoontje gezeten. Maar als wel, hoe hadden wij dat kunnen weten?
Z'n eigen vrouw wist nergens van en is direct van hem gescheiden.

Dus dat ouders op hun hoede moeten zijn. OK. Maar dat alle ouders van al die misbruikte kinderen hebben zitten/liggen slapen. Dat gaat mij veel te ver.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#3 Bericht door michaleo » woensdag 15 december 2010, 19:56

prajak schreef:Die mensen worden getest.
Natuurlijk klopt het totaal wat je zegt. Waar kijken de ouders heen?

Het verschil is maar, dat de katten niet zeggen wat ze willen. Als een kind zegt en quengelt, das ze bij een vriedinnetje speelen wil, en je weet niet, dat bijvoorbeeld een oom van die vriendin in het huis te bezoek is, dan kan het het wel moeilijk zijn.

En teveel kontrolle bij de kinderen is ook niet goed, dat kan ook een storing veroorzaken.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#4 Bericht door jannampla » woensdag 15 december 2010, 20:08

Niet alle ouders zijn zonder een gezonde portie wantrouwen .
Twee jaar geleden waren er ouders die naar de politie zijn gegaan , maar daar is niets mee gedaan .
Politie was waarschijnlijk te druk mensen te bekeuren die drie kilometer te hard rijden .
Groeten,
Jan
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#5 Bericht door prajak » donderdag 16 december 2010, 00:42

Er is een verschil tussen controle en signalen oppikken. Die ene mevrouw twee jaar terug had het goed gezien maar werd niet begrepen EN ging er niet mee door. Het kind daar weghalen was wel het minste dat ze kon doen.

Moeten we dan maar 30 jaar teruggaan en de "pil van het bouwfonds" weer invoeren ?

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#6 Bericht door Geert S » donderdag 16 december 2010, 03:16

prajak schreef: Maar ik veroordeel ook de ouders die hebben zitten pitten. Zitten pitten omdat ze geen tijd hadden zelf goed met hun koters om te gaan om zo de signalen op te pikken. Die moeten er zijn geweest ! Ouders die een gezond wantrouwen hebben weggewuifd vanwege hun loopbaan en de poen en hun pensioen later en hun hypotheek.
Bij kennissen van ons is iets dergelijks gebeurd en 't is onvoorstelbaar zo erg als dat een gezin verwoest. Niet alleen de kinderen, die er een levenslang trauma aan overhouden, maar ook de ouders, de dagelijkse worsteling van 'had ik het kunnen weten', zelfs 20,30 jaar nadien speelt het nog dagelijks.. Achteraf gezien is oordelen makkelijk, maar het is niet eenvoudig signalen van zeer jonge kinderen op te pikken, en vreemd genoeg is dat haast nog moeilijker voor je eigen kinderen. Doordat je ze dagelijks meemaakt zie je heel kleine, geleidelijke, veranderingen over het hoofd, mis je aanwijzingen. Hier ligt ook een taak van de maatschappij/buurt/vriendenkring als geheel, die juist door een iets grotere afstand soms wel dingen wisten/vermoeden en desondanks voor de goede vrede hun mond dicht hielden en geen aktie ondernamen. En natuurlijk bij de politie, die klachten niet in behandeling neemt, bij reclassering en soortgelijke instellingen die mensen gewoon weer terug zetten in de maatschappij terwijl kans op herhaling groot is..

Let wel, ik wil het falen van de ouders niet goed praten, maar het is en blijft een heel complex probleem met, bij de kinderen, vaak heel subtiele aanwijzingen die niet iedereen even snel zal oppikken. En de criminelen die dit soort dingen doen zijn vaak uiterst gewiekst, doodenge mannetjes die vreselijk geslepen zijn in het verbergen van hun ware identiteit. Maar al te vaak zijn dit het type mensen waar niemand het ooit van zou vermoeden, "perfecte" mensen waar niets mis mee lijkt, de perfecte schoolmeester, de allervriendelijkste buurman, de vrome pater..

Ik ben meestal niet zo'n 'hardliner' maar in dit specifieke geval ben ik een absolute voorstander van her-invoeren van de doodstraf, onmiddelijk en onvoorwaardelijk. Het is bewezen dat kans op herhaling bij dit soort criminelen heel erg groot is, en het leed dat ze veroorzaken is zo onvoorstelbaar groot dat ze wat mij betrefd direct aan de galg mogen!

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#7 Bericht door Luc » donderdag 16 december 2010, 06:15

Ik vind het wel eigenaardig dat er in 99% van de gevallen het altijd blanke mannen zijn die in beeld worden gebracht - er wordt ook door vele juist daarop openlijk gesproken.
In Europa is het voor de meeste mensen maar wat normaal om de witte man die naar Thailand op reis komt ook direkt in het kastje van oude vieze vuile vetzak te plaatsen.
Deze viespeuk komt naar hier voor hele "jongen" mensen zoveel mogelijk te bepotelen...enz...enz...
Als er hier, een - mischien - wel - pedo het middelpunt van de media haalt is het een witte man.
Geen neger, vrouw, moslim...etc.
Zou dat echt alleen maar een ziekte/afwijking van de witte man zijn ?
Ik vind ook dat het pedo- gebeuren wel een beetje aan het doordraven is...
Dit alles wil niet zeggen dat er echt wel slechte-, niet te doen-, rotdingen gebeuren.
Spijtig voor degene die het niet met me eens zijn maar de massa gaat ook wat uit de bol als het over de straf gaat....dood, kapot slagen, ophangen enz....
Het is niet goed te praten maar ikzelf word (in het ergste geval) liever verkracht dan vermoord.
Zelfs als ouder en je zou moeten kiezen (gebeurt in Afrika) je kind verkracht of vermoord...
Ik denk dat, als ge die vraag zou stellen aan alle ouders waarvan hun kind vermoord is....??
Waar ligt de lijn ?
Je dochter op je schoot nemen, knuffelen een dikke pakkerd geven. met rollebollen, foto van het naakte kindje op het schaapvelletje ?
Tot hoever mogen de leerkrachten, opvoeders, trainers, iedereen die met kinderen in contact komen nog gaan ?
Heeft het ook met de media te maken...een produkt dat veel belangstelling heeft dus goed verkoopt ?
Wat mag niet meer of mag nog wel ?

tawan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#8 Bericht door elst99 » donderdag 16 december 2010, 13:07

Ik weet niet of het meer bij het blanke ras voorkomt als bij de gekleurde medemens, Geen idee van.
Wat ik wel vind is dat de Thais, veel gemakkerlijker omgaan met andere sexgeaarde mensen dan bv. in Nederland. De travestieten en homo's en lesbiënnes hier ongestoord makkelijk leven.
Incest hier ook meer voorkomt, is mij door een Thai vertelt, omdat ze vroeger allemaal op een grote "slaapkamer"op de grond sliepen, met de hele familie bij elkaar.
Misschien doordat er hier gemakkelijk mee omgegaan wordt het ook een aantrekkingskracht heeft voor pedo's, zou me dat kunnen voorstellen.
In Cambodja was er een grote campagne tegen dit soort uitwassen, overal billboards en waarschuwingen met hoge straffen als je gepakt werd.
Maar vind het net zo erg als een oude vent met een meisje van 14 aan de hand loopt en je zeker weet dat het geen familie is.
Het moet toch wel een gemis van een of ander gen zijn denk ik, of een ziekelijke afwijking om met zeer jonge kinderen sex te hebben.
Ze hoeven van mij niet dood, maar wel een operatie ondergaan, dat ze niet in herhaling treden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#9 Bericht door prajak » donderdag 16 december 2010, 16:13

" Ze hoeven van mij niet dood, maar wel een operatie ondergaan, dat ze niet in herhaling treden. "

Mee eens, niet dood. Maar wat voor operatie dan ? Het zit tussen de oren. Je kunt pielemuis en zakkecement weghalen maar dan nog kunnen ze smerige dingen uithalen. Ik hoorde, zag gelukkig niet, van sm toestanden met koters van 6 maanden. Op de kop hangen, het hoofd in een bak met piranha's ? Hoe kom je zo ziek ?

Hun hoofd leeghalen en opvullen met zand ? Handen afhakken, ogen er uit ? Dan krijg je sharia toestanden en dat gaat me ook een brug te ver. Nee, opsluiten en heel lang. In een gewone gevangenis; daar weten de maten wel raad met dit soort smeerlappen.

Ik ben benieuwd of al die Wikileaks aktivisten nu zo boos zijn dat ze de website van die pedoklub Martijn platgooien. Want het idee alleen al dat je seks kunt hebben met koters van 12 is ziekelijk.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#10 Bericht door Geert S » donderdag 16 december 2010, 16:53

elst99 schreef: Wat ik wel vind is dat de Thais, veel gemakkerlijker omgaan met andere sexgeaarde mensen dan bv. in Nederland. De travestieten en homo's en lesbiënnes hier ongestoord makkelijk leven.
Da's niet helemaal waar, ze worden wel degelijk gediscrimineerd maar 't gebeurd wat onopzichtelijker. Je zult geen ladyboy aantreffen in een hoge functie of een goed betaalde baan of zo..
Het is gezichtsverlies om je ergens over op te winden, emotioneel te reageren, etc, dus is het bij problemen eenvoudiger om ze simpelweg maar niet te zien, dat gebeurd heel veel hier, weet niet of je dat tolerantie kunt noemen..

Het moet me echter wel even van 't hart dat ik travestieten, homo's, en lesbienes wel iets HEEL anders vind dan pedo's, dat heeft helemaal niets met elkaar te maken. Travestieten, homo's, en lesbiennes zal me een zorg zijn, da's ieder zijn/haar persoonlijke leven, net als de ene mens linkshandig en de ander rechtshandig is, helemaal niets mis mee. Maar mensen als een Dutroux en soortgenoten zijn een heel ander slag..
elst99 schreef: Incest hier ook meer voorkomt, is mij door een Thai vertelt, omdat ze vroeger allemaal op een grote "slaapkamer"op de grond sliepen, met de hele familie bij elkaar.
Lijkt mij altijd dat dat eerder een grote sociale controle geeft? In de kleinere dorpjes kent iedereen elkaar en wordt over alles en iedereen uitgebreidt geroddeld, niets blijft geheim. Maar of er ook ingegrepen wordt bij problemen, dat zou ik inderdaad niet weten..
elst99 schreef: Misschien doordat er hier gemakkelijk mee omgegaan wordt het ook een aantrekkingskracht heeft voor pedo's, zou me dat kunnen voorstellen. In Cambodja was er een grote campagne tegen dit soort uitwassen, overal billboards en waarschuwingen met hoge straffen als je gepakt werd.
In Thailand is het net zo hard strafbaar, en ook hier wordt er aktie tegen gevoerd. Conform de regel dat ze dingen liever niet zien gaat 'aktie' hier met wat minder show en stampij gepaard, maar er wordt wel degelijk opgetreden.
elst99 schreef: Maar vind het net zo erg als een oude vent met een meisje van 14 aan de hand loopt en je zeker weet dat het geen familie is.
Da's doordraven vind ik dan, kunnen honderden volledig legale redenen zijn.. Mijn kinderen hebben hier in het dorpje ook vele 'opa's' en 'oma's' waar ze wel eens mee aan de hand over straat lopen, die oudjes hebben meestal wat minder te doen en wat meer tijd om het gekakel van de kinderen aan te horen, natuurlijk houden wij een oogje in het zeil maar dat kan geen kwaad. Tegen de tijd dat ze sleep-inn's gaan organiseren wordt het natuurlijk heel wat anders ;-).

Ik begrijp Luc best dat het moeilijk is waar je de grens legt, plus dat er diverse gevallen zijn geweest van kinderen waarvan absoluut is bewezen dat ze alles verzonnen hadden. Maar je moet gewoon nooit in een compromiterende situatie komen. Ik heb een vroeger een tijdje in het onderwijs gewerkt, en daar werd al geleerd dat je nooit en te nimmer met een enkele leerling alleen mocht zijn, wat er ook gebeurde je zorgde altijd dat er meerdere personen bij waren, en zo zijn er nog wel meer regels. Maar in gevallen als Dutroux en trawanten, of de moordenaar van Andrea Luten (ex dorpsgenootje van mij) dan is het in mijn ogen heel erg simpel, touw om de nek en hangen aan de hoogste boom.. Dat zeg ik niet snel zoiets, maar in dit soort gevallen blijf ik bij die mening..

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#11 Bericht door carpediem » donderdag 16 december 2010, 19:17

Ik heb wikpedia er maar is bijgehaald en daar staat toch wel een vrij genunanceerd verhaal over pedofilie.
In de grote meerderheid zijn de pedofielen ook zelf slachtoffer van hun afwijkende sexuele voorkeur en zullen daardoor niet een erg prettig leven hebben.
Een zeer kleine groep hebben daarbij anti sociale of psychopatische persoonlijkheidsstoornissen wat betekent dat ze totaal geen gevoel of compassie hebben met hun medemens. Deze zijn alleen uit op hun eigen lusten en kunnen dus over lijken gaan.
Kinder misbruik en mishandeling komt overal voor van incest tot kindsoldaten en in alle tijden.
Maar ook in alle gradaties b.v. te beginnen met de man die alleen maar gluurt achter de gordijnen van zijn flat naar de kinderspeelplaats voor zijn deur.
Anti persoonlijkheidsstoornissen zijn niet of moeilijk te behandelen. Uit veiligheid zou je dus deze figuren levenslang moeten uitschakelen.
Een hele grote groep die dan overblijft van lichte tot zwaardere vergrijpen zul je steeds weer individueel moeten inschatten wat het gevaar is en hoe we als samenleving daarmee om moeten gaan.

In het geval van Robert M is die al door de media en de massa veroordeelt tot de ergste straffen.
Wat we weten is dat er minstens meer dan 50 kinderen erbij betrokken zijn van zeer jonge leeftijd en dat hij beeldmateriaal heeft en op internet gezet. Wat hij met de kinderen heeft gedaan en welke schade dat voor de kinderen zal hebben is niet bekend.
Alles zal in proporties gezien moeten worden en gelukkig zal in onze rechtstaat dat door de rechter uitgemaakt moeten worden.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Het verlangen naar seksueel onbekwamen

#12 Bericht door Gardensafari » donderdag 16 december 2010, 21:29

Wat ik altijd begrepen heb ten aanzien van pedo's is, dat ze zelf altijd denken het kind een plezier te doen.
Het genoegen is wederzijds. En juist daarom begrijpen ze de afschuw die hun daden teweeg brengen helemaal niet.
En dat maakt behandeling ook zo moeilijk.

Nu is deze man een extreem geval.
Hij kan ook moeilijk volhouden dat het genoegen wederzijds was.
SM-spelletjes? Babies? Kinderen ONDER de vier jaar.
Hert lijkt erop dat hij sexueel-geestelijk verknipt is en een gewetenloze schurk.
Benieuwd wat daarvan blijkt op de zitting.
Dit zijn van die gevallen die mij bijna doen verlangen naar de doodstraf in Nederland.
Wat kost het niet om deze idioot jarenlang gevangen te houden?
En wellicht te behandelen?
Daardoor moeten we sommige mensen misschien een operatie onthouden, omdat het geld op is?
Dat klinkt misschien hard, maar zo is het toevallig ook nog eens een keer.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”