Ik woon zelf alweer ruim 13 jaar hier in Thailand, en heb zelf genoeg mee gemaakt.,
vandaar dat mijn persoonlijke mening is...dat ik hier in Thailand woon voor het land,
en niet voor de Thaien. Ik ben zelf enige tijd GELUKKIG van een Thaise gescheiden.,
dat heeft me zo'n Bht 150,000.= gekost dankzij de bemoeizucht van een farang en zijn Thaise echtgenote.
Ook het terugzetten naar de Thaise nationaliteit voor mijn zoon heeft me zo'n Bht 180,000.= gekost, en de meeste betalingen van dit gigantische bedrag werd onder de tafel door betaald. Afgelopen zondag heeft mijn zoon meegedaan aan motorracen (Honda) in Phitsanulok...
een motor en motorpak kreeg hij in bruikleen van Honda, en als onderpand moest hij z'n Thaise i.d.card afgeven.
Na de race leverde hij de geleende motor en het motorpak weer in, en ging hij vervolgens naar de administratie om zijn i.d.card weer in ontvangst te nemen.
Een plastic boodschappentasje vol met i.d.kaarten van de vele deelnemers.,
maar zijn kaart was er niet bij.
Geen verontschuldiging van deze organisatie m.a.w. bekijk het maar.
Vandaag ben ik samen met mijn zoon in onze woonplaats "Khon Kaen" naar de
"Municipal-Office" geweest om aldaar een nieuwe i.d.card aan te vragen voor mijn zoon.,
ik moest mee als vader zijnde.,want mijn zoon is hier nog niet meerderjarig
(thais meerderjarig is twintig). Aldaar bij de municipal aangekomen mocht ik niet voor mijn eigen (thaise) zoon ondertekenen.,redenen hiervoor was, dat ik een farang was.
Vervolgens keek de ambtenaar in het blauwe (home-registratie) boekje van mijn zoon,
en vertelde hij aan mijn zoon dat enkel de huisbaas moest en kon ondertekeken en garant staan voor MIJN ZOON. We vertelde terplaatse aan de ambtenaar dat onze huisbaas érg ziek was...leverkanker en suikerziekt, en thuis ziek in bed lag.
Het antwoord van deze zelfde ambtenaar was dat hij geen andere oplossing wist.
Nu moest ik eveneens op een andere afdeling zijn bij deze zelfde "Municipal-Office" voor een verkeersdrempel die ik enige tijd geleden had aangevraagd in onze soi waar wij woonachtig zijn.,want daar rijden brommers met een snelheid van zo'n 80 km per uur, en automobilisten zo'n 120 km per uur.
De ambtenaar die deze drempel zou plaatsen wilde geld van mij hebben.,anders zou deze opdracht niet doorgaan.
Bij deze (bestrating) afdeling van de "Municipal-Office" vertelde ik mijn relaas betreffende de betaling voor deze verkeersdrempel, en kwam het verhaal van mijn zoon óók ter sprake. Ik was gelukkig bekend op deze afdeling, en kende daar vele ambtenaren hoog + laag.,omdat ik vele jaren gratis les op (municipal) scholen heb gegeven.
Een hoge baas van deze "Municipal" afdeling ging samen met mijn zoon naar die andere "Municipal" afdeling voor de aanvraag van een nieuwe I.D.Card voor mijn zoon,
en nu verliep alles perfect, en was het niet nodig om mijn huisbaas met leverkanker en suikerziekte van zijn bed gelicht te moeten worden, en deze hoge baas ondertekende al het noodzakelijke voor mijn zoon z'n nieuwe I.D.Card.,en loopt nu alles op rolletjes (niet lachen) en ontvangt mijn zoon in April 2011 een nieuwe I.D.Card...kosten 40-Baht.
De door mij aangevraagde verkeersdrempel in onze soi.,zal a.s. vrijdagmiddag om 13.00 uur kosteloos worden aangelegd op de plek van mij keuze.
Al bij al een volle dag "Municipal" in Khon Kaen.
Vandaar mijn mening...Thailand is een prachtig land...eten.,klimaat.,natuur etc...maar de Thaien…
Een dagje Municipal in "Khon Kaen".
Moderator: Loempia
- Single60Parent
- Volwaardig lid
Een dagje Municipal in "Khon Kaen".
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.
-
- Erelid
Re: Een dagje Municipal in "Khon Kaen".
Mijn zoon heeft ook zowel de Th als NL nationaliteit.Single60Parent schreef: Ook het terugzetten naar de Thaise nationaliteit voor mijn zoon heeft me zo'n Bht 180,000.= gekost, …
Ik ben erg benieuwd waarom hij de TH nationaliteit had verloren.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Re: Een dagje Municipal in "Khon Kaen".
Het is fijn dat dit soort dingen hier geschreven worden.
Enne...met de huisbaas zal het nu ook wel beter gaan, veronderstel ik zo?
Enne...met de huisbaas zal het nu ook wel beter gaan, veronderstel ik zo?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.