Verpleeghuis in Thailand ?? Senioren oord
Moderator: Loempia
-
- Erelid
Verpleeghuis in Thailand ?? Senioren oord
In een ander draadje - Eddy - stelde Prajak de vraag:
Zijn er verpleeghuizen in TH ?
Ik ben zo vrij geweest om dit item hier te openen en de discussie hier voort te zetten.
Ik ben zo vrij geweest om dit item hier te openen en de discussie hier voort te zetten.
Laatst gewijzigd door Mart op zondag 21 november 2010, 05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Re: Verpleeghuis in Thailand ??
nu mischien wel een nieuwe markt in thailand
gelijk wat wergelegen heid voor de dames uit
de isan .
en mischien zijn er wel vermogende die er wat
laten bouwen ? er zullen er zijn blijkt het
verhaal van edddy maar het prijskaartje ?
nu hoop het niet nodig te hebben in de toekomst
maar misschien idee voor investeerders.
gelijk wat wergelegen heid voor de dames uit
de isan .
en mischien zijn er wel vermogende die er wat
laten bouwen ? er zullen er zijn blijkt het
verhaal van edddy maar het prijskaartje ?
nu hoop het niet nodig te hebben in de toekomst
maar misschien idee voor investeerders.

- jumbo
- Expat
Dus de eerste vraag is locatie??
En wat zijn de behoeftes ik zal wat voorzetjes geven, naar mijn eigen idee;
Een groot centraal gebouw op een stuk land met daaromheen kleine aanleunwoningen, een resortje met restaurant voor gasten/bezoekers en een supermarkt.
Het grote gebouw met afdelingen en kamers en behandelkamers
Aangesloten bij een goed ziekenhuis in de directe omgeving met enkele doctoren afwisselen oproepbaar 24 uur, nurses die zo mogelijk NL spreken maar minimaal goed engels.
Een van de arsten kom dagelijks een rondje doen in de vorm van spreekuur.
Ambulance dienst, taxidienst voor trips en winkelen
Zoals gezegd kan het OG gefinancierd worden en op verschillende manieren, prive investors kunnen dus beleggen en voorrang en korting krijgen tijdens hun verblijf zijnde een 'aandeelhouder'
Exploitaite moet zichzelf dragen, de 'eigenarenraad' stelt een manager aan die eea dus reilt en zeilt en exploiteert
De maandelijkse kosten varieren tussen slechts aanleuner, minimale medische nehoeften, maximale medische behoeften, PT zorg tegen kosten, prive kamer in centraal gebouw
1-2-3 maaltijden.
Ik zet eea op in een sheet als de behoeften kenbaar zijn en dan weten de vaste maandelijkse kosten voor de diverse doelgroepen...
Een andere vraag is wat zullen je kinderen/familieleden in NL ervan denken als je zwaar dementerend of Alzheimerend hier je laatste dagen afsluit en het tehuis een groot deel van je centen opslikt (wat in NL overigens ook het geval is)
Een groot centraal gebouw op een stuk land met daaromheen kleine aanleunwoningen, een resortje met restaurant voor gasten/bezoekers en een supermarkt.
Aangesloten bij een goed ziekenhuis in de directe omgeving met enkele doctoren afwisselen oproepbaar 24 uur, nurses die zo mogelijk NL spreken maar minimaal goed engels.
Zoals gezegd kan het OG gefinancierd worden en op verschillende manieren, prive investors kunnen dus beleggen en voorrang en korting krijgen tijdens hun verblijf zijnde een 'aandeelhouder'
Exploitaite moet zichzelf dragen, de 'eigenarenraad' stelt een manager aan die eea dus reilt en zeilt en exploiteert
De maandelijkse kosten varieren tussen slechts aanleuner, minimale medische nehoeften, maximale medische behoeften, PT zorg tegen kosten, prive kamer in centraal gebouw
1-2-3 maaltijden.
Ik zet eea op in een sheet als de behoeften kenbaar zijn en dan weten de vaste maandelijkse kosten voor de diverse doelgroepen...
Een andere vraag is wat zullen je kinderen/familieleden in NL ervan denken als je zwaar dementerend of Alzheimerend hier je laatste dagen afsluit en het tehuis een groot deel van je centen opslikt (wat in NL overigens ook het geval is)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
ach als je het bij vol verstand doet
er zijn er ook die alles aan goed doel schenken
diverse dus.
wie houd je tegen als je dit wil of doet
er zijn er ook die alles aan goed doel schenken
diverse dus.
wie houd je tegen als je dit wil of doet
-
- Expat
Geloof me,als ik deel zou kunnen/willen/mogen uitmaken van een dergelijk gerealiseerd plan,dat ik me tegen de eventuele "geld hongerige" potentiele erfgenamen in Nederland (zowel als Thailand), middels een waterdicht contract zou beschermen.
Een "living will" heb ik al notarieel vast liggen ten einde onnodige verpleging te voorkomen.
Ben gaarne bereid mee te denken.
Een "living will" heb ik al notarieel vast liggen ten einde onnodige verpleging te voorkomen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- nbreeker
- Standaard Lid
Op de weg van Big C richting Nong kai is a "Home for the Elderly " aan de rechterkant.Mart schreef:In een ander draadje - Eddy - stelde Prajak de vraag:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- nbreeker
- Standaard Lid
Nurses die zo mogelijk Nederlands spreken mogen er dan alleen Nederlanders in of ook vermogende Thai's en andere nationaliteiten.jumbo schreef:Dus de eerste vraag is locatie??
1-2-3 maaltijden.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- jumbo
- Expat
Je snapt precies wat ik bedoel, men kan veel in NL met de 'rechterlijke macht'dutch schreef:Geloof me,als ik deel zou kunnen/willen/mogen uitmaken van een dergelijk gerealiseerd plan,dat ik me tegen de eventuele "geld hongerige" potentiele erfgenamen in Nederland (zowel als Thailand), middels een waterdicht contract zou beschermen.
- jumbo
- Expat
Vraag is hiermede beantwoordt?nbreeker schreef:Nurses die zo mogelijk Nederlands spreken mogen er dan alleen Nederlanders in of ook vermogende Thai's en andere nationaliteiten.jumbo schreef: nurses die zo mogelijk NL spreken maar minimaal goed engels.
Maar hangt ook een beetje af van vraag en aanbod denk ik
- jumbo
- Expat
Ze zijn er ook wel, zelfs een schandinavisch project ergens in het zuiden dacht ik, Joep weet er meer van geloof ik... niet dat het overigens alleen voor herenliefdepraktiserendeschandinaviers is...ook gewoon denkers zijn daar welkom...nbreeker schreef:Op de weg van Big C richting Nong kai is a "Home for the Elderly " aan de rechterkant.Mart schreef:In een ander draadje - Eddy - stelde Prajak de vraag:

- jumbo
- Expat
Locatie is naar mijn idee het grootste probleem
Als je aan een beetje knap hospitaal gelieerd wilt zijn dan kom je nagenoeg automatisch uit in de bewoonde gebieden. Maar een kuststreek kan ook niet verkeerd zijn. Beetje op een bankje zitten met een neut en een stroopwafel
met elkaar ouwezemelen over alles dat beetjes we nog niet vergeten zijn... klaverjassen en britsen...knobbelen om een biertje en toeristen laten vervloeken door een van de tourette patienten...effe lachen en er is weer een dag voorbij...
Hier aan de kust, de Thaise kust
De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht
He, iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht
Tsunamifase twee is hier nauwelijks nog berucht
Maar men weet het niet
En zwijgt van wat men hoort en ziet
Waar de mensen onbewust
Zin in platodprikfeesten krijgen
En van eten slechts nog zwijgen
Als ze zat zijn en voldaan
En weer rustig slapen gaan
Waar eenieder onbewust
In het Thais wordt aangesproken
Waar de ketting is gebroken
En alle schepen zijn verbrand
Maar er is niets aan de hand
Bangkok ademt zwaar en moedeloos vannacht
Soi Cowboy is verlaten, want er is nog maar een farang
En die moet in het donker naar huis worden gebracht
Gedenkt de goede tijden van zuiverheid en kracht
Als je aan een beetje knap hospitaal gelieerd wilt zijn dan kom je nagenoeg automatisch uit in de bewoonde gebieden. Maar een kuststreek kan ook niet verkeerd zijn. Beetje op een bankje zitten met een neut en een stroopwafel

De zoute zee slaakt een diepe zilte zucht
Boven het vlakke land trilt stil de warme lucht
He, iemand slaat soms onverwacht maar zeker op de vlucht
Tsunamifase twee is hier nauwelijks nog berucht
Maar men weet het niet
En zwijgt van wat men hoort en ziet
Waar de mensen onbewust
Zin in platodprikfeesten krijgen
En van eten slechts nog zwijgen
Als ze zat zijn en voldaan
En weer rustig slapen gaan
Waar eenieder onbewust
In het Thais wordt aangesproken
Waar de ketting is gebroken
En alle schepen zijn verbrand
Maar er is niets aan de hand
Bangkok ademt zwaar en moedeloos vannacht
Soi Cowboy is verlaten, want er is nog maar een farang
En die moet in het donker naar huis worden gebracht
Gedenkt de goede tijden van zuiverheid en kracht
- nbreeker
- Standaard Lid
Ik dacht dat we het over verpleeghuizen hadden "herenliefdepraktiserendescandinaviers" dat is volgens mij heel wat anders of heb ik wat gemist en wie is Joep.jumbo schreef:Ze zijn er ook wel, zelfs een schandinavisch project ergens in het zuiden dacht ik, Joep weet er meer van geloof ik... niet dat het overigens alleen voor herenliefdepraktiserendeschandinaviers is...ook gewoon denkers zijn daar welkom...nbreeker schreef:Op de weg van Big C richting Nong kai is a "Home for the Elderly " aan de rechterkant.Mart schreef:In een ander draadje - Eddy - stelde Prajak de vraag:
Ik ben zo vrij geweest om dit item hier te openen en de discussie hier voort te zetten.![]()
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- jumbo
- Expat
De een classificeert ze als elderly de anders weer anders.nbreeker schreef:Ik dacht dat we het over verpleeghuizen hadden "herenliefdepraktiserendescandinaviers" dat is volgens mij heel wat anders of heb ik wat gemist en wie is Joep.jumbo schreef:
Ze zijn er ook wel, zelfs een schandinavisch project ergens in het zuiden dacht ik, Joep weet er meer van geloof ik... niet dat het overigens alleen voor herenliefdepraktiserendeschandinaviers is...ook gewoon denkers zijn daar welkom...![]()
Joep-attaya...een zeer gewaardeerd forum, lid van een minderheidsgroepering, sponsorik van een jong bloeiend gezin en begenadigd redenaar...
- jumbo
- Expat
Ik dwaalde te ver af, sorry hiervoor, denk hyperactief door teveel suiker...
terug naar het onderwerp....
Nogmaals, meest prangende issue; locatie???
Of willen we eerst een prijsplaatje zien, dan dienen er wat meer voorzieningen enzo te worden
aangereikt die ik niet heb meegenomen...
daarna kan ik een prijsplaatje maken en neem wat afschrijfkosten daarin mee voor OG
Hoeveel kamers en aanleunwoningen?? Aanleunwoningen zijn er voor stellen of voor de partner die alleen achterblijft of voor de partner wiens geliefde is opgenomen in het centrale gebouw
Het is dus veel meer een verpleeghuis aan het worden dan een bejaardensoos zo, maar ik denk
te kunnen stellen dat het ook de bedoeling is????? Of een combi??
Internationale aspect zal niet veel meer kosten met zich meebrengen...
Hoewel persoonlijk een holland village me wel aanspreekt.
En dan de aandeelhouders, bij verscheiden worden de aandelen aangereikt aan de aangeven erven, die echter wel kunnen kiezen voor doorzetting van hun aandeel. Zo niet dan wordt er een ander aandeelhouder uitgezocht of neemt de exploitatie (stichting) deze over...

terug naar het onderwerp....
Nogmaals, meest prangende issue; locatie???
Of willen we eerst een prijsplaatje zien, dan dienen er wat meer voorzieningen enzo te worden
aangereikt die ik niet heb meegenomen...
daarna kan ik een prijsplaatje maken en neem wat afschrijfkosten daarin mee voor OG
Hoeveel kamers en aanleunwoningen?? Aanleunwoningen zijn er voor stellen of voor de partner die alleen achterblijft of voor de partner wiens geliefde is opgenomen in het centrale gebouw
Het is dus veel meer een verpleeghuis aan het worden dan een bejaardensoos zo, maar ik denk
te kunnen stellen dat het ook de bedoeling is????? Of een combi??
Internationale aspect zal niet veel meer kosten met zich meebrengen...
Hoewel persoonlijk een holland village me wel aanspreekt.
En dan de aandeelhouders, bij verscheiden worden de aandelen aangereikt aan de aangeven erven, die echter wel kunnen kiezen voor doorzetting van hun aandeel. Zo niet dan wordt er een ander aandeelhouder uitgezocht of neemt de exploitatie (stichting) deze over...
-
- Erelid
Een jaar of 6 kwam ik in gesprek met een landgenoot die een soort gelijk idee had.jumbo schreef:Locatie is naar mijn idee het grootste probleem
Als je aan een beetje knap hospitaal gelieerd wilt zijn dan kom je nagenoeg automatisch uit in de bewoonde gebieden. Maar een kuststreek kan ook niet verkeerd zijn.
Het motto was : Op een leuke fijne manier aan je einde komen.
Uiteraard kreeg ik veel informatie mede gelet op zijn contacten in betere kringen.
Het was echt een heel serieus plan en ik kreeg een verzoek cq opdracht om een en ander eens te bestuderen. Ook toen was locatie het sleutelwoord. Men had Cha-am als mogelijkheid genoemd. Tijdens een speurtocht kwamen we in contact met de voormalige manager van een slapend resort in Cha-am, direct aan de kust. Het bood alle mogelijkheden.
Met de mogelijke investeerder zijn we op locatie gegaan. Tevens kreeg ik de opdracht om een primair verbouw en bouwplan op te stellen.
Tijdens de onderhandelingen bleek de verkoopprijs zo hoog te zijn dat het plan is afgeblazen.
Mijn mening is dat een kust locatie echt tot de onmogelijkheden behoort.
Een locatie in het zg achter gebleven gebied, lijkt mij veel beter.
Zodra er meer duidelijkheid is, kan ik contact opnemen met mijn relatie en hij weer met zijn relaties.
Was het maar waar dat ....................