Ziektekosten gedekt als getrouwd met Thaise Civil Servant?
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
Ziektekosten gedekt als getrouwd met Thaise Civil Servant?
Mijn vriendin is Civil Servant. Een van de voordelen daarvan is dat ze gedekt is voor de ziektekosten. En niet alleen zij. Ook haar kinderen tot 20 jaar, haar ouders en..... haar man. En dat laatste is natuurlijk best wel interessant voor ons met die hoge ziektekostenverzekering. Nu denk ik niet dat dit een goede reden is om te trouwen maar als je het toch al van plan bent (zover ben ikzelf nog niet hoor) dan zou je hier gebruik van kunnen maken. De vraag is daarbij natuurlijk dan wel.... gaat dat ook op als de man een farang is?
Ik heb op het net gezocht en vond deze informatie op thaivisa.com:
http://www.thaivisa.com/forum/topic/362 ... il-servant
Blijkbaar is er dus iemand die hier inderdaad gebruik van maakt. Onduidelijk is of dat zo blijft als de dame met pensioen gaat. Ik denk het eigenlijk wel maar.....
Mijn vragen zijn:
1. Heeft er iemand op dit forum ervaring met deze regeling voor Civil Servants?
2. Weet iemand of de dekking inderdaad voor elke farang echtgenoot geldt of zijn er uitzondergingen?
3. Weet iemand wat er gebeurd als de dame met pensioen gaat?
4. Weet iemand of en zo ja, dit ergens formeel is na te trekken?
Ik heb op het net gezocht en vond deze informatie op thaivisa.com:
http://www.thaivisa.com/forum/topic/362 ... il-servant
Blijkbaar is er dus iemand die hier inderdaad gebruik van maakt. Onduidelijk is of dat zo blijft als de dame met pensioen gaat. Ik denk het eigenlijk wel maar.....
Mijn vragen zijn:
1. Heeft er iemand op dit forum ervaring met deze regeling voor Civil Servants?
2. Weet iemand of de dekking inderdaad voor elke farang echtgenoot geldt of zijn er uitzondergingen?
3. Weet iemand wat er gebeurd als de dame met pensioen gaat?
4. Weet iemand of en zo ja, dit ergens formeel is na te trekken?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Volwaardig lid
Re: Ziektekosten gedekt als getrouwd met Thaise Civil Servan
Mijn vorige vriendin is onderwijzeres en had het er wel eens over. Ik denk dat zij ook Civil Servant is; welke beroepen zitten in die groep ? Ze zou het navragen maar zover zijn we niet gekomen. Het zou een uitkomst zijn.
- jumbo
- Expat
Kan slechts een antwoord op 4 geven die de hele lading kan dekken
Haar HR persoon op haar werk.......die moet alles weten en kan alles navragen
Tenzij je as egaa nog van niets weet natuurlijk
Haar HR persoon op haar werk.......die moet alles weten en kan alles navragen
Tenzij je as egaa nog van niets weet natuurlijk

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- kenner
antwoord 1: Mijn schoonzus is officieel getrouwd met een Thaise politieagent, alle ziekte behandelingen worden gratis voor haar uitgevoerd in ieder geval in het governement hospital. Ook haar dochtertje valt onder deze regeling.
antwoord 2: jawel volgens mijn schoonzus als je officieel getrouwd bent val je dus ook onder die regeling, falang of chinese man of wat dan ook.
antwoord 3: dan nog geldt deze regel, als in dit geval de politieman gepensioneerd is, maakt hij en directe familie nog steeds gebruik van de regeling.
antwoord 4: bij de werkgever.
Off Topic:
Nu is het geinige van hun situatie dat zij niet meer samen leven, de politieagent zag een jongere vrouw en is daar mee aan de haal gegaan, echter omdat hij vrij hoog in rang staat en bang is voor o.a. gezichtsverlies doen ze net alsof ze nog samen zijn als er belangrijke "feestjes" zijn, Laatst is hij gepromoveerd en moesten de echtgenotes ook opdraven, als men weet dat hij officieel gescheiden is dan kan dit een deukje, smetje zijn op zijn carriere.
Het feit dat mijn schoonzus voor alles gratis geholpen wordt bij ziekte is dus mooi meegenomen door haar.
grt Jan
antwoord 2: jawel volgens mijn schoonzus als je officieel getrouwd bent val je dus ook onder die regeling, falang of chinese man of wat dan ook.
antwoord 3: dan nog geldt deze regel, als in dit geval de politieman gepensioneerd is, maakt hij en directe familie nog steeds gebruik van de regeling.
antwoord 4: bij de werkgever.
Off Topic:
Nu is het geinige van hun situatie dat zij niet meer samen leven, de politieagent zag een jongere vrouw en is daar mee aan de haal gegaan, echter omdat hij vrij hoog in rang staat en bang is voor o.a. gezichtsverlies doen ze net alsof ze nog samen zijn als er belangrijke "feestjes" zijn, Laatst is hij gepromoveerd en moesten de echtgenotes ook opdraven, als men weet dat hij officieel gescheiden is dan kan dit een deukje, smetje zijn op zijn carriere.
Het feit dat mijn schoonzus voor alles gratis geholpen wordt bij ziekte is dus mooi meegenomen door haar.
grt Jan
- jumbo
- Expat
Jan
Is je schoonzus een Nederlandse of buitenlandse als in geen Thai??
dan terug naar je antwoord op 3 'volgens mijn schoonzus' is nooit een goede bron..
dan terug naar je antwoord op 3 'volgens mijn schoonzus' is nooit een goede bron..
-
- komt net kijken
Het is zeker mogelijk om van de Thaise ziektekosten gebruik te maken als "farang" zijnde.
Ik ben getrouwd met een Thaise, zij werkt niet, maar door mijn bijdrage aan de gemeenschap hier en steun aan het dorpsleven heeft het hoofd van de eerste hulp post en consultatiebureau in mijn dorp, mij een pasje gegeven met de zelfde geneeskundige rechten als een Thai.
Peter
Ik ben getrouwd met een Thaise, zij werkt niet, maar door mijn bijdrage aan de gemeenschap hier en steun aan het dorpsleven heeft het hoofd van de eerste hulp post en consultatiebureau in mijn dorp, mij een pasje gegeven met de zelfde geneeskundige rechten als een Thai.
Peter
Qua Patet Orbis (As far as the world extends)
-
- Erelid
Dit is erg misleidend !!!! Ik heb dat "voorrecht" al 12 jaar in het geboorte dorp van mijn vrouw.Tchau schreef:Het is zeker mogelijk om van de Thaise ziektekosten gebruik te maken als "farang" zijnde.
Peter
Op de centrale hulpposten is geen arts aanwezig, uitsluitend een verpleegkundige, dus inderdaad voor eerste hulp, een pilletje hier en daarvoor, maar geen medische ingreep.
Zodra men buiten het dorp iets overkomt, is dat pasje niet meer van kracht.
Reeds eerder heb ik geschreven, dat er bij mij TBC werd geconstateerd, aangezien het dichts bijzijnde groot ziekenhuis op 70 km afstand is, besloot ik om te op te laten nemen in het district ziekenhuis. Alle kosten en vervolgkosten waren "rekening man".
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- kenner
Schoonzus is een Thaise, en jij bedoeld denk ik antwoord 2, wel ik vindt het wel een lekker bronnetjejumbo schreef:Jan

grt Jan
-
- Standaard Lid
Ah. Dat zegt mijn vriendin ook maar hoe weet jij zo zeker dat het ook voor een Farang geldt?Thaijan schreef:Schoonzus is een Thaise, en jij bedoeld denk ik antwoord 2, wel ik vindt het wel een lekker bronnetjejumbo schreef:Jan
dan terug naar je antwoord op 3 'volgens mijn schoonzus' is nooit een goede bron..maar OK ff serieus het is dus wel degelijk zo dat de regel geld voor " de echtgenoot of echtgenote inclusief de eventuele nakomelingen" het maakt niet uit van welk ras of welke stam
je bent.
grt Jan
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- komt net kijken
Hoezo "misleidend".Mart schreef:Dit is erg misleidend !!!! Ik heb dat "voorrecht" al 12 jaar in het geboorte dorp van mijn vrouw.Tchau schreef:Het is zeker mogelijk om van de Thaise ziektekosten gebruik te maken als "farang" zijnde.
Peter
Op de centrale hulpposten is geen arts aanwezig, uitsluitend een verpleegkundige, dus inderdaad voor eerste hulp, een pilletje hier en daarvoor, maar geen medische ingreep.
Zodra men buiten het dorp iets overkomt, is dat pasje niet meer van kracht.
Reeds eerder heb ik geschreven, dat er bij mij TBC werd geconstateerd, aangezien het dichts bijzijnde groot ziekenhuis op 70 km afstand is, besloot ik om te op te laten nemen in het district ziekenhuis. Alle kosten en vervolgkosten waren "rekening man".
Bij een noodzakelijk bezoek aan een staatsziekenhuis krijg je een begeleidende brief mee waarmee je daar geholpen wordt. Dit is me een aantal maal overkomen. Bloed onderzoek, behandeling fysiotherapie (zoveel behandelingen als er nodig zijn), gelukkig nog geen ziekenhuis opname, dus ik weet niet wat er dan gebeurd.
Qua Patet Orbis (As far as the world extends)
- jumbo
- Expat
Precies we praten hier over een farang en dat maak alle verschil van de wereldBorowolf schreef:
Ah. Dat zegt mijn vriendin ook maar hoe weet jij zo zeker dat het ook voor een Farang geldt?
EN zoals eerder gezegd; hearsay of zij/hij zegt zou ik geen oordeel op vellen
Haar PR manager zou er meer van moeten weten
Maar je kan ook de social security website bekijken en je vraag daar stellen, lijk me beter dan de andere bronnen tot nu toe....
http://www.sso.go.th/wpr/eng/index.html
-
- heeft ervaring
Ben bang dat het SSO kantoor niets met de ambtenaren verzekering van doen heeft.
De SSO is er om de wernemer/werkgever verzekering te administreren.
Dit zijn het Social Security Fund en het Workmen's compensation Fund
Als je lid bent krijg je een "bat prakan sangkhom"
Hier slechts een geringe overheidsbijdrage.
De ambtenaren en hun partner/kinderen/ouders in het CSMBS worden geheel gefinacierd door de belastingbetaler en dit is een luxe regeling. Mede door het afwijkend declaratiesysteem schieten de kosten door het dak, maar aangezien leger, politie, hoge ambtenaren etc. hieronder vallen gebeurt er nog weinig.
Wat cijfers: van de kosten die de overheid maakt voor de gezondheidszorg gaat 45% naar 10% van de bevolking en ja dat is de CSMBS
In 2006 waren de kosten per capita voor de UC(universal coverage)/30 baht : 1659 baht, de werknemersverzekering gaf per hoofd 1738 uit en de ambtenaren lagen op kop met kosten van 8785 per capita.
Was er niet ergens nog een onderwerp aangaande ziektekostenverzekering voor boven de 65 ? , het antwoord moge duidelijk zijn: een vrouw in uniform kan ook mooi zijn, maar je moet haar wel echt trouwen.
joop
De SSO is er om de wernemer/werkgever verzekering te administreren.
Dit zijn het Social Security Fund en het Workmen's compensation Fund
Als je lid bent krijg je een "bat prakan sangkhom"
Hier slechts een geringe overheidsbijdrage.
De ambtenaren en hun partner/kinderen/ouders in het CSMBS worden geheel gefinacierd door de belastingbetaler en dit is een luxe regeling. Mede door het afwijkend declaratiesysteem schieten de kosten door het dak, maar aangezien leger, politie, hoge ambtenaren etc. hieronder vallen gebeurt er nog weinig.
Wat cijfers: van de kosten die de overheid maakt voor de gezondheidszorg gaat 45% naar 10% van de bevolking en ja dat is de CSMBS
In 2006 waren de kosten per capita voor de UC(universal coverage)/30 baht : 1659 baht, de werknemersverzekering gaf per hoofd 1738 uit en de ambtenaren lagen op kop met kosten van 8785 per capita.

Was er niet ergens nog een onderwerp aangaande ziektekostenverzekering voor boven de 65 ? , het antwoord moge duidelijk zijn: een vrouw in uniform kan ook mooi zijn, maar je moet haar wel echt trouwen.

joop
-
- Volwaardig lid
De huwelijkspartner, kinderen en ouders van een civil servant zijn meeverzekerd, ongeacht of je buitenlander bent of niet.
Je kunt je bij veel ziekenhuizen laten registreren met je duimafdruk. Dit voorkomt dat je de kosten eerst zelf moet betalen en daarna via je vrouw terug krijgt.
Je kunt je bij alle staatsziekenhuizen laten behandelen, geloof in echte noodgevallen ook bij particuliere ziekenhuizen en anders via verwijzing door een overheidsziekenhuis als deze je niet kan helpen.
Je kunt je bij veel ziekenhuizen laten registreren met je duimafdruk. Dit voorkomt dat je de kosten eerst zelf moet betalen en daarna via je vrouw terug krijgt.
Je kunt je bij alle staatsziekenhuizen laten behandelen, geloof in echte noodgevallen ook bij particuliere ziekenhuizen en anders via verwijzing door een overheidsziekenhuis als deze je niet kan helpen.
-
- Erelid
Mario, aan jouw uitspraak hecht ik grote waarde.Mario08 schreef:De huwelijkspartner, kinderen en ouders van een civil servant zijn meeverzekerd, ongeacht of je buitenlander bent of niet.
Maak dan ook even duidelijk wat een civil servant is.
groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
-
- kenner
Mart ik ben erg blij dat je grote waarde hecht aan het antwoord van je vriend Mario, fijn dat je nu echt gerust gesteld bent,
grt Jan en die weet er ook een beetje van
grt Jan en die weet er ook een beetje van