Resistente malaria verspreidt zich in Azië

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

Resistente malaria verspreidt zich in Azië

#1 Bericht door Sert » donderdag 18 november 2010, 18:11

bron

Moeder natuur gaat kennelijk weer eens de knuppel in het hoenderhok gooien.......
AMSTERDAM - Een vorm van malaria die resistent is tegen medicijnen verspreidt zich in Zuidoost-Azië. Landen in de regio doen te weinig om deze vorm van malaria op te sporen.

Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) donderdag gezegd.

De malaria zou zich hebben verspreid van Thailands westelijke grens met Birma naar de zuidoostelijke grens met Cambodja. Twee jaar geleden verscheen de malaria, die resistent is tegen de meest effectieve malariamedicijnen, in het grensgebied van Birma.

Afrika

De resistentie tegen het malariamedicijn artemisinin kan zich verspreiden richting Afrika, waarschuwde de WHO. Dat gebeurde eerder al bij vergelijkbare medicijnen in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Resistente malaria verspreidt zich in Azië

#2 Bericht door Borowolf » vrijdag 19 november 2010, 02:29

Ik kan het zelf niet vergelijken met voorgaande jaren maar heb de afgelopen maanden over relatief veel (Thaise) mensen gehoord dat ze Malaria hebben. Minstens 1 daarvan met dodelijke afloop. Ik weet niet of het de soort is die door Sert beschreven wordt.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door pong » vrijdag 19 november 2010, 03:57

volgens mij is het andersom-of het is maar net hoe je het bekijkt.
malaria is malaria. Maar in sommige gebieden (oa. doordat er veels te veel geslikt wordt en zonder gericht advies overdoses genomen) is de mug die het overbrengt daar ook al tegen de laatste middelen weer resistent tegen geworden. Vooral Cambodia staat daarom bekend.
Ik weet dat vorig jaar toen ik in Sangklaburi was (achter Kanchana-tegen Burmese grens-ziet er daar totaal niet Thai uit) een geval was gesignaleerd en het hele dorp door de Thaise GGD was platgespoten, net 2-3 weken voor mijn verblif daar (verhaal van de guesthousedame)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » vrijdag 19 november 2010, 04:02

Men gaat niet verstandig om met het laatste malaria-middel, artemisinine. Ja, een Thai koopt niet de benodigde pillen maar net zoveel als hij kan dokken. Kan hij twere dagen dokken dan koopt hij twee dagen ook als tien dagen nodig zijn. Zo gaat het ook met antibiotica. Dan help je een middel naar de knoppen. En beschermen overdag ? Nooit van gehoord.

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » zaterdag 20 november 2010, 03:57

Is dat dezelfde WHO die er vorig jaar voor gezorgd heeft dat er miljarden over de balk gegooid zijn vanwege de zogenaamde "pandemie" die er nooit geweest is?
Hoorde afgelopen week, dat de WHO in mei 2009 de richtlijnen voor een pandemie aangescherpt had. DAARDOOR werd de Mexicaanse griep beschouwd als een pandemie. Binnen het kader van de oude richtlijnen, had de Mexicaanse griep nooit of te nimmer beschouwd geweest als een pandemie.
WHO, waarvoor dank en houdt dus dit soort nutteloze adviezen ook maar voor je!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat

#6 Bericht door dutch » zaterdag 20 november 2010, 04:07

joepattaya schreef:Is dat dezelfde WHO die er vorig jaar voor gezorgd heeft dat er miljarden over de balk gegooid zijn vanwege de zogenaamde "pandemie" die er nooit geweest is?
Hoorde afgelopen week, dat de WHO in mei 2009 de richtlijnen voor een pandemie aangescherpt had. DAARDOOR werd de Mexicaanse griep beschouwd als een pandemie. Binnen het kader van de oude richtlijnen, had de Mexicaanse griep nooit of te nimmer beschouwd geweest als een pandemie.
Een deel van de adviesraad van de WHO,blijkt banden te hebben met de pharmaceutische industrie :o :o :o
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » zaterdag 20 november 2010, 04:22

dutch schreef:
joepattaya schreef:Is dat dezelfde WHO die er vorig jaar voor gezorgd heeft dat er miljarden over de balk gegooid zijn vanwege de zogenaamde "pandemie" die er nooit geweest is?
Een deel van de adviesraad van de WHO,blijkt banden te hebben met de pharmaceutische industrie :o :o :o
Klopt ja, net als die Mexicaanse-griep-goeroe in Nederland die schijnbaar ook weer belangen had in een pharmaceutisch bedrijf. Wat klagen we eigenlijk over corruptie in Thailand.............dit is eigenlijk net zo erg, zo niet erger.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”