Opening Consulaat in Chiang Mai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Opening Consulaat in Chiang Mai

#1 Bericht door printen44 » vrijdag 26 november 2010, 07:32

Gisteren werd de Honorair Consul van Nederland in Chaing Mai officieel geiinstaleerd en het Consulaat officieel geopend. De Ambassadeur van Nederland in Thailand en de Gouverneur van Chiang Mai verrichte de opening. De nieuwe Honorair Consul in Chiang Mai is de heer Peter van Loo. Daarna was er in de tuin van het kantorencomplex, waar het Consulaat is gevestigd een gezellig samenzijn met een hapje en een drankje. Een foto-overzicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Opening Consulaat in Chiang Mai

#2 Bericht door Borowolf » vrijdag 26 november 2010, 08:02

Dat is mooi. Kunnen we daar nu alles doen waarvoor we tot nu toe naar de ambassade in Bangkok moesten?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 26 november 2010, 08:09

Ik zie meer witneuzen op de foto dan ik reeds geteld heb als NL's in Chiang Mai!
Zouden het alle Nederlanders zijn?

Nou ja als er gratis te eten en drinken is moet het haast wel, hè hè echt Nederlands
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tja.... het is genoeg geweest.

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » vrijdag 26 november 2010, 08:35

Borowolf schreef:Dat is mooi. Kunnen we daar nu alles doen waarvoor we tot nu toe naar de ambassade in Bangkok moesten?
De meeste consulair handelingen, behalve het aanvragen of vernieuwen van een paspoort. Daarvoor moet je naar Bangkok gaan i.v.m. met het nemen van vingerafdrukken.

printen44
Expat
Expat

#5 Bericht door printen44 » vrijdag 26 november 2010, 08:38

Gijs-CNX schreef:Ik zie meer witneuzen op de foto dan ik reeds geteld heb als NL's in Chiang Mai!

Nou ja als er gratis te eten en drinken is moet het haast wel, hè hè echt Nederlands
Zover ik kon nagaan, was het overgrote deel Nederlanders. In de regio Chiang Mai wonen er een redelijk groot aantal Nederlanders.

En de hapjes smaakte heerlijk en er was Heineken uit Nederland. Een echt getapt glas Heineken. [$) [$)

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#6 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 26 november 2010, 08:43

printen44 schreef:
Gijs-CNX schreef:Ik zie meer witneuzen op de foto dan ik reeds geteld heb als NL's in Chiang Mai!

Zover ik kon nagaan, was het overgrote deel Nederlanders. In de regio Chiang Mai wonen er een redelijk groot aantal Nederlanders.

En de hapjes smaakte heerlijk en er was Heineken uit Nederland. Een echt getapt glas Heineken. [$) [$)
Dat dacht ik wel, laatst op dit forum welgeteld 5!!!
Dus als er gratis bier en snaai is zijn er meer :mrgreen:

Ik hoop dat het bier was wat er getapt werd en geen glas [8)
Tja.... het is genoeg geweest.

printen44
Expat
Expat

#7 Bericht door printen44 » vrijdag 26 november 2010, 10:25

Nou gratis, ik kwam van Ngao, 200km heen en 200km terug. Maar ik moest toch in Chiang Mai zijn i.v.m. de aanstaande verhuizing.

Dus binnenkort 6 uit Chiang Mai op dit forum [8) [8) [8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » vrijdag 26 november 2010, 16:36

Men heeft wel kosten noch moeite gespaard. Een welvoorziene tafel voor 6 NL-ers die daar wonen ? Dat heet nog eens uitpakken. Maar als de ambassadeur zelf komt is niets te duur. Soberheid zou beter passen in deze tijd.

Ik vraag me af of er ook een consulaat is in Laos, Birma en Cambodja. Als dat niet zo is dan is een consulaat, en ook nog maar een honorair consulaat, in C-Mai, misplaatst. De verbindingen in Thailand zijn uitstekend, je bent snel in Bangkok. Als je in noordelijk Laos woont is Bangkok een brug te ver. Er zitten veel NL-ers in Cambodja en hoe komen die aan hun papieren ?

Er was Heineken uit de tap. Ja, is die honorair consul geen kroegbaas ? Zo kan ik het ook.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door Borowolf » zaterdag 27 november 2010, 03:31

Ik heb weleens gehoord dat er 2000 Nederlanders in Chiang Mai wonen.
Bij de oprichting van de Nederlandse vereniging in Chiang Mai waren er volgens mij 300 (was toen zelf nog in Nederland dus heb het van horen zeggen). Dus hoe je aan 6 Nederlanders komt weet ik niet. Is dat niet het aantal forumleden uit Chiang Mai?

Vergeet ook niet dat er erg veel toeristen naar Chiang Mai komen.

De verbinding met Bangkok is inderdaad goed maar het ophalen van een visum kostte mijn vriendin toch mooi drie dagen.

Met Laos komt er binnenkort een brugverbinding.

Allemaal wellicht geen reden een consulaat te vestigen in Chiang Mai. Ik ken die redenen niet. Misschien is daar iets over gezegd bij de opening?

printen44
Expat
Expat

#10 Bericht door printen44 » zaterdag 27 november 2010, 06:59

De Ambassade had in het verleden elke drie maanden een zgn. bezoekdag aan Chiang Mai voor consulaire zaken. Het was er op die dag zo druk, ik maakte dat zelf mee, zodat men besloot er een consulaat te vestigen. Dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk is het er toch van gekomen. Ook in Phuket is er nu een Consulaat.

Het Consulaat is drie halve dagen per week geopend. Het is een bijbaan van Peter van Loo. Die heeft een bedrijf in Chiang Mai. Vandaar de naam Honorair Consul. Het is onbezoldigd werk.

Zover mij bekend zijn er 6 leden van deze club die in Chiang Mai wonen. In de regio, wonen er veel Nederlanders. Zowel permanent als tijdelijk. Plus de nodige toeristen die het Noorden van Thailand bezoeken.

Honorair Consuls zijn er in de hele wereld. Zelfs in Walvis Bay, een een kleine haven aan de kust in Namibie, zit er een.

Honorair Consuls zijn een een aanspreekpunt voor de handel tussen Nederland en het land waarin zij wonen. Honoraire Consuls behartigen ook belangen van het bedrijfsleven in zijn regio wat export naar Nederland betreft. Vandaar dat een Honorair Consul vaak een bedrijf heeft.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » zaterdag 27 november 2010, 07:01

Het was ook maar een geintje. Maar 2.000 NL-ers ? Dat is een pak hoor. Ik heb geen idee hoeveel NL-ers in TH wonen en ook niet hoeveel zich bij de ambas hebben geregistreerd. Maar 2.000 mensen in C-Mai lijkt me erg veel. Misschien in het hele noordwesten samen ?

printen44
Expat
Expat

#12 Bericht door printen44 » zaterdag 27 november 2010, 07:14

Dat denk ik ook. Wat mij bekend is dat in de regio Chiang Mai 400 Nederlanders geregistreerd staan bij de Ambassade. Er zullen er zeker meer wonen dan at er geregistreerd staan.. Maar waar ik ook kom in het Noorden van Thailand, ik ontmoet altijd Nederlanders of hoor dat er Nederlanders in de buurt wonen. In het gat Ngao wonen vier Nederlanders. Over tien dagen zijn het er maar drie [8)

pietk
Expat
Expat

#13 Bericht door pietk » zaterdag 27 november 2010, 08:20

Het aantal genoemde Nederlanders, 400, door Printen lijkt mij waarschijnlijker dan de 2000 welke Borowolf noemt.
Ik heb het aantal van 2000 al eens eerder horen noemen en dacht toen zelf dat de persoon het aantal geregistreerde Nederlanders in heel Thailand bedoelde.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#14 Bericht door Borowolf » zaterdag 27 november 2010, 08:56

Ik zal absoluut mijn hand niet in het vuur steken voor die 2000 (of welk ander getal ook). Zou zomaar eens heel Thailand kunnen zijn en dat ik het verkeerd in het geheugen heb.
Maar als er al 400 geregistreerd staan moet het echte aantal daar dus nog ruim boven liggen. Zelf ben ik ook niet geregistreerd. Kun je nagaan. :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid

#15 Bericht door Mart » zaterdag 27 november 2010, 10:05

printen44 schreef: Honorair Consuls zijn een een aanspreekpunt voor de handel tussen Nederland en het land waarin zij wonen. Honoraire Consuls behartigen ook belangen van het bedrijfsleven in zijn regio wat export naar Nederland betreft. Vandaar dat een Honorair Consul vaak een bedrijf heeft.
Zie: http://www.brainwaveexports.com/contact.htm

Mooie producten.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”